LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Het is al goed
Veel plezier
Doei

Icecubeman

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Vanaf 1-3-2005 geen datalimit meer nij chello light, classic en plus
Er is nooit een datalimiet geweest, kijk maar in je voorwaarden...

lammert

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door lammert »

Dat was te te laat voor chello
Zit nu een half jaar op ADSL en bevalt uitstekend
Geloof ze ook nog niet, er was toch geen limiet?
Hoe hef je iets op wat er niet is?
En begrip voor de downloaders van de kant van chello? Nee hoor, in het ADSL circuit gaan ook de limieten eruit, dus chello moet wel om nog klanten te houden.

Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Hallo gast
Er is nooit een datalimiet geweest, kijk maar in je voorwaarden...
Dat is er ook nooit geweest maar wel een Fair Use Polici :?
Maar goed dat is nu gewijzigd in onbeperkt dataverkeer
Gelukkig geen brieven meer over teveel data gebruik en knijpen met de snelheid als straf

Met ingang van 1 maart biedt chello onbeperkt dataverkeer bij chello light, classic en plus. De geldende datalimieten voor deze producten bestaan dan niet meer.
Daarnaast verdubbelen de harde datalimieten voor de goedkopere abonnementen chello starter en chello easy tot 500 MB en 1 GB.
Komt van de side van chello
Veel plezier allen met Chello op internet
Het ga jullie goed

Ook wil ik op dit moment RADAR nog bedanken voor het gebruik maken van hun forum om je mening te mogen geven om te mopperen over bedrijven en instanties

Vond het alleen jammer dat Radar nooit gereageerd heeft op dit forum, enig ander bedrijf of instantie
Ik kan het natuurlijk ook gemist hebben maar dat betwijfel ik

TROS RADAR BEDANKT :D

Groeten Icecubeman

hoffie2

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Toch houdt Chello nog een slag om de arm bij het definitief loslaten van de datalimieten. "Om de hoge servicegraad en snelheid van het netwerk voor alle gebruikers te kunnen garanderen, behoudt UPC zich wel het recht voor om binnen de grenzen van de algemene voorwaarden maatregelen te nemen tegen klanten die daadwerkelijk overlast voor medegebruikers veroorzaken", stelt de internetaanbieder.
helaas ijsblokjesman maar volgens mij blijft die FUP gewoon bestaan

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

ER IS GEEN FAIR USE POLICY MEER BIJ UPC!! DOWNLOADEN MENSEN!!!!!! DOWNLOADEN!!

GROET

NEPTUNUS.

Ex-Chellohelpdesk
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2005 16:24

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Ex-Chellohelpdesk »

???

lees de algemene voorwaarden nog maar eens...

http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf

Artikel 9.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

dat was al bekent ex-helpdesk, de FUP bestaat nog steeds, alleen is ie voor een paar maandjes ff inactief

jopie#

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door jopie# »

Wijziging van Algemene Voorwaarden is een grond om het contract te ontbinden indien de klant niet instemt met de nieuwe voorwaarden.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Echter niet wanneer de wijziging enkel en alleen bedoeld is om klanten een beter/goedkoper/etc. product aan te bieden. Met andere woorden, je hebt geen geldige reden om op te zeggen als je als klant beter van de wijziging wordt. Nu UPC de limieten opheft, en zo het product inderdaad verbeterd, kan niemand hieraan een geldige reden ontlenen om de overeenkomst op te zeggen..... Wel creatief gevonden, maar helaas dus! Een rechter ziet je aankomen: "ja, meneer de rechter, ik probeerd al een tijdje uit mijn contract te komen. En nu heeft UPC de Alg. Voorwaarden aangepast. Ja, ik word er wel beter van, maar ik ben het er niet mee eens. Ik wil hier dus om opzeggen!" :roll:

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Laat ik dan even advokaat van de duivel spelen:
"Ik zeg op omdat door de verbetering mijn verbinding achteruit is gegaan. Ik zit op een blok met veel downloaders blijkbaar..."

Makkelijker kan ik het niet maken.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

jij ook al?

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Hoho, ik snap het nu niet meer.....:shock:
upc zegt dat hun netwerk niet beschikbaar is voor "onbeperkt" downloaden. Wij allemaal daar tegen in het geweer. Na lang drammen van onze kant gaat upc eindelijk door de kniëen. Want wij, als klanten, vinden immers dat wij wèl onbeperkt mogen downloaden. Want dat wordt ons immers verkocht via de reclame. Maar upc blokkeert de ergste gevallen. Ik ken althans weinig mensen die meer dan de 40 GB per maand downloaden. Natuurlijk zijn ze er wel. Maar volgens mij ligt dat procentueel heel laag. Nu geeft upc alles vrij. En nu beginnen wij te klagen dat het netwerk traag wordt.... zoals upc eigenlijk altijd gezegd heeft........ :oops:
Maar nee hoor, nu gaan we roepen dat upc de boel met opzet belazerd en het netwerk met opzet traag maakt......
Nou ik haak af. Ik heb wat ik wil. Mijn internet is nog steeds even snel, en ik kan incidenteel, wanneer ik dat wil, een aantal extra DVD's in de maand downloaden.
Maar voor de volhouder: ga zo door! Want er valt volgens mij, des Nederlanders eigen, altijd wel wat te zeuren. Tabee!

hoffie2

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie2 »

gast, jouw verbinfing valt dus duidelijk niet elke 2 uur weg, bij mij wel, kan ik het modem weer gaan resetten :cry:

Jayjedi

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Jayjedi »

Ik had hetzelfde
elke 2 a drie uur dat ding resetten
en op de helpdesk wisten ze niet wat ze er aan moesten doen

hoffie2

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie2 »

en hoe heb je het nu opgelost?????

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Het modem resetten heeft niets te maken met het al of niet aanwezig zijn van een verbinding. Je leegt namelijk de cache van de modem. Niets anders dan een hoop ip gegevens. Zodra je hem aan de coax hangt, haalt hij deze gegevens weer op.
Blijkbaar gaat het dus fout in de tcp/ip configuratie. Mijn advies? Installeer je NIC eens opnieuw. Als je een router hebt, stel deze ook eens op andere snelheden/duplex in. (voor de n00bs: full duplex is zoiets als praten en horen tegelijk, en half duplex is eerst praten en dan ontvangen net zoals een telefoon en walkitalki van elkaar verschillen).

hoffie2

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie2 »

alles leuk en aardig, maar tot 1 maart geen enkel probleem, na 1 maart (limieten vrij gelaten) ineens dit probleem

of zou het ermee te maken hebben dat ik mijn contact heb opgezegt per 31 maart?????? :cry:

Jayjedi

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Jayjedi »

en hoe heb je het nu opgelost?????
Dit was het zoveelste probleem bij Chello
Dus ben nu de trotse bezitter van ADSL van XS4All :D

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Never trust the baldies lol

Denk eerder dat Chello een manier gevonden heeft om zonder dat de gebruiker het merkt poorten te cappen. Doordat zij bijv in een interval van 10 minuten kunnen opmerken welke poort de gebruiker het meest belast.

Das de reden ook waarom downloads van een site of een snelheidstest wel de toegezegde snelheidsresultaten geven (duurt meestal niet langer dan 10 minuten)

Bevindingen van geruchten omtrent het cappen van specifieke poorten zijn in diverse fora reeds aangetoont en COAX is inmiddels een onderzoek hiernaar begonnen.

Gesloten