LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Sorry het was 28 april 2008.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

mensen mensen mensen
Het NOP is blij met donaties dat spreekt voor zich en een donatie doe
je voor het financieel steunen van het park toch.
Als uw vogel komt te overlijden stopt normaal de donatie toch niet lijkt
mij. Een vrijwilliger die ook zijn vogel daar heeft gebracht gaat toch ook
niet weg als zijn vogel overlijd.
Doneren doe je voor het algemeen belang van de dieren die er worden opgevangen .

Mensen die nu het doneer systeem om zeep willen brengen zijn nog
erger dan Radar.

LUISTER als iemand donateur is doet hij of zij dat om de dieren financieel te helpen en een ieder kan zien dat de vogels die het goed
bij ons redden jaarlijks in een betere wereld terecht komen de verblijven
de voeding en verzorging worden steeds beter.

En dat alles is mogelijk doordat mensen en bedrijven ons finacieel steunen kraak je dat af dan ben je een dierenbeul.

Ik wil daarom alle donateurs een warm hart toe dragen en hun bedanken voor de steun nu en in de toekomst,

Ik blijf op U allen vertrouwen.

Frans en Nanke

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

nou dat zeg ik dus frank en nanke

das ut erge door dat mensden nu gaan twijfelen zullen er zat zijn die donatie stop zetten maar daar kunnen de vogels of vrijwilligers niks aan doen die mensen doen hun uiterste best

en omdat je overal wel een rotte appel hebt (tonnie ) moet die worden aangepakt niet de vogels of vrijwilligers

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Controverse, het feit dat mensen vaak bellen wil zeggen dat ze met het dier begaan zijn. Bij jou is het ook nooit goed! Met je snelle oordeel!

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Picolientje, ik verdraai jou woorden niet, maar ben blij dat je nu zelf de waarheid zegt:
nee ik weet dat hij veel heeft fout gedaan. ik ken meneer al heel lang idd en heb altijd men mond gehouden en ik hoop ten harte dat ze alles uitzoeken en durf ook te zeggen dat er dan hoop boven water zal komen
Kijk, dat is nou wat ik bedoel. Je geeft zelf toe dat je geen hater bent van Van Meegen maar in de volgende zin zeg je wel dat je hem al jaren kent en dat je hoopt dat er veel boven water zal komen... Tja dat zegt genoeg. Geen hater? Nee, alleen ferfent tegenstander...


En dan nog een aantijging:
maar vind wel als er mensen worden bestraft die dingen doen die niet kloppen moet dat onderzocht worden tot op de bodem
en hij ontloopt zen straf al jaren
Hij ontloopt zijn straf al jaren? Vraag me af hoe jij dit weet. Een aantal jaren geleden is een strafrechtelijk onderzoek geweest naar Van Meegen en zijn functioneren bij het NOP. Op TV liet Radar de aanklacht zien en zegt doodleuk dat dit de veroordeling is. Iemand anders zegt dat ze hem hebben laten gaan omdat hij de boete afbetaald zou hebben?
Wat is dat toch weer makkelijk gezegd om iemand in een kwaad daglicht te stellen. De waarheid is dat na een gedegen onderzoek door 5 officiele organisaties zoals de AID, LID, Justitie, Douane en politie, uiteindelijk is gebleken dat het verstandig zou zijn om veranderingen door te voeren bij het NOP wat het NOP ook snel gedaan heeft! Er is geen veroordeling uitgekomen omdat alle aantijgingen, door de bekende groep bijeengebracht, van tafel geveegd zijn als zijnde NIET WAAR!
Hoe ik dat weet? Ook ik heb mij toendertijd verbaasd als papegaaienliefhebber dat er zoveel beschuldigingen waren en heb met mijn bureau vrijwillig onderzoek kunnen doen waaruit bleek dat de 'ik heb gehoord dat' aantijgingen niet gegrond waren.
Nu beweer ook jij het weer beter te weten en gaat leker door met relschoppen. Toevallig dat die tegenstanders dit ook weer oprakelen en dat dit weer tegenstrijdig uitgezonden wordt op Radar.
Tja, het puliek gelooft toch alles lekker wat Radar uitzendt. Nietwaar?
zal zelfs zeggen als ik fout zit en blijkt dat na onderzoeken meneer alles goed doet ga ik zelfs met camera ploeg erheen om men excuses te maken maar ik weet dat niet zo is
Tja, iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Ben jij dan een zo belangrijk persoon dat je de cameraploeg mee kan krijgen? Dat bevestigd toch maar weer dat je bent wie ik denk dat je bent. Ik hoef dat niet zonodig te bewijzen op dit forum. Ik wil het zuiver bij het onderwerp houden warvan het NOP beticht is door de Radar uitzending.
dus zeg nou niet wat ik wel of niet mag zeggen weet jij hoew goed ik meneer wel of niet ken dacht het niet
Je mag zeggen wat je wilt. Maar je maakt jezelf belachelijk met je opruiende uitspraken. Zoek het mar uit want ik ga niet meer op jouw reacties reageren. Dat ben je niet waard.

