Huiskamer
Re: Huiskamer
Neem aan dat je recht hebt op vrij krijgen? Als je dit niet in goed overleg met je werkgever kunt doen, zou ik ander werk zoeken...
Succes!
Succes!
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ze mogen je niet opsluiten, want je kunt geen vrij krijgen!
Zo weer Krom kommer genoeg geantwoord.
Voor een rechtszaak moeten ze vrij geven, die verplaatsen kan niet.
Niet hele dag als je daar 9.30 moet zijn natuurlijk, tenzij de Zitting in Maastricht is of zo....
Voor een rechtszaak waar je bij MOET zijn mag je vrij EISEN en de werkgever niet weigeren.
En welke werkgever, de GEMEENte... of die Snackbar met gratis hapje?
Zo weer Krom kommer genoeg geantwoord.
Voor een rechtszaak moeten ze vrij geven, die verplaatsen kan niet.
Niet hele dag als je daar 9.30 moet zijn natuurlijk, tenzij de Zitting in Maastricht is of zo....
Voor een rechtszaak waar je bij MOET zijn mag je vrij EISEN en de werkgever niet weigeren.
En welke werkgever, de GEMEENte... of die Snackbar met gratis hapje?
-
Danmark?
Met mijn Doerak de Noordzee over, meer NOOD zee bij windkracht 5! maar voor de rest.....
Ik had veel drank en andere boodschappen voor een Ex Hollandse met Deense man en kinderen meegenomen.....
Mag niet zoveel invoeren maar geen controle gezien, of moet ik een bril op, haar man werkte als...... Uh.....
Legoland was in aanbieding via een Deense website en ik heb een voordelige vakantie gehad.
Vooral de 6 1½ liter flessen Mineraal water vonden ze geweldig.... alleen de opdruk klopte niet meer na zelf vullen!
En draag eens Delfts blauwe T shirt met Tulpen en Klompen erop... Kaas! ik ben dan geen Mof meer!
En de klager die het te duur vinden, probeer eens naar Die Schweiz te varen?
Naast heel veel Diesel voor mijn Doerak daar eens gaan winkelen!
Alleen had ik daar geen AutoBahn kosten voor Vignet zo nodig!
De oude Euro 0.0 diesel was daar volkomen legaal en geen enkel probleem om zwaar vervuilende via de Rijn binnen te komen!
Danmark is zo duur nog niet als ik daar aan terug denk.
Kijk vooraf op lidl.dk voor de prijzen en je weet of je aardappelen mee moest nemen!
Met mijn Doerak de Noordzee over, meer NOOD zee bij windkracht 5! maar voor de rest.....
Ik had veel drank en andere boodschappen voor een Ex Hollandse met Deense man en kinderen meegenomen.....
Mag niet zoveel invoeren maar geen controle gezien, of moet ik een bril op, haar man werkte als...... Uh.....
Legoland was in aanbieding via een Deense website en ik heb een voordelige vakantie gehad.
Vooral de 6 1½ liter flessen Mineraal water vonden ze geweldig.... alleen de opdruk klopte niet meer na zelf vullen!
En draag eens Delfts blauwe T shirt met Tulpen en Klompen erop... Kaas! ik ben dan geen Mof meer!
En de klager die het te duur vinden, probeer eens naar Die Schweiz te varen?
Naast heel veel Diesel voor mijn Doerak daar eens gaan winkelen!
Alleen had ik daar geen AutoBahn kosten voor Vignet zo nodig!
De oude Euro 0.0 diesel was daar volkomen legaal en geen enkel probleem om zwaar vervuilende via de Rijn binnen te komen!
Danmark is zo duur nog niet als ik daar aan terug denk.
Kijk vooraf op lidl.dk voor de prijzen en je weet of je aardappelen mee moest nemen!
-
5 Km/u?
Ik zou roddelaar over buitenlandse Wortels die persoon met 5 km/u naar buiten trappen!
Ik weet dat een Groninger, Zeeuw en Limburger die alle 3 dialect spraken op Ibiza al ruzie kregen.
He Wat? Ja, ze verstonden elkaar niet en hoe zou dat komen?
Ooit hadden we de 7 provinciën en naar die tijd terug gaan?
ABN, volgens hun Achterlijke Beroerde Neanderthalers...?
En dan over Wortels praten?
Dan ga ik van plat Haags via Mokums dialect er lekker vol erin!
En ik heb al veel Vlaams en Waals geleerd afgelopen weken en nog vleugje Duits of iets dat er op lijkt erbij geleerd.
Moeten we de Huiskamer nu in Vakantie en Werkkamer opdelen?
Dus van 1 naar 3 Topics?
Ik zal de uitspraak hierin van 777 respecteren.
