LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Aankomende week zou Dunea de watermeter komen verwisselen. Geen idee waarom ze dat nodig vonden, het ding is pas 12 jaar oud. Net krijg ik de onderstaande mail. Of dit nu zo nodig is? Van een watermeter zul je toch geen besmetting krijgen? :roll:
Geachte klant,

De Overheid heeft nieuwe maatregelen genomen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Wij volgen deze maatregelen en hebben daarom besloten om vanaf 15 maart geen preventieve werkzaamheden meer bij klanten uit te voeren, hieronder vallen ook de watermeter verwisselingen.

Onze watermeter monteur heeft in de week van 15 t/m 20 maart met u een afspraak om de watermeter te verwisselen, deze afspraak gaat helaas niet door of onze monteur is al niet langs geweest, excuus hiervoor. Op een later tijdstip dit jaar zullen wij een nieuwe afspraak met u maken.

Voor alle urgente storingen zijn wij gewoon bereikbaar en onze monteurs zullen deze gewoon verhelpen waarbij de monteur wel de afgesproken werkinstructie in acht neemt.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en hopen dat u begrip heeft voor deze situatie.

ZeerPrivé
Berichten: 5682
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Van een watermeter zul je toch geen besmetting krijgen?

Nee, maar de monteur kan wel besmet worden door de bewoner. Daarom zetten bezorgers ook geen voet meer over de drempel.

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Anderhalve meter afstand houden, zou je zeggen. Tenzij de ervaring is dat bewoners er soms boven op zitten. Dan snap ik het wel.

ZeerPrivé
Berichten: 5682
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar de monteur kan zelf ook Corona al onder de leden hebben, die kwetsbare of oude mensen kan besmetten. Als het niet spoedeisend is, lijkt zo'n maatregel me alleen verstandig.

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een partij meters afgekeurd werd door afwijkingen worden ze allen vervangen.

De leeftijd doet er minder toe, naast water worden Stroom en Gasmeters ook op die manier vervangen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kees2850 schreef:
14 mar 2020 18:51
@jablan een longontsteking kan ook bacterieel zijn en dan helpt anti biotica wel. Een griepvirus is ongevoelig voor anti biotica. Waarschijnlijk dit corona virus ook. Blijft niets anders over dan uitzieken lijkt mij. Sterkte daarmee.
Dank je. Het is inderdaad allebei en we rekenen erop, dat dit nog vier weken duurt. Weekend was minder dramatisch dan de hele vorige week.
moederslink schreef:
14 mar 2020 23:23
Deze jongen had hoofdpijn en was misselijk.
De HA zei:" het is buikgriep " , later werd hij zieker en ze gingen naar de Huisartsenpost en daar zeiden ze ook : " even goed uitzieken " tót het nóg slechter ging en hij op de SEH kwam en dáár namen ze het serieus. Het bleek Corona , hij ligt nu dus aan de beademing en wordt in slaap gehouden.
Dit dus. Ik hoop, dat iemand deze casus eruit haalt voor de evaluatie over een paar maanden, want deze houding, sorry, dit protocol zie ik als extra oorzaak voor de snelle verspreiding.

Moneyman
Berichten: 30347
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
16 mar 2020 08:40
Goed om te weten:

Online bezorgen gaat gewoon door.
Ook de "bezorging" door gerechtsdeurwaarders gaat nog gewoon door. Er zal als de bliksem een noodwet gemaakt moeten worden die regelt hoe we hiermee om moeten gaan. Ook het feit dat de rechtbanken ineens dicht zijn, terwijl er duizenden mensen gedagvaard zijn voor zittingen die nu niet doorgaan, zal gefixt moeten worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5682
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ook de "bezorging" door gerechtsdeurwaarders gaat nog gewoon door.

Als ik een 'klant' was van je, zou ik zeggen 'doe geen moeite, heeft echt geen enkele haast' :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik klant was zou ik zeggen: mijn geld zit in bier, neem er eentje... :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5682
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
16 mar 2020 09:38
Als ik klant was zou ik zeggen: mijn geld zit in bier, neem er eentje... :lol:

Je kunt beter een paar glazen goede whisky aanbieden, na een paar glazen weet hij niet meer waarom hij eigenlijk kwam. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is dan een dure gast voor deze 'klant'... :(

Maar we gaan nu off-topic. Alhoewel... zou alcohol ook een virus kunnen remmen?

ZeerPrivé
Berichten: 5682
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
16 mar 2020 10:03
Dat is dan een dure gast voor deze 'klant'... :(

Maar we gaan nu off-topic. Alhoewel... zou alcohol ook een virus kunnen remmen?
Lijkt mij niet, heb het ook niet bij de adviezen zien staan. :(

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
16 mar 2020 10:03
Dat is dan een dure gast voor deze 'klant'... :(

Maar we gaan nu off-topic. Alhoewel... zou alcohol ook een virus kunnen remmen?
Ja, het nugterheidsvirus wordt er tenminste door onderdrukt ! Of dat positief of negatief is, dat laat ik maar even in het midden. :wink:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
15 mar 2020 22:35
Fakenews of echt? Kan dit voorspeld worden? Ik weet het niet. En als er alleen al in GB zoveel mensen aan de gevolgen van dit virus sterven, hoe zit het dan wereldwijd? Voor de beeldvorming: GB heeft een bevolking van 66,44 miljoen. 80% is dus zo'n 50 miljoen.
De aanpak van het virus in GB is compleet anders dan in de omliggende EU landen. In GB kiest Boris Johnson voor de theorie om de bevolking resident te maken voor het virus. Daarom zijn er in GB ook geen maatregelen op het niveau zoals in Nederland en ons omliggende landen. Horeca is gewoon geopend, evenementen gaan gewoon door.

Veel expert noemen deze aanpak zeer onverstandig maar er zijn er ook die het juist weer verstandig vinden. Immers als je Corona hebt gehad ben je daarna niet meer kwetsbaar voor het virus.

We zullen over enkele jaren wel ontdekken welke aanpak het beste was.

Moneyman
Berichten: 30347
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 mar 2020 22:35
Fakenews of echt? Kan dit voorspeld worden? Ik weet het niet. En als er alleen al in GB zoveel mensen aan de gevolgen van dit virus sterven, hoe zit het dan wereldwijd? Voor de beeldvorming: GB heeft een bevolking van 66,44 miljoen. 80% is dus zo'n 50 miljoen.
Ook in Nederland gaat men er vanuit dat 60-70% van de bevolking het virus krijgt. Dat ligt ook wel voor de hand, denk ik.

BL2
Berichten: 4875
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Nog geen dag geleden gingen de scholen dicht, en nu zijn er al weer zoveel uitzonderingen dat bijna elk kind wel weer naar school kan. Het is ongelofelijk !

Extreem rustige treinen, gratis vervoer want er mag niet gecontroleerd worden en mooi voorjaarsweer, benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren nu iedereen 3 weken "vakantie" heeft !

Erthanax
Berichten: 9783
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

sylvesterb schreef:
16 mar 2020 10:11
(...) In GB kiest Boris Johnson voor de theorie om de bevolking resident te maken voor het virus. Daarom zijn er in GB ook geen maatregelen op het niveau zoals in Nederland en ons omliggende landen. Horeca is gewoon geopend, evenementen gaan gewoon door.

Veel expert noemen deze aanpak zeer onverstandig maar er zijn er ook die het juist weer verstandig vinden. Immers als je Corona hebt gehad ben je daarna niet meer kwetsbaar voor het virus.

We zullen over enkele jaren wel ontdekken welke aanpak het beste was.

Zou een dergelijke aanpak maatschappelijke ontwrichting voorkomen? Integendeel:

10% van de patiënten komt op de IC, 2% overlijdt. 60-70-80% van de bevolking zal besmet raken.

Even naar de NL situatie. Laten we zeggen 10 miljoen patiënten, waarvan er 1 miljoen naar de IC moet. Zelfs verspreid over een jaar, zijn dat er 20.000 per week (op 1150 IC bedden). Kortom, die zullen dus allemaal overlijden.

Hoe groot zou de ontwrichting zijn bij dergelijke aantallen? Hoe lang zou het duren voordat het écht instort, er echt niks in de winkels ligt? Hoe reageren mensen als hun naasten snakkend naar adem kreperen? Hoe lang duurt het voordat huizen van hamsteraars geplunderd worden? Politie is er niet meer. Hoe lang blijven energie en drinkwater geleverd? De meeste mensen verdedigen liever huis en haard of proberen iets te eten te regelen, dan voor hun baas te werken.

De ziekte zelf is echt het probleem niet. Relatief eenvoudige maatregelen zijn in principe voldoende, maar daar wil men zich niet aan houden. Dan zijn strikte maatregelen noodzakelijk om de piek te spreiden. Doet de overheid niets, dan wordt het pas echt een ramp.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:
16 mar 2020 10:45
10% van de patiënten komt op de IC, 2% overlijdt. 60-70-80% van de bevolking zal besmet raken.
Je rekent nu met de percentages van de gevallen die bekend zijn en gaat daarmee doorrekenen, dan kom je inderdaad op absurde getallen. Het merendeel is nooit getest er gaan schattingen dat circa 60.000 mensen in Nederland besmet zijn, dit getal zal nu wel hoger liggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
16 mar 2020 10:03
Dat is dan een dure gast voor deze 'klant'... :(

Maar we gaan nu off-topic. Alhoewel... zou alcohol ook een virus kunnen remmen?
Volgens een vodkamerk in de VS, niet de drinkbare variant. :wink:

Gesloten