En Radar, is erg geen moderator aanwezig op dit forum? Het onderwerp wordt inmiddels nog verder opgeblazen. Oh nee, natuurlijk niet. Dat past niet in jullie straatje. Ben benieuwd of jullie ook een uitzending maken over het NOP en je excuses gaan aanbieden als alle 'bedenkingen' ongegrond zijn gebleken.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

kijk en ik ben eerlijk
ik heb er geen vogel zitten en ik ben ook donateur om de vogels te helpen niet om zakken te vullen van ander

maar als mijn vogel er zou zitten en ik had net te horen gekregen ach hij is al 5 maanden dood terwijl je vorige week er nog was en zeiden ze is in hok 5

ben eerlijk zou jij niet boos worden en denken wat is dit allemaal en ik betaal geen cent meer

ben eerlijk en zeg ja zou ik ook doen
ik wel teminste

en nogmaals erg genoeg dat vogels er de dupe van worden
en niets vermoedende vrijwilligers
wand die krijgen dat hier niet maar ook op hun scvhool van eey werk jij daar niet bij die vogelmoordenaars en die onzin dus das erg zat
maar daarom moet de bron van het kwaad aangepakt worden

t.van meegen

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Peter1111 schreef:
Esther, ik leef met je mee. Horrorverhaal nummer zoveel. Mijn papegaai is daar een akelige hongerdood gestorven.

En let op: nu ga je ook nog uitgescholden worden door die NOP-mensen.

Zo'n verschrikkelijke spijt dat ik met die organisatie in zee ben gegaan.
Nee peter, ook jij bent waarschijnlijk één van die mensen uit dat andere kamp. Ook jij kan alleen maar over horror verhalen schrijven en alles lekker aandikken.
Er is géén één NOP'er op dit forum die aan het schelden is of mensen uitscheld die emotioneel reageren omdat ze gehoord hebben dat hun papegaai overleden is. Los van dat feit, het is inderdaad verschrikkelijk en het geeft al aan dat het NOP begonnen is met een nieuw beleid omdat die mensen nu wel te woord gestaan worden met de waarheid.

Iedereen kan veranderen, maar sommige mensen willen toch lekker doorgaan met het afmaken van het NOP.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

ik heb namen genoteerd hier van mensen die ons aanvallen op onze kretiek en die denken dat we fout zitten

als straks blijkt dat we gelijk hadden komen jullie dan nog ff terug hier om dan ook alles in quots uit te lichten waar jullie fouten zaten hoop ut wel

JaninaAga
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door JaninaAga »

Picolientje:

Jij kunt nu wel blijven zeggen dat Tonnie de rotte appel is, en wellicht sta je er dichter bij dan een ander, maar ik ga niemand schuldig noemen, tot dat Ton Dorrestein dit aantoont met zijn onderzoek.

En dat zouden toch meer mensen moeten doen.
Hoe zou je het zelf vinden als je op je werk bijv. op die manier behandelt wordt, zoals Radar gedaan heeft?

