LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
crash

Re: phuket air

Ongelezen bericht door crash »

27.03.1977 Pan Am / KLM, Tenerife, Canarische Eilanden 583 doden, meeste zaten in de klm kist.

Is dus wel degelijk klm met dit record. Jij kijkt naat meeste crashes totaal, geldweg naar meeste doden door een crash.

gast666

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gast666 »

de meeste doden waren op 911.
KlM op tenerife was grootste ongeluk met vliegtuigen, zaten er meer in PAN AM, Japan Airways heeft het tragische record van meeste doden met eenzijdig ongeluk.

Aangaande de materie met de touroperators, wacht af wat er komt als oplossing. Phuket mag niet meer vliegen dus daar vlieg je niet mee, is alweer hele opluchting, mocht je na 1 juli toch met ze moeten vliegen is de kans groot dat de veiligheid enorm is toegenomen.

Het aanhalen van noodlandingen is beetje overbodig, iedere maatschappij maakt wel eens een noodlanding, een noodlanding hoeft trouwens niet te betekenen dat er daadwerkelijk iets gevaarlijks aan de hand is, vaak is het uit voorzorg dan uit pure nood.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Denk dat het aanhalen van vliegtuigongelukken in zijn algeheel een beetje overbodig is. Is nog altijd veiliger dan met je caravan gaan.
Als die mevrouw gelukkig is met haar oplossing dan laat haar dat gewoon zijn. Ga dan niet meteen over doden en ongevallen praten. Het lijkt mij dat we ons als genoeg zorgen hebben gemaakt of de vakantie wel door gaat. Beetje dom om dan ineens te gaan zeggen dat KLM ook niet veilig is..Hebben misschien iets meer doden dan andere, maar dat kom misschien ook omdat ze al zo lang bestaan en heel veel vliegen. Misschien is een fietsvakantie voor jou een optie.

The vlieger

Re: phuket air

Ongelezen bericht door The vlieger »

Zijn er mensen die vandaag al contact met Kras hebben gehad over hun reis? Zo ja wat is het laatste nieuws?
Zelf hebben wij geboekt voor 8 juli 22 dagen Thailand.

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Tot nader order voert Phuket Airlines geen vluchten uit op de route Amsterdam - Bangkok en vice versa. Klanten die reeds een vakantie of reis naar Thailand en Indonesië hebben geboekt, waarbij de vlucht zou worden uitgevoerd met Phuket Airlines, kunnen desgewenst contact opnemen met het ANVR-reisbureau van boeking. Klanten die via één van de eigen reisbureau`s van KRAS SterVakanties, via onze internetsite of ons eigen callcenter hebben geboekt worden gedurende de komende twee weken door ons benaderd met een alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities.


betekend dit dat als ik geboekt heb via een reisbureau, ik helemaal nix ga horen? zitten er meer in hetzelfde schuitje? ik ging er namelijk van uit dat ik gebeld zou worden door Kras :?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Deb tekst op de site van KRAS is verandert. In dit bericht vragen ze niet meer te bellen bij vragen maar zeggen ze zelf BINNEN TWEE weken contact op te nemen. Ik ben erg benieuwd.
PS: mensen laat je niet bang maken over geen plaatsen meer in de zomermaanden bij andere maatschappijen, Voor hetzelfde geld neemt CA alle reizigers over en zetten ze een extra vliegtuig in om dit goed op te kunnen vangen. Misschien zelfs wel op de tijden dat PA zou vliegen.
Wij wachten gewoon weer af

Phuket Airlines
Tot nader order voert Phuket Airlines geen vluchten uit op de route Amsterdam - Bangkok en vice versa. Klanten die reeds een vakantie of reis naar Thailand en Indonesië hebben geboekt, waarbij de vlucht zou worden uitgevoerd met Phuket Airlines, kunnen desgewenst contact opnemen met het ANVR-reisbureau van boeking. Klanten die via één van de eigen reisbureau`s van KRAS SterVakanties, via onze internetsite of ons eigen callcenter hebben geboekt worden gedurende de komende twee weken door ons benaderd met een alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities.

ziedewel
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2005 12:56

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ziedewel »

waar zou je heen gaan Mipster? Bali? Wij zijn zelf gaan bellen, wij zouden maandag of uiterdlijk dinsdag gebeld worden. Iedereen zou al gebeld zijn, maar wij niet. later ging mijn mobiel alsnog, we hebben nog niets kunnen regelen, misschien morgen. Vandaag weer gebeld, misschien lukt het helemaal niet, wij weten ook niet waar we aan toe zijn, vertrekken de 27e mei naar Bali voor huwelijksreis, dit is echt balen. Die ongewenste spanning van wel of niet doorgaan. Anders geven ze geld terug, dat kan ook nog lang duren, ze spraken over 1 week om geld terug te storten :cry:

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Hoop het! Biedt perspectieven!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Misper als het goed is word je ook benaderd door Kras,en anders bel je hun.Normaal moeten ze jou benaderen,om je een alternatif aan tebieden wie je nu gaan vliegen,en of je er accoord mee gaat .Succes Misper,tot bali. :shock:

isdwe

Re: phuket air

Ongelezen bericht door isdwe »