Ik zou roddelaar over buitenlandse Wortels die persoon met 5 km/u naar buiten trappen!
Ik weet dat een Groninger, Zeeuw en Limburger die alle 3 dialect spraken op Ibiza al ruzie kregen.
He Wat? Ja, ze verstonden elkaar niet en hoe zou dat komen?
Ooit hadden we de 7 provinciën en naar die tijd terug gaan?
ABN, volgens hun Achterlijke Beroerde Neanderthalers...?
En dan over Wortels praten?
Dan ga ik van plat Haags via Mokums dialect er lekker vol erin!
En ik heb al veel Vlaams en Waals geleerd afgelopen weken en nog vleugje Duits of iets dat er op lijkt erbij geleerd.
Moeten we de Huiskamer nu in Vakantie en Werkkamer opdelen?
Dus van 1 naar 3 Topics?
Ik zal de uitspraak hierin van 777 respecteren.
-
Ook goedemorgen, Komkommer.
Komkommertijd
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Wablief?
-
Kijk nou,een echte Vlaamse reactie
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Een forum lid belde net....
Mijn uitgeleende Doerak is vast gelopen.
Waar zit U.
He Wat?
Blijkt bij Harlingen te zijn, He, Wat... blijkt Het Wad te zijn!
Mijn uitgeleende Doerak is vast gelopen.
Waar zit U.
He Wat?
Blijkt bij Harlingen te zijn, He, Wat... blijkt Het Wad te zijn!
Voor het bijwonen van een rechtszaak moet u verlofuren opnemen, want daar zijn verlofuren (ook wel vakantiedagen genoemd) ook voor.
Indien u gedagvaard bent moet de werkgever dit toestaan.
Als het om een mishandelingszaak gaat, dan zou u er met een taakstraf vanaf kunnen komen.
Wordt het toch op de billen zitten, dan verlofdagen opnemen en als er daar te weinig van zijn dan wordt het onbetaald verlof, maar dat zal, denkelijk, zo snel niet gebeuren.
Nou, meneer Corendon wilde niet luisteren, dus dan mogen ze op de blaren zitten ook wat mij betreft. Tenminste, ik stel me zo voor dat een best percentage van de vakantievierders het risico van én vliegen, én dan ook nog naar een "oranje" land, wat teveel van het goede vinden, en wat anders bedenken.breien schreef: ↑30 jun 2020 17:00Waarom mag ik van Brussel niet naar Nauru op vakantie?
Europese Unie publiceert lijst met veilige landen: Marokko wel, Turkije niet - https://nos.nl/l/2339052
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Er is niets mis met Oranje toch?
Voorheen woonde ik elders en hingen ze vele straten vol met die Oranje zooi.....
Gewoon in 100% oranje kleding daar naar toe gaan en ze weten gelijk wie je bent.
Voorheen woonde ik elders en hingen ze vele straten vol met die Oranje zooi.....
Gewoon in 100% oranje kleding daar naar toe gaan en ze weten gelijk wie je bent.
Of een tweede Nachtwacht met kleurinversie maken. Wit wordt zwart, geel wordt bruin, groen wordt rood, enz.
Ach ja, morgen wordt de slavernij herdacht.
De genealogie van mijn familie geeft hier twee opmerkelijke voorouders weer. Een slavenhandelaar, die wel aan BLM deed, want hij heeft al zijn (bij de huisslavinnen verwekte) kinderen erkend en in een zo goed mogelijk vrij bestaan voorzien. De ander was een landeigenaar met uitsluitend manlijke slaven, die hij volgens de buren te goed behandelde. Ook toen al sociale druk en jaloezie, afgunst enzovoort.
Tja, zo werd in die tijd geleefd.
Reactie van een collega: 'Mooi, mijn oma is helemaal blij, want ze had helemaal geen zin dit jaar om naar Izmir te gaan.'breien schreef: ↑30 jun 2020 17:00Europese Unie publiceert lijst met veilige landen: Marokko wel, Turkije niet - https://nos.nl/l/2339052
Komkommertijd
vindt dit leuk
Nu komkommer is "geëmigreerd" en het voortdurend over zijn kot heeft, is het de hoogste tijd voor een overzicht van hoogtepunten in de Belgische woningbouwarchitectuur. Lees vooral ook de hilarische omschrijvingen!
Dezelfde fotograaf zit ook op Facebook en Pinterest, en voor de liefhebber is er ook nog een boek voor op de koffietafel.
Dezelfde fotograaf zit ook op Facebook en Pinterest, en voor de liefhebber is er ook nog een boek voor op de koffietafel.
Theotrucker
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Gezocht; Een deskundige die zowel de WOZ waarde als het Energie Label voor al deze foutloos kan bereken!
Ik mis de saaie rijtjes huizen nog....