Nogmaals, mensen die hun vogel brengen zijn dus niet verplicht om te doneren, dus wanneer het NOP niet meldt dat de vogel overleden is, betekent dit dus niet dat dan de donatie gewoon doorgaat.
Dus om geld gaat dit niet, zoals jij steeds aanhaalt.

Ik doneer ook, maar ik heb er geen vogel zitten, moet ik dan ook maar stoppen met doneren?

Ikzelf kan uit alle reacties halen dat het NOP meer openheid moet geven aan de mensen die er een vogel gebracht heeft.
Hoewel het merendeel wel degelijk hun dieren daar dumpt ( zie NOP filmpjes ) zijn er ook een aantal die werkelijk alles geprobeerd hebben voor ze tot het NOP overgaan.

Alleen wat ik dan zo erg vind is dat nu ineens alle vogels mishandeld worden in het NOP. een hongerdood sterven en weet ik veel allemaal.
En dat wordt dan gebaseerd op een foto waarvan niemand ( naja alleen Radar ) weet waar die foto gemaakt is.

Het zou toch heel normaal zijn om dat onafhankelijke onderzoek af te wachten om een conclusie te kunnen ( en mogen ) trekken.


En Picolientje: mochten er dingen aan het licht komen die niet goed zijn bij het NOP, zul je mij zeker hier nog zien.
Ik heb namelijk nooit gezegd dat alles perfect is daar, enkel dat we moeten afwachten wat de uitslagen van een eerlijk onderzoek zijn.
En dan kan ik alleen maar hopen voor alle dieren dat alles opgelost en geregeld kan worden.
Laatst gewijzigd door JaninaAga op 14 jan 2009 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Miex
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:50

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Miex »

Ik blijf het NOP nog steeds een warm hart toedragen. Administratief zal het misschien wel erg rommelig zijn, maar het beeld wat geschetst wordt door Radar is helemaal onjuist. Zelf ben ik jarenlang dierenverzorgster geweest, (apen) heb mijn werkgever (die van Meegen goed kent) nooit enige kritiek horen uiten op van Meegen. Wel dat er vroeger handel gedreven werd in allerlei diersoorten, zoals elke dierentuin dat vroeger deed. Mijn werkgever is de meest kritische persoon die alert is op alle mistoestanden in de dierenwereld. Van hem heb ik veel geleerd en ik WEET zeker dat als het beeld wat geschetst word waarheid is, mijn oud-werkgever al lang aan de bel had getrokken.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Ok, ik ben de eerste die dat dan zal toegeven. Maar hou dan wel even op met je haat campagne naar Van Meegen.

En je hebt gelijk als je zegt dat ik ook boos zou worden. Maar aan de andere kant blijf ik wel met beide benen op de grond staan. Ook mijn papegaai is gestorven, helaas. Maar dat wil nie zeggen dat ik hun niet wil steunen. Het blijft een goede instelling waarbij ik bij mijn bezoekjes (20x per jaar!!!!) nog nooit iets ben tegengekomen als dat de verzorging niet goed is.

Ik ben ervan overtuigd dat het NOP zal reageren. Maar je moet niet verwachten dat dit binnen afzienbare tijd zal zijn. Alles staat genoteerd in de administratie en ze zullen wel druk bezig zijn om e.e.a. uit te zoeken. Geef ze dan tenminste het voordeel van de twijffel en wacht rustig af.

Mijn 'aanval' is niet tegen jou gericht, maar tegen alle mensen die het NOP en Van Meegen op voorhand al veroordeeld hebben. We zitten in Nederland en iedereen zou verweer moeten kunnen geven. Dat heeft Radar niet gedaan. Daarom ben ik kwaad op een ieder die ook nu weer zijn 'verhaal' komt doen en de boel wil verergeren.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

LEZEN @@@@

ik zeg niet dat donatie verplicht is maar 9 van de 10 die hun vogel brengen doen dat

