LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kniertje

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door kniertje »

Ik heb van de week mijn derde brief gehad, ik zou onmiddelijk gecapped worden!
Heb een classic abo, had 53 Gig verkeer gehad
Wat nou zo wouzig is dat het helemaal niet gebeurd is! :lol:
Snap er geen bal van! :?:

Tricia

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Tricia »

Wij hebben sinds begin januari 2005 een Chello Light abonnement van 33,95 euro per maand. In het afgesloten contract stond dat er geen datalimiet gesteld was. Dat was ook een van de redenen waarom wij voor breedband op deze manier kozen.
De eerste maand hebben wij eigenlijk alleen gesurft, wat kleine dingetjes gedownload, je kent het wel. Toen wij ook eens probeerden om een film te downloaden, kregen wij ook in eens het zelfde mailtje van Chello, gepost om 2:30 uur 's nachts.
Ik heb de volgende ochtend direct met hen gebeld en gevraagd wat er was. Het blijkt dat zij per abonnement een bovengrens hebben waarbinnen je Acceptable Use Policy valt. Bij Chello Light is dat 10 Gig per maand, het volgende abo is 40 Gig en het duurste abo is 80 Gig.
Dit was info die de consument eigenlijk niet mocht weten, zei de telefoniste :shock: Ik heb gevraagd ofdat er mensen over datadips geklaagd hadden, maar dat was niet het geval. Bij Chello light mag je dus maar 10 Gig p/mnd verbruiken.
De avond erop kregen wij alsnog zo'n mailtje en werden dus tot eind februari teruggezet in snelheid.
Het lijkt mij alsof dit toch een soort van verkapte datalimiet is!
Ik vraag me af of er niet iets aan gedaan kan worden.
Eigenlijk is dit toch consumentenbedrog!!!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

ga naar www.coax.nl tricia en teken de petitie

SAMEN STAAN WE STERK

want radar en kassa zijn veel te druk met de reclame gelden van UPC

Glasvezel

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Glasvezel »

Word het geen tijd voor glasvezel??
Iedereen betaald gewoon 30 per maand voor een snelheid van 10 mb per seconde, onbeperkt datalimiet..
Klaar is kees, geen zeurende klanten meer en kunnen we vrolijk gaan internetten.
Dus KPN leg het maar aan...liever vandaag nog als morgen....

b.olsen

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik heb chello sinds 1 maand en natuurlijk nog geen mailtje ontvangen want ik kan namelijk geen mail ontvangen wat ik ook probeer mijn gegevens worden niet geaccepteerd ,dat houdt voor mij dus in dat ik wel mail kan versturen en als ik toch een email van chello krijg over het downloaden ,er inderdaad iets mis is bij chello . een tip voor diegenen die de mailtjes wel krijgen , vraag of ze u een brief willen sturen . schrijf dan een brief terug met de mededeling dat je een abonnement hebt afgesloten met onbeperkt downloaden en dat de brief dus niet voor jou bedoeld kan zijn met daarachter de vraag of ze meschien een administratieve fout hebben gemaakt . dan ben ik beniewd wat hun antwoord daarop zal zijn

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Benieuwd wat het antwoord zal zijn van UPC?
Das niet zo moeilijk, je zal op zulk een vraag van upc nooit of te nimmer antwoord krijgen.

b.olsen

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door b.olsen »

wel als ze een aangetekende brief van mij krijgen

hans duren
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2005 10:38

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hans duren »

Hallo.

Dit wil ik even kwijt

Ik heb jaren lang veel geduld gehad met chello maar nu heb ik er genoeg van,er is jaren geprobeerd om chello er toe te bewegen om een betere service naar de klanten toe te verlenen maar niets helpt-bla bla bla ja dat is nederland wij kunnen denk ik niet anders.

24 online ha ha ha chello moet opgedoekt worden met onmiddelijke ingang.

Ja dat is wat terugzetten waar zijn ze mee bezig.opdoeken die hap

Historie vanf 2000 jarenlang gedonder met chello,trage of geen verbinding zeer slechte service en nu dit.

1e mail
Ik kreeg op 15.2 ook een mail Date: Tue, 15 Feb 2005 02:53:28 +0100 (CET)
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Kennisgeving overmatig datagebruik -daarna niets meer gedownload

2e mail
Date: Wed, 16 Feb 2005 03:11:26 +0100 (CET)
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Kennisgeving overmatig datagebruik -niets gedownload

3e mail
Date: Thu, 17 Feb 2005 02:59:07 +0100 (CET)
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Kennisgeving overmatig datagebruik
Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Nu ga ik kijken naar mijn data gebruik en in Feb staat er helemaal geen data verbruik alleen in Jan staat de balk op 40 giga of word dit P/M opgeteld of P/M 2 mnd.


Advies:opzeggen

In okt stap ik op bij Chello ik ga lekker naar tel*****geen datalimiet eigen server meerdere pc allemaal geen probleem en voor het zelfde geld.

Dus gewoon overstappen.
:P
Groetjes van Hans.Duren.

mve
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 jan 2005 20:37

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door mve »

Mensen kijk eens op www.telebyte.nl dan zie je dat het ook anders kan

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ik merk toch iets aan mijn downloadmeter...
upload word ineens niet meer meegerekend...
is dat als compensatie voor de lage downloadlimiet of om het gemiddelde weer omlaag te krijgen?

