Dat hij niet meer reageerde hoeft niets te betekenen.
En als ze het voor hem doen, niet iedereen wil toegeven dat hij fout zat.
Zo, nu eerst even de zak legen voor ik het forum weeg rond ga zuigen!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ik denk dat we het gewoon met elkaar moeten doen met de omstandigheden zoals het is...moederslink schreef:Dat is zeker zo, alleen 1 dingetje nog : ietsje sneller en actiever meelezen en daardoor eerder kunnen ingrijpen is wel zo gewenst.
( en als forummer zelf ook eerder stoppen met reageren)![]()
En nu is de rust inderdaad weldadig , houden zo!
Ik heb vorige week een forumgebruiker aangesproken op de manier waarop hij de TS bejegende. Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd en blijft de uitlokkende reactie jegens TS staan. De moderatie heeft wat dat betreft nog een flinke inhaalslag te maken. Vooralsnog vind ik ze érg selectief in wat ze weghalen en wat niet.witte angora schreef: Het enige wat ik nog wel te wensen heb is de manier waarop topicstarters soms bejegend worden. Toch merk ik wel dat er een tendens is om elkaar, als het nodig is, daar op aan te spreken. En ook dat is wat mij betreft een positieve ontwikkeling.
Dat herken ik. Het is ongetwijfeld lastig als je niet "in de discussie zit", maar nu worden er soms rare keuzes gemaakt bij het wel of niet weghalen. Ik los dat op door gewoon een nieuwe melding te doen, indien nodig.HansieZant schreef:Ik heb vorige week een forumgebruiker aangesproken op de manier waarop hij de TS bejegende. Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd en blijft de uitlokkende reactie jegens TS staan. De moderatie heeft wat dat betreft nog een flinke inhaalslag te maken. Vooralsnog vind ik ze érg selectief in wat ze weghalen en wat niet.
Zie huisregels.moederslink schreef:@radar :
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?
Overduidelijke forumtrollen zijn gebruikers die moedwillig en / of herhaaldelijk de huisregels op een zeer ernstige manier (proberen te) schenden.ZeerPrivé schreef: Redactie, graag hoor ik wat voor jullie onder de noemer ‘overduidelijke forumtrol’ valt.
Maar mensen die in een topic alle aandacht naar zich toe trekken, provoceren, etcetera? Die het bloed onder de nagels van meerdere gebruikers vandaan halen? Of degenen die steeds maar weer ruzie zoeken met één of meer andere gebruikers? Ik zou dat zelf onder trollen willen scharen.Radar schreef:Zie huisregels.moederslink schreef:@radar :
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?
Overduidelijke forumtrollen zijn gebruikers die moedwillig en / of herhaaldelijk de huisregels op een zeer ernstige manier (proberen te) schenden.ZeerPrivé schreef: Redactie, graag hoor ik wat voor jullie onder de noemer ‘overduidelijke forumtrol’ valt.
Bijvoorbeeld: gebruikers die enkel reclame voor al dan niet illegale producten posten (spamtrollen). Gebruikers die puur en alleen beledigingen / grof taalgebruik posten. Gebruikers die ondanks een permanente verbanning toch terug op het forum (proberen te) komen.
En wat mij betreft zit de crux dan in dat "steeds maar weer" (en dat is evident bij sommige forumcollega's).witte angora schreef:Maar mensen die in een topic alle aandacht naar zich toe trekken, provoceren, etcetera? Die het bloed onder de nagels van meerdere gebruikers vandaan halen? Of degenen die steeds maar weer ruzie zoeken met één of meer andere gebruikers? Ik zou dat zelf onder trollen willen scharen.
En wij op onze beurt snappen dat je daar niet blij van wordt. Maar wat je hier noemt zijn vrij subjectieve zaken. Wanneer is er sprake van provocatie? Wanneer is er sprake van 'aandacht naar zich toe trekken'? Dat wil niet zeggen dat dergelijk gedrag niet tot sancties kan leiden (integendeel), maar een permanente forumverbanning opleggen, in plaats van de gebruiker nog kans(en) te bieden om af te koelen / te leren, gaat dan wel heel ver. Met andere woorden: dat iemand een forumtrol is, is in zo'n geval niet 'overduidelijk'.witte angora schreef:Maar mensen die in een topic alle aandacht naar zich toe trekken, provoceren, etcetera? Die het bloed onder de nagels van meerdere gebruikers vandaan halen? Of degenen die steeds maar weer ruzie zoeken met één of meer andere gebruikers? Ik zou dat zelf onder trollen willen scharen.Radar schreef:Zie huisregels.moederslink schreef:@radar :
Bijvoorbeeld: gebruikers die enkel reclame voor al dan niet illegale producten posten (spamtrollen). Gebruikers die puur en alleen beledigingen / grof taalgebruik posten. Gebruikers die ondanks een permanente verbanning toch terug op het forum (proberen te) komen.
Ik snap dat de moderatie er neutraal in probeert te staan, maar soms wordt (dan spreek ik even alleen voor mezelf) ik niet blij van bepaalde mensen.
Radar schreef:
En wij op onze beurt snappen dat je daar niet blij van wordt. Maar wat je hier noemt zijn vrij subjectieve zaken. Wanneer is er sprake van provocatie? Wanneer is er sprake van 'aandacht naar zich toe trekken'? Dat wil niet zeggen dat dergelijk gedrag niet tot sancties kan leiden (integendeel), maar een permanente forumverbanning opleggen, in plaats van de gebruiker nog kans(en) te bieden om af te koelen / te leren, gaat dan wel heel ver. Met andere woorden: dat iemand een forumtrol is, is in zo'n geval niet 'overduidelijk'.
Nota bene: dat wij met permanente verbanningen terughoudender zijn dan voorheen was ook de wens van veel vaste forumgebruikers.
Daar ben ik dus ook bang voor. De eerste afkoelingsperiode van (kennelijk) een week heeft niets geholpen. Terwijl het in die week lekker rustig was op het forum, net als nu. Maar ook hoe hij in zijn 'laatste uren' MM verschillende keren heeft uitgedaagd om te reageren is onvoorstelbaar. Heeft zelf ook aangegeven bewust te provoceren. De vraag die ik stelde was algemeen (beleid is immers 'algemeen'). Maar ik had dus deze gebruiker in mijn achterhoofd.moederslink schreef: Ik vrees dat wanneer deze reageerder weer terug komt het gedonder weer begint.....
Ik ben van mening dat de forumdeelnemers daar zelf ook een flinke verantwoordelijkheid in hebben. Als je het gevoel hebt dat iemand loopt te trollen: reageer er dan gewoon niet op. Juist door er wel op te reageren 'voed je de trol', om het zo maar te zeggen. Zijn provocaties hebben effect. Ik heb dit tegen u ook al vaker gezegd, maar ik zie u toch vaak op een trol reageren. Dat is niet bedoeld als verwijt, maar als een vaststelling. U vraagt nu van de moderatie om hier op in te grijpen, maar ik denk dat het grootste deel van de verantwoordelijkheid bij de forumgebruikers ligt. Reageer gewoon niet op een trol.moederslink schreef: Ik snap dat Radar daarmee worstelt zoals @ Erthanax ook aangeeft , maar een dergelijk gedrag van een dergelijke reageerder wil je niet op een openbaar forum hebben.