Wij hebben sinds begin januari 2005 een Chello Light abonnement van 33,95 euro per maand. In het afgesloten contract stond dat er geen datalimiet gesteld was. Dat was ook een van de redenen waarom wij voor breedband op deze manier kozen.
De eerste maand hebben wij eigenlijk alleen gesurft, wat kleine dingetjes gedownload, je kent het wel. Toen wij ook eens probeerden om een film te downloaden, kregen wij ook in eens het zelfde mailtje van Chello, gepost om 2:30 uur 's nachts.
Ik heb de volgende ochtend direct met hen gebeld en gevraagd wat er was. Het blijkt dat zij per abonnement een bovengrens hebben waarbinnen je Acceptable Use Policy valt. Bij Chello Light is dat 10 Gig per maand, het volgende abo is 40 Gig en het duurste abo is 80 Gig.
Dit was info die de consument eigenlijk niet mocht weten, zei de telefoniste

Ik heb gevraagd ofdat er mensen over datadips geklaagd hadden, maar dat was niet het geval. Bij Chello light mag je dus maar 10 Gig p/mnd verbruiken.
De avond erop kregen wij alsnog zo'n mailtje en werden dus tot eind februari teruggezet in snelheid.
Het lijkt mij alsof dit toch een soort van verkapte datalimiet is!
Ik vraag me af of er niet iets aan gedaan kan worden.
Eigenlijk is dit toch consumentenbedrog!!!!!