2 ik stop ook niet met doneren omdat ik het voor de vogels doe

3, ben nou eerlijk je begrijpt toch wel dat er mensen zijn die zeggen ik geef niks meer tot ik weet hoe en wat zeker als je je vogel er hebt zitten


EN DAARVAN ZEI IK DAS JAMMER WANT VOGELS ZIJN DE DUPE

majel
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door majel »

wat ik vreemd vind is dat het eigenlijk alleen maar over de papegaaien gaat, maar wie kan mij uitleggen waarom er ook zoveel pinquins en aapjes(weet de naam niet) sterven? dat heeft toch niets te maken met de slechte gezondheid waarin de vogels het nop zouden binnenkomen lijkt me.

het is hier een welles nietes spelletje geworden en dat is jammer want iemand met een beetje gezond verstand zou na die uitzending toch wel moeten weten dat daar iets niet klopt.

de keren dat ik er ben gewees liepen er veel stagaires/ jonge mensen rond en ook al bedoelen die het erg goed ik geloof niet dat zij al zo kundig zijn om deze dieren goed te verzorgen.
waarmee ik ook wil aangeven dat je deze mensen niet met een wijzende vinger aan kunt kijken want ze doen erg hun best.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

@ controverse
Als je alle commentaren nu bekijkt dan is het grootste bezwaar eigenlijk dat de informatie-verstrekking naar de mensen niet altijd even goed is geweest. Ik denk dat ze daar nu heel veel van geleerd hebben en dat het vanaf heden zeker beter zal gaan.

Dit hoop ik nu ook, maar op dit soort teksten waar ideën voor verbeteringen staan, reageert men niet, dat vind ik jammer. Lucy

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Pinkolientje toch wat ben jij een draaikont.

Jij bent een van die opruiers die het als maar heeft over die mensen die maar door moeten betalen.En zo belaserd worden Foei .

En dat geschop tegen Tonnie wat al meer gebeurt is door broodnijd
is voor Tonnie door de hoogste instantie ongegrond verklaart dat spreekt toch ook boekdelen en dat er nu weer allerlei onderzoeken gaan lopen ok de toekomst zal het leren wacht dat nu gewoon af en ga
niet met zo n clubje steeds olie op het vuur gooien.

Daar is niemand mee gebaat en zeker het dierenbestand in het park niet.

Dit is reactie op je commentaar na mij Donateurs posting

AstridvdGoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 19:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door AstridvdGoot »

Nu iedereen opeens het heilige boontje uithangt heb ik nog een ander verhaaltje.
Nadat ik de uitzending gezien had, heeft mijn man dinsdagochtend gebeld en gevraagd om de waarheid omtrent onze papegaai Loretta. Wij hebben haar op 16-7-2003 gezond afgestaan aan het N.O.P. Zij zou eerst in quarantaine gaan en daarna in ergens anders in het park geplaatst worden. Nadat de quarantainetijd verstreken was hebben wij gebeld waar zij zat. Zij zat in kooi 4.05 en maakte het goed. Dus gingen wij op bezoek maar zagen haar niet. Een tijdje later zou zij volgens het N.O.P. naar 5.01 verplaatst zijn, wij waren blij het beestje was in het paradijs op aarde terecht gekomen. Alle jaren zijn we regelmatig op bezoek geweest, maar nooit zagen wij onze papegaai terug. We hebben zelfs nog eens een heel gesprek gehad met dhr. Goedhart die ons geruststelde met het verhaal dat ook wanneer onze papegaai niet naar buiten kwam het toch veel beter had dan thuis, want ze zat tussen haar eigen soortgenoten. Dinsdagochtend kregen we de waarheid te horen. Onze papegaai was 11-08-2003 overleden. Hoe gemeen kan een mens zijn???? Als je toch ziet dat een beestje het niet redt door bijvoorbeeld heimwee of tussen de andere vogels dan bel je ons toch op en halen wij haar op. Maar nee om de donatie veilig te stellen hebben ze ons 6 jaar lang voorgelogen. Deze wantoestanden moeten stoppen. Het park moet gehandhaafd worden maar met andere medewerkers! Die het dus wel echt goed voor hebben met de dieren!

