Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Radar schreef:
15 mei 2025 13:16
Kunt u weer on topic komen? Dit is een topic over feedback op het forum.
Wat bijzonder dat u enkel mij quote en daar op reageert. Ik zie toch echt een discussie die langer gaande is waar ik slechts op reageerde dat er wat nuance in aangebracht kon worden. Ben ik dan off-topic bezig, of is de hele discussie dan off-topic.

De oorzaak van menig ontspoorde topic is mede ook een moderatie kwestie. Al meerdere keren is gevraagd of er zaken anders zijn dan voorheen en wat nu echt het doel is van het forum.
Willen jullie een forum hebben om op ideeën te komen?
Is het doel het beantwoorden van vragen of het hulp bieden aan diegene die het vragen? En valt het geven van halve antwoorden of zonder onderbouwing daar ook onder wat juist de oorzaak is van menig ontsporing?
Is het doel tijdverdrijf waarbij menig forumlid reageert om het reageren en zich in elke discussie gaat mengen?

Daarnaast blijven de vragen ook staan waarom de moderatie onzichtbaar blijft, niet reageert op meldingen of vragen en zeer selectief reacties verwijderd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

In het topic over Trainmore zijn ineens reacties verwijderd. Waaronder die van mij. En heb ik ook geen melding gehad.

is dit de nieuwe manier van modereren? On topic reacties verwijderen en niemand informeren?

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
16 mei 2025 13:03
is dit de nieuwe manier van modereren? On topic reacties verwijderen en niemand informeren?
Als u de boodschap van de vorige deelnemer nog eens herhaalt, dan is de toegevoegde waarde beperkt. Ik neem aan dat moderators niet veel tijd aan besteden aan een motivatie wanneer ze deze verwijderen.

kuklos

Consumenneke schreef:
16 mei 2025 13:30
Ik neem aan dat moderators niet veel tijd aan besteden aan een motivatie wanneer ze deze verwijderen.
Ik verwacht dat serieuze moderatie dat wel doet en niet elke gemelde comment blind verwijdert. Je wil immers niet dat on topic reacties verwijderd worden, puur omdat iemand die niet aanstaan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik had daar iets geschreven wat zeker niet de mening van de vorige spreker herhaalde. Ik heb geen melding gehad. Toch is mijn reactie weg.

En ja, dergelijke meldingen zijn belangrijk. Zonder een dergelijke melding weet je immers niet waarom je bericht weg is of wat er mis mee was. Dan kan je dus ook geen ander gedrag vertonen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zojuist is het topic “tracker gps” verwijderd. Dit met als reden dat er teveel berichten waren geplaatst die in strijd zijn met de huisregels.
Waarom zou een TS het dupe moeten worden als vaste forumleden zich niet kunnen gedragen? De vraag van TS was echt niet verkeerd en met de 2 ontopic antwoorden kon TS uit de voeten. Maar omdat er redelijk wat vaste forumleden waren die een mening vormen zonder kennis van zaken moet het hele topic weg?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Volgens mij werd er toch gevraagd waarvoor je zo’n tracker zou willen?
Radar had ook de onzinnige berichten eruit kunnen halen.

Moneyman

Jammer dat dat topic weg is. Het is een uiterst actueel onderwerp, zoals ook blijkt uit de nieuwsberichten van deze week.

De nieuwe moderatie-stijl is blijkbaar "grote stappen, snel thuis". Jammer, want nu schiet men in eigen voet. Een nuttig topic verwijderen om "bijdragen in strijd met de forumregels" is zonde. Evenzo het in een ander topic weghalen van berichten die gemeld zijn, zonder de oorzaak van de ellende (waarop gereageerd wordt) op te lossen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ook mijn topic is maandagochtend verwijderd. Ik vroeg informatie over een boek dat ik niet kon vinden in de boekhandel. Iemand heeft gemeend het te moeten melden en toen is het
Het is verwijderd omdat delen van de forumbijdrage off topic zouden zijn.
Vreemde redenatie.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ik heb het topic gelezen en het topic betrof waarom er bij het gebruik van de GPS tracker een abonnement afgesloten moest worden.

De secundaire vraag was eigenlijk of er GPS trackers zonder abonnement te koop waren, in plaats van adviezen kwam er kritiek op het gebruik van zo'n GPS tracker zonder naar de reden waarom te informeren.

In feite had de Ts een zoekmachine kunnen gebruiken, dus vooraf onderzoek naar het bestaan van zo'n GPS tracker zonder abonnement kunnen doen en had het topic hier niet hoeven openen.

Bij het openen van een topic wordt alleen om de categorie e.d. gevraagd en als die doorlopen zijn kan de vraag over wat dan ook gesteld worden.

Wellicht heeft dat met de toegankelijkheid van het forum van doen maar maakt wel dat de Ts niet op de hoogte van de huisregels is gebracht.

Een paar cruciale vragen aanvinken voordat het topic geopend kan worden maakt het voor een Ts al makkelijker, zeg maar een controle vooraf voorkomt al veel narigheid.

Consumenneke

Het lijkt er op dat de moderatie door verschillende personen wordt gedaan, want de ene dag wordt behoorlijk effectief opgeruimd en de volgende dag lijkt elke melding opgevolgd te worden, wat een tamelijk willekeurige indruk maakt.

Gevolg is dat iedereen de weg kwijt raakt: wat mag nou wel en wat niet?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Mijn complimenten!

We hebben het topic Wie kan mij helpen? (slot op deur) - met onder andere jouw reactie(s) - van het forum verwijderd vanwege de volgende reden: het bericht van topicstarter is in strijd met de huisregels.

Ik haal dit hele topic weg, omdat het een persoonlijke kwestie betreft en dat hoort niet op dit forum thuis. Ik heb hiervoor een waarschuwing aan TS gegeven.

moderatie Radar forum

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Complimenten?
In het verleden zijn een aantal topics van mij door de moderatie verwijderd. Moderatie vond het beter in de huiskamer passen. Topics als: "vastenavond en de griepgolf"
alsmede "ervaring met noodpaketten".
Ik vond het consumentenzaken, daarnaast, huiskamer is weg, wat is nog wel toegestaan?. Alleen nog maar dropshipping? Of zullen we het maar weer over kaas hebben?

kuklos

Hoezo complimenten? Daar heeft hij al eerder een waarschuwing voor gehad. En een tijdelijke ban. Nadat hij onder een ander account al minimaal één permaban heeft gehad.
Laatst gewijzigd door kuklos op 23 mei 2025 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
23 mei 2025 12:32
Of zullen we het maar weer over kaas hebben?
Prima dat TS een waarschuwing heeft gehad, maar die zal er niks van leren vermoed ik zo. Het gaat al vele jaren lang zo.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:
23 mei 2025 12:09
(...) het bericht van topicstarter is in strijd met de huisregels.

Ik haal dit hele topic weg, omdat het een persoonlijke kwestie betreft en dat hoort niet op dit forum thuis.
Een persoonlijke kwestie kan natuurlijk best een consumentkwestie zijn. Een hele boel mensen plaatsen hier hun persoonlijke consumentenkwesties. Worden die voortaan allemaal geweerd? Verder is "in strijd met de huisregels" wat vaag. Welke regel zou er worden overtreden.

Moneyman

Het topic paste hier prima. De vraag welke rechten je hebt op een afgesloten kamer bij kamerverhuur is 100% een consumentenvraag. De waarschuwing is dus onterecht - er is helemaal geen forumregel overtreden. Althans, niet door Dagkoers...

Het feit dat elk Dagkoers-topic wordt overspoeld door off-topic berichten over Dagkoers in plaats van over het topic is wél in strijd met de forumregels - maar dáár wordt dan weer niets over gezegd.

Consumenneke

Het aantal mensen dat reageert op een vraag, vervolgens met elkaar gaat steggelen en uiteindelijk bezwaar maakt als moderatie ingrijpt, is op de vingers van twee handen te tellen.

Als ik daar iets van zeg wordt het verwijderd omdat het 'op de man' zou zijn.

Welnee: het betreft de samenstelling en de sfeer van dit forum en de voorrechten die deelnemers menen te hebben, waardoor het forum van Radar steeds verder weg drijft van de kritische benadering die Radar voor ogen heeft.

Argeloze vraagstellers laten niet-voor-niks nooit meer iets van zich horen. :roll:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De gene die hier "bezwaar maken" hebben daar überhaupt niet eens gereageerd.

Consumenneke

Moneyman schreef:
23 mei 2025 13:10
Het topic paste hier prima. De vraag welke rechten je hebt op een afgesloten kamer bij kamerverhuur is 100% een consumentenvraag. De waarschuwing is dus onterecht - er is helemaal geen forumregel overtreden.
Aha, eens kijken of de juridische argumentatie effectief is...

Plaats reactie