LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Verwacht jij dan nog wat van de Nederlandse overheid??????????? Kijk eens op het forum van legiolease.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Meneer Legrande! Ik stel u een vraag en u - na lang wachten - beantwoordt die vraag met 'nee'.

Vervolgens herhaal ik mijn vraag in andere termen, daarbij uw EIGEN nee als leidraad nemend, en dan zegt u dat ik een aanname doe????

Ik doe geen aannames, ik vertel wat uw eigen woord 'nee', op mijn vraag betekent. Wanneer u dit een aanname noemt, weet u dus niet eens wat u zelf heeft geantwoord!


U weet niet eens wat u zelf zegt, laat staan dat u zich een oordeel kunt aanmatigen over wat anderen zeggen!!!!!!

En dan nog even inhoudelijk: Ik zeg niet dat HM zich niet houdt aan de wet, ik concludeer alleen dat HM heel handig gebruik/misbruik (?) weet te maken van de interimsituatie dat landelijke wetten nog niet synchroon lopen met die van de EU. En tot op heden heeft de tijd ons geleerd dat de meest strenge wetgeving doorgaans de Europese norm wordt.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

En het idee alleen al dat het extra geld zou kosten om in een land waarin je opereert een hoofdkantoor te hebben!!!

Ja, daarom zijn al die grote ondernemingen zeker zo dom!
Shell; Citroen; Renault; Apple; IBM........

Het is een algemeen bekend gegeven dat internationale communicatie veel duurder is! Een bedrijf moet dus een goede drijfveer hebben om anders te handelen.

En dat is geen aanname, dat is een wetenschappelijk verantwoord gegeven. En als je dat niet gelooft, dan sla er de (middelbare-) schoolboekjes over economie maar op na!

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Jannie iedereen heeft communicatie-apparatuur, fax, e-mail, mobiele telefoon etc. weet je wat het probleem is van die jonge gasten. Ze kunnen niet eens meer face to face communiceren. :shock: :oops:

Waar gaan we naar toe in deze wereld.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Zjef, het gaat niet goed met je. Je begint plotseling grove taalfouten te maken, te schelden en te liegen en jezelf vast te praten.
Een offerte geven voor een duizend in één produkt ??
Deze produkten kun je bij elke maatschappij in Nederland krijgen,
zelfs voortaan bij de V&D en straks ook nog bij de supermarkt om de hoek.
Dit produkt verkoopt elke maatschappij het liefste, nl zonder enig risico veel geld verdienen, en als het fout gaat de consument opzadelen met een probleem.
Jij en DB beweren toch dat de T50 een baggerprodukt is ???
Nou kom dan maar eens met iets vergelijkbaars of beter voor dezelfde premie ( en geen produkt van HM) !!!
Je bent helaas niet de eerste die dit geprobeerd heeft, dat hebben er al vele voor jou gedaan en die waren van een iets (lees :veel) beter nivo dan jou.
Jij hebt toch een polis die je aan de klanten laat zien ?? Dus je weet alle bedragen die daar staan vermeldt !! Nou doe je best, en even een tip koop een betere rekenmachine want die werkt volgens mij niet zo goed !!!


En Jannie, jij zei toch dat je het zeker wel wist !!
DB??? =laag en dom
dan jou??? = fout
staan vermeldt??? = is ook foudt
waar zou ik het woord 'zeker' in mijn mond hebben genomen??? = gelogen

En tenslotte begin je nou ook nog toe te geven dat HM niet alleen qua verkoopmethode een vreemde eend in de bijt is, maar dat ook het product niet te vergelijken is met wat de gangbare maatschappijen aanbieden.

En het spijt me zjef, maar ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat jij (en jij bent nog veruit de meest intelligente HM-er die ik op dit forum heb gezien...) beschikt over voldoende kennis van zaken en intellect om welk financieel product dan ook op zijn kwaliteit te kunnen beoordelen, laat staan om de effecten op lange termijn van een bedrijfsvoering zoals die wordt gevoerd door HM te kunnen inschatten.
En daarmee staat of valt de waarde van heel jouw polis, toch?

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Ja

Als je al zovaak gewezen bent op

fouten
verkeerde informatie
leugens
posts die je zelf weer tegenspreekt
ergo, op het feit dat het gelijk zich niet aan jouw kant bevindt,

ja

dan loopt vanzelf de lust om fequent te reageren wat terug...

Ach

weet je nog,

die tijd

dat Zjeflegrande wel vijf keer per dag reageerde op dit forum.....

Jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jannieheetik »

Omdat mijn lievelingsforum (www.laatjenietnaaien.nl) nu last begint te krijgen van de tweede MLM-organisatie, waarvan individuele verkopers menen hun product EN het MLM-systeem te moeten verdedigen, ben ik hier en daar zo eens aan het surfen.
Ik kwam nog bekenden tegen ook! Leuk!
En Student26: Hartelijk dank voor je schitterende site, http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/ en ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik hem hier en daar hebt genoemd?

Ik heb na een aantal van deze fora gelezen te hebben zelf ook een en ander geconcludeerd:
Mensen die als MLM-er werken hebben door de bank genomen een zeer laag ontwikkelingspeil, zijn veelal niet in staat tot het formuleren van een goedlopende Nederlandse zin zonder dat zij daarbij taalfouten maken.

Dit maakt hen tot een gemakkelijk slachtoffer van de diverse organisaties. Ten eerste zullen zij vaak niet in staat zijn een sollicitatiebrief te schrijven, en ten tweede zal dit hen opbreken in hun pogingen om binnen een regulier bedrijf promotie te maken.
Verder zien we vaak dat juist deze mensen heel gevoelig zijn voor lieden zoals Ratelband en consorten, dergelijke figuren worden veelvuldig ingehuurd door de MLM-organisaties.
In deze tijd van recessie zullen velen geen andere baan (meer) hebben en is MLM voor hen werkelijk ‘de laatste kans’. Dat verklaart hun fanatisme, of moeten wij hier spreken van wanhoop?

Voor wat betreft tegenargumenten inzake kritiek beperken alle MLM-ers zich tot het uitbraken van herhalingen van wat zij op hun periodieke ‘opleidings’ avonden leren of zij passen de ‘omweg’-methode toe: Zij praten er overheen, draaien er omheen of gaan tot de tegenaanval over. Ook het geven van adviezen over hoe wij, als tegenstanders van MLM, onze tijd beter zouden kunnen besteden, is iets wat blijkbaar alle MLM-ers graag doen. Liefst in het Engels, met of zonder spelfouten. (get a life, get a live, get a job, etc. etc.) Of men doet suggesties over onze vrijetijdsbesteding die dusdanig obsceen zijn, dat ze verwijderd dienen te worden door de forumleiding. Dat ik niet het enige ‘slachtoffer’ ben dat met naam en toenaam genoemd ben geworden op een forum is mij nu ook wel duidelijk.

Kortom: De voorstanders van MLM gaat geen zee te diep. Zij halen alles uit de kast om ons als tegenstanders het zwijgen op te leggen, behalve degelijke argumenten. Ze praten alleen na wat ze op die brainwash-avonden hebben gehoord en geloven alles wat men hen daar vertelt. En ze spelen op de man in plaats van op de bal.

Deze mensen kunnen door ons niet met rede worden overtuigd. Zij zijn daar eenvoudig niet vatbaar voor (niet intelligent genoeg) en wij verspillen onze energie. Het enige wat we kunnen bereiken is ze wegjagen van zo’n topic. In deze 42 pagina’s die over Hamburg Mannheimer gaan hebben er al ontelbaar veel in het stof gebeten. Letterlijk ontelbaar want je weet soms niet wie wie eigenlijk is.

Verder valt mij op dat, in tegenstelling tot wanneer een regulier bedrijf wordt aangevallen, de firma zelf zich nooit verdedigt. Dat laten ze aan het ‘voetvolk’ over!

Wanneer wij, Simon en Echte Meisje en anderen, als tegenstanders, hier en op soortgelijke sites het zwijgen toedoen, verwordt dit forum vanzelf tot een groep van lieden die Halleluja willen roepen over een wijze van geld verdienen, die door het overgrote deel van de bevolking als amoreel en verfoeilijk wordt gezien.

Ik ga me er niet moe meer over maken!
De meest intelligente opmerking hierover komt van iemand van een andere topic: ‘Ik praat nog liever een hele zondag met vier getuigen van Jehova.’

Sandra 6

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Sandra 6 »

Jannie,

Jouw respectloosheid naar mensen begint me mateloos te storen. Je moet een behoorlijke eigendunk hebben om op zo een ongenuanceerde wijze naar mensen uit te halen. Als je werkelijk zelf zo intelligent was zou je dat zeker niet doen.
Wat spiegelen die mensen jou? Zo kan je in de politiek met mensen omgaan, maar doe dat niet op een forum.

klaasjan

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door klaasjan »

jannie schreef: of ze gaan tot de tegenaanval over.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Sandra 6

Je mag je storen aan de mening van een ander. Evenals een ander zich mag storen aan jou mening. Zoals nu ook het geval is.
Jannie is al heel lang actief in deze topic. Jij duikt ineens op en probeert Jannie af te kraken.

Niet dat je daar enig succes van kunt verwachten, maar het tekent de mens die zo reageert. Beter ware het inhoudelijk te reageren, dande persoon aan te vallen.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Jannie is al heel lang actief in deze topic. Jij duikt ineens op en probeert Jannie af te kraken.
Geert ???????
Heb je het nou over jezelf !!!

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Jannieheetik werkt als zelfstandig onderneemster bij een platenmaatschappij 8)

Roenie

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Roenie »

Zjef, je bent terug. Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar een inhoudelijke reaktie van je.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Goed dat je het even duidelijk maakt, dat jij Zjeflegrande en Sandra 6 dezelfde personen zijn.

Wees duidelijk en registreer je even, dan kan er ook geen misverstand over je identiteit ontstaan....

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Kijk Zjef, zo gemakkelijk is het... :shock:

Geert

klant

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door klant »

mensen ik ben blij dat jullie geen polis nemen bij een maatschappij die de AA+ status heeft dus vooral niet doen ga maar naar een maatscappij die dat niet heeft die niet erkend is door standaard&poor's vooral niet doen heel verstandig. ga maar naar een maatschappij die een c of een b status heeft u komt er nog wel achter. :lol:

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Roenie,

Er is niets op tegen op jouw mening.
Je moet gewoon doen wat je het beste gevoel geeft.
Andere mensen hebben wel liever een risicoloos produkt met 100% garantie en voor lagere premies.
Die keuze ligt bij de consument.
Wat betreft de wetgeving die achter ons aan komt, kan ik heel kort zijn.
HM voldoet aan alle eisen die volgens de richtlijnen gesteld worden en zal dat ook blijven doen, en dat risico is bij ons dus hetzelfde als andere
zoals jij het zegt "betrouwbare" bedrijven.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Het was net zo lekker rustig hier! :P

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Meneer Geert, dat jij misschien het moreel hebt om onder verschillende
namen te reageren, wil niet zeggen dat ik dat ook doe.
Ik reageer alleen onder mijn eigen inlognaam en heb geen behoefte om onder een andere naam in te loggen.

jaco533

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jaco533 »

Hallo beste mensen,
Ik wil toch het ene en anderen zeggen i.v.m. Hamburg Mannheimer.
Ik ben zelf al 5 jaar medewerker in Belgie.
Voor ik Begon had ik ook vele negatieve reacties gehoord.Maar dan moet je er ook eens dieper durven in gaan kijken.
Er zijn 2 grote onderdelen bij HMI.

A) Het spaarplan.
-------------------
Ik moet toegeven het is niet altijd even makkelijk om mensen te doen inzien dat er een pensioenprobleem is in Belgie.Hoe kan ik bewijzen dat er een pensioenprobleem is?Wel ,het is simpel in Belgie krijg je minimum 30% fiscaal voordeel van de staat cadeau.Dus moet het toch zijn dat er een pensioenprobleem is.Want om een gunst te krijgen van de staat moet er toch iets ernstigs aan de hand zijn.
Verder kan ik nog zeggen dat het een uniek product is wat zekerheden betreft:T50 nu T70.Geen enkel andere maatschappij heeft dit zelfde product!!

B) De Maatschappij.
----------------------
Hamburg-Mannheimer maakt deel uit van de Ergo groep.Ergo Holding werd op de markt gebracht door de Munchener Ruck(=Grootste herverzekeraar ter wereld) Met als doel De europese markt te veroveren.
Wie maakt er nog deel uit van de Ergo groep:
-DAS =>nr.1 in Europa wat rechtsbijstand betreft
-DKV =>nr1 in Europa wat hospitalisatie betreft.
-Victoria => de nr2 wat zakenverzekering betreft
-Meag =>werd opgericht om de portefeuille te beheren van Ergo-groep

Indien u dit allemaal niet gelooft wel kijk dan eens in een financieel tijdschrift.Heb ik ook gedaan want ik geloofde het ook niet.

Hamburg-Mannheimer bestaat sinds 1899 En heeft nu nog steeds de zelfde naam .Daar moet je toch even bij stilstaan.
Want WELKE FINANCIELE INSTELLING HEEFT NA 105 JAAR NOG STEEDS DE ZELFDE NAAM.

Maar het is van piramidaal karakter,dit wordt in een negatief daglicht geplaatst omdat je geld verdient op een andermans rug en zweet.Zoals bij een gewone baas werken trouwens ,want als ik zie wat die verdient op mijn rug, wel dan kom ik er ziek van.Dat is nu eenmaal het leven.Maar bij HMI is het zo :Hoe meer je werkt hoe meer je verdient Bij een baas is dit ook niet altijd zo hé.Het is ook zeer democratisch want iedereen begint onderaan de ladder ,of je nu ingenieur bent of student of de zoon van een minister ,voor iedereen het zelfde .Op een gewoon werk gaat dit anders...als ze een nieuwe verantwoordelijke nodig hebben smijten ze iemand binnen die van toete noch blazen weet ,en het ergste is dat die je chef wordt.

Maar ik kan begrijpen dat zo'n structuur werking en het product u niet interessant lijkt.iedereen hefft zijn eigen mening trouwens.En dit is uw recht.
Als je mij vraagt wat is het nadeel van HMI(dit mag ook gezegd worden in een eerlijk gesprek) dan moet ik zeggen dat je toch wat enige tijd moet investeren om zeer succesrijk te zijn.En dat je je soms ongemakkelijk voelt omdat je het gevoel hebt mensen lastig te vallen.Nu heb ik dit gevoel niet meer want met mijn ervaring zeg ik:"Ik biedt de mensen een product aan die uniek is en zeker niet louche is".
Bij het aanwerven heb ik het gevoel iemand de kans geven om iets bij te verdienen als hij hiervoor de nodige tijd en inspanning wil leveren.
Het spijtige is dat er verkopers zijn die niet eerlijk te werk gaan en dingen beloven en vertellen die helemaal geen waar zijn en daar zijn de ernstige verkopers het slachtoffer van.

Dus als er iemand wil beginnen :doe maar ,maar het is voor doorzetters en mensen die er tijd willen voor maken .Voila dat was het voor vandaag.Indien u nog meer wenst te weten over HMI zend dan een mailtje naar [email protected] en ik zal u een obectief antwoordgeven.Trouwens eerlijk duurt het langst.




Voila dat was het voor vandaag

Gesloten