Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Radar schreef:
15 mei 2025 13:16
Kunt u weer on topic komen? Dit is een topic over feedback op het forum.
Wat bijzonder dat u enkel mij quote en daar op reageert. Ik zie toch echt een discussie die langer gaande is waar ik slechts op reageerde dat er wat nuance in aangebracht kon worden. Ben ik dan off-topic bezig, of is de hele discussie dan off-topic.

De oorzaak van menig ontspoorde topic is mede ook een moderatie kwestie. Al meerdere keren is gevraagd of er zaken anders zijn dan voorheen en wat nu echt het doel is van het forum.
Willen jullie een forum hebben om op ideeën te komen?
Is het doel het beantwoorden van vragen of het hulp bieden aan diegene die het vragen? En valt het geven van halve antwoorden of zonder onderbouwing daar ook onder wat juist de oorzaak is van menig ontsporing?
Is het doel tijdverdrijf waarbij menig forumlid reageert om het reageren en zich in elke discussie gaat mengen?

Daarnaast blijven de vragen ook staan waarom de moderatie onzichtbaar blijft, niet reageert op meldingen of vragen en zeer selectief reacties verwijderd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

In het topic over Trainmore zijn ineens reacties verwijderd. Waaronder die van mij. En heb ik ook geen melding gehad.

is dit de nieuwe manier van modereren? On topic reacties verwijderen en niemand informeren?

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
16 mei 2025 13:03
is dit de nieuwe manier van modereren? On topic reacties verwijderen en niemand informeren?
Als u de boodschap van de vorige deelnemer nog eens herhaalt, dan is de toegevoegde waarde beperkt. Ik neem aan dat moderators niet veel tijd aan besteden aan een motivatie wanneer ze deze verwijderen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
16 mei 2025 13:30
Ik neem aan dat moderators niet veel tijd aan besteden aan een motivatie wanneer ze deze verwijderen.
Ik verwacht dat serieuze moderatie dat wel doet en niet elke gemelde comment blind verwijdert. Je wil immers niet dat on topic reacties verwijderd worden, puur omdat iemand die niet aanstaan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik had daar iets geschreven wat zeker niet de mening van de vorige spreker herhaalde. Ik heb geen melding gehad. Toch is mijn reactie weg.

En ja, dergelijke meldingen zijn belangrijk. Zonder een dergelijke melding weet je immers niet waarom je bericht weg is of wat er mis mee was. Dan kan je dus ook geen ander gedrag vertonen.

Plaats reactie