LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27271
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is er mis met thuis?

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Fakenews of echt? Kan dit voorspeld worden? Ik weet het niet. En als er alleen al in GB zoveel mensen aan de gevolgen van dit virus sterven, hoe zit het dan wereldwijd? Voor de beeldvorming: GB heeft een bevolking van 66,44 miljoen. 80% is dus zo'n 50 miljoen.
Geheim document Groot-Brittannië: coronacrisis duurt tot en met voorjaar 2021

In Groot-Brittannië verwachten medische experts dat de coronacrisis tot en met volgend voorjaar duurt. Ook zouden maar liefst 7,9 miljoen Britten in het ziekenhuis kunnen belanden. Dat blijkt uit een geheim document, een briefing voor de Britse regering, dat is ingezien door de krant The Guardian.

De experts vrezen een enorme druk op de gezondheidszorg. "De verwachting is dat tot wel 80 procent van de bevolking geïnfecteerd raakt met Covid-19 in de komende twaalf maanden."

Als de verwachting uitkomt, schatten de experts in dat alleen al in Groot-Brittannië tussen de 318.660 en 531.100 mensen sterven aan de gevolgen van het coronavirus.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... len-rivm-3

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Restaurants mogen dan wel op slot zijn, maar iets afhalen is in ieder geval bij de McDonald's en zijn concullega's nog wel mogelijk.
McDrive van McDonald's en Drive Thru's van Burger King blijven wel open
Er ontstonden vanmiddag lange rijen bij de McDonald's langs de A1 bij Amersfoort. Door het besluit van Bruno Bruins om alle horecagelegenheden te sluiten, dachten veel mensen dat dit hun laatste hamburger zou zijn in drie weken tijd.

Maar de McDonald's heeft zojuist laten weten dat hun 1800 McDrives vanaf morgen weer gewoon open zijn. Ook Burger King schrijft in een bericht op Facebook dat hun Drive Thru's openblijven. De restaurants gaan wel dicht.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... len-rivm-3

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De gedachte dat je besmet raakt door junkfood te halen is onverteerbaar.

16again
Berichten: 16165
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
15 mar 2020 22:35
Fakenews of echt? Kan dit voorspeld worden? Ik weet het niet. En als er alleen al in GB zoveel mensen aan de gevolgen van dit virus sterven, hoe zit het dan wereldwijd? Voor de beeldvorming: GB heeft een bevolking van 66,44 miljoen. 80% is dus zo'n 50 miljoen.
Geheim document Groot-Brittannië: coronacrisis duurt tot en met voorjaar 2021

In Groot-Brittannië verwachten medische experts dat de coronacrisis tot en met volgend voorjaar duurt.......
Je hoeft geen expert te zijn, om te voorspellen dat dit lang gaat duren met de huidige aanpak.
Dat is waarom ik eerder vandaag een radicaal andere aanpak suggereerde.

Lady1234
Berichten: 27271
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem een boterham en een bak koffie thuis. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Zombiemaster
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Het is niet voor niks dat in Engeland de 70+ers 4 maanden, 4 maanden, in quarantaine moeten gaan.

16again
Berichten: 16165
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
15 mar 2020 22:53
Neem een boterham en een bak koffie thuis.
en doe dat 365 dagen achter elkaar. Daar ligt de moeilijkheid

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
15 mar 2020 22:46
De gedachte dat je besmet raakt door junkfood te halen is onverteerbaar.
Het zou me zwaar op de maag liggen. Zowel het junkfood als de besmetting.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 mar 2020 22:53
Neem een boterham en een bak koffie thuis. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Dat doe ik sowieso wel, Maar als je 2 uur in de trein zit, vervolgens een kilometer of 20 loopt, en dan weer 2 uur met de trein terug, is ergens onderweg een bak koffie best wel fijn.

Maar goed, een extra flesje water is ook niet te versmaden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De treinen zijn erg leeg. Ben benieuwd of ze de dienstregeling op enig moment gaan aanpassen. Ook voor de spoorwegen heeft dit gevolgen.

Lady1234
Berichten: 27271
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er valt niet te lopen in de omgeving waar u woont?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze hebben de trottoirs nog niet verwijderd dus voorlopig zal dat nog wel lukken.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn omgeving is inderdaad niet veel aan. Sowieso weinig stoepen, maar wel veel hardjakkers. Het loopt niet prettig, en 20 kilometer in mijn omgeving - dat heb je na een paar keer echt wel gezien. Ik wil me laten verrassen, en hier is zo weinig verrassing.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
15 mar 2020 23:17
De treinen zijn erg leeg. Ben benieuwd of ze de dienstregeling op enig moment gaan aanpassen. Ook voor de spoorwegen heeft dit gevolgen.
In zoverre: in de spits rijden er al minder treinen. Of er in de toekomst treinen tussen uit gehaald gaan worden is nog niet te voorspellen, maar ergens wel te verwachten. Zeker als er een tekort aan machinisten en conducteurs dreigt.

Lowieze
Berichten: 6665
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
15 mar 2020 23:09
Lady1234 schreef:
15 mar 2020 22:53
Neem een boterham en een bak koffie thuis. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Dat doe ik sowieso wel, Maar als je 2 uur in de trein zit, vervolgens een kilometer of 20 loopt, en dan weer 2 uur met de trein terug, is ergens onderweg een bak koffie best wel fijn.

Maar goed, een extra flesje water is ook niet te versmaden.
Als thuis blijven sterk aangeraden wordt, ga je toch niet 4 uur in de trein zitten om een eindje te kunnen wandelen? Ik vind dat echt ongelooflijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ga verhuizen als je uitgekeken bent... dat bespaarde trein kosten en zoek een omgeving waar je nog nooit was!

In Groningen en Den Helder nog vele huizen beschikbaar.... of kies je voor Limburg?

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
16 mar 2020 07:57
Ga verhuizen als je uitgekeken bent... dat bespaarde trein kosten en zoek een omgeving waar je nog nooit was!

In Groningen en Den Helder nog vele huizen beschikbaar.... of kies je voor Limburg?
Een van de weinig zinvolle opmerkingen die je ooit gemaakt hebt. Ga ik in de huiskamer verder op in, als je het niet erg vind. Dan houden we het hier meer bij Corona.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Goed om te weten:

Online bezorgen gaat gewoon door. Als er een pakje bezorgd wordt, zul je je rijbewijs of ID bij de hand moeten houden. De bezorger van Post.nl 'tekent' namens jou door de laatste drie cijfers over te nemen.
PostNL gaat gewoon door met het bezorgen van post en pakketten. Er worden wel een aantal maatregelen getroffen om werknemers te beschermen. Onder andere deze:
Consumenten hoeven tot nader order niet meer op een handheld scanner te tekenen voor ontvangst van een pakket of een aangetekende verzending. De bezorger zal dat namens de ontvanger doen door de laatste drie tekens van het nummer van paspoort of rijbewijs te noteren na ontvangst.
Verder wordt gewerkt aan de verruiming van de dagelijkse bezorgtijd en andere maatregelen voor postbezorgers. Dat vergemakkelijkt voor hen de opvang van jonge kinderen thuis, aldus PostNL.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... huiswerken

ZeerPrivé
Berichten: 5638
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gewoon door feesten met 500 man ondanks verbod https://www.ad.nl/den-haag/politie-maak ... ~a69dbac3/

Gesloten