Pagina 34 van 35
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 26 feb 2010 15:48
door seagoing racer2
Beste,
dat is onzin, niet goed geld terug regeling is gewoon van toepassing, niet tevreden geld terug regeling ook. ik erger me er aan dat bedrijven zich daaraan niet houden, bvb bij het ruilen van sieraraden etc,
Deze posting van Amyl is pas onzin...
Er bestaat helemaal geen algemene regeling :
" niet-tevreden-geld-terug" .
Er bestaat alleen een regeling dat als een produkt niet goed is dat dit op juiste wijze opgelost moet worden door de verkoper.
Verder kunnen bedrijven besluiten om aan klanten die iets niet mooi vinden, het geld terug te geven, maar dit is een indiviudeel besluit van een bedrijf.
Een klant kan best ontevreden zijn, terwijl het product toch goed is. Zeker bij sieraden kan het zo zijn dat het toch niet zo mooi valt als oorspronkelijk verwacht. Dit is niet het probleem van de verkoper.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 26 feb 2010 18:39
door Amyl
Nee dat is helemaal geen onzin, maar mogelijk begrijp je het verkeerd of heb ik niet duidelijk gemaakt wat ik bedoel met tevredenheid. Met wet doelde ik op de colporatewet die op herbalife van toepassing is, die wet bestaat zeer zeker wel. Jij hebt het nu over winkels. Daar geld inderdaad dat de verkoper is verplicht een degelijk product te leveren. Als je sluiting van je oorbel niet goed is bij thuiskomst of je horloge niet nauwkeurig diepte meet zoals omschreven in de folder, dan moet de verkoper het product terugnemen, gratis repareren of laten ruilen. In de praktijk krijg je als consument vaak te horen dat sieraden niet geruild mogen worden. Dat is dus onzin, degelijk product staat op 1. Bij niet tevreden doelde ik dan ook op functionaliteit en duurzaamheid, niet op of je iets bij nader inzien niet mooi vind.
MAAR we hebben het niet over winkels, maar over bedrijven die naar je toe komen of via internet verkopen. Daar geldt de wet. Als je een stel oorbellen online koopt bij bepaalde bekende winkelketens, geldt simpelweg de colportagewet. Toch niet mooi? Geld terug. Boeit niet of het horloge exact doet wat hij beloofd of niet. Je hebt gewoon 8 dagen bedenktijd om te kijken of je het product wilt.
Gelukkig biedt herbalife een ontevredenheidsregeling van 30 dagen.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 26 feb 2010 18:48
door seagoing racer2
Beste
In de praktijk krijg je als consument vaak te horen dat sieraden niet geruild mogen worden
Dat klopt ook, want met ruilen wordt in het normale spraakgebruik een verwisseling voor een ander model bedoeld.
Je hebt gelijk dat het produkt kwalitatief in orde moet zijn.
Je kunt met een kapot produkt teruggaan naar de winkel, en de verkoper kan het produkt dan (laten) repareren of je een ander exemplaar geven. Het is zijn keuze welke van de twee het wordt.
Bij Herbalife gaf Anti-leugens aan dat je binnen 30 dagen altijd je geld terug kon krijgen, maar ik denk dat inmiddels genoegzaam is aangetoond dat dit niet waar is.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 26 feb 2010 18:50
door Amyl
Ja maar dat klopt dus niet. Herbalife moet zich in elk geval aan de 8 dagen bedenktijd houden, immers het is geen winkel. Dat kun je gewoon aanvoeren, bovendien staat in hun algemene voorwaarden ook dat je binnen 30 dagen het product mag retourneren bij de distributeur en die moet je, je geld teruggeven. Als deze persoon dat niet doet, dan kun je dus heel goed verdere stappen ondernemen.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 26 feb 2010 19:10
door seagoing racer2
Beste
Dat kun je gewoon aanvoeren, bovendien staat in hun algemene voorwaarden ook dat je binnen 30 dagen het product mag retourneren bij de distributeur en die moet je, je geld teruggeven
Das dus niet waar, als je de discussie in dit topic over de laatse twee pagina's volgt (en natuurlijk met name mijn bijdragen ...
) zie je dat de 30 dagen geld terug regeling niet in de voorwaarden van Herbalife staat.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 26 feb 2010 21:43
door Amyl
Nou dan weet ik niet wat hij quote maar ik zie het toch duidelijk op hun eigen website staan???
6. GARANTIE VAN HERBALIFE VOOR ZIJN KLANTEN
Herbalife garandeert de kwaliteit van alle producten die de naam Herbalife dragen en verklaart dat de voor Herbalife vervaardigde producten voldoen aan hoge normen op het gebied van frisheid en zuiverheid voor gebruik door de klant. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat onze klanten op alle mogelijke manieren tevreden zijn over onze producten. Als een klant echter in de directe verkoop om wat voor reden dan ook niet helemaal tevreden is over een product van Herbalife dat bij een Herbalife Distributeur is aangeschaft, kan de klant binnen dertig (30) dagen na de dag waarop de klant het product in ontvangst neemt, terugbetaling vragen aan de Distributeur. De klant krijgt opdracht om het product, dan wel het ongebruikte deel ervan, terug te bezorgen aan de Distributeur bij wie de klant het product heeft gekocht. De Distributeur moet de klant een volledig tegoed geven voor de aanschaf van andere producten van Herbalife, dan wel de aankoopprijs volledig terugbetalen. Deze garantie wordt uitsluitend beperkt door de specifieke garantievoorwaarden die bij bepaalde producten worden geleverd en is niet van toepassing op producten die opzettelijk zijn beschadigd of verkeerd gebruikt.
Hiernaast valt herbalife onder de colportatiewet. Nogmaals: indien je, je bedenkt binnen 8 dagen zijn zij wettelijk verplicht om het bedrag terug te storten, indien zij dat niet doen, kun je gewoon verdere stappen ondernemen, omdat zij zich dan niet aan de wet houden.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 26 feb 2010 21:56
door seagoing racer2
Beste,
Sorry hoor, als je bijdragen niet leest heeft geen zin om op het forum te komen . Ik begin niet opnieuw ..
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 27 feb 2010 01:23
door Amyl
Nee ik heb dit wel gelezen, maar dat betekend niet dat herbalife gelijk heeft en de zaak daarmee afgedaan is. Je staat in een excellente positie om verdere stappen te ondernemen als zij het bedrag niet willen terugstorten.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 27 feb 2010 10:09
door seagoing racer2
Je staat in een excellente positie om verdere stappen te ondernemen als zij het bedrag niet willen terugstorten.
niet dus ...
, waarom lees je niet gewoon de postings voordat je reageert
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 27 feb 2010 12:16
door Amyl
Ja ffs ik zie heus wel dat jij zegt dat ze ook mogen 'ruilen' voor andere producten. Echter als je binnen 8 dagen reageert valt het onder de colportatiewet. Anders bel je even met een juridische instantie?
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 27 feb 2010 12:24
door seagoing racer2
Echter als je binnen 8 dagen reageert valt het onder de colportatiewet
De bewering is natuurlijk andersom. Als je iets koopt op basis van colportage , heb je een bedenktijd van 8 dagen:
Dit is colportage :
Colportage is verkoop aan huis. U kunt hierbij denken aan een verkoper die u aan huis producten, energiecontracten, een abonnement op een tijdschrift of een alarminstallatie verkoopt. Maar ook dit is colportage:
een lingerieparty bij een vriendin thuis;
een verkoopdemonstratie tijdens een busreis;
als u een verkoper bij u thuis uitnodigt naar aanleiding van een advertentie.
Ik ken de methoden van Herbalife niet en weet dus niet of het onder de colportagewet valt
Anders bel je even met een juridische instantie?
Je lijkt Anti-Leugens wel. Jij doet beweringen die nergens door gestaafd worden, en nu moeten anderen jouw beweringen gaan bewijzen.
Mijn statement is helder en eenduidig :
Herbalife kan je een tegoedbon geven voor produkten die je niet bevallen, en is niet verplicht om je geld te retourneren.
Hier hoeft niemand voor gebeld te worden. Dit staat gewoon in de gebruiksvoorwaarden van Herbalife
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 27 feb 2010 12:41
door Amyl
JA dat laatste zeg ik dus de hele tijd. Maar... herbalife valt wel onder de colportagewet omdat het besloten verkoop aan huis is. Herbalife stuurt een distrubuteur naar jou huis waar deze je dingen aanbiedt. Daarmee mag valt het onder die wet en moeten zij het bedrag terugstorten als je, je binnen 8 dagen bedenkt. Dan dus niet ruilen maar gewoon terugdokken. Als ze dat niet doen kun je wel verdere stappen ondernemen. Dat geld ook als je online hun producten koopt omdat daar eenzelfde bedenktijd van toepassing is.
