Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Radar gaat deze zomer door: Kanaal op Youtube

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vele openbare Toiletten gesloten wegens Covid 19,

Oud nieuws plaatsen? Zal die voorlopig niet bezoeken....

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
18 jun 2020 16:02
Goh, had ik een hele lange reactie ergens getypt..knalt het forum eruit. Zou ik in aanmerking kunnen komen voor compensatie omdat ik veel tijd besteed had aan het typen en het niet aangekondigd was dat het forum eruit vloog? Heb ik ergens recht op?
Ik heb even een nieuw account aangemaakt om de voorwaarden te checken. Ik ben geen gegarandeerde openingstijden tegen gekomen. Los daarvan heb je een bewijsprobleem. Materiële schade zie ik niet, immateriële schade wordt lastig. Zo belangrijk is het forum immers niet. Of wacht... :lol:

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
18 jun 2020 16:02
Goh, had ik een hele lange reactie ergens getypt..knalt het forum eruit. Zou ik in aanmerking kunnen komen voor compensatie omdat ik veel tijd besteed had aan het typen en het niet aangekondigd was dat het forum eruit vloog? Heb ik ergens recht op?
Ik heb even een nieuw account aangemaakt om de voorwaarden te checken. Ik ben geen gegarandeerde openingstijden tegen gekomen. Los daarvan heb je een bewijsprobleem. Materiële schade zie ik niet, immateriële schade wordt lastig. Zo belangrijk is het forum immers niet. Of wacht... :lol:

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan toch tweemaal met hetzelfde account posten, dat had creatiever gekund.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

:mrgreen: doe het me maar eens na :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Welnee, de huiskater was vandaag voor het eerst in lange tijd weer 'echt' aan het vrijwilligerswerk. Toen konden de muizen de kabels van de servers doorknagen. En die 2 knakkers die ik sinds vrijdag in huis heb hadden nog geen zin om dat ongedierte weg te jagen. Redactie natuurlijk nijdig, helaas.

Mea culpa. En nu eens kijken of er ergens nog wat te eten is. Zonder vlees, want dat wordt te prijzig. Tenzij het oude voorraad is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vlees Duur?

Kattenbrokjes 400 gram voor €0,39 tot €0,45 in Kip, Zalm, Wild en onduidelijke lust ik niet smurrie brokjes in saus.

Mijn Kater is er dol op en de foute weggegeven aan de Poes van de buren.
Er zit echt vlees in en per KG omgerekend dan zelfs een Kliko Slager er niet tegenop.
:mrgreen:


Maar Moneyman, ik zoek voor de schade claim van vandaag rond 14.00 uur wel een echte Deurwaarder.
Blijkbaar schijf je ook dubbele facturen hiervoor!
:mrgreen:

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

jawel, maar ik blief geen kattenbrokjes. Ik wil echt vlees. Echt, echt, echt. En geen muizen.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
18 jun 2020 18:56
jawel, maar ik blief geen kattenbrokjes. Ik wil echt vlees. Echt, echt, echt. En geen muizen.
Heeeeel lang geleden was er een reclame kreet die als volgt ging "in geval van nood,eten wij felix kattenbrood"
Dus het zou moeten kunnen toch?
Ons laatste poezenbeest,vorig jaar op zeventien jarige leeftijd overleden, heette Felix en zag er ook uit als een Felix.
Daarom ben ik nog wel een beetje fan van dat merk.
Hoewel ik moet zeggen dat alle merken even erg stinken,maar dat schijnen poezen en katten lekker te vinden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

witte angora schreef:
18 jun 2020 18:56
jawel, maar ik blief geen kattenbrokjes. Ik wil echt vlees. Echt, echt, echt. En geen muizen.
Plantage 8 in Utrecht zit een Marokkaanse winkel met betaalbare vlees, Kalfsbiefstuk €10,98 per kg... of tartaar gehakt, erg magere €5,98 en alleen de Varkenslapjes hebben ze nooit!

Is die afstand te lopen?

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik koop meestal vlees dat vanwege de datum is afgeprijsd, niet omdat ik het anders te duur vind maar omdat ik het niet vind kunnen dat het wordt weggegooid terwijl er een dier voor is geslacht

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Onze poezen vingen hun eigen vlees, als het te traag was om weg te vliegen of te rennen. De oudste is een keer met een konijn teruggekomen. :P
scharrelschipper schreef:
18 jun 2020 19:04
Daarom ben ik nog wel een beetje fan van dat merk.
Dat merk is de reden, dat ik mij hier ooit heb aangemel., omdat de fabrikanten hadden bedacht, dat wortels en andere groente in het kattenvoer hoorden. De dames aten er vakkundig omheen en in die tijd was er geen winkel met beter voer dicht in de buurt. Het enige, wat ik mij nog kan herinneren van die post, is de vraag, of iemand ooit een poes naar wortels had zien graven.

Een half jaar later of zo was de groente weer eruit gehaald.

Nooit meer Felix of een ander supermarktmerk gekocht. Royal Canin werd het, tot ergernis van de buren. Hun poezen aten bij ons mee, want dat spul van de discounter was minder lekker dan de bak bij ons.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn rode kater is te dik. Hij eet alleen droge brokken. Hoe laat ik hem afvallen zonder al te veel gezeur? Een hongerdieet is geen optie. In dure dieetbrokken van de brokkenmaffia zie ik weinig. Ervaring iemand?

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
18 jun 2020 16:12
:mrgreen: doe het me maar eens na :mrgreen:
Helaas, deze keer lukt het niet... :(

En dat ik jouw post dubbel zag kwam niet van jouw whisky...

Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bob Schurkjens schreef:
18 jun 2020 21:12
Mijn rode kater is te dik. Hij eet alleen droge brokken. Hoe laat ik hem afvallen zonder al te veel gezeur? Een hongerdieet is geen optie. In dure dieetbrokken van de brokkenmaffia zie ik weinig. Ervaring iemand?
Hoe zwaar is hij nu en hoeveel moet er af?
Vaker naar de sportschool zal hij wel niet willen. Dan moet je toch de calorie-inname beperken. Dat kan met zijn gewone brokken.

Op het pak/de zak staat vast wel het aantal gram per kg lichaamsgewicht (van kat, niet van baas). Weeg dat af en verdeel het in twee porties. Zoek een glas of kopje waarmee je zo'n portie gemakkelijk kunt afpassen. (Elke keer wegen heb je ook geen zin in.) 's Ochtends en 's avonds een portie geven en verder niet reageren op gemekker.

Ga voor het lichaamsgewicht uit van een iets lager gewicht dan hij nu heeft, anders heeft hij waarschijnlijk te veel honger. Als hij wat afgevallen is, de porties iets verkleinen. Zo went hij aan minder eten en valt hij langzaam af.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
18 jun 2020 20:54
Onze poezen vingen hun eigen vlees, als het te traag was om weg te vliegen of te rennen. De oudste is een keer met een konijn teruggekomen. :P
scharrelschipper schreef:
18 jun 2020 19:04
Daarom ben ik nog wel een beetje fan van dat merk.
Dat merk is de reden, dat ik mij hier ooit heb aangemel., omdat de fabrikanten hadden bedacht, dat wortels en andere groente in het kattenvoer hoorden. De dames aten er vakkundig omheen en in die tijd was er geen winkel met beter voer dicht in de buurt. Het enige, wat ik mij nog kan herinneren van die post, is de vraag, of iemand ooit een poes naar wortels had zien graven.

Een half jaar later of zo was de groente weer eruit gehaald.

Nooit meer Felix of een ander supermarktmerk gekocht. Royal Canin werd het, tot ergernis van de buren. Hun poezen aten bij ons mee, want dat spul van de discounter was minder lekker dan de bak bij ons.
Royal canin,net in noord Frankrijk staat (of stond) een fabriek waar die honden en katten zooi werd (of wordt) gemaakt.
Daar heb ik in het verleden wel een paar keer corndisteller gelost ook wel "bierborstel"genoemd.
Dat schijnt afval van mais te zijn,waar eerst drank van gemaakt wordt en daarna dus gebruikt om dieren voedsel van te maken.
Als je daar even over nadenkt zou je de lieve huisdieren toch alleen nog een malse biefstuk met een goed glas wijn serveren?
Maar dat schijnt dan ook weer niet goed te zijn...........

Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bierbostel, zonder r. Het is een eiwitrijk restproduct van het bouwproces en wordt daarom al heel lang gebruikt als veevoer. Het gaat meestal om gerst (gerst -> mout -> wort -> bostel), maar als er mais gebruikt wordt bij het brouwen, zitten er ook maisresten in de bostel.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Brouwproces :-)

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
18 jun 2020 22:27
Bierbostel, zonder r. Het is een eiwitrijk restproduct van het bouwproces en wordt daarom al heel lang gebruikt als veevoer. Het gaat meestal om gerst (gerst -> mout -> wort -> bostel), maar als er mais gebruikt wordt bij het brouwen, zitten er ook maisresten in de bostel.
Ja,helemaal gelijk,die RRRR hoorde er niet in.
Maar ons als vervoerders werd toch echt verteld dat het mais afval was na het brouwen van wat dan ook.
Zelfs wiskey of whisky werd genoemd(sorry MM als kenner moet dit walgelijk klinken)
Dat is nooit helemaal duidelijk geworden.
Het stonk in ieder geval wel,en was ook zeer stoffig.

Plaats reactie