Loretta we dachten dat we je een beter leven zouden bezorgen, wat hebben wij dit fout ingeschat. Loretta lief wijffie R.I.P.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

FRANS OOK JIJ VERKEERDE BRIL OP
Geplaatst op 14 Jan 2009 19:26 door Frans en Nanke Verbunt


--------------------------------------------------------------------------------

Pinkolientje toch wat ben jij een draaikont.

Jij bent een van die opruiers die het als maar heeft over die mensen die maar door moeten betalen.En zo belaserd worden Foei



MENSEN DIE MOETEN BETALEN GEEN WOORD OVER GEZEGT
IK BEN ZELF DONATEUR EN IK ZEI KAN ME INDENKEN DAT MENSEN DENKEN IK BETAAL ?DONEER ALS JE DAT BETER VERTAAT NIET MEER TOT IK WEET HOE EN WAT
IK VIND HET ERG ZAT DAT DE VOGELS ER DE DUPE VAN ZIJN
EN MIJN VOGEL ZIT ER NIET DIE ZIT THUIS MAAR KAN ME INDENKEN DAT ANDERE DIE ER WEL 1 HEEFT ZITTEN ZO WEL DENKT

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Hoi astrid, dit bedoel ik nou! Ze hadden gewoon eerlijk moeten zijn! Dit komt nu veel harder aan, ja toch?

Gr, Agnes

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

EN WEER MOETEN JULLIE MIJ HEBBEN


andere durven bijna niks meer te zeggen en waarschuwen andere te worden afgeblaft door jullie lees maar terug

iedereen is vrij van meningsuiting ik en jullie ook

dus laten we normaal praten en mensen hier niet van alles verweiten die je niet in het dagelijks leven kent en waarvan je ook niet kunt zeggen hoe goed ze de ander kennen

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Beste Majel,

De aapjes zijn helaas gestorven omdat bij een hevige regenbui de riolen het regenwater niet aankonden en een overstroming het gevolg was. Zoals de medewerker het al met tranen in zijn ogen op o.a. Radar zei, hebben de aapjes helaas de gelegenheid gehad om hiervan te drinken of iets dergelijks. Dat kan helaas altijd gebeuren. Gelof maar dat dit niet voor herhaling vatbaar is want vorig jaar hebben ze alles opengehaald om dit voorval in de toekomst te kunnen voorkomen.

In de nieuwsbrieven van het NOP wordt iedere keer melding gemaakt van de uitbreidingen op het NOP. De pinguins waren geschonken door een andere dierentuin die er geen plaats meer voor had. Helaas heeft een virus het leven gekost aan een paar pinguins.

Deze dingen gebeuren ook in een gewone dierentuin Dus kan ook gebeuren bij het NOP.

En dat er veel vrijwilligers rondlopen? Jazeker, ruim 80 iedere dag! Voor de groenvoorziening, het bouwen en renoveren, de administratie en het winkeltje, én voor de verzorging. Sommige alleen om schoon te maken, sommige alleen om te voeren en sommige hebben allebei de functies. NIEMAND wordt in het diepe gegooid zoals wel gesuggereerd is. Iedereen wordt begeleid en mag nooit zomaar even wat gaan doen.
De 'vrijwilliger' uit de Radar uitzending, heeft maar twee weken bij de NOP 'gewerkt'. Niet voor niets dat hij er niet meer werkt. En dat was al voordat Radar de beelden uitzond.

Het is dus allemaal goed geregeld. Ergens op dit forum was een stagiare die ook allerlei beweringen deed als van "ik moest meteen alleen de roofvogels voeren en die k*t beesten beten mij. Neem maar van mij aan dat diezelfde roofvogels alleen gevoerd worden door ervaren dierverzorgers of vrijwilligers.
Kijk, makkelijk toch? Lekker weer iets vermelden op dit forum maar er niet bij zeggen dat je stage ingetrokken wordt omdat je niet met dieren kan omgaan?

Gesloten