Wij gaan 1 juni op huwelijksreis naar Bali en nog geen alternatief gekregen :twisted: PA heeft in elk geval wel 1 ding goed voor elkaar: het over de **** helpen van een heleboel mensen die van hen welverdiende vakantie willen gaan genieten.
Vindt het belachelijk dat wanneer we eventueel nog een alternatief gaan krijgen we de eventuele meerkosten bij PA in rekening "mogen" brengen. Ik doe toch geen zaken met PA?! Ik wilde eigenlijk niet eens met hen, maar op 1 juni zou MA niet vliegen voor die reis die we uitzochten maar "PA zou zeker gelijkwaardig zijn" ...bijna dan... Heb mijn rechtsbijstandsverzekering maar eens een keer gebeld en zij vinden het ook erg merkwaardig, dit is een beetje een verhaal van een aannemer welke een huis voor je bouwt, maar vervolgens de extra kosten van een andere tegelzetter of zo bij jou in rekening wil brengen omdat de eerste die hij voor ogen had failliet is. Er bestaat toch nog zoiets als ondernemersrisico?? Zo even uitgeraast ga nu verder met wachten... :?

ziedewel
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2005 12:56

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ziedewel »

hou er maar rekening mee dat je GEEN alternatief krijgt. Wij bellen elke dag en worden gewoon afgescheept dat ze niets weten en het geld dat we hebben betaald krijgen we voorlopig ook niet, we moeten wachten, ik hoop dat ze zelf een keer moeten wachten...op hun ww-uitkering omdat ze iedereen helemaal gek hebben gemaakt :evil:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

wanneer zou u vertrekken en waar heeft u geboekt?

traveldude
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door traveldude »

Zojuist een medewerker van Kras aan de telefoon gehad, ja ja ze belden zelf, i.v.m. onze pakketreis van 12-6. We worden omgeboekt naar China airlines. Kost zo'n 75 euro extra. Vanmiddag de details met de mail.

ziedewel
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2005 12:56

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ziedewel »

Gast, geboekt begin april, vertrek 27 mei, wij zouden gisteren een alternatief horen of uiterlijk vandaag. Dat hebben ze dus niet, ze weten niets en wij mogen verder wachten tot we een ons wegen. Wij willen liever ons geld terug dan alsnog naar Bali met een andere maatschappij, maar we kunnen er toch niks tegen doen. Zij hebben ons geld.

isdewe

Re: phuket air

Ongelezen bericht door isdewe »

27 mei wordt een mooie dag: dan gaan wij trouwen, dus het is dan eigenlijk gewoon zeker dat jullie naar Bali vertrekken, als wij dan ook nog kunnen gaan... Ik baal er gewoon van dat het onzeker is of we wel of niet gaan, al moet ik €500 pp bijlappen, dat zien we dan later wel weer waar ik dat terug kan halen. Als we helemaal niet kunnen gaan zou ik veel meer balen dan is het nmlk. geen huwelijksreis meer, ook al kunnen we dan nog naar een of ander turks badplaatsje (kunnen we misschien nog wel net met Onur Air...) dan is dat toch geen aparte reis meer.

bass
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:24

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bass »

Traveldude, wat is jou totale reis duur?
ik zou ook 12 juni vertrekken (29 juni terug), gisteren of vandaag gebeld worden.
nog nix gehoord, zelf weer gebeld, moet maar weer afwachten..

traveldude
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door traveldude »

Wij gaan 15 dagen: 15 daagse rondreis "Glimlach van Thailand".

8715

Re: phuket air

Ongelezen bericht door 8715 »

iemand al wat gehoord van holland international voor reizen op 6 juli? :?:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ga 5 juni en heb nog niets van holland international gehoord...

Henkybaby

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Henkybaby »

Valt het iemand op dat iedereen die wel gebeld wordt een goede, acceptabele regeling krijgt aangeboden? Natuurlijk zal er wel eens € 100,- pp ofzo moeten worden bijbetaald, maar gezien de omstandigheden is dat best redelijk.

De mensen die het hardst "zeuren", zijn de mensen die nog niet weggaan en bij elkaar zekerheid proberen te zoeken. Jullie maken elkaar alleen maar gekker en gekker. Zo zorgen jullie er straks nog voor dat mensen voor honderden euro's gaan annuleren om onder € 75 pp bijbetalen uit te komen. Echt, je helpt elkaar hier niet mee.

Er heeft hier vast wel iemand zin om de berichten door te snuffelen om een lijstje te maken met de oplossingen die mensen daadwerkelijk aangeboden hebben gekregen op initiatief van Kras, TUI etc. Zal je zien dat die een stuk beter zijn dan al die paniekverhalen over annuleren en duizenden euro's weg etc etc.

Geloof me: ze werken keihard om alle mogelijke stoelen te boeken die mogelijk zijn. En voor iedereen gaat dat lukken. Voor de een wat goedkoper, voor de ander wat duurder. Dat ligt aan de luchtvaartmaatschappijen.

Hou nou op met elkaar volledig over de **** te helpen en ga lekker genieten van je aanstaande vakantie. Het wordt zeker leuk en je gaat zeker weg. Zo niet (kleine kans): dan krijg je 100% van je geld terug en mag je nog een keer voorpret hebben.

Niemand heeft volgens mij nog te horen gekregen dat zijn/haar vakantie niet door kon gaan, muv de mensen die op de dag van of vlak na het vliegverbod moesten vertrekken.

Rustig blijven ademhalen en je niet gek laten maken. Het is hier (ik zit nu op Bali) veel te mooi om met al die stress aan te komen...

Gesloten