| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
moederslink
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Ik kijk er toch anders tegen aan en neem dit niet zomaar voor zoete koek aan.
Iedereen die ernstiger ziek wordt van een virus of van wat dan ook heeft zeer waarschijnlijk geen gezond " menu " ( gehad) en/of is te zwaar.
Er wordt nu weer expliciet gesproken over een tekort aan selenium en zink.
Voorheen zou extra VIT C helpen, is ook al steeds voorbij gekomen.
En ga zo maar door.
Bij ernstig veel ziekere mensen zul je ongetwijfeld meerdere " tekorten " in hun systeem vinden.
Een tekort aan welk mineraal of vitamine of wat dan ook dan ook geeft een zwaarder ziekbed en langzamer herstel.
Met andere woorden : leef een gezond leven, pas je voedingspatroon aan, gebruik minder suikers/ koolhydraten en mensen zullen op termijn een betere weerstand hebben en geen tekorten aan wat voor voedingsstoffen dan ook en zullen minder ernstig ziek blijven of worden.
Het is n.m.m allemaal zo logisch als wat en daar hoef ik geen " geleerde " artikelen over te lezen.
Bovendien kan het verwarring scheppen en vliegen velen morgen naar het Kruidvat om nu weer zink -en selenium tabletten in te slaan en gaan ze daar zelf weer mee aan het modderen ; niet verstandig!
Iedereen die ernstiger ziek wordt van een virus of van wat dan ook heeft zeer waarschijnlijk geen gezond " menu " ( gehad) en/of is te zwaar.
Er wordt nu weer expliciet gesproken over een tekort aan selenium en zink.
Voorheen zou extra VIT C helpen, is ook al steeds voorbij gekomen.
En ga zo maar door.
Bij ernstig veel ziekere mensen zul je ongetwijfeld meerdere " tekorten " in hun systeem vinden.
Een tekort aan welk mineraal of vitamine of wat dan ook dan ook geeft een zwaarder ziekbed en langzamer herstel.
Met andere woorden : leef een gezond leven, pas je voedingspatroon aan, gebruik minder suikers/ koolhydraten en mensen zullen op termijn een betere weerstand hebben en geen tekorten aan wat voor voedingsstoffen dan ook en zullen minder ernstig ziek blijven of worden.
Het is n.m.m allemaal zo logisch als wat en daar hoef ik geen " geleerde " artikelen over te lezen.
Bovendien kan het verwarring scheppen en vliegen velen morgen naar het Kruidvat om nu weer zink -en selenium tabletten in te slaan en gaan ze daar zelf weer mee aan het modderen ; niet verstandig!
-
Bob Schurkjens
Een overdosis aan selenium is te herkennen aan:
verlies van haar, nagels en tanden.
huidbeschadigingen.
aandoeningen van het zenuwstelsel
Bron: Voedingscentrum.nl
huidbeschadigingen.
moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
-
moederslink
Dát dus! Een OD is er maar zomaar.
Met een uitgebalanceerd voedingspatroon is er verder niets toe te voegen.
VIT D misschien wel voor getinte mensen, maar ga lekker iedere dag naar buiten en wandel of fiets een half uur.
Met een uitgebalanceerd voedingspatroon is er verder niets toe te voegen.
VIT D misschien wel voor getinte mensen, maar ga lekker iedere dag naar buiten en wandel of fiets een half uur.
Allemachtig, is het nou echt voor niemand hier mogelijk om gewoon eens een link te plaatsen naar de bron?Bob Schurkjens schreef: ↑13 okt 2021 00:05Een overdosis aan selenium is te herkennen aan:
huidbeschadigingen.
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/seleen.aspx Dit is de exacte url. Dus de bron.
moederslink
vindt dit leuk
Nee precies. Geen woord Spaans bij. De zin die José schrijft en de betekenis daarvan is niet hetzelfde als die in de Stentor.
Survival of the fittest, zeg maar.moederslink schreef: ↑12 okt 2021 23:49Met andere woorden : leef een gezond leven, pas je voedingspatroon aan, gebruik minder suikers/ koolhydraten en mensen zullen op termijn een betere weerstand hebben en geen tekorten aan wat voor voedingsstoffen dan ook en zullen minder ernstig ziek blijven of worden.
moederslink
vindt dit leuk
Wellicht lees je dan de zin van Jose verkeerd:
Het risico te overlijden aan corona door selenium en zink tekort is groter dan aan corona door diabetes of obees of kanker bv.Het risico te overlijden aan corona door selenium en zink tekort is groter dan diabetes of obees of kanker bv.
Uit het verhaal in de stentor blijkt juist dat er bepaalde groepen te weinig binnenkrijgen. Door bijvoorbeeld een slecht gebit laten zij zaken staan, en is er geen sprake van uitgebalanceerd voedingspatroon.moederslink schreef: ↑13 okt 2021 00:09Met een uitgebalanceerd voedingspatroon is er verder niets toe te voegen.
Kun je dan ook zeggen wat er selectief aan is en kun je dit laten zien met andere quotes? Een beetje iemand zijn interpretatie van iets afkraken is leuk, maar zonder onderbouwing, ook gewoon triest en nutteloos.
16again
, reggie2
, lievemarie
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Klopt en tegelijk is het prettig als het logische wordt bevestigd door de wetenschap.moederslink schreef: ↑12 okt 2021 23:49Het is n.m.m allemaal zo logisch als wat en daar hoef ik geen " geleerde " artikelen over te lezen.
-
moederslink
Je snapt , denk ik wel, dat ik bedoel dat je dat al vanaf jonge leeftijd moet gaan toepassen.16again schreef: ↑13 okt 2021 08:59Uit het verhaal in de stentor blijkt juist dat er bepaalde groepen te weinig binnenkrijgen. Door bijvoorbeeld een slecht gebit laten zij zaken staan, en is er geen sprake van uitgebalanceerd voedingspatroon.moederslink schreef: ↑13 okt 2021 00:09Met een uitgebalanceerd voedingspatroon is er verder niets toe te voegen.
Ik heb het niet over oudjes van nu met soms slechte gebitten.
[reactie aangepast door moderatie]
Maar aangezien wij op het werk met zulke signalen te maken hebben, kan ik je vertellen dat deze elektromagnetische straling genaamd 5G echt niet schadelijker is. De 700 MHz band waarop het grote verkeer zit (komt kilometers ver) is al jaren in gebruik geweest door draadloze microfoons. Dan hebben we de 3,5 GHz band (bereik zo'n honderden meters) waarop maritiem noodverkeer van Inmarsat zit, wat uiteindelijk de band voor voornamelijk stedelijk gebied moet worden en de 26 GHz gaat vooral voor bedrijven werken, omdat deze maar enkele tientallen meters ver komt, zoals nu al camerasystemen in voetbalstadions doen.
Maar aangezien wij op het werk met zulke signalen te maken hebben, kan ik je vertellen dat deze elektromagnetische straling genaamd 5G echt niet schadelijker is. De 700 MHz band waarop het grote verkeer zit (komt kilometers ver) is al jaren in gebruik geweest door draadloze microfoons. Dan hebben we de 3,5 GHz band (bereik zo'n honderden meters) waarop maritiem noodverkeer van Inmarsat zit, wat uiteindelijk de band voor voornamelijk stedelijk gebied moet worden en de 26 GHz gaat vooral voor bedrijven werken, omdat deze maar enkele tientallen meters ver komt, zoals nu al camerasystemen in voetbalstadions doen.
Ik hoop dat die vaccinaties dan ook mijn wifi verbeteren. Valt weleens weg.
Erthanax
vindt dit leuk
Volgens mij staan de deuren van het gekkenhuis tegenwoordig wijd open en loopt alles los. 
Een bericht met misinformatie is verwijderd, net als berichten die het citeerden of erop reageerden.
Dat zal een grote bezem geweest zijn. ^^
Rondje nu.nl want ik zag vandaag toch veel interessante meldingen langsflitsen.
Vier op de vijf recent opgenomen coronapatiënten op de ic zijn niet gevaccineerd
Kritisch rapport KPMG: Nederlands coronabeleid schoot ernstig tekort (Wordt het tijd om de sleeplijst hier op te frissen?)
Dit kunnen we verwachten van de aanstaande herfst- en wintergolf
Falende Britse corona-aanpak zorgde volgens onderzoek voor groter dodental
*
Dr. Anthony Fauci had nog een interessante verwachting: (Alleen Amerikaanse bronnen) Nieuwe varianten zullen niet zo groot worden als de Deltavariant, maar zonder maatregelen heeft een nieuwe variant wel vrij spel
Voor mijn collega's en mij zijn zulke berichten een extra basis onder onze argumenten, waarmee we mensen proberen te overtuigen van nut en noodzaak van een vaccin. Een volgende variant zal waarschijnlijk door de vaccins heen breken en als je dan niet gevaccineerd bent, dan ben je gegarandeerd aan de beurt. Simpelweg omdat het virus zich behoorlijk moet aanpassen om langs het immuunsysteem te komen en tegelijk altijd op zoek is naar een nieuwe gastheer om zich te vermenigvuldigen. Zo'n aanpassing maakt het virus agressief voor wie geen vaccin heeft gehad.
Rondje nu.nl want ik zag vandaag toch veel interessante meldingen langsflitsen.
Vier op de vijf recent opgenomen coronapatiënten op de ic zijn niet gevaccineerd
Kritisch rapport KPMG: Nederlands coronabeleid schoot ernstig tekort (Wordt het tijd om de sleeplijst hier op te frissen?)
Dit kunnen we verwachten van de aanstaande herfst- en wintergolf
Falende Britse corona-aanpak zorgde volgens onderzoek voor groter dodental
*
Dr. Anthony Fauci had nog een interessante verwachting: (Alleen Amerikaanse bronnen) Nieuwe varianten zullen niet zo groot worden als de Deltavariant, maar zonder maatregelen heeft een nieuwe variant wel vrij spel
Voor mijn collega's en mij zijn zulke berichten een extra basis onder onze argumenten, waarmee we mensen proberen te overtuigen van nut en noodzaak van een vaccin. Een volgende variant zal waarschijnlijk door de vaccins heen breken en als je dan niet gevaccineerd bent, dan ben je gegarandeerd aan de beurt. Simpelweg omdat het virus zich behoorlijk moet aanpassen om langs het immuunsysteem te komen en tegelijk altijd op zoek is naar een nieuwe gastheer om zich te vermenigvuldigen. Zo'n aanpassing maakt het virus agressief voor wie geen vaccin heeft gehad.
In eerste gequote zin stel je iets, waar ik het voorhoofd bij frons. En dat gaat niet weg bij het lezen van de verklaring, integendeel.Jablan schreef: ↑14 okt 2021 21:05Een volgende variant zal waarschijnlijk door de vaccins heen breken en als je dan niet gevaccineerd bent, dan ben je gegarandeerd aan de beurt. Simpelweg omdat het virus zich behoorlijk moet aanpassen om langs het immuunsysteem te komen en tegelijk altijd op zoek is naar een nieuwe gastheer om zich te vermenigvuldigen. Zo'n aanpassing maakt het virus agressief voor wie geen vaccin heeft gehad.
Het is ook lastig om in tekst over te brengen 
Alle huidige vaccins imiteren de verpakking van het virus en sommige kenmerken van het virus. De één beter dan de ander. Om langs deze bescherming te glippen, moet het virus zo veranderen, dat het op een andere manier lichaamscellen overneemt. Dat is de eerste aanpassing. Deltavariant slaagt hier deels in. Om vervolgens de T-geheugencellen om de tuin te leiden, is een volgende aanpassing nodig.
Erasmus Universiteit heeft al vastgesteld, dat de Deltavariant dit probeert door zich razendsnel te vermenigvuldigen. Het slijmvlies in neus en keel bevat ineens zoveel virus, dat de afweer het niet bij kan houden.
In een land met een hoge vaccinatiegraad zal een nieuwe variant dit proberen door als het ware onder de radar van je afweer te blijven, want dat is de enige manier om te overleven voordat het immuunsysteem reageert en de indringer uitschakelt.
Als je op de site van de WHO kijkt, dan zie je daar vier varianten staan, die momenteel extra in de gaten worden gehouden. Alle vier hebben ze tenminste een risicovolle aanpassing op het punt van de aanhechting of op het punt van de vermenigvuldiging. Als deze varianten zich uitbreiden, dan is de volgende variant niet ver meer weg. Wat dan?
Als je gevaccineerd bent, dan heb je zelfs dan nog het voordeel, dat je afweersysteem delen van het virus herkent en snel reageert.
Als je niet gevaccineerd bent, dan heb je niets. Oftewel: altijd prijs.
Neem dit als een gedachte voor het sombere scenario. Rasoptimisten hopen erop, dat het virus zich niet verder kan verspreiden door de hoge vaccinatiegraad. Daar heb ik het weer moeilijk mee, omdat aan het begin van de pandemie 70% gevaccineerd als voldoende werd gezien en via een tussenstap van 80-85% is dat nu 90% van de bevolking geworden. Let op: van de bevolking, dus alle leeftijden. Dat is nauwelijks realistisch in landen met een jonge bevolking.
In Nederland gaan we pas boven de 90% zodra BionTech/Pfizer wordt toegelaten voor de leeftijdsgroep 5-11 jaar. Dat zal nog een klus worden, want de dosis voor kinderen hangt af van jongen of meisje, van de lengte, van het gewicht. Er zijn wel standaardtabellen voor, maar nog liever zie ik een verdund vaccin voor deze groep, zodat het doseren altijd goed gaat.
*
Nog een klein puntje over Moderna en BionTech: het vaccin van Moderna bevat meer mRNA dan het van BionTech. Dat wordt als reden gezien voor het verschil in bijwerkingen tussen deze twee vaccins.
Alle huidige vaccins imiteren de verpakking van het virus en sommige kenmerken van het virus. De één beter dan de ander. Om langs deze bescherming te glippen, moet het virus zo veranderen, dat het op een andere manier lichaamscellen overneemt. Dat is de eerste aanpassing. Deltavariant slaagt hier deels in. Om vervolgens de T-geheugencellen om de tuin te leiden, is een volgende aanpassing nodig.
Erasmus Universiteit heeft al vastgesteld, dat de Deltavariant dit probeert door zich razendsnel te vermenigvuldigen. Het slijmvlies in neus en keel bevat ineens zoveel virus, dat de afweer het niet bij kan houden.
In een land met een hoge vaccinatiegraad zal een nieuwe variant dit proberen door als het ware onder de radar van je afweer te blijven, want dat is de enige manier om te overleven voordat het immuunsysteem reageert en de indringer uitschakelt.
Als je op de site van de WHO kijkt, dan zie je daar vier varianten staan, die momenteel extra in de gaten worden gehouden. Alle vier hebben ze tenminste een risicovolle aanpassing op het punt van de aanhechting of op het punt van de vermenigvuldiging. Als deze varianten zich uitbreiden, dan is de volgende variant niet ver meer weg. Wat dan?
Als je gevaccineerd bent, dan heb je zelfs dan nog het voordeel, dat je afweersysteem delen van het virus herkent en snel reageert.
Als je niet gevaccineerd bent, dan heb je niets. Oftewel: altijd prijs.
Neem dit als een gedachte voor het sombere scenario. Rasoptimisten hopen erop, dat het virus zich niet verder kan verspreiden door de hoge vaccinatiegraad. Daar heb ik het weer moeilijk mee, omdat aan het begin van de pandemie 70% gevaccineerd als voldoende werd gezien en via een tussenstap van 80-85% is dat nu 90% van de bevolking geworden. Let op: van de bevolking, dus alle leeftijden. Dat is nauwelijks realistisch in landen met een jonge bevolking.
In Nederland gaan we pas boven de 90% zodra BionTech/Pfizer wordt toegelaten voor de leeftijdsgroep 5-11 jaar. Dat zal nog een klus worden, want de dosis voor kinderen hangt af van jongen of meisje, van de lengte, van het gewicht. Er zijn wel standaardtabellen voor, maar nog liever zie ik een verdund vaccin voor deze groep, zodat het doseren altijd goed gaat.
*
Nog een klein puntje over Moderna en BionTech: het vaccin van Moderna bevat meer mRNA dan het van BionTech. Dat wordt als reden gezien voor het verschil in bijwerkingen tussen deze twee vaccins.
Vaccinatie vermindert overdracht naar ongevaccineerde huisgenoten bij deltavariant met 63%.
https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... ant-met-63
https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... ant-met-63
-
lievemarie
Ik heb een vraag. Vandaag zag ik bij mijn hoogbejaarde vader een oproep liggen voor de griepprik. Deze afspraak is in november. Vanaf november (had ik gehoord op het journaal) zouden ook de oproepen komen voor de 3e vaccinatie tegen corona. Dat betekent dus in relatief korte tijd 2 vaccins voor 2 toch verschillende ziekten. Kan dit allemaal wel samen? Het lijkt mij best een grote aanslag op het immuunsysteem.
Ik hoorde gisteren een huisarts op Radio 1 zeggen dat er twee weken tussen covid- en griepvaccinatie moet zitten.