Feedback op het Forum - deel 4
-
Lowieze
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Als ik zie hoeveel onderwerpen Radar op tv in al die jaren al behandeld heeft, vind ik de reacties en discussies daarover (iets wat Radar overigens zelf aangeeft om te doen) heel erg meevallen. Een enkele keer wordt hier over een programmaonderdeel gediscussieerd. En ja, sommige forumleden blijven er dan maar over doorgaan…..
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Ik schat zo in dat het voor de vaste forummers meer een soort van tijdverdrijf is, beetje discuseren, beetje haantjes gedrag, dan dat men de hulp aan vragenstellers op de eerste plaats heeft staan.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Het gaat mij er meer om, dat de NL-media een eigen plek nodig hebben om bij te houden wat er leeft in het land. Niet direct een plek om te reageren op de onderwerpen van de redactie, maar juist een open ruimte, waar een redactie weer uit kan putten voor nieuwe onderwerpen. Zonder open vraagbaak mist een redactie input.Consumenneke schreef: ↑12 mei 2025 16:36... dat de publieke omroep een goeie startplek is voor een Publiek Praathuis dat ook door anderen gebruikt kan worden als discussie- en kletsplek.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Van de voormalige huiskamer werd veelvuldig gebruik gemaakt maar is door ons toedoen gesloten. Een zeg maar huiskamer 2.0 openen zie ik wel als een goede optie.
Een huiskamer 2.0 waarin alle luchtige consumentenzaken besproken kunnen worden en bijvoorbeeld vragen en tips over het gebruik van apparaten of kleine storingen aan die apparaten gesteld kunnen worden.
Zaken zoals politiek, oorlogen en geloof zijn niet toegestaan want die verpesten de sfeer en leiden alleen maar tot hoog oplopende meningsverschillen.
Mijn ouders zaliger hadden een wijs motto 'praat op verjaardagen en zo meer nooit over politiek, kapitaal en geloof "er was in die tijd nog geen echte oorlog dus dat kwam niet ter sprake" want er komt geheid gedonder van'.
Ik ben van mening dat we ondanks wat er in de voormalige huiskamer gebeurt is een tweede kans verdienen.
Een huiskamer 2.0 waarin alle luchtige consumentenzaken besproken kunnen worden en bijvoorbeeld vragen en tips over het gebruik van apparaten of kleine storingen aan die apparaten gesteld kunnen worden.
Zaken zoals politiek, oorlogen en geloof zijn niet toegestaan want die verpesten de sfeer en leiden alleen maar tot hoog oplopende meningsverschillen.
Mijn ouders zaliger hadden een wijs motto 'praat op verjaardagen en zo meer nooit over politiek, kapitaal en geloof "er was in die tijd nog geen echte oorlog dus dat kwam niet ter sprake" want er komt geheid gedonder van'.
Ik ben van mening dat we ondanks wat er in de voormalige huiskamer gebeurt is een tweede kans verdienen.
-
witte angora
- Berichten: 30260
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Eens. Veel dingen zijn de moeite niet om er een apart topic voor te openen, maar wel leuk om een keer te benoemen.
De verschrikkingen van het OV in het hoge noorden bijvoorbeeld.
De verschrikkingen van het OV in het hoge noorden bijvoorbeeld.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Ik was van de vorige al geen voorstander en ook niet van dit voorstel. De meesten hebben al kansen genoeg gehad en laten zien dat dat niet werkt. Het past ook niet bij dit forum.Ron5300 schreef: ↑14 mei 2025 14:22Van de voormalige huiskamer werd veelvuldig gebruik gemaakt maar is door ons toedoen gesloten. Een zeg maar huiskamer 2.0 openen zie ik wel als een goede optie.
Een huiskamer 2.0 waarin alle luchtige consumentenzaken besproken kunnen worden en bijvoorbeeld vragen en tips over het gebruik van apparaten of kleine storingen aan die apparaten gesteld kunnen worden.
Zaken zoals politiek, oorlogen en geloof zijn niet toegestaan want die verpesten de sfeer en leiden alleen maar tot hoog oplopende meningsverschillen.
Mijn ouders zaliger hadden een wijs motto 'praat op verjaardagen en zo meer nooit over politiek, kapitaal en geloof "er was in die tijd nog geen echte oorlog dus dat kwam niet ter sprake" want er komt geheid gedonder van'.
Ik ben van mening dat we ondanks wat er in de voormalige huiskamer gebeurt is een tweede kans verdienen.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Het past wel op het Tros radar forum want de huiskamer 2.0 is niet bedoeld voor vragen over garantie of het niet leveren van producten en zo meer want daar zijn andere categorieën voor bedoeld.
-
Lowieze
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Dit ‘ Een huiskamer 2.0 waarin alle luchtige consumentenzaken besproken kunnen worden en bijvoorbeeld vragen en tips over het gebruik van apparaten of kleine storingen aan die apparaten gesteld kunnen worden’
en
dit ‘ Veel dingen zijn de moeite niet om er een apart topic voor te openen, maar wel leuk om een keer te benoemen’
zijn al heel verschillende dingen. Wat zijn ‘leuke dingen’ ?
Ik ben het in dit geval eens met Angel1978, het past hier niet echt. Er zouden zoveel verschillende regels en voorwaarden moeten gaan gelden, dat de moderator om de haverklap meldingen zou krijgen van wat er niet in een Huiskamer thuishoort.
en
dit ‘ Veel dingen zijn de moeite niet om er een apart topic voor te openen, maar wel leuk om een keer te benoemen’
zijn al heel verschillende dingen. Wat zijn ‘leuke dingen’ ?
Ik ben het in dit geval eens met Angel1978, het past hier niet echt. Er zouden zoveel verschillende regels en voorwaarden moeten gaan gelden, dat de moderator om de haverklap meldingen zou krijgen van wat er niet in een Huiskamer thuishoort.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Ook eens.
In dorpen en winkelcentra staan bankjes voor mensen die een kletspraatje willen maken, maar een forum van een platform met kritische kijk op consumentenzaken moet geen koffietafel aanbieden. Ik vind het ook geweldig dat moderatie bij kaatseballende gedachtenwisselingen zegt: nu is het weleens genoeg.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Blijkbaar is het idee om een huiskamer 2.0 toe te staan geen goed idee geweest.
Zullen we het er bij laten om weer een nutteloze discussie voor te zijn.
Zullen we het er bij laten om weer een nutteloze discussie voor te zijn.
Consumenneke
en Moneyman
vinden dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Dat is wat consumenten natuurlijk ook meemaken. Je gaat met een klacht naar de winkel, de garage of je klusjesman. Als beide partijen redelijk zijn, kom je er wel uit. Ik denk zelfs dat veel leveranciers ook onredelijke klanten tegemoet komen.
Maar soms gaat het mis. En dan zie je dat juristen en bureaucraten actief worden, die de klacht pareren. Ik vind het bij Keuringsdienst van Waarde ook altijd grappig om te horen wat ze bij de klantenservice allemaal bedenken om de klant met een kluitje het riet in te sturen. Dat is als-het-ware de eerste linie die klachten moet absorberen.
Ik vrees dat dat pareergedrag ook op dit forum zichtbaar is.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13268
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Er zou wel wat nuance aangebracht moeten worden hierin. Als het inderdaad gaat om een verkoper die de klant met een kluitje in het riet stuurt, dan is er geen oeverloze paginalange 'juridische' discussie nodig. Daar waar het wel fout in gaat als forumleden menen dat er uitvluchten zijn in een situatie en die eigen mening omzetten in een feit en daar aan vast blijven houden. Met als gevolg dat er op de stoel van een rechter gezeten gaat worden en er harde uitspraken gedaan worden. Dat aangevuld met een vast kliekje die graag reageert om het reageren en zich graag in nagenoeg elke discussie mengt geeft nodeloze forumvulling.Consumenneke schreef: ↑14 mei 2025 17:48Dat is wat consumenten natuurlijk ook meemaken. Je gaat met een klacht naar de winkel, de garage of je klusjesman. Als beide partijen redelijk zijn, kom je er wel uit. Ik denk zelfs dat veel leveranciers ook onredelijke klanten tegemoet komen.
Maar soms gaat het mis. En dan zie je dat juristen en bureaucraten actief worden, die de klacht pareren. Ik vind het bij Keuringsdienst van Waarde ook altijd grappig om te horen wat ze bij de klantenservice allemaal bedenken om de klant met een kluitje het riet in te sturen. Dat is als-het-ware de eerste linie die klachten moet absorberen.
kuklos
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Probleem is dat degenen die menen dat er geen opties zijn net zo stellig reageren. Het is niet zo omdat een grote groep meent dat oplossing X de beste is, dat oplossing Y onmogelijk wordt. Consumentenrecht is geen juryrechtspraak.NeoDutchio schreef: ↑14 mei 2025 21:35Met als gevolg dat er op de stoel van een rechter gezeten gaat worden en er harde uitspraken gedaan worden.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13268
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Aangeven dat de juridische weg ook kan leiden tot de deksel op je neus en hoge kosten tot gevolg is niet hetzelfde als zeggen dat er geen opties zijn.Consumenneke schreef: ↑15 mei 2025 00:18Probleem is dat degenen die menen dat er geen opties zijn net zo stellig reageren. Het is niet zo omdat een grote groep meent dat oplossing X de beste is, dat oplossing Y onmogelijk wordt. Consumentenrecht is geen juryrechtspraak.NeoDutchio schreef: ↑14 mei 2025 21:35Met als gevolg dat er op de stoel van een rechter gezeten gaat worden en er harde uitspraken gedaan worden.
Neem als voorbeeld het topic over per ongeluk AirBNB geboekt. Vanuit de juridische kant (ongeacht wie het gezegd heeft en zonder waarde oordeel) word gezegd dat het wellicht geannuleerd zou kunnen worden op basis van oneigenlijke dwaling. Helaas zonder onderbouwing. Hoe een TS dat zou kunnen aanpakken is een raadsel. Het is wel voer om daar op in te gaan.
Daar op volgend komt de vraag of TS deze boeking wel wilde doen. Uiteraard niet vanuit het OP gelezen, maar is dat te bewijzen?
Er komen verschillende kreten zonder een onderbouwing waar iemand iets mee kan. Gevolg is wel meerdere reacties wat makkelijk uitmond in een nutteloze discussie. Zonder dat vanuit de praktische kant aangegeven word dat er geen opties zijn ontspoort het dan toch.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Dan heb je ongetwijfeld voorbeelden waar dit gebeurd is. Want ik kan ze me niet herinneren.Consumenneke schreef: ↑15 mei 2025 00:18Probleem is dat degenen die menen dat er geen opties zijn net zo stellig reageren. Het is niet zo omdat een grote groep meent dat oplossing X de beste is, dat oplossing Y onmogelijk wordt. Consumentenrecht is geen juryrechtspraak.NeoDutchio schreef: ↑14 mei 2025 21:35Met als gevolg dat er op de stoel van een rechter gezeten gaat worden en er harde uitspraken gedaan worden.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Kunt u weer on topic komen? Dit is een topic over feedback op het forum.NeoDutchio schreef: ↑15 mei 2025 10:47Aangeven dat de juridische weg ook kan leiden tot de deksel op je neus en hoge kosten tot gevolg is niet hetzelfde als zeggen dat er geen opties zijn.Consumenneke schreef: ↑15 mei 2025 00:18Probleem is dat degenen die menen dat er geen opties zijn net zo stellig reageren. Het is niet zo omdat een grote groep meent dat oplossing X de beste is, dat oplossing Y onmogelijk wordt. Consumentenrecht is geen juryrechtspraak.NeoDutchio schreef: ↑14 mei 2025 21:35Met als gevolg dat er op de stoel van een rechter gezeten gaat worden en er harde uitspraken gedaan worden.
Neem als voorbeeld het topic over per ongeluk AirBNB geboekt. Vanuit de juridische kant (ongeacht wie het gezegd heeft en zonder waarde oordeel) word gezegd dat het wellicht geannuleerd zou kunnen worden op basis van oneigenlijke dwaling. Helaas zonder onderbouwing. Hoe een TS dat zou kunnen aanpakken is een raadsel. Het is wel voer om daar op in te gaan.
Daar op volgend komt de vraag of TS deze boeking wel wilde doen. Uiteraard niet vanuit het OP gelezen, maar is dat te bewijzen?
Er komen verschillende kreten zonder een onderbouwing waar iemand iets mee kan. Gevolg is wel meerdere reacties wat makkelijk uitmond in een nutteloze discussie. Zonder dat vanuit de praktische kant aangegeven word dat er geen opties zijn ontspoort het dan toch.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13268
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Wat bijzonder dat u enkel mij quote en daar op reageert. Ik zie toch echt een discussie die langer gaande is waar ik slechts op reageerde dat er wat nuance in aangebracht kon worden. Ben ik dan off-topic bezig, of is de hele discussie dan off-topic.
De oorzaak van menig ontspoorde topic is mede ook een moderatie kwestie. Al meerdere keren is gevraagd of er zaken anders zijn dan voorheen en wat nu echt het doel is van het forum.
Willen jullie een forum hebben om op ideeën te komen?
Is het doel het beantwoorden van vragen of het hulp bieden aan diegene die het vragen? En valt het geven van halve antwoorden of zonder onderbouwing daar ook onder wat juist de oorzaak is van menig ontsporing?
Is het doel tijdverdrijf waarbij menig forumlid reageert om het reageren en zich in elke discussie gaat mengen?
Daarnaast blijven de vragen ook staan waarom de moderatie onzichtbaar blijft, niet reageert op meldingen of vragen en zeer selectief reacties verwijderd.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
In het topic over Trainmore zijn ineens reacties verwijderd. Waaronder die van mij. En heb ik ook geen melding gehad.
is dit de nieuwe manier van modereren? On topic reacties verwijderen en niemand informeren?
is dit de nieuwe manier van modereren? On topic reacties verwijderen en niemand informeren?
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Als u de boodschap van de vorige deelnemer nog eens herhaalt, dan is de toegevoegde waarde beperkt. Ik neem aan dat moderators niet veel tijd aan besteden aan een motivatie wanneer ze deze verwijderen.
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Ik verwacht dat serieuze moderatie dat wel doet en niet elke gemelde comment blind verwijdert. Je wil immers niet dat on topic reacties verwijderd worden, puur omdat iemand die niet aanstaan.Consumenneke schreef: ↑16 mei 2025 13:30Ik neem aan dat moderators niet veel tijd aan besteden aan een motivatie wanneer ze deze verwijderen.
