Pagina 34 van 54

Re: Onur Air

Geplaatst: 21 mei 2005 20:20
door Gast
Wat dacht je van levend verbranden , volledig verbrijzelen , verdrinken , neervallen enz enz want dat gebeurt er als je naar beneden valt
Dat kan met de auto of bus even goed en het gebeurt daarmee bijna dagelijks. Denk niet dat dat altijd minder erg is. Met hoge snelheid tegen een boom rijden heeft het zelfde resultaat als op de grond vallen.

Re: Onur Air

Geplaatst: 21 mei 2005 21:09
door Zeurtje
Wat een gelul over politieke steekspelltejes.

Onur air staat onder verscherpt toezicht, omdat ze aan de minimale
eisen voldoen van de inspecties. Wat de IVW het meeste stak, was
dat een piloot met een net in brand gevlogen motor, na een test-run
gewoon weer wou doorvliegen. Wees blij dat deze dienst er is, want anders had dit toestel zeker ergens in duitsland op de grond gelegen.

Verder zien we alleen het topje van de ijsberg voor wat betreft de
problemen van onur. Ja.......ook andere maatscahppijen hebben problemen en die worden ook keurig gerapporteerd, ik neem aan
dat de inspectie deze feiten van elke maatschappij naast elkaar legt en daaruit een landingsverbod uitgeeft. Vergis je niet in de consequenties van een foutieve beslissing van IVW, dit gaat echt wel weloverwogen.

En dan de 'reverse thrust' problematiek in Turkije, was natuurlijk
de druppel. Als dit 2 minuten later gebeurt, is het gewoon afgelopen
en gaat u direct naar beneden met een slordige 450 Km per uur.

Niks politiek of geld, wees blij dat uw veiligheid op juiste wijze in
de gaten wordt gehouden.

Gegroet en prettige vlucht.

Re: Onur Air

Geplaatst: 21 mei 2005 22:05
door Gast
Je doet je naam alle eer aan zeur!!!!!!!!

Re: Onur Air

Geplaatst: 21 mei 2005 22:08
door Gast
En dan de 'reverse thrust' problematiek in Turkije, was natuurlijk
de druppel. Als dit 2 minuten later gebeurt, is het gewoon afgelopen
en gaat u direct naar beneden met een slordige 450 Km per uur.
Zo is ook een toestel van Lauda Air (Niki Lauda) ooit te snel omlaag gekomen.

Re: Onur Air

Geplaatst: 21 mei 2005 22:12
door Tomorrow
--------------------------------------------------------------------------------

Als je een een turk uit nederland spreekt zal hij zeggen ik zal nooit met onur-air vliegen

Ik spreek geen turken die vliegen, Onur had al 2 jaar geleden aan de grond moeten zitten, zo bereiken we het eveneens. :evil: :evil: :evil:

Re: Onur Air

Geplaatst: 21 mei 2005 23:22
door Gast
Tommorow

Je begrijpt er nog steeds niks van

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 00:38
door jemi
ik begrijp werkelijk niet waarom er in dit form je elkaar niet met respekt kan behandelen al ben je het niet met elkaar eens kan je toch de mening van andre mensen respecteren en hoeft de een niet te doen alsof de een nog inteligenter is als de andre hoeveel mensen weten nu eigenlijk waar ze het over hebben hoeveel zijn er eigelijk beroepsmatig hiermee op de hoogte en dan vind ik dat je elkaar toch nog wat vriendelijker kan bejegenen soms wordt je al op een type fout afgerekend daar gaat het toch naar mijn mening niet om

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 00:55
door Gast
en afrekenen op interpunctie doen we hier ook niet

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 05:16
door Gast
??????????
Ik begreep dat Onur twee weken geleden met veel tam tam een aan te spannen kortgeding aankondigde. Vervolgens de procedure enkele dagen zou uitstellen. Nu hoor ik er niets meer over. Ze hebben dus gewoon hoog van de toren geblazen. Meneer Hamit Cankut Bagana is dus een held op sokken. Eerst met veel bravour aankondigen dat ze in hun recht staan en dit zullen gaan halen om vervolgens niets te doen.

Of snapt meneer Hamit Cankut Bagana dat ook zijn advocaat niet recht kan praten wat krom is. Helden op sokken zijn het :lol: :lol: :lol:

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 08:30
door HHarteman
quote

Als je een een turk uit nederland spreekt zal hij zeggen ik zal nooit met onur-air vliegen.
------------------------------------------

Inderdaad dat klopt want voor een westerse Turk is Onur te min.
Dus niet vanwege de veiligheid.
Die wil echt niet tussen al die mekkerende Nederlandse touristen zitten hoor en zal als het enigzins kan Turkish Airlines of beter kiezen.

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 10:27
door Gast
Op naar pagina 46? :arrow:

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 10:38
door Kees van Spaandonk
Ben op 21 aprilmet Onu Air naar Turkije gevlogen vanaf Maastricht.Op de heenweg goede vlucht, prettige verzorging, heel veel beenruimte zoals verzocht op het vliegveld. Tijdens de vlucht constante informatie via een soort vam GPS systeem. Kortom perfect.
Op de teugweg een groter vliegtuig met een poosje meer vertraging, maar ook daar niets op aan te merken.
Is een en ander niewt wat overdreven????

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 10:44
door Gast
Wat heeft beenruimte, verzorging en GPS met veiligheid te maken?

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 10:46
door Gast
Is een en ander niewt wat overdreven????
Je wilt toch niet zeggen dat de Inspectie wat aan het overdrijven is?
Tuurlijk gaat er ook veel goed, maar rotte appels blijf je houden..en daar worden nu maatregelen tegen genomen.

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 12:29
door Gast
Maar in nederland heb je ook flink wat rotte appels en peren en ander fruit.Alleen moffelen ze het hier weg en geven altijd anderen de schuld!!!!Altijd een ander de zwarte piet toe bedelen!! En voor je het weet vliegt onur verder.Wat iedereen ook zegt.op e grond gaat het verder dat gebakkelei,en in de lucht vliegd Onur en zeg dag met het handje !!!!! :D

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 13:03
door cammar
Ik ben afgelopen dinsdag met onur air naar Oostende gevlogen vanaf Antalya. Na alle commotie en het vliegverbod zat ik toch niet geheel ontspannen in het vliegtuig, maar je wilt toch naar huis en verstandelijk weet je dat de kans dat we neerstorten klein is. Hoewel de kans dus kennelijk groter is als je met onur vliegt. Voor mij (ik heb een beetje vliegangst) was de terugreis in elk geval een groot obstakel die ik vanwege mijn kleine kinderen (die uiteraard niks mogen merken) rustig heb moeten nemen. Wel had ik barstende hoofdpijn toen ik geland was, maar dat woog niet op tegen de enorme blijdschap. De vlucht verliep overigens prima. We zaten volgens mij in een redelijk nieuw toestel (ik heb geen verstand van vliegtuigen). De heenweg zaten we in een oud gehuurd vliegtuig. De airco deed het niet en de gehele inventaris was wel aan vernieuwing toe. Er was ook geen scherm oid waarop we konden zien waar we vlogen.
De dag voordat we weggingen vertelde ik onze buurman (piloot) dat we met onur air gingen vliegen. Hij hield wijselijk zijn mond (omdat we nog moesten natuurlijk). Toen we terug waren kon hij ons wel vertellen dat onur air alleen het hoognodige doet om aan de veiligheidseisen te voldoen en dus inderdaad al langere tijd onder verscherpt toezicht stond. Gelukkig wist ik het niet voordat we weg zouden gaan, want anders was ik niet ingestapt. Neemt niet weg dat ik voortaan wel ga opletten met wie ik vlieg, want het heeft mijn vakantie niet echt relaxed gemaakt. Het gaf toch extra stress die je juist aan het ontlopen was op vakantie. Maar goed, garanties heb je natuurlijk nooit. Niet in de lucht, maar ook niet op de grond.

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 13:36
door Gast
He gats en wij moeten nog! Zal mij benieuwen of ze tegen die tijd ook nog vliegen. Maar de verhalen, worden er niet vrolijker op!

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 13:58
door Gast
Toen we terug waren kon hij ons wel vertellen dat onur air alleen het hoognodige doet om aan de veiligheidseisen te voldoen
En daar zit nu inderdaad het probleem. Zoals ook het IVW zegt: goede maatschappijen scoren een 8 op onderhoud / veiligheid, maar maatschappijen als Onur Air en Fly Air gaan op het minimum zitten en scoren een 6 of 6 min. Dan hoeft er nog maar weinig te gebeuren om daar onder te duiken, en een verbod te krijgen.
Als je al eens naar programma's kijkt als "Air Crash Investigation", dan weet je ook wat de gevolgen kunnen zijn. Zoals de crash van een toestel van Alaska Airlines, waarbij ze, om te bezuinigen, de interval tussen controles aan een bout in het hoogteroer hadden vehoogd, waardoor niet opgemerkt werd dat de bout versleten was.
Gevolg: toestel onbestuurbaar en na een tijdje ondersteboven vliegen en in zee gestort. Geen overlevenden.

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 16:29
door Gast
Let op mijn woorden: we halen pagina 47!

Re: Onur Air

Geplaatst: 22 mei 2005 16:48
door Gast
bericht aan meneer of mevrouw de teller ik denk dat we nog zelfs veel verder de 47 geraken. Zeker als het vliegverbod opgeheven wordt zullen de personen die hier vanaf het begin van het vliegverbod heel de tijd aan het zegen zijn IVW weet wel wat ze doet over deze organisatie beginnen te klagen en zijn we weer 10 paginas verder