Beste Sprokkel, ik neem aan dat je bedoelt dat je bijvoorbeeld een contract hebt afgesloten met een zorgverzekeraar die bijvoorbeeld alleen in provincie X de zorg regelt. Je verhuist naar een andere provincie.Ik zie je hier als degene die zich in dit stelsel het meest heeft verdiept.
Dus misschien weet je ook het antwoordt hierop;
Stel je bent accoord met je verzekeraar en hebt gekozen voor Naturel, maar midden 2006 verhuis je naar een plaats waar je verzekeraar geen overeen komst heeft met de huisarts aldaar en of dicht bijzijnde ziekenhuis, wat staat je dan te wachten als je door te moeten switsen van verzekeraar, en je om gezondheids redenen niet door een andere verzekeraar geacsepteerd wordt.
Hoe gaat dit dus in de toekomst eruit zien.
Zover mij bekend is, kun je dan opnieuw switchen van verzekeraar. Vooral in geval van verhuizing naar een provincie waar je huidige verzekeraar niet actief is, lijkt me dat voor de hand liggend. Men kan moeilijk verwachten, dat je telkens weer naar die oude provincie terugrijdt om daar bijvoorbeeld naar de huisarts te gaan, want stel dat je bijvoorbeeld van Friesland naar Limburg verhuist, dan zou je toch heel wat kilometers moeten maken om bij die huisarts te geraken.
Maar wat gebeurt er dan met de aanvullende verzekering, neem ik aan dat je wil vragen? Een andere verzekeraar is niet verplicht jou aanvullend te verzekeren, derhalve vermoed ik dat je dan voor die aanvullende verzekering pech hebt, als je afhankelijk van zorg bent. Ga er maar van uit dat je dan de klos bent en je van geluk kunt spreken, als je je dan nog aanvullend kan verzekeren.
Nu zal een slim persoon zeggen van... dan sluit ik een restitutiepolis af, dan moet de verzekeraar van mijn vorige provincie me dat toch vergoeden. Helaas.... je woont dan in een gebied waar de verzekeraar niet actief is en volgens mij kan hij dan zelfs de aanvullende verzekering beëindigen omwille van die reden. Je zult wel met me eens zijn dat dit een zeer grijs gebied is(er zijn vele Twilight Zones in de nieuwe zorgverzekering) en dan is niets zeker, zo is reeds meermaals gebleken. Dit zou je derhalve het beste kunnen navragen bij de heer Omtzigt Dit is zijn site als je een zeker antwoord wil op je vraag.