Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
22 jun 2020 10:12
Waarom durft een NOS dat er nu niet bij te zetten, zodat de cijfers in perspectief worden gezien?
Omdat de nieuwswaarde dan verloren gaat? Omdat de redacteur geen tijd neemt om tien minuten langer aan het bericht te werken?

In de Volkskrant de oorspronkelijke en uitgebreide versie van het artikel.

Oorzaak is net als in elke andere bedrijfstak: personeel is vooral uit één bevolkingsgroep afkomstig. Is het personeel een afspiegeling van de regio, waar het bedrijf is gevestigd, spelen al dit soort problemen niet.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Komkommertijd schreef:
22 jun 2020 09:24
T.A.V. $charrel $chipper;

https://www.delta.tudelft.nl/article/ho ... verbeteren

Graag jou mening, of mag je nu nooit meer met Pensioen en rustig aan doen?

Ook Containers bijvullen? Van Rusland naar België met hangslot 2 Containers dus zegels eigenlijk niet nodig.
2x 40 Ft geleverd, en dat is dan veilig, en als je in deze 3600 kg wegende dozen nog lading erop wilde leggen?
Het plastic voor gedroogde hout van 8,7% vocht moet waterdicht blijven wegens krom trekken...
Net als HR+++ glas voorin moet heel blijven, daar kost een compleet Kunststof kozijn met HR+++ hetzelfde als
hier alleen maar glas!

Blijkbaar weet die hoogleraar niet dat je nooit over een pallet met stevige houten balken mag lopen of iets erop mag leggen.
Niet voor gewicht maar als dunne plastic krimp folie lek gaat er vocht bij komt en dan past de Log woning met krom getrokken
balken nooit meer!
Ook koste zowel bijvullen als weer leeg halen vele uren en dat snappen ze op TU Delft blijkbaar niet.
Net als de minder als ½ volle Container een maximaal gewicht heeft, en nog in balans moet zijn voor laden/lossen vrachtwagen.


En een spits als Hamster, met lucht kamers aan de zijkant, welke sluis kun je nog door?
Rijn, Maas en Waal zal wel lukken maar de sluizen?

Een leuk plan maar graag onze echte deskundige want ik heb met slechts een ondeugende Doerak ervaring al vele twijfels!
In het kort:9 milj.weg gegooid!
Wat betreft die containers,dat kan natuurlijk helemaal niet.
Maar na pakweg 2 milj verspilt te hebben komt de prof daar ook achter.
En die "hamster schepen"zouden theoretisch wel kunnen,maar niet tot Bazel want op de boven Rijn liggen sluizen.
Maar ik zie dat niet gebeuren,dat worden gevaarlijke en niet meer te besturen dingen.
Als die 9 milj.op is zul je er niet veel meer van horen denk ik.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
21 jun 2020 23:28
Maar klopt die rest allemaal wel? Leest u dan ook dit stuk eens. Dat spreekt mij aanzienlijk meer aan.

De commentator van Het Knipmes vermoedt dat Engel zich vooral druk maakt omdat zijn dansschool gesloten moet blijven.
Mij spreekt het ene niet meer aan dan het andere.
Daarvoor weet ik er te weinig van af.
Maar iemand die een andere mening heeft kleineren/uitmaken voor warhoofd e.d.spreekt me helemaal niet aan.
Afgezien van dit alles is het een feit dat steeds meer mensen twijfels hebben bij al die maatregelen.
Om het over die aankomende noodwet nog maar niet te hebben. :( :shock:

Erthanax
Berichten: 9808
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u het stuk op kloptdatwel.nl leest, zult u zien dat Willem kletskoek verkoopt.

Die "aankomende noodwet" komt er voorlopig ook nog niet, dankzij de bezwaren die gemaakt zijn door de democratische instituties (Tweede Kamer, Raad van State). Daar hebben we Wilem Engel niet voor nodig.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
22 jun 2020 14:02
Als u het stuk op kloptdatwel.nl leest, zult u zien dat Willem kletskoek verkoopt.

Die "aankomende noodwet" komt er voorlopig ook nog niet, dankzij de bezwaren die gemaakt zijn door de democratische instituties (Tweede Kamer, Raad van State). Daar hebben we Wilem Engel niet voor nodig.
Daar hebben we i.d.d geen Willem Engel voor nodig,of een willekeurig ander persoon.
Maar normaal gesproken reageren 2e kamerleden op zaken zoals hun achterban er op reageert,en zo hoort het ook.
Dus als alleen b.v.Hr Engel tegen was geweest,was die wet er al door.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
22 jun 2020 14:02
Als u het stuk op kloptdatwel.nl leest, zult u zien dat Willem kletskoek verkoopt.

Die "aankomende noodwet" komt er voorlopig ook nog niet, dankzij de bezwaren die gemaakt zijn door de democratische instituties (Tweede Kamer, Raad van State). Daar hebben we Wilem Engel niet voor nodig.
Weet je wat nou het frappante is? De regering komt met deze wet, omdat onze volksvertegenwoordigers, de 2 kamer dus, hierom hebben gevraagd. Minister de Jonge gaf eerder bij Beau aan tafel al aan, dat hij voor zijn werk als minister genoeg heeft aan bestaande wetgeving. Wetgeving welke het hele democratisch proces dus al heeft doorlopen, en waarop de veiligheidsregio's de huidige verordeningen hebben gebaseerd. Het is dus wel curieus dat iedereen nu over de overheid heen valt, terwijl die een verzoek van de volksvertegenwoordigers honoreren, voor iets wat ze zelf niet eens nodig hebben voor het beheersen van de pandemie.

Nu krijg je trouwens een strafbeschikking van 390 euro, en dus géén boete, ondanks dat de meeste mensen het zo noemen. Dat is een wezenlijk verschil, want een strafbeschikking wordt aangetekend op je strafdossier, en als je dat nog niet had zoals de meeste Nederlanders, dan krijg je dat daardoor wel. Met bijvoorbeeld serieuze problemen als het niet kunnen verkrijgen van een VOG later in je toekomst. Dat zou deze nieuwe wet veranderen, want dan wordt het wél een boete. Dat zou je toch tenminste niet slecht kunnen noemen, en misschien zelfs wel een stap in de goed richting? Maw het is niet zo zwart(slecht)/wit als sommigen ons willen doen geloven. Nog los van het feit dat er nog helemaal niks definitiefs is, en zoals je al zegt, deze wet wordt uitgesteld omdat diverse partijen, oa de minister en 2e kamer geen haastig broddelwerk willen afleveren.

Erthanax
Berichten: 9808
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
22 jun 2020 13:16
(...)
Rijn, Maas en Waal zal wel lukken maar de sluizen? (...)
(...) En die "hamster schepen"zouden theoretisch wel kunnen,maar niet tot Bazel want op de boven Rijn liggen sluizen. [/quote]

In dat nieuwsberichtje staat, als ik goed geteld heb, vijf keer "sluis" of "sluizen". Ik krijg de indruk dat de hooggeleerde heer Negenborn ervan op de hoogte is dat er sluizen in het traject zitten.

angel1978
Berichten: 11092
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
22 jun 2020 14:52
Erthanax schreef:
22 jun 2020 14:02
Als u het stuk op kloptdatwel.nl leest, zult u zien dat Willem kletskoek verkoopt.

Die "aankomende noodwet" komt er voorlopig ook nog niet, dankzij de bezwaren die gemaakt zijn door de democratische instituties (Tweede Kamer, Raad van State). Daar hebben we Wilem Engel niet voor nodig.
Daar hebben we i.d.d geen Willem Engel voor nodig,of een willekeurig ander persoon.
Maar normaal gesproken reageren 2e kamerleden op zaken zoals hun achterban er op reageert,en zo hoort het ook.
Dus als alleen b.v.Hr Engel tegen was geweest,was die wet er al door.
Da's natuurlijk een flinke oversimplificatie van het democratische systeem dat we hanteren.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
22 jun 2020 15:41
scharrelschipper schreef:
22 jun 2020 13:16
(...)
Rijn, Maas en Waal zal wel lukken maar de sluizen? (...)
(...) En die "hamster schepen"zouden theoretisch wel kunnen,maar niet tot Bazel want op de boven Rijn liggen sluizen.
In dat nieuwsberichtje staat, als ik goed geteld heb, vijf keer "sluis" of "sluizen". Ik krijg de indruk dat de hooggeleerde heer Negenborn ervan op de hoogte is dat er sluizen in het traject zitten.
[/quote]
Ja,dat klopt,maar dat stuk gaat niet over die hamster schepen maar over efficiënt varen.
En ook daar is m.i. geen dure studie voor nodig,we kunnen op onze digitale kaart met ais en gps vrij goed zien hoe druk het bij een sluis is.
En als het er heel druk is en er voldoende ligplaats is,ga je niet liggen drijven maar vaar je naar de sluis en meert aan.
Dat langzamer en op tijd varen is allemaal allang bekend.
Het enige wat verbeterd kan worden is de handelingen in de havens zeker bij de container terminals.
En de problemen zijn bekend,men moet ze alleen op willen lossen.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
22 jun 2020 15:46
scharrelschipper schreef:
22 jun 2020 14:52
Erthanax schreef:
22 jun 2020 14:02
Als u het stuk op kloptdatwel.nl leest, zult u zien dat Willem kletskoek verkoopt.

Die "aankomende noodwet" komt er voorlopig ook nog niet, dankzij de bezwaren die gemaakt zijn door de democratische instituties (Tweede Kamer, Raad van State). Daar hebben we Wilem Engel niet voor nodig.
Daar hebben we i.d.d geen Willem Engel voor nodig,of een willekeurig ander persoon.
Maar normaal gesproken reageren 2e kamerleden op zaken zoals hun achterban er op reageert,en zo hoort het ook.
Dus als alleen b.v.Hr Engel tegen was geweest,was die wet er al door.
Da's natuurlijk een flinke oversimplificatie van het democratische systeem dat we hanteren.
Oke,laat ik het anders stellen.
Gelukkig heeft de 2e kamer op tijd gezien dat een wet er door duwen zonder dat de volksvertegenwoordigers die goed hebben kunnen bekijken geen manier van doen is.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
22 jun 2020 16:15
Wat zijn de bezorgkosten van supermarkten hoog als men de boodschappen laat bezorgen. Daarnaast moet men zelfs nog voor een extreem hoog bedrag bestellen. Dat lukt me bijna niet. Ik had al veel houdbare hamstergoederen gekocht. Beetje misbruik maken van mijn zielige situatie.
Samen met de buren bestellen?
Of even lief kijken bij de plaatselijke super? Kan tijdelijk niets tillen, zou jullie vakkenvuller willen helpen?

(En dat je snel weer de oude mag worden)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een werkloze hore...Kaffer nu met zijn auto gaat winkelen en thuis bezorgde, vast prijs €5,- per bestelling.
Voor 10 klanten Kn-Aldi gewoon 10x rondje maken en vol laden maar....
€50,- netto en dat is in maand van 4 weken x 6 dagen ook €1200,- als hij maar 1 rondje maakte.

Nu doet hij de Lidl en Vomar ook nog dus €3600,- als hij dus deze winkel en bezorg service doet.
Wel alles contant en bonnentje + €5,- en hij heeft wisselgeld zat.

Alleen is mijn vraag, is dit ook bij Breien in de buurt en wat als Horeca weer open mag?
Hij reed tenminste 3x naar een winkel en tenminste 10 klanten per keer, en via Whats App komen alle lijstjes binnen....

Alleen, een werkloze die €3600,- netto kreeg, hoeveel belasting gaat hij betalen of is dat fooienpot?
Naast de winkel zelf is het in begin matig maar als ze weten dat je ongeacht de hoeveelheid maar €5,- betaalde?

Als mensen met geld te kort en werkloos dit gaan doen, na enkele weken moet je klanten weigeren of deel route een andere laten doen... vele betalen graag en dan geen minimaal bedrag, alleen vast bedrag per keer!

Ook mensen in Quarantaine werken gedaan... Hij kreeg lege tas met €50,- en wisselde die voor volle met wisselgeld.

Nijogeth
Berichten: 10168
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, ik zit er klaar voor. Voetbal Inside. Ditmaal zonder reclame en met als onderwerp racisme. Ik denk het enige debat over racisme waarin 2 kanten naar voren komen, gekeken naar de gasten die er zitten.

witte angora
Berichten: 31143
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hehe, weer bij gelezen. Er is weer heel wat gebeurd zie ik. Was een paar uurtjes weg om naar een woning te kijken. Van tevoren niet blij, en dan blijkt naderhand maar weer dat het goed is dat je niet op voorhand allerlei topics opent om te vragen naar je rechten. Dat was in dit geval weer volstrekt overbodig geweest.

Om samen te vatten: de woning is spiksplinternieuw, maar door een kandidaat die op het laatste moment heeft afgezegd zijn er een aantal overnames. De nieuwe huurder zou daarvoor de helft van de oorspronkelijke waarde moeten betalen.

