Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Cro

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Cro »

Consumenneke schreef:
10 mei 2025 12:06

Een topic dat u gestart zou zijn is verwijderd? Kunt u zich dat niet meer herinneren? Was het een actief topic? En waar stoort u zich nou eigenlijk aan?
Het komt hier ook met enige regelmaat voor dat door slecht en onzorgvuldig knip en plakwerk van de moderatie iemand die het topic niet gestart is, ineens wel de topicstarter gemaakt is door Radar, en dan dus ook privé berichten ontvangt over dat topic. Als dat hier speelde is dat natuurlijk een goed voorbeeld van iets om waar je best wat terechte ergernissen over kan hebben.

Gebeurt volgens mij het meest bij onderwerpen waarbij Radar het account en / of bepaalde posts van de topicstarter verwijderd zonder te kijken of dit ook gevolgen voor bijvoorbeeld onderwerpen gestart door dat account.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
10 mei 2025 11:00
Over een maand of wat kom ik wel weer eens kijken hoe de vlag er dan bij hangt.
Ach, weet je, ik had je al een poosje gemist, en ik ben niet de enige. Je lijkt in ieder geval gezond te zijn, daar ben ik blij mee. Tot over een maand of wat!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nog even een kleine toelichting. Ik was twee maanden niet op het forum actief geweest; dan valt een privébericht van de redactie wel op.

Ik start natuurlijk geen topic met als titel “Re: [wat dan ook]” Het is zoals door Cro al aangegeven: Ik werd als TS gezien doordat de OP verwijderd was; wanneer dat was kan ik me niet herinneren.

De redactie liet mij het volgende weten: ”We hebben dit topic van het forum verwijderd vanwege de volgende reden: in de bijdrage zijn belastende uitlatingen onvoldoende onderbouwd.”

Dat de internetredactie denkt of suggereert dat ik dat topic heb gestart, of dat ik belastende uitlatingen heb gedaan (quod non) vind ik ergerlijk.

Dat een oud topic wordt verwijderd, inclusief mijn nuttige, zorgvuldig gewogen bijdrage(n), interesseert me geen zier. Dat het bij dit topic nu pas gebeurt, verrast me enigszins.

Wel aandacht voor ouwe meuk die allang in het onwelriekende forummoeras was weggezakt, maar niets doen aan het forumblokje op de programmapagina (zie radar.avrotros.nl) dat voor iedereen zichtbaar is, en waar vier maanden oude topics nieuwe bezoekers moeten trekken. Er is bij de redactie helaas geen oprechte aandacht en interesse voor het forum. Er is geen behoorlijke moderatie, er wordt (weer) alleen maar op onnavolgbare wijze hap-snap ingegrepen. Op die manier is het forum niet te redden. Met forse bezuinigingen in aantocht is opheffing misschien de beste, en in ieder geval de snélste oplossing.

Ik zal hier voorlopig niet meer reageren. Tot die tijd wens ik de meesten van u een aangename zomer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
10 mei 2025 14:46
Gezien het nieuwe beleid alhier ben ik benieuwd hoe lang de moderators het nieuwe topic van Dagkoers laten staan. Zijn vorige topic was wél een consumentenonderwerp en werd toch verwijderd. Tot veler (incluis mijn) verbazing.
Het is dus intussen verwijderd. En dat in het weekend nog wel.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Klopt, het topic zou in strijd met de huisregels zijn.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Erthanax schreef:
10 mei 2025 21:17
Nog even een kleine toelichting. Ik was twee maanden niet op het forum actief geweest; dan valt een privébericht van de redactie wel op.

Ik start natuurlijk geen topic met als titel “Re: [wat dan ook]” Het is zoals door Cro al aangegeven: Ik werd als TS gezien doordat de OP verwijderd was; wanneer dat was kan ik me niet herinneren.

De redactie liet mij het volgende weten: ”We hebben dit topic van het forum verwijderd vanwege de volgende reden: in de bijdrage zijn belastende uitlatingen onvoldoende onderbouwd.”

Dat de internetredactie denkt of suggereert dat ik dat topic heb gestart, of dat ik belastende uitlatingen heb gedaan (quod non) vind ik ergerlijk.

Dat een oud topic wordt verwijderd, inclusief mijn nuttige, zorgvuldig gewogen bijdrage(n), interesseert me geen zier. Dat het bij dit topic nu pas gebeurt, verrast me enigszins.

Wel aandacht voor ouwe meuk die allang in het onwelriekende forummoeras was weggezakt, maar niets doen aan het forumblokje op de programmapagina (zie radar.avrotros.nl) dat voor iedereen zichtbaar is, en waar vier maanden oude topics nieuwe bezoekers moeten trekken. Er is bij de redactie helaas geen oprechte aandacht en interesse voor het forum. Er is geen behoorlijke moderatie, er wordt (weer) alleen maar op onnavolgbare wijze hap-snap ingegrepen. Op die manier is het forum niet te redden. Met forse bezuinigingen in aantocht is opheffing misschien de beste, en in ieder geval de snélste oplossing.