Hahaha heerlijk dit!Erthanax schreef: ↑01 jul 2020 00:18Nu komkommer is "geëmigreerd" en het voortdurend over zijn kot heeft, is het de hoogste tijd voor een overzicht van hoogtepunten in de Belgische woningbouwarchitectuur. Lees vooral ook de hilarische omschrijvingen!
Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
WOZ-waarde in België, het wordt tijd dat je eens een inburgeringscursus gaat volgen !Komkommertijd schreef: ↑01 jul 2020 08:57Gezocht; Een deskundige die zowel de WOZ waarde als het Energie Label voor al deze foutloos kan bereken!
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Klopt, ze zoeken een deskundige om dit ooit te kunnen doen.
Wel leuke details gezien en maar 2 echt houten huizen....
Glijbaan naar zwembad zit achter dus die komt er nooit op.... wel een leuke trap 't dak op....
dat houten trappetje moest nog betere komen!
Naast Dubieuze geklooi van plak er maar een deel aan tot 2/1 kap die geen klap meer waard is nu...
En ook fraaie Architectuur en een ramp om die goed op tekening te krijgen en naast buiten zichtbare ook nog binnen leefbaar moest blijven waar ik soms twijfels over heb.
Maar ramen als gezichtje, ogen, neus en mond.... of leuke opstelling van Zondige panelen en geen saaie rechthoek.
Zelf ben ik nog teveel Hollander en niet vreemd genoeg om er nu al tussen te passen.
Denk op de hoeken enkele bomen met kettingzaag te bewerken, want dat is maar saai nu....
En als mislukt, gewoon opstoken die ellende!
Wel leuke details gezien en maar 2 echt houten huizen....
Glijbaan naar zwembad zit achter dus die komt er nooit op.... wel een leuke trap 't dak op....
dat houten trappetje moest nog betere komen!
Naast Dubieuze geklooi van plak er maar een deel aan tot 2/1 kap die geen klap meer waard is nu...
En ook fraaie Architectuur en een ramp om die goed op tekening te krijgen en naast buiten zichtbare ook nog binnen leefbaar moest blijven waar ik soms twijfels over heb.
Maar ramen als gezichtje, ogen, neus en mond.... of leuke opstelling van Zondige panelen en geen saaie rechthoek.
Zelf ben ik nog teveel Hollander en niet vreemd genoeg om er nu al tussen te passen.
Denk op de hoeken enkele bomen met kettingzaag te bewerken, want dat is maar saai nu....
En als mislukt, gewoon opstoken die ellende!
Voor wie later heeft ingeschakeld: we hebben een jongen in huis, die door zijn eigen familie op straat is gezet. Nu kwam via een omweg een ouderwetse brief van zijn familie binnen. Als hij 'genezen' is, is hij weer welkom. Serieus, Walibi-Flevo heeft echte achtbanen en die zijn leuker dan wat dit stuk papier met hem heeft gedaan.
Godzijdank - in dit verband letterlijk, op de knieën, blik naar boven - kregen we een hele goede tip. Nieuw mantra: zie je echte ouders als mensen, die zelf hulp nodig hebben. Met deze woorden zagen we het ratelen in het koppie. Zal nog een paar dagen duren en dan heeft hij het zich eigen gemaakt.
Met alles van de afgelopen maanden hadden we het half verwacht. Meneer wil iets in de zorg gaan doen. Voorlopig technische geneeskunde, want dan kan hij bij ons blijven wonen. Maar ... eigenlijk is het handiger om dan 2 profielen te kiezen. Vinden we ook goed, want hoe beter hij in zijn vel zit, hoe meer hij aankan. Het wordt wel betalen, want sinds de ouderbijdrages vrijwillig zijn, hanteert de school een andere insteek: alle wettelijk verplichte dingen gaan uit de vrijwillige bijdrage en alle extra zaken hebben een verplichte bijdrage voor wie er aan deelneemt. Excursies zijn nog te overzien, het tweede profiel gaat per vak rond de 400 euro per jaar kosten.
Wel apart in een land, dat zegt dat iedereen in het onderwijs gelijke kansen krijgt.
Godzijdank - in dit verband letterlijk, op de knieën, blik naar boven - kregen we een hele goede tip. Nieuw mantra: zie je echte ouders als mensen, die zelf hulp nodig hebben. Met deze woorden zagen we het ratelen in het koppie. Zal nog een paar dagen duren en dan heeft hij het zich eigen gemaakt.
Met alles van de afgelopen maanden hadden we het half verwacht. Meneer wil iets in de zorg gaan doen. Voorlopig technische geneeskunde, want dan kan hij bij ons blijven wonen. Maar ... eigenlijk is het handiger om dan 2 profielen te kiezen. Vinden we ook goed, want hoe beter hij in zijn vel zit, hoe meer hