Pagina 32 van 101

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 03 okt 2008 18:34
door Saskia Janssen 33
Allen,

Direct opzeggen via de website, heb ik ook meteen gedaan (via contactformulier). Zie bijgevoegde link: http://www.nlenergie.nl/contact

Ik heb opgezegd onder de noemer klacht!

Binnen twee werkdagen heb ik een bevestigingsemail gehad van ze gehad. Dus niet wachten totdat de post wat stuurt, meteen opzeggen!

Ik had ook verscheidene malen op de band gezegd dat we geen overeenkomst hebben. Toch stuurde ze mij hun contract onder het kopje "welkomst pakket" op. Via de wet is geregeld dat je altijd 7 dagen bedenktijd hebt. Dus voor die tijd mogen ze ook je huidige leverancier niet benaderen. Dit bevestigt de NEM ook.

Mocht je dus ook (net als ik) erin gestonken zijn. Binnen 5 minuten kun je via de website opzeggen. Uiteraard altijd om een bevestiging vragen!

Groetjes!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 06 okt 2008 16:59
door sansteven
als iemand overweegt klant te worden van de nederlandse energiemaatschappij, doe dit dan niet!!!
ik ben er op dit moment nog klant maar niet lang meer. zelfs bij de consumentenbond waarschuwen ze voor dit bedrijf. via de consumentenbond heb ik de juiste brieven gestuurd en het gaat nu naar de geschillencommisie
ik ben al sinds februari van dit jaar bezig met de n.e.m. om aan te tonen dat ik wel degelijk heb betaaldt maar hun blijven ondanks dat je betaalbewijzen faxt, per post of digitaal naar hun verstuurd, volhouden dat ik een fors bedrag heb openstaan. en die klantenservice is helemaal niet te geloven, elke medewerker zegt weer wat anders je weet gewoon niet meer wie je moet geloven. en het mooie is nog ondanks dat je betaalt hebt en hiervan bewijzen hebt ze sturen alles gewoon naar het incasso buro toe. ik heb zelfs een brief van hun waar ze mij andwoord geven op een brief die ik hun heb gestuurd.
ik stuurde mijn brief op 7 maart het antwoord kreeg ik pas op 10 juni.
zo klantvriendelijk is dit bedrijf.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 07 okt 2008 19:40
door farrow
Ja ik ben al meer dan 5 maanden bezig iets te regelen bij NEM.

In october 2007 benaderd met de mededeling binnen 7 dagen kunt u opzeggen, dit heb ik gedaan door alles terug te sturen.

Niets meer gehoord dus dacht zal wel goed zijn. eind april krijg ik een brief ( ruim half jaar later ) dat ik per 2 mei klant ben van NEM en dat mijn oude leverancier is opgezegd......

ik aangegeven dat ik alles teruggestuurd had met opzegging, wil men niet aan , en geeft aan dat ik een boete krijg als ik ik weg wil bij hun , want ze hebben 3 jaar energie ingekocht , dus ze hebben geinvesteerd in mij word mij verteld. krijg een cd toegestuurd waarop ons gesprek staat , tja en hier staat natuurlijk niet het onderdeel op waar ik uitvoerig vroeg over de 7 dagen en opzeggen en hoe ik dat kon doen. men gaf aan infomatiepakket te sturen , maar was dus een aanmelding.

Me daar op een gegeven moment bij neergelegd, eerste maand mei word er 280 euro afgeschreven, dit omdat men een stand van meer dan 15.000 khw verbruik voor het voorgaande jaar.....(Ik heb een 3 kamer woning.....) dit is 1,5 maand later gecorrigeerd via eneco.

dus dacht nou ok nou dat voorschotbedrag per maand nog , 2,5 maand geleden een meterkaart moeten invullen terwijl ik er al 2 maanden mee bezig was via email/telefoon/fax/post noem maar op gedreid met consumentenbond haalt niets uit, stond geen referentiecode op voor via internet. deze opgestuurd ben nu nog bezig met dit gezeik en men schrijft nog doodleuk het bedrag af al 5 maanden nu dit bedrag moeten betalen terwijl ik nooit meer dan 48 euro per maand bij de vorige leverancier heb betaald, kreeg zelfs geld terug bij de eindnota.....

heb nu dus al meer dan het dubbele betaald als normaal per jaar..... laatste telefoongesprek: maar meneer u krijgt alles wat u teveel betaald terug bij de jaarnota.....alsof het geld op me rug groeit , niet iederaan kan 280 euro missen voor alleen energie.......

je kan niets telefonisch daar regelen , op mail reageren ze totaal niet , heb al 6 ticketnummers waar ik nog nooit antwoord heb gehad.

dit is gewoon naaierij en men komt er gewoon mee weg en, ik vind het ongelovelijk dat een bedrijf daarmee weg kan komen. ben nu bezig met een bericht naar de consumentenbond maar vraag me af of ik wat mee opschiet, inmiddels begin ik een kleine schuld naar andere bredrijven op te bouwen door dit gezeik van bijna een half jaar. alleen maar om een voorschotbedrag te wijzigen....

geweldig , maar ja er klopt toch nog maar weinig in deze wereld.....

geweldig die groene energie, word er helemaal happy van.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 08 okt 2008 11:52
door MarcKuipers
Op 1 oktober (telefonisch) er ook "ingetrapt". Vervolgens kreeg ik afgelopen zaterdag 4 oktober een bevestiging van aanmelding. Door de diverse internetforums had ik al direct door dat het om een misleidende klantenwerving ging.

Afgelopen maandag 6 oktober direct opgezegd volgens hun voorgeschreven vormvereisten. Dat wil zeggen aangetekend naar het postbusadres. Maar via Track&Trace ontdek ik nu dat de brief blijft hangen in het postbussenfront Rotterdam.

Omdat ik inmiddels 100% wantrouwens ben, heb ik vandaag gelijk weer een aangetekende brief gestuurd naar Veerkade 1, 3016 DE Rotterdam.
Ik houd Track & Trace nauwlettend in de gaten.

Tegelijkertijd heb ik via de database van de Kamer van Koophandel wat informatie ingewonnen over NEM. De directie en aandeelhouders zijn Catcher in the Rye BV en De Gekroonde Schoen BV. Maar hier houdt het spoor op, verdere gegevens over deze BV's zijn niet te traceren (ik heb sterk de indruk dat de aandeelhouders dit bewust hebben gedaan). Beide BV's zijn ook gevestigd op het adres Veerkade 1. De volgende brief gaat dus met een afschrift naar beide aandeelhouders.

Overigens heb ik ook direct mijn huidige energiemaatschappij aangeschreven met het verzoek om niet mee te werken aan een overstap.

De inhoud van het contract met NEM interesseert mij niet (ook al zou ik per saldo goedkoper uit zijn). Ik wil namelijk geen enkele overeenkomst met deze onderneming.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 08 okt 2008 15:56
door sansteven
let goed op dat je alle bewijzen van aangetekende brieven of faxbewijzen bewaart. hiermee kan je aantonen dat je wel degelijk contact houd met ze en dat ze niet kunnen zeggen we hebben nooit wat gekregen. pas toen ik het aangetekend verstuurde hadden ze wat van mij ontvangen. en aan de consumentenbond heb je wel wat. als je ze belt en uitlegt waar het over gaat kunnen hun je zeggen of je het contract kan beeindigen wegens contractbreuk. op deze manier kwam ik erachter dat door de simpele reden dat de NEM mijn betalingen niet goed verwerkte hun zelf mij een gegronde reden gaven om het contract te verbreken. ok ben waarschijnlijk nog wel 5 maanden bezig voor de geschillencommissie eruit is en ondertussen maar een betalingsregeling getroffen met het incasso buro maar er is mij verzekerd dan alles wat ik te veel heb betaalt terug krijg via de geschillencommisie.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 10 okt 2008 12:58
door ladybutterfly87
mensen er wordt gebeld via een callcenter. mensen moeten hun script oplezen en dan hopen dat men er interesse in heeft zodra het wel zo is wordt er een bandopname gemaakt ofwel een mondelinge overeenkomst. en dat is dus je CONTRACT!!!! en vanaf het moment dat je welkomsmap in de bus valt heb je 7 werkdagen de tijd om het weer SCHRIJFTELIJK te annuleren. en mag ook via de e mail dat is dus ook schrijftelijk en dan hoor je een bevesteging binnen een paar uur binnen te hebben dat het is geannuleerd is dat niet het geval dan kan je het aangetekend opsturen ze zeggen dat jet het pakketje kosteloos terug kan sturen maar vraag me af hoe.
en krijg je wel een bevesteging binnen via de e mail print die dan desnoods uit heb je altijd bewijs!!!!!!!!!
want je krijgt idd een lagere energierekening misschien op je eindafrekening maar de rest van het jaar is je nota zo hoog dat het ook niet anders kan dat je eind van het jaar geld terug krijgt.
ik weet er best een aantal dingen vanaf dus als jullie wat willen weten dan vraag het maar

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 10 okt 2008 21:23
door FrankTB
hallo
ik had even een vraagje.
ik ben zelf nog nooit benaderd door deze nederlandse energie maatschappij. maar ik zie alleen maar negatieve berichten.
hoe zit het met de positieve berichten :?:
of zijn alle mensen niet tevreden maar niet iedereen reageert :?:
er zullen vast wel tevreden mensen zijn toch :?:
ik hoor het wel,
gr. Frank

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 10 okt 2008 22:29
door yvonn
Beste mensen
Ook ik ben er in getuind. Zo'n drie kwartier geleden ging bij ons de telefoon. Een meneer van de NEM die zei dat ze "samenwerkten" met Essent, mijn huidige maatschappij. Op de welbekende vraag of hij mij het informatiepakket mocht toesturen, gaf ik aan dat dat ok was. Mijn man rook onraad en riep op de achtergrond: NEE!! Toen zei ik ook nee. En toen hing die kerel gewoon op. Te onbeschoft voor woorden gewoon.
Ik ben gelijk op dit forum gaan kijken en voel me nu wel een beetje dom. Ook ik ben er ingetrapt. Ik ben geen bejaarde die je makkelijk kan overtuigen, of een onzeker persoon die geen nee durft te zeggen. En toch is het bij mij ook gelukt. Maar goed, ik heb zojuist een mail weggedaan naar de NEM:

Kopie:
Geachte heer/mevrouw
Zojuist ben ik benaderd door een meneer die mij vroeg of hij een informatiepakket kon sturen over energie die 18% goedkoper zou zijn dan bij Essent, mijn huidige maatschappij. Hij gaf aan dat jullie daar ook mee "samenwerken". In eerste instantie heb ik gezegd dat dit ok was, maar na interventie van mijn man, die de boel al niet vertrouwde, heb ik het ongedaan gemaakt. Toen werd heel snel de hoorn erop gegooid. Onbeschoft werkelijk. Ik zeg per email dit zogenaamde "contract" wat ik nu dus schijn te hebben op. Heel graag ontvang ik een ontvangstbevestiging van deze mail. En mocht ik toch nog een "informatiepakket" krijgen, dan komt dat direct aangetekend weer terug met de mededeling dat ik er niet mee akkoord ga. Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Balen hoor, dat je je in een moment van naïviteit en onoplettendheid een hele hoop rompslomp op je nek haalt.

Wat denken jullie: Komt dit nog goed??
En hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit kan. Overal heb je bevestigingen in tweevoud voor nodig, handtekeningen in drievoud en nu zou je zomaar ergens aan vastzitten.
Nou goed, ik kan nog wel een uur zitten koken van woede, dus ik stop maar.

groeten van Yvonn

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 10 okt 2008 23:14
door Bartiek
goedenavond beste mensen,
ik wilde even laten weten dat er een heleboel mensen zijn die negatief spreken over de NEM. Ik wil graag laten weten dat ik erg tevreden ben over de NEM. De service is echt toppie. Alle gemaakte afspraken zijn netjes nagekomen en ik ben nog niet tegen problemen aangelopen. Ik snap niet waar al die negativiteit vandaan komt. Nou in ieder geval nog een fijne avond en succes met jullie problemen. Al snap ik niet echt waar jullie het allemaal over hebben, maarja, zo zie je maar hoeveel stressvolle mensen er bestaan. Groeten.

@ Frank : er zijn natuurlijk alleen positieve mensen over de NEM, maar die hebben natuurlijk geen reden om zich te vertonen op dit soort sites

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 11 okt 2008 13:44
door Retsalk
Telefoonterreur Nederlandse Energie Maatschappij:

De afgelopen maanden ben ik ongewild vele keren gebeld door de 'Hollandse Energie Maatschappij' (zoals ze het zelf aan de telefoon noemen). Circa 4 keer werd er gebeld en vrijwel meteen opgehangen en 5 keer was er iemand aan de lijn.

