LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

We lopen het risico dat H K niet een Ban heeft maar op vakantie is naar het Verban eiland Corsica of zo!

Dat hij niet meer reageerde hoeft niets te betekenen.
En als ze het voor hem doen, niet iedereen wil toegeven dat hij fout zat.

Zo, nu eerst even de zak legen voor ik het forum weeg rond ga zuigen! :mrgreen:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De moderatie heeft vorige week kennelijk goed werk geleverd. Waarvoor dank. Niet alleen de leden, maar ook de moderator-van-dienst had een rustig forumweekeinde. Het is u gegund.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is zeker zo, alleen 1 dingetje nog : ietsje sneller en actiever meelezen en daardoor eerder kunnen ingrijpen is wel zo gewenst.
( en als forummer zelf ook eerder stoppen met reageren) :(
En nu is de rust inderdaad weldadig , houden zo!
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 aug 2018 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ik krijg de indruk dat ik niet op vakantie mag.....
Als ik zonder iets te zeggen zomaar een week weg zou blijven zijn er hier mede forum leden die dan denken dat ik een Ban zou hebben!

Ik was slechts 3 dagen weg... kwam hier iemand met een Stofzuiger vraag langs en omdat ze vermoeden had ik 4 Pb om te lezen en te antwoorden!
Helaas mag ik deze Pb aan mijn gericht hier niet plaatsen, en daar heeft onze Moderators volkomen gelijk in.
Gezien de inhoud zou dan echt het vele overuren worden en dat hoeft voor mijn ook niet.

Helaas heb ik nu bewijzen die ik niet mag publiceren maar enkele zitten regelmatig totaal verkeerd.....

We moeten hier tips geven hoe we het forum beter kunnen maken en niet elkaar zwart maken.
Houd je aan de Topic vraag en lees vooral eerder geplaatste reacties want 10x zelfde vragen is ook niet leuk voor een Moderator die echt niet dat gaat beantwoorden.

Sneller reageren?
Leuke opmerking maar kijk eerst eens hoeveel nieuwe topics er dagelijks komen en hoeveel reacties sommige krijgen....
Alleen na melden door ons kunnen ze het een beetje bijhouden!
Moederslink stelde een goede vraag, maar als er 7 dagen en 24 uren iemand betaald moet worden word dit wel een erg duur forum en gaat vermoedelijk gezien de bezuinigen de stekker eruit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:Dat is zeker zo, alleen 1 dingetje nog : ietsje sneller en actiever meelezen en daardoor eerder kunnen ingrijpen is wel zo gewenst.
( en als forummer zelf ook eerder stoppen met reageren) :(
En nu is de rust inderdaad weldadig , houden zo!
Ik denk dat we het gewoon met elkaar moeten doen met de omstandigheden zoals het is...

De redactie heeft een aantal zaken best wel ingrijpend veranderd. Dat niet alles gaat zoals wij zouden willen doet daar niets aan af.

Het belangrijkste is de rust op het forum. Als het lukt die rust te handhaven, hoeft de redactie ook niet zo vaak langs te komen. Daar zit de clou denk ik. Als het nu met elkaar, en dat is inclusief de bezoekers en de moderatie, lukt ruziezoekers, provocateurs, trollen en dat soort figuren buiten de deur te houden gaat dit een fijn forum worden.

Het enige wat ik nog wel te wensen heb is de manier waarop topicstarters soms bejegend worden. Toch merk ik wel dat er een tendens is om elkaar, als het nodig is, daar op aan te spreken. En ook dat is wat mij betreft een positieve ontwikkeling.

HansieZant

Ongelezen bericht door HansieZant »

witte angora schreef: Het enige wat ik nog wel te wensen heb is de manier waarop topicstarters soms bejegend worden. Toch merk ik wel dat er een tendens is om elkaar, als het nodig is, daar op aan te spreken. En ook dat is wat mij betreft een positieve ontwikkeling.
Ik heb vorige week een forumgebruiker aangesproken op de manier waarop hij de TS bejegende. Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd en blijft de uitlokkende reactie jegens TS staan. De moderatie heeft wat dat betreft nog een flinke inhaalslag te maken. Vooralsnog vind ik ze érg selectief in wat ze weghalen en wat niet.

stofzuigertje

Als iemand een lastig leesbaar verhaal zonder ... en ,,,, plaatste is het inderdaad beroerd leesbaar.
De Leraar Nederlands waar U vermoedelijk U zich op richt schreef dit al jarenlang.
Een Quote aanpassen en leesbaar maken lijkt me beter dan klagen over matig Nederlands...
Ook is in diverse regio's hoor ik soms een zin opbouw, of moet ik zeggen afbraak Nederlands, en bij bezoek buitenwijken van Maastricht had ik echt een tolk nodig om het plaatselijke personeel van Horeca en winkels te kunnen verstaan...
Dat ze in Brabant geen Tot ziens maar Hou doe roepen is nog te overkomen, maar ik hoorde wel erg veel dialect!

Maar dit forum is voor iedereen, ook een asielzoeker of analfabeet die probeerde zijn/haar/X probleem hier te plaatsen...
Ja de X moet nu ook met gender neutrale opmerkingen die ik ook al tegen kwam!

Dat mensen zowel erg korte vraag stellen als soms extreem lange.... dat mag....
Mensen die hier geen vraag durven te stellen omdat een Leraar Nederlands jou een onvoldoende geeft is niet de bedoeling, juist die zwakkere groep helpen met goede adviezen, daar is dit forum voor.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansieZant schreef:Ik heb vorige week een forumgebruiker aangesproken op de manier waarop hij de TS bejegende. Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd en blijft de uitlokkende reactie jegens TS staan. De moderatie heeft wat dat betreft nog een flinke inhaalslag te maken. Vooralsnog vind ik ze érg selectief in wat ze weghalen en wat niet.
Dat herken ik. Het is ongetwijfeld lastig als je niet "in de discussie zit", maar nu worden er soms rare keuzes gemaakt bij het wel of niet weghalen. Ik los dat op door gewoon een nieuwe melding te doen, indien nodig.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:@radar :
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?
Zie huisregels.
ZeerPrivé schreef: Redactie, graag hoor ik wat voor jullie onder de noemer ‘overduidelijke forumtrol’ valt.
Overduidelijke forumtrollen zijn gebruikers die moedwillig en / of herhaaldelijk de huisregels op een zeer ernstige manier (proberen te) schenden.

Bijvoorbeeld: gebruikers die enkel reclame voor al dan niet illegale producten posten (spamtrollen). Gebruikers die puur en alleen beledigingen / grof taalgebruik posten. Gebruikers die ondanks een permanente verbanning toch terug op het forum (proberen te) komen.

stofzuigertje

En opnieuw zie ik dat diverse forum leden die mijn vaak in verleden aanvielen hun bijdrage is verwijderd en die van mijn staan er nog???

Dat ik wel eens erg ver ga, maar niet te.... en als je daar niet tegen kunt, jammer dan.
Wel goed dat er weer flinke schoonmaak is gehouden!

witte angora

Radar schreef:
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?
Zie huisregels.
ZeerPrivé schreef: Redactie, graag hoor ik wat voor jullie onder de noemer ‘overduidelijke forumtrol’ valt.
Overduidelijke forumtrollen zijn gebruikers die moedwillig en / of herhaaldelijk de huisregels op een zeer ernstige manier (proberen te) schenden.

Bijvoorbeeld: gebruikers die enkel reclame voor al dan niet illegale producten posten (spamtrollen). Gebruikers die puur en alleen beledigingen / grof taalgebruik posten. Gebruikers die ondanks een permanente verbanning toch terug op het forum (proberen te) komen.
Maar mensen die in een topic alle aandacht naar zich toe trekken, provoceren, etcetera? Die het bloed onder de nagels van meerdere gebruikers vandaan halen? Of degenen die steeds maar weer ruzie zoeken met één of meer andere gebruikers? Ik zou dat zelf onder trollen willen scharen.

Ik snap dat de moderatie er neutraal in probeert te staan, maar soms wordt (dan spreek ik even alleen voor mezelf) ik niet blij van bepaalde mensen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Maar mensen die in een topic alle aandacht naar zich toe trekken, provoceren, etcetera? Die het bloed onder de nagels van meerdere gebruikers vandaan halen? Of degenen die steeds maar weer ruzie zoeken met één of meer andere gebruikers? Ik zou dat zelf onder trollen willen scharen.
En wat mij betreft zit de crux dan in dat "steeds maar weer" (en dat is evident bij sommige forumcollega's).

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

witte angora schreef:
Radar schreef:
Zie huisregels.

Maar mensen die in een topic alle aandacht naar zich toe trekken, provoceren, etcetera? Die het bloed onder de nagels van meerdere gebruikers vandaan halen? Of degenen die steeds maar weer ruzie zoeken met één of meer andere gebruikers? Ik zou dat zelf onder trollen willen scharen.

Ik snap dat de moderatie er neutraal in probeert te staan, maar soms wordt (dan spreek ik even alleen voor mezelf) ik niet blij van bepaalde mensen.
En wij op onze beurt snappen dat je daar niet blij van wordt. Maar wat je hier noemt zijn vrij subjectieve zaken. Wanneer is er sprake van provocatie? Wanneer is er sprake van 'aandacht naar zich toe trekken'? Dat wil niet zeggen dat dergelijk gedrag niet tot sancties kan leiden (integendeel), maar een permanente forumverbanning opleggen, in plaats van de gebruiker nog kans(en) te bieden om af te koelen / te leren, gaat dan wel heel ver. Met andere woorden: dat iemand een forumtrol is, is in zo'n geval niet 'overduidelijk'.

Nota bene: dat wij met permanente verbanningen terughoudender zijn dan voorheen was ook de wens van veel vaste forumgebruikers.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Radar, ik heb het er al een keer eerder over gehad, daar is toen niet op gereageerd maar zou het mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat er maar 1 quote ipv 3 quotes tegelijk meegenomen wordt om te citeren?
Ik vind die 3 quotes behoorlijk irritant. Vaak zie ik ook dat, als iemand bericht krijgt dat je niet meer dan 3 berichten mag quoten, je zelf de eerdere quotes moet weghalen. Dat is niet voor iedereen even gemakkelijk en daardoor krijg je moeilijk leesbare berichten. Je ziet dan niet meer of er een quote staat of dat mensen hier zelf een reactie gezet hebben.

Vaak quoten mensen juist de laatste reactie om daar op te reageren, dus wat is het nut van nog meer quotes meenemen?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor een echte trol is de verstoring zelf het doel. Voor een enkele andere is de verstoring het resultaat van het nastreven van een ander, zelf-opgelegd doel. Even hinderlijk - - en het moet gestopt! - - maar het is toch wat anders.
De grens is moeilijk te trekken en ik kan me voorstellen dat de moderatie er mee worstelt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Radar schreef:

En wij op onze beurt snappen dat je daar niet blij van wordt. Maar wat je hier noemt zijn vrij subjectieve zaken. Wanneer is er sprake van provocatie? Wanneer is er sprake van 'aandacht naar zich toe trekken'? Dat wil niet zeggen dat dergelijk gedrag niet tot sancties kan leiden (integendeel), maar een permanente forumverbanning opleggen, in plaats van de gebruiker nog kans(en) te bieden om af te koelen / te leren, gaat dan wel heel ver. Met andere woorden: dat iemand een forumtrol is, is in zo'n geval niet 'overduidelijk'.

Nota bene: dat wij met permanente verbanningen terughoudender zijn dan voorheen was ook de wens van veel vaste forumgebruikers.

Als de poster zelf aangeeft te plaatsen om te provoceren en uit te lokken, dan kan het moeilijk vol te houden zijn dat dit subjectief en/of lastig vast te stellen is.

stofzuigertje

Mijn advies;

Alleen een Quote plaatsen als het vorige pagina of elders op forum een eerder gestelde vraag van toepassing is.

Vaak lees je een lang verhaal met erg korte aanvulling waardoor het scrollen word en niet gelezen!
Alleen bij twijfel een Quote maken van de Topic starter omdat die kan aanpassen en/of verwijderen is slim.
Dit veilig stellen indien je twijfel dus niet standaard doen zoals enkele mede forum leden vaak doen helaas....

Als ik hier Lowieze noemde, is deze in de Quote niet meer te verwijderen dus het heeft zeker ook nadelen.
Vooral als je per ongeluk persoonlijke gegevens of een link plaatste.

Als ik hier alle 38 pagina's tot nu toe nazoek lijkt het de Quote 500 wel!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Degene die nu kennelijk even " ter afkoeling " op non- actief is gesteld was erop uit om te provoceren.
Dat was ook zeker objectief meetbaar wanneer de moderatie het verloop van zo.n topic intensief had gevolgd en zeker niet subjectief zoals uit uw antwoord aan WA blijkt.

In 1 van zijn laatste reacties werd bv MM keer op keer openlijk uitgedaagd en bijna gedwongen om reactie te geven.
Ik noem dat -- trollen -- , de sfeer beïnvloeden en op ruzie uit zijn.
Iets anders kan ik er niet van maken.
Ik snap dat Radar daarmee worstelt zoals @ Erthanax ook aangeeft , maar een dergelijk gedrag van een dergelijke reageerder wil je niet op een openbaar forum hebben.
Ik vrees dat wanneer deze reageerder weer terug komt het gedonder weer begint.....
Wat mij betreft verdient zo iemand geen enkele kans meer... :x

witte angora

moederslink schreef: Ik vrees dat wanneer deze reageerder weer terug komt het gedonder weer begint.....
Daar ben ik dus ook bang voor. De eerste afkoelingsperiode van (kennelijk) een week heeft niets geholpen. Terwijl het in die week lekker rustig was op het forum, net als nu. Maar ook hoe hij in zijn 'laatste uren' MM verschillende keren heeft uitgedaagd om te reageren is onvoorstelbaar. Heeft zelf ook aangegeven bewust te provoceren. De vraag die ik stelde was algemeen (beleid is immers 'algemeen'). Maar ik had dus deze gebruiker in mijn achterhoofd.

Dat jullie terughoudender zijn met permanente verbanningen kan ik alleen maar toejuichen, ben er blij om. Ik denk eigenlijk dat het een worsteling is voor beide partijen, dus moderatie en gebruikers, hoe je met zulke mensen om moet gaan.

HansieZant

Ongelezen bericht door HansieZant »

moederslink schreef: Ik snap dat Radar daarmee worstelt zoals @ Erthanax ook aangeeft , maar een dergelijk gedrag van een dergelijke reageerder wil je niet op een openbaar forum hebben.
Ik ben van mening dat de forumdeelnemers daar zelf ook een flinke verantwoordelijkheid in hebben. Als je het gevoel hebt dat iemand loopt te trollen: reageer er dan gewoon niet op. Juist door er wel op te reageren 'voed je de trol', om het zo maar te zeggen. Zijn provocaties hebben effect. Ik heb dit tegen u ook al vaker gezegd, maar ik zie u toch vaak op een trol reageren. Dat is niet bedoeld als verwijt, maar als een vaststelling. U vraagt nu van de moderatie om hier op in te grijpen, maar ik denk dat het grootste deel van de verantwoordelijkheid bij de forumgebruikers ligt. Reageer gewoon niet op een trol.

Gesloten