Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
27 jun 2020 21:07
Jablan schreef:
27 jun 2020 20:29
breien schreef:
27 jun 2020 10:08
Kies uw verre vakantiebestemming: Algerije, Australië, Canada, Georgië, Japan, Montenegro, Marokko, Rwanda, Servië, Nieuw Zeeland, Thailand, Tunesië, Uruguay, Zuid Korea. Vanaf 1 juli mogen we die landen waarschijnlijk weer bezoeken.
We missen nog Kaap-Verdië.
Eerlijk gezegd mis ik er niks aan. :wink:
Zowel (een deel van) Kaap Verdië en Denemarken hebben wij bezocht en beiden waren het waard.
Vind andere onbekende landen altijd mooi,want anders en "nieuw"

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

En om iedereen wat op te vrolijken ,luister eens naar Danny Vera met Hold on and let go.
Een corona lied.

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk eens aan, zwemmen helpt echt. Afgelopen vrijdag voor de 4e keer baantjes gezwommen. Er is inmiddels ruim een kilo af, maar vet wordt ook omgezet in spieren. Merkte het vanmorgen met aankleden: een t-shirt zat beter, het overhemd erover heen zat ook wat ruimer.

Kan het iedereen aanbevelen. Maar niet teveel, anders worden de kleren veel te groot. Is ook geen gezicht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

T Shirt & Overhemd? Warm he!
loor
Ik zwem zeker geen baantjes en heb ook geen Betonnen Chloor bak!
Een mooie folie zwemvijver in Wokkel model.....
Met de pomp aan is de waterval geweldig....
je mag mijn dak op en via een speciaal gemaakte glij goot over de koperen dakgoot en Bommetje!

Volgens Burgemeester & Schepenen verboden maar na laten zien van hun Kinderen!
Dus ook die heb ik uitgekleed en is de Burgemeester door 't Lint gegaan!

Ja, ik SPooorde niet, ik zwem als Oom Duck.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Breien, revalideren na een zware operatie is zwaar, ik weet het helaas als ervaringsdeskundige.

Na vermoeiend trap lopen is een wilde water baan van 't dak af gaan en Bommetje in warm bad heerlijk, je voelde je weer gezonder....
Met een voerdosis zout nooit water happen... maar als Dode zee ook zonder zwemmen nooit duiken of verzuipen!

Baby zwemmen zonder bandjes.... werd 3e keer Opa en na 1x uitspugen vind deze jongste het ook geweldig bij zijn Opa.

Ook mijn buren zijn nu voor.... Magere Hein, zijn ouders kozen die naam.... is getrouwd met Miss Bibenda... vele zwembandjes tot reddingsvest en Belinda als bibendum aanspreken, vinden ze leuk gevonden.
Als je Hein & Belinda zo aanspreek, raad mijn bijnaam maar eens!

Ik ga als een Kogel afgeschoten door en een vreemdeling? Ik ben dus de Baron!

Moneyman
Berichten: 31123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
28 jun 2020 09:57
Kijk eens aan, zwemmen helpt echt. Afgelopen vrijdag voor de 4e keer baantjes gezwommen. Er is inmiddels ruim een kilo af, maar vet wordt ook omgezet in spieren. Merkte het vanmorgen met aankleden: een t-shirt zat beter, het overhemd erover heen zat ook wat ruimer.

Kan het iedereen aanbevelen. Maar niet teveel, anders worden de kleren veel te groot. Is ook geen gezicht.
Ik ken het effect, maar dan van stevig wandelen. Heb deze week zo’n 40 km gewandeld, met gemiddeld 7,2 km/u, en een gemiddelde temperatuur van zo’n 27 graden. Dan gaan de kilo’s er hard af :mrgreen:

Het probleem van te groot wordende kleren is gelukkig eenvoudig op te lossen :wink:

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wandelen helpt inderdaad ook heel goed, maar met een flinke (hitte)blaar onder de voetjes is dat nog geen optie. Misschien aankomend weekend weer, dan gaat het vermoedelijk met 25 kilometer tegelijk. In een rustiger tempo: 5 per uur maximaal. 'Moet' onderweg ook nog foto's maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

MOET foto maken?
Heb je dan geen Navigatie om de weg terug te vinden?

maps.me app met Open Street Maps kun je ook wandel en fietspaden in kwijt....
en voor een Zwem of vaar route moet je helaas eerst Russische taal leren en daar een download halen.
Dan kies je op of juist naast de vaar route.

Die Moet foto maken, ooit was een sprookje met stukjes brood voor de weg terug maar om nu een accu van telefoon hiervoor leeg te stoken?

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Foto's voor de herinnering, kletskommer. ;) En om te delen in wandelgroepen. Doen er meer, snap je.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

7,2 km/u of 5 km/u ... te snel :mrgreen:

Vandaag een beetje gewerkt. Nieuw personeel roddelt over de collega's met buitenlandse wortels, die daardoor dubbel zo kritisch worden beoordeeld en niet meer lekker in hun vel zitten. De één uit de slachtofferrol terug te halen was nog makkelijk. Het duurde langer om de bron van de roddels ervan te overtuigen, dat hij teveel vanuit zijn vooroordelen reageert. Iemand met een accent is niet automatisch dom en omdat dit niet de eerste keer is, nu een officiële waarschuwing ervan gemaakt.
Er zijn dagen, dat ik mij afvraag wat nu productief personeelswerk is.

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
29 jun 2020 18:38
7,2 km/u of 5 km/u ... te snel :mrgreen:
Via facebook ken ik iemand die jaren geleden een hartinfarct heeft gekregen. Gevolg: haar mobiliteit werd enorm beperkt. Uiteindelijk besloot ze niet te treuren om wat niet meer kan; ze besloot op te pakken wat ze wél kan. Dat werd een facebookgroep waarin ze haar verslagen van korte wandelingen deelde. Niet alleen de route, maar ook de dingen die ze ziet. Vaak zijn het kleine dingen, dingen die je normaal niet zou zien. Maar zij ziet ze wel. Iedere dag weer, met haar hondje. In het begin was het niet meer dan een blokje om in een zeer rustig tempo; Nu, na enkele jaren, is een kilometer of zeven haalbaar. Zonder hondje weliswaar, want dat is er niet meer.

Het leuke is dat ze hiermee heel veel mensen heeft geïnspireerd. Omdat er veel meer mensen zijn die enorm beperkt zijn. Voor velen is ze een stimulans geworden. En jullie zullen vast ook wel je weg weten te vinden,

juliomariner
Berichten: 5087
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat is er mis met Denemarken als vakantieland? (Behalve dan de hoge prijzen in de supermarkt en de stugge, bijna onvriendelijke bevolking?)

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Ik ben er lang geleden een weekje geweest met vrouw en (stief)kinderen. Uiteraard naar Legoland. We zouden één dag gaan (want: wel erg duur) tot er aan de kassa gevraagd werd of ik ook lid was van de ANWB. Dat was ik. Kregen we de tweede dag gratis.

Ruim huisje op 1200 vierkante meter grond, waarvan het meeste gras. Ideaal om met de kids te voetballen. Ik meen dat het 100 euro was voor de hele week. Ook nog de Deense waddeneilanden bezocht; het was apart om met de auto op het strand te mogen.

Inderdaad, benzine en supermarkt waren iets duurder dan in Nederland. En dan waren er in die tijd nog geen euro's, dus alles moest je omrekenen.

En toch helemaal niet zo'n slechte vakantie gehad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Denemarken staat ook nog op mijn bucketlist.
Familie is daar geweest en zij waren lyrisch.
De Denen behoren wel tot één vd gelukkigste volkeren vd wereld.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
29 jun 2020 19:52
Wat is er mis met Denemarken als vakantieland? (Behalve dan de hoge prijzen in de supermarkt en de stugge, bijna onvriendelijke bevolking?)
Ben ik het helemaal mee oneens!
Denen zijn vriendelijk en behulpzaam.
Oke,het is al lang geleden dat ik er was,maar ik herinner me een prima vacantie.
Het was duur en er was weinig te beleven,maar dat beleven hangt ook af van wat je er van verwacht.
Toen was het mooie weer,de prima campings en de natuur voor ons ruim voldoende.
En,oke,we moesten wel regelmatig duidelijk maken dat we geen Duitsers waren.
En aangezien wij geen Deens spraken en we dus in het Engels communiceerden bleek dat Dutch nogal eens als Duits begrepen werd.
Dat moet je dus even uitleggen,net zoals in Noorwegen.

juliomariner
Berichten: 5087
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind het een ideaal vakantieland maar wel een onvriendelijk volk speciaal het personeel van supermarkten. Legoland vond ik afgetrapte zooi maar het Lego house is super.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 jun 2020 18:38
7,2 km/u of 5 km/u ... te snel :mrgreen:

Vandaag een beetje gewerkt. Nieuw personeel roddelt over de collega's met buitenlandse wortels, die daardoor dubbel zo kritisch worden beoordeeld en niet meer lekker in hun vel zitten. De één uit de slachtofferrol terug te halen was nog makkelijk. Het duurde langer om de bron van de roddels ervan te overtuigen, dat hij teveel vanuit zijn vooroordelen reageert. Iemand met een accent is niet automatisch dom en omdat dit niet de eerste keer is, nu een officiële waarschuwing ervan gemaakt.
Er zijn dagen, dat ik mij afvraag wat nu productief personeelswerk is.
ik herken dat,misschien op een iets ander vlak.
Gaat ook niet over personeel.
Wij,met ons binnenvaart transport werken meestal voor een vaste opdracht gever.
Op het moment dat er weinig te vervoeren is gaan de vaste relatie`s voor,zo gaat dat nu eenmaal in een niet gereguleerde markt.
Wij halen dus onze lading in Frankrijk in opdracht van onze Nederlandse klant op terwijl onze Franse collega`s niks te vervoeren hebben.
Dat heeft tot effect dat "ze"beginnen te schelden op de buitenlanders,te weten de "Hollandais"
Terwijl we in normale tijden collegiaal en vriendschappelijk met elkaar omgaan.
Kun je je voorstellen wat dat met een Franse collega doet, die al jaren het zelfde transport doet als wij, nu zelfs zijn Franse vrienden en familie hem met de nek aan kijken?
Je komt dat dus overal tegen,jammer genoeg.

Nijogeth
Berichten: 10524
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
29 jun 2020 19:52
Wat is er mis met Denemarken als vakantieland? (Behalve dan de hoge prijzen in de supermarkt en de stugge, bijna onvriendelijke bevolking?)
Dat een drankje in de kroeg daar zo duur is. Aan de andere kant staan daar wel een hoop mooie blondines tegenover, dus zoveel drankjes zijn er niet nodig.

Erthanax
Berichten: 10052
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben wel eens in Jutland geweest en ik vond het een soort Veluwe aan zee. De dorpen/stadjes maakten wel een griezelig aangeharkte indruk. De mensen vond ik beleefd, enigszins formeel, vriendelijk en behulpzaam.

De uitroep "dan worden we het Jutland van Europa!", die beleidsmakers soms slaken, klinkt me sindsdien niet meer onheilspellend in de oren.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb een kleine korte vraag.
Binnenkort is er een rechtszaak tegen mij.
Hoe moet ik het oplossen als ik geen vrij kan krijgen bij mijn werk?
Door dat gezeik heb ik expres dit hele jaar nog geen dag vrij genomen omdat ik bang ben dat het gevangenis wordt.

Plaats reactie