De eerste keer heb ik hun verwarrende verhaal aangehoord. Ze kenden mijn huidige energieleverancier en probeerden me om de tuin te leiden. Pas na enkele minuten had ik toen door dat het om acquisitie ging.

Aangegeven dat ik geen interesse had. Daarna nog vele malen gebeld. Zeer brutale mensen aan de lijn. Heel vervelend. Echt een voorbeeld van telefoonterreur. :evil:

Als je via hun site probeert een klacht in te dienen, kan dat alleen door al je contactgegevens (volledige adres, tel, e-mail) achter te laten. Dat wil ik natuurlijk niet. Dus ik ga maar een brief schrijven, maar ik verwacht niet dat het helpt.

Wat mij betreft mag de Nederlandse Energie Maatschappij op de zwarte lijst!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 okt 2008 08:59
door Flitzio
Tja, mijn verhaal.
Uiteraard ben ik ook gebeld en heb het verhaal aangehoord dat zij goedkoper zijn dan mijn huidige leverancier. Zonder ook maar aan te geven hoeveel ik dan moest betalen heb ik toch toegestemd in een voorstel.
Bij het welkomstpakket wat ik 2 dagen later in de bus kreeg stonden bedragen die hoger zijn dan mijn huidige leverancier.
Ik bellen uiteraard, omdat zij in het welkomstpakket een brief hebben gedaan waarin staat "Als u ergens een andere aanbieder vindt die op verbruikstarief goedkoper is, dan betalen wij u het verschil dubbel terug!.
Das mooi dacht ik, maar na 1 minuut onderhandeld te hebben via de telefoon kunnen zij toch geen energie leveren wat goedkoper is dan mijn huidige leverancier.
Dan maar een brief de deur uit om niet in zee te gaan met de NEM.
Werd ik vanochtend nog even gebeld of ik toch niet over wil stappen?
Alleen als u onder de prijs van mijn huidige leverancier kunt leveren zou het mogelijk zijn dat ik overstap...
Moraal van het verhaal:
Ondanks de toezegging dat zij goedkoper zijn en er zelfs een garantie certificaat bij sturen (onzin trouwens) kunnen zij niet voldoen aan hun eigen voorwaarde waarin staat dat zij de goedkoopste zijn en het verschil dubbel terug betalen.

Ik ben er klaar mee!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 okt 2008 14:47
door Lelie11
Ik ben in juni jl. telefonisch benaderd door één van de medewerkers van de NEM. Mij werd verteld dat ik gegarandeerd goedkoper uit zou zijn met mijn energiekosten (tot wel 30%), als ik over zou stappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Dat heb ik gedaan. Uit de eindrekening van mijn vorige energieleverancier blijkt echter dat ik duurder uit ben. Ook al zou hierin de verhoging van 10% (die in januari ingaat) berekend zijn, zoals een medewerker van de NEM beweerde, ben ik niet goedkoper maar duurder uit. En dit terwijl ik helemaal niet op zoek was naar een andere energieleverancier, maar door foute verkooppraatjes ben overgehaalt. Niet echt een eerlijke gang van zaken.
:idea: Ik ga dan ook nooit meer een contract telefonisch afsluiten en voortaan een bellende verkoper direct bedanken.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 okt 2008 22:55
door robakker
Dit bericht is aangepast i.v.m. het plaatsen van persoonsgegevens. Dit is in strijd met de forumregels.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 16 okt 2008 14:06
door Pieter Bas
De Nederlandse Energie Maatschappij heeft mij vorige week benaderd, waarbij zij aangaven toestemming te hebben van mijn Leverancier, Oxxio, om mijn contract over te nemen. Dit omdat zij het veel goedkoper kunnen aanbieden dan Oxxio.

Navraag bij Oxxio leert dat Zij helemaal geen toestemming hebben gegeven hiervoor. Tevens blijkt uit de vergelijking dat de NEM veel duurder is dan Oxxio.

Hier is duidelijk sprake van dwaling en het zal mij niet verbazen als er binnekort formeel een aanklacht zal worden ingediend tegen de NEM.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 18 okt 2008 12:07
door sander_p
Ik heb zojuist ook gebeld door een callcentermedewerker (gok ik zo) om over te stappen naar de NEM. Ik vroeg ze expliciet of ik nu nergens aan vast zat en dat zou zo zijn - na ontvangst van dat welkomstpakket kan ik volgens de medewerker binnen 7 dagen de boel weer opzeggen. Maar nu heb ik het idee, na die bandopname, dat ik gewoon een contract opgestuurd krijg...

Na de posts hier te lezen zou ik eigenlijk de boel direct willen annuleren, maar ik moet zeker wachten op het welkomstpakket? Ik zit overigens nu bij ENECO.

Wie kan mij vertellen hoe ik het beste hiermee om kan gaan?

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 18 okt 2008 12:26
door sander_p
Toevoeging: ik heb zojuist maar meteen via hun online contactformulier de boel opgezegd (dat is ook schriftelijk, aldus hun site).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik hoop maar dat ik er zo onderuit kom, want sommige verhalen hier zijn te gek voor woorden...

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 okt 2008 11:55
door hanny109
Het kan nog gekker. Deze week kregen wij een bericht van de NEM, dat de door ons gemelde verhuizing administratief was verwerkt. De achternaam van de persoon aan wie de brief gericht was, was dezelfde als de onze, maar de voorletter is hier niet bekend. Bovendien wij hebben nooit iets aangemeld, kan ook niet wonen hier al 24 jaar. Wij zouden door hen telefonisch zijn benaderd, volgens de medewerker van de klantenservice. Wij gaan nooit in op dit soort aanbiedingen. Ze zouden met een tape geknoeid kunnen hebben, want op de vraag of je die meneer of mevrouw bent zeg je meestal ja, vervolgens kappen we dit soort gesprekken af. We zouden ook een map hebben gehad. Nooit ontvangen, dat kan ook niet, want die zal naar de aangeschreven persoon op een ander adres zijn gestuurd. Deze persoon is volgens hun onlangs hier komen wonen. Dat is ook bij onze leveranciers doorgegeven. Krijg je dan wel weer keurig een brief met het verzoek om aan te geven, waar je naar toe bent verhuisd. Een aangetekende brief met de eis om het terug te draaien is inmiddels verstuurd. Ben benieuwd hoe snel er een reactie volgt. Heb inmiddels met Essent contact gehad en zij hebben de zaak wel hersteld. Wil ook gewoon aan hun blijven betalen, net als aan de Nuon. Kost zoveel extra energie en tijd. Bovendien is het schandalig dat het zomaar op deze manier kan. :twisted:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 okt 2008 15:05
door Desire
Sander-p,

Als ik je een tip mag geven.
Wanneer je het welkomspakket binnenkrijgt moet je het DIRECT aangetekend retour sturen naar NEM.
Ik heb ook direct het pakket retour gestuurd omdat NEM duurder is dan eneco in zijn kw/h prijzen.
Helaas heb ik het niet aangetekend gedaan en nu beweren ze het pakket niet te hebben ontvangen.

Ik ben dan nu ook in de weer met een advocaat en geschillencommissie om alles terug te draaien zonder dat daar kosten aan verbonden zitten.
Anders kost het 250 euro!!!! als je het ongedaan wilt laten maken

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 okt 2008 15:38
door sander_p
@ Desire - Dank voor de tip! Ik heb de brief al klaar liggen in ieder geval. Maar dat is toch werkelijk schandalig? Ik hoop maar dat het bij mij niet zover komt! Is het overigens de bedoeling het hele pakket dat je ontvangt terug te sturen met begeleidende brief tot opzegging?

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 okt 2008 18:10
door Desire
Het is inderdaad schandaling dat NEM zo te werk gaat en denkt hiermee klanten te winnen.
je ziet alleen al wat er op deze site allemaal wordt geschreven erover.
Wat ik overigens allemaal mee wil nemen richting advocaat, zodat dat zwart op wit staat wat voor klootzakken (sorry voor mijn taalgebruik, maar ben flink pissed)het zijn.
Ik zou als ik jou was alles doen om maar te zorgen dat ze niet terug kunnen krabbelen.
Doe een opzegbrief erbij, aangetekend versturen en alles wat je nog meer kan bedenken.

Succes!!