En ga mij nu even niet vergelijken met AL aub, je had ook gewoon kunnen zeggen dat je zelf niet weet hoe dit bedrijf werkt dan had ik het graag uitgelegd, ik ging daar echter vanuit omdat we al idioot veel pagina's over deze keten aan het lullen zijn.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 27 feb 2010 20:52
door antileugens
Helemaal gelijk Amyl.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 28 feb 2010 02:39
door Amyl
Ja nou 't was niet lullig bedoeld naar jou toe hoor, maar de vergelijking ging totaal niet op. Sea going R. snapt steeds niet wat ik zeg, achteraf dus doordat hij niet weet dat het juist om het feit ging dat het aan huis wordt verkocht in de meeste gevallen. Blijkbaar wist hij dat niet, dan praat je dus langs elkaar heen, denk niet dat het kwaad bedoeld was. Ik ging er vanuit dat dit algemeen bekend was.
Anyways genoeg over dit product lijkt me. Voor iedereen die wil afvallen: go for it! Veel succes, maar doe het op verantwoorde wijze en houdt in het achterhoofd dat gewicht verliezen niet duur hoeft te zijn. Stel daar kritische tekens bij.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 28 feb 2010 09:15
door seagoing racer2
Beste,
Sea going R. snapt steeds niet wat ik zeg, achteraf dus doordat hij niet weet dat het juist om het feit ging dat het aan huis wordt verkocht in de meeste gevallen
Daar ging deze discussie ook helemaal niet over, en dat heb ik je 3 keer moeten zeggen. Het ging over een 30 dagen niet goed geld terug garantie, die Anti onterecht claimde. Das heel wat anders.
En wat ik daar gezegd heb staat als een huis, wat zeg ik ik als een hele woonwijk.
Enfin, deze discussie is voor mij klaar, nu wordt het alleen nog maar gezeur
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 28 feb 2010 12:09
door Amyl
Oh ik dacht dat het over herbalife in het algemeen ging?
Het feit ik het over de 8-dagen regeling heb en jij het over de 30-dagen regeling, maakt mij geen pipo, doe es ff gewoon. In plaats van nee nee nee roepen had je ook gewoon kunnen vragen waarom het onder die wet valt.
Maar goed dag pipo !
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 03 mar 2010 21:16
door antileugens
Je lijkt Anti-Leugens wel. Jij doet beweringen die nergens door gestaafd worden, en nu moeten anderen jouw beweringen gaan bewijzen.
Hahaha, en dat van de persoon die overstuur raakt als ik keer op keer vraag om bewijzen.
Dat is jouw standaard
wel waard.
En dan ook nog deze:
Daar ging deze discussie ook helemaal niet over, en dat heb ik je 3 keer moeten zeggen. Het ging over een 30 dagen niet goed geld terug garantie, die Anti onterecht claimde.
Het moet dus zijn TERECHT claimde. Over niet goed lezen gesproken. Dat het moeilijk is die claim ook uitgevoerd te krijgen is heel wat anders.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 03 mar 2010 22:03
door seagoing racer2
Je moet de postings wel lezen AL. Op deze manier kun je echt niet serieus genomen worden.
Je hebt nog niks aangedragen wat mijn stellingen ondergraaft, of ben je je telefoongesprek met Herbalife al vergeten...
Voor jouw gemak heb je eigen posting hieronder nog even gequote :
Omdat ik weet dat bepaalde personen hier toch nooit onderzoek doen heb ik zelf maar contact opgenomen met Herbalife en dat was een niet erg bevredigend antwoord. Herbalife legt de keuze bij de distributeur en als die alleen wil ruilen heeft de klant een probleem. Je kunt wel klagen bij Herbalife maar ze maken het je wel erg moeilijk. Eindconclusie: Als de distributeur je de centen niet terug wil geven laat Herbalife je als consument in de steek.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 03 mar 2010 23:18
door antileugens
En je bewijst weer eens echt niet goed te kunnen lezen. Er is wel degelijk een 30-dagen geld terug garantie. Maar aangezien ik je nog nooit een fout heb zien toegeven zal ik er maar niet vanuit gaan dat je daartoe in staat bent.
Ik zal je maar gelijk geven, dan hou je tenminste op met die onzin en de rest van de forumgebruikers kunnen zelf wel oordelen. Wat mij betreft einde discussie.
Re: HERBALIFE
Geplaatst: 04 mar 2010 08:15
door seagoing racer2
Beste,
de rest van de forumgebruikers kunnen zelf wel oordelen. Wat mij betreft einde discussie.
hier ben ik het dus mee eens.
Ik zal je maar gelijk geven
en hier ook, dit is al een hele stap...
Have a nice day