Ik zal hier voorlopig niet meer reageren. Tot die tijd wens ik de meesten van u een aangename zomer.
Beste Erthanax, Om welk topic gaat het in dit geval, dan kan ik het een en ander nakijken , gr moderatie Redactie Radar

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

@Erthanax

Hier is ook de topicstarter verwijderd. Omdat ik de eerste reactie schreef werd ik daarna tot de schuldige topicstarter gebombardeerd. Dus er wordt verwijderd zonder naar de inhoud van een topic te kijken

Topic verwijderd door de redactie
BUTTON_DELETE Citeer
Verstuurd op: 31 dec 2024 15:50
Van: Radar
Ontvanger: Thijs124

Beste Thijs124,

Op 30-12-2024 om 12:17 heb je het volgende topic gestart:

----
Re: Gelden er kledingregels in jouw club, in jouw sport?
Ja, zwembroek in het zwembad. Ook voor mijn mensenrecht.

----

We hebben dit topic van het forum verwijderd vanwege de volgende reden: (Delen van) de forumbijdrage zijn off topic.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
11 mei 2025 09:26
...Het is dus intussen verwijderd. En dat in het weekend nog wel.....
Complimenten voor de moderatie.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ron5300 schreef:
11 mei 2025 09:41
Het ging om een arbeidsgerelateerde vraag. Ik zie de vermeende strijd met de huisregels daarom niet.

Thijs124

De verdenking dat het auteur gerelateerd zou kunnen zijn zullen we maar niet uiten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
11 mei 2025 13:01
Ron5300 schreef:
Het ging om een arbeidsgerelateerde vraag. Ik zie de vermeende strijd met de huisregels daarom niet.
Die was er ook niet, althans, niet in de openingspost. Wat wél in strijd met de huisregels is, zijn de offtopic-reacties die steeds weer door anderen in de topics van Dagkoers worden geplaatst. Laat de moderatie dáár dan tegen optreden...

alfatrion

Dat is kennelijk te veel gevraagd, Moneyman.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Thijs124 schreef:
11 mei 2025 10:16
@Erthanax

<>

Beste Thijs124,

Op 30-12-2024 om 12:17 heb je het volgende topic gestart:

----
Re: Gelden er kledingregels in jouw club, in jouw sport?
Ja, zwembroek in het zwembad. Ook voor mijn mensenrecht.
Volgens mij heb ik de aanvankelijke vraag gesteld.
Maar ik kreeg op 31 december deze reactie van Radar.
Beste Consumenneke,

We hebben het topic Re: Gelden er kledingregels in jouw club, in jouw sport? - met onder andere jouw reactie(s) - van het forum verwijderd vanwege de volgende reden: de topicstarter heeft verzocht het topic te verwijderen.
Ik weet wel dat veel vaste deelnemers reageerden met de gebruikelijke warme ontvangstwoorden: onzin. Wat een moderator blijkbaar motiveerde om in te grijpen. Terwijl het gewoon een consumentenonderwerp is, dat bovendien voor veel sportieve mensen en sportliefhebbers best een interessant thema is.

Een leuke anecdote is dat Nike een paar ton aan boetes betaald heeft toen Michael Jordan met gekleurde basketball-schoenen speelde, in plaats van de verplichte witte schoenen. De geboorte van Air Jordans.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
11 mei 2025 13:19
alfatrion schreef:
11 mei 2025 13:01
Ron5300 schreef:
Die was er ook niet, althans, niet in de openingspost.
Dat komt omdat jullie de huisregels regel voor regel gaan uitspellen terwijl de moderatie simpelweg kijkt of iets een consumentenonderwerp is. En een vraag over arbeidsrecht is geen consumentenvraag.
Het topic over de geldigheidsduur van een paspoort bij een internationale reis was wél een consumentenvraag en is ook verwijderd. Wat me verbaasde.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
11 mei 2025 14:18
Dat komt omdat jullie de huisregels regel voor regel gaan uitspellen terwijl de moderatie simpelweg kijkt of iets een consumentenonderwerp is. En een vraag over arbeidsrecht is geen consumentenvraag.
Natuurlijk is dat wel een consumentenvraag. Eéntje waar nota bene zelfs een apart forumonderdeel voor bestaat.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
11 mei 2025 14:43
......... (gepensioneerde) ...........
Practice nou eindelijk eens wat je preacht.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
11 mei 2025 13:19
....Wat wél in strijd met de huisregels is, zijn de offtopic-reacties die steeds weer door anderen in de topics van Dagkoers worden geplaatst. Laat de moderatie dáár dan tegen optreden...
Misschien is de moderatie het stilletjes wel eens met deze zgn offtopic-reacties, welke in de regel in twijfel trekken wat Dagkoers elke keer toch weer opnieuw beleeft aan onwaarschijnlijkheden. Hij beleeft in twee jaar meer dan de doorsnee Nederlander in zijn/haar hele (lees: meerdere) leven(s)......

alfatrion

Lijkt mij meer een gevalletje, "u vraagt en wij draaien."

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

alfatrion schreef:
11 mei 2025 15:55
Lijkt mij meer een gevalletje, "u vraag en wij draaien."
Dat is een veronderstelling. Voor je het weet wordt het een stellige mening.

Probeer het eens uit en toets of moderatie naar eigen inzicht ingrijpt, op basis van (strikte) toepassing van de regels of op verzoek. Kunt u meteen vaststellen hoe effectief (uw) meldingen zijn....

Thijs124

Willen jullie mij en Erthanax op een account gaan plaatsen?
Dat is een ernstige beschuldiging, hoe gaat dat "moderatie" in zijn werk om hier een melding van te maken?
Ik ben hier niet zo handig in, leer ik nog iets!

Plaats reactie