En dan was de vraag: mag de wbv dit wel eisen, aangezien alles aard- en nagelvast zit, en dus eigendom van de wbv is. Wel, tijdens de bezichtiging bleek dat de wbv zich op het standpunt stelt dat ze de nieuwe huurder niks kunnen verplichten. Ook niet omdat het sociale huur is, en het toch wel een flink bedrag is. Wil de nieuwe huurder het niet? Dan wordt alles gewoon teruggebracht naar 'standaard'. Dan heeft de oude kandidaat een flink verlies, maar dat is dan niet anders.

De soep werd dus achteraf redelijk lauw gegeten. Een topic 'wat zijn mijn rechten' was dus volstrekt onnodig geweest. Nu nog maar zien wat het wordt, ik ben niet de eerste kandidaat.

En nu: wat eten en wat koffie. Vooral koffie. :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Je mag altijd dingen overnemen, dat komt dan in het contract te staan , maar geen mens, ook de WBV niet, kan de volgende huurder verplichten om het tegen betaling over te nemen. Maar dan alles eruit slopen?
Ook weer niet nodig natuurlijk.
In het verleden heb ik wel eens een finaal bod gedaan van een paar honderd gulden zodat er niets gesloopt hoefde te worden. Iedereen blij .

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Op advies van (wie was het ook weer?) eens gekeken op het corona topic.
Nou,daar word ik wijzer van!
Het enige wat ik interessant vond was de bijdrage van Fonsflons en de "discussie" daarna.
ik krijg toch steeds meer de indruk dat we hier en daar vern**kt worden.
Alleen zie ik daar geen directe reden voor,dus ook geen bewijs.
En aangezien ik al die complot denkers belachelijk vind blijf ik toch met wat vragen zitten.
(Advocaat van de duivel) Stel dat,en wie dan,en waarom dan,en wat wil "men"er mee bereiken?

witte angora
Berichten: 31143
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
22 jun 2020 21:04
Je mag altijd dingen overnemen, dat komt dan in het contract te staan , maar geen mens, ook de WBV niet, kan de volgende huurder verplichten om het tegen betaling over te nemen. Maar dan alles eruit slopen?
Ook weer niet nodig natuurlijk.
Klopt. Alleen was de communicatie nogal ongelukkig. Er waren meer kandidaten die er de nodige vragen over hadden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een leuke woning is 50% van gevraagde bedrag minder verlies voor de huurder die terug trok... en jij een leuk en ietsje luxere woning!

Zo voordringen door maar 50% aan te bieden, van €4000,- voor €2000,- is een manier om legaal voor te dringen op overvolle wachtlijst van Woningbouw!

Ik weet geen bedragen maar gok dat vele het te duur gaan vinden en als dit in de buurt kwam, een nieuw huis met lager verbruik en geen achterstallige zooi?
Inkopen en over vele jaren deze aankoop verdelen en je hoeft niet nogmaals vele woningen te bezoeken en te zeuren!

En als mijn advies lukte, een Borrel mag en krijg vooral geen Kater!

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

scharrelschipper schreef:
22 jun 2020 21:14
Het enige wat ik interessant vond was de bijdrage van Fonsflons en de "discussie" daarna.
ik krijg toch steeds meer de indruk dat we hier en daar vern**kt worden.
Alleen zie ik daar geen directe reden voor,dus ook geen bewijs.
En aangezien ik al die complot denkers belachelijk vind blijf ik toch met wat vragen zitten.
(Advocaat van de duivel) Stel dat,en wie dan,en waarom dan,en wat wil "men"er mee bereiken?
Klopt, zoiets heb ik ook. In dit geval: als het hooligans waren die de boel hebben verstoord, waarom richt je dan je waterkanon op mensen die duidelijk geen deel uitmaken van die groep?

De politie roept nu: die beelden waren allemaal gemanipuleerd. Daar tegenover zeggen mensen: dat waren livestream beelden, dus dat kan helemaal niet.

Ik heb nog steeds het idee dat de politie de kritiek aan zichzelf te danken heeft en dit op zijn minst verkeerd heeft aangepakt.

@scharrelschipper: je hebt vast niet het hele corona topic gelezen :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een regisseur kan vaak uit meerdere beelden en nog inzoomen ook.....

Dus Life TV kan ook gemanipuleerd worden!

Plaats reactie