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Heerlijk om met ADSL een internetverbinding te hebben.
Geen gedonder met download meters of datalimieten.
Geen zorgen, geen terugzetten in snelheid, prima verbinding, niks duurder dan upc, meerdere computers op een verbinding toegestaan.

Heb het gedonder met upc ook aan de lijve ondervonden, ben er bijna 2 jaar weg, als je nu upc belt voor een dienst zeggen ze dat service en kwaliteit flink verbeterd is, buurman geloofde dat ook nog, na aansluiting promt storingen en gedonder.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen en medeklagers.....is er nu eens geen mogelijkheid om al die arrogante kopstukken bij UPC,die over de ruggen van hun klanten zichzelf verrijken eens op een net zo'n asociale manier te pakken als dat ze bij vele van hun eigen klanten hebben gedaan?
Ik zie de heren al zitten in hun ivoren torentjes,geleerde en verwende jochies en meisjes die vroeger erg veel gepest werden op school en die nu hun wraak proberen te halen d.m.v. dit soort zielig en walgelijk gedrag.
Mijn tip is...trap nog eens een vliegtuig vol met terroristen met als doel....je raad het al...de ivoren torentjes van UPC!!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

OOK "leuk"....ingaande op de mail die je krijgt van chello wat betreft het hinderen van andere gebruikers bij te veel dataverkeer (volgens hun normen)

Een aantal jaar geleden eens gebelt wegens traag internet...
Nu weet ik dat mijn overbuurman ook op dezelfde kast is aangesloten met zijn chello abbo'tje.
Hallo helpdesk, ik heb traag internet...al tijden en vind dit wel raar vanwege het feit dat ik toch een duur abonnement heb, ken dat misschien komen omdat mijn buurman ook op dezelfde kast zit aangesloten???
Antwoord helpdesk: Nee hoor meneer, dit is onmogelijk...uw heeft immers NIETS TE MAKEN met het internet verkeer van uw overbuurman,
Het probleem zal wel bij uzelf zitten!!!!!!!!!!!!

Owjee...dan hebben we opeens weer niets te maken met andere gebruikers....dit bedoel ik nou....kortom> Chello is 1 grote oplichtersbende en verteld je alleen de dingen zoals HUN het uitkomt.

MithraMadness

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door MithraMadness »

TAV Gast 23 Mrt 2004 09:38

Ik geloof dat jij niet weet hoe datastreaming werkt. Ik download aan (anime)films ongeveer 10-20 GB per maand, alleen door de series die ik online volg. Dit is ONGELICENSEERD materiaal en dus kunnen de nederlandse wetgevingen mijn rug op (dit is namelijk niet illegaal.) Ik heb echter een verbruik van 70-120GB per maand. Dit komt voornamelijkd oor online gamen. 1 uur online gamen kost mij een goede 250-500MB en ik game stevig. Ik ben ongeveer per maand 25-50 GB minimaal kwijt aan gamen. Dan is er nog het surfen, na een uur stevig surfen ben je toch al gauw een GB'tje kwijt. Omdat ik veel zaken online regel loopt dit ook stevig op. Nu heb ik @home en die hebben nog nooit gezeken over mijn gebruik. Een vriend van mij heeft echter chello en hij heeft een waarschuwing gekregen 11 dagen na ingang van de periode. Het enige dat hij in die periode heeft gedaan was online gamen, surfen en voor 6 GB aan data gedownload. Chello/UPC heeft een dikke beperking maar willen dit niet officieel bekendmaken omdat hun klanten dan weglopen. En wat betreft (illegaal) films/muziek/etc downloaden? Voor eigen gebruik mag dit geen probleem zijn. Echter zodra je het gaat verspreiden ben je fout bezig. Immers ik ben niet altijd geinteresseerd in alle muziek op een cd. (Overigens heb ik keurig al mijn MP3's op een aparte HDD staan, en alle MP3 zijn geript van mijn overigens originele CD's)

geef_mij_maar_demon

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door geef_mij_maar_demon »

Ik heb 5 jaar internet via chello gehad :oops: , nooit een mailtje ontvangen van ze. Tot en met juni 2004 toen downloade ik opeens te veel en hebben ze me snelheid naar beneden geschroefd :x . Ben toen gelijk over gestapt naar demon :D en tot nu geen enkel probleem download nu zelfs heel veel meer. Me pc staat nu echt hele dagen te downloaden. 8)

Conclusie: chello is gewoon **** zelfs als je de duurste abbo hebt :evil: :evil: en dat zal het ook blijven ook.
adsl rules :) :)

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

jippieeeeeeeeeeeeee me doosje voor het modem is binnen
nu nog ff een goeie adsl uitzoeken

iemand tips?????

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

kijk eens bij google of andere zoekmachine met de zoekoptie adsl.

Je zal dan niet teleurgesteld worden denk ik z

Succes

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

bestelling geplaatst bij XS4ALL ;-)

Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Hoi allen

Vanaf 1-3-2005 geen datalimit meer nij chello light, classic en plus :lol:
Dat is eindelijk goed nieuws
Nu hoeft niemend meer te mopperen op chello vanwege de datalimit
Wens jullie allen een fijn download en upload plezier
Gegroet

Icecubeman

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

dank je, Icecubeman,

toch ben ik matig enthousiast ;)

Gesloten