LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Dit was het zoveelste probleem bij Chello
Dus ben nu de trotse bezitter van ADSL van XS4All
Modem heb ik ook binnen, maar aangezien ik Kwello tot het eind van de maand moet betalen ..............

En wil eigenlijk ook wel ff kijken waar hun werkelijke limiet nu ligt ;-)

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag me af of de bandbreedte die beschikbaar is voor Internet zomaar gedeeld mag worden voor VOIP en Priority ???

Jayjedi

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Jayjedi »

Nou ik had echt schoon genoeg van upc
en dan kan je wel bij hun blijven en zeuren

maar had zoiets van
flikker maar op ik ga naar een ander
en het echt drie keer beter dit

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zie hier een grote vergissing. Als je VOIP neemt betekent dat niet dat je bandbreedte van je internetverbinding minder wordt!
Je moet het het als het ware zo zien (simpele analogie):
Voor de totale bandbreedte heeft een kabelmaatschappij laten we zeggen 100 Mbit bandbreedte. Kabel, VOIP, analoge telefonie en digitale telefonie nemen hier een erg kleine gedeelte voor hun rekening. Denk aan 10-30 Kbit per product (dat is dus ongeveer 0,1 tot 0,3 Mbit, nog geen 10 procent dus). Internet neemt hooguit momenteel 8 Mbit voor zijn rekening. kortom je hebt nog behoorlijk wat speling.

Dat je nu geen 50Mbit verbinding hebt, heeft met allerlei andere oorzaken te maken. Maar daar gaat het nu niet om.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Nee maar wel de "kwaliteit" en de capaciteit van je wijkhub :idea:

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door mack »

DE TECHNISCHE FEITEN:

Als je aan het internet-downloaden bendt en je gaat vervolgens ook telefooneren met het ZELFDE modem dan zal je internetdownload tijdelijk IETS langzamer gaan.
VOIP is namelijk puur lokaal upc-internet verkeer.

Gesloten