Dit is toch iets wat we niet tegen houden.
Zelf heb ik in aussieland gewoond en daar was een megastore heel normaal en zeer gemakkelijk.
Tevens zo groot dat het meteen een dagje uit was voor de fam.
AH zal er op niet al te lange termijn ook mee doorgaan in dit land.
Spijtig maar waar,Toch zullen de kleine vakmensen overleven, en zij eerst de (bv) experts en de s&f filialen aan de beurt.
Sorry aussienl klopt
Ze hebben daar 240 volt.Ga genoeg naar
het buitenland alleen Engeland ben ik een tijd niet
meer geweest.Jaartje of acht.Moest altijd een agregaat van
220volt meenemen.ivm.voltage daar.
Zo zie je maar nooit te oud om te leren.
Lekker tegenhouden dan. Ik ga wel weer een weekend naar England en koop daar een HD LCD tv 140 cm van Philips bij Asda.
Van het prijsverschil met hier in nederland betaal ik mijn compleet weekend en houdt nog geld over.
Of als ik snel iets nodig heb rijdt ik de Duitse grens over, verdien ik ook zo een 30% t.o.v. hier.
Raar he? Dat onderhand alle landen in europa goedkoper zijn dan Nederland.
Hopelijk moet je er niet mee terug als er iets mee is....
Maar ja dan ben je in elk geval nog even een weekendje weg...
In het grens gebied hebben we ook nogal wat problemen met garantie.
Zo werkt "pick-up and return" nog steeds niet over de grens...
In veel gevallen lopt dit ook wel. Alleen merk ik steeds meer dat winkeliers de zaak afschuiven naar de fabrikant. Ik kocht bij een gerenommeerde pc winkel een Philips brander. Toen deze na een week kapot ging werd ik door de winkelier doorverwezen naar de Philips technische dienst. Toen ik aangaf de brander bij hem gekocht te hebben en dat hij daar maar voor moest zorgen zei men dat dat wel kon maar het dan langer zou duren daar men alles opspaarde en eens in de zoveel weken ene batch naar Philips stuurde. M.a.w. als ik een Phlips LCD in England koop kan ik deze zelf ook wel naar de philips technische dienst sturen. Dit geldt trouwens ook voor Sony en zal ook wel voor meer merken gelden.
En Ikbenik? voor je over service begint en dozenschuivers? Deze brander was bij een van de betere PC winkels gekocht. Niet bij een branch vreemde of een slecht bekend staande winkelketen.
De verdeling van de netspanning loopt via het zogenoemde lichtnet. De spanning hierop bedraagt in Europa meestal 230 volt. In andere delen van de wereld is dit soms 110 volt.
Nou we gan van het pc forum een energie forum maken.
Trouwens mijn buurman heeft nu een stressbestendige pc.
Gekocht bij het Kruitvat zit ook een resetknop op.Bij hoofdpijn
een keer resetten komt het laadje eruit met een asperientje
Bij woede aanvallen twee keer resetten komt er valium uit.
Daar had ik het niet over Ikbenik. Natuurlijk blaast ie op.
Ik had het erover dat de standaard spanning in de joenaaitmesteeds 110V is met een uitloop van 115 V
En hier 220V met een uitloop van 225V.
En de PC shops mogen van mij hagelslag verkopen, als ze dan maar meteen brood en boter bij doen. Lekker ff eten terwijl je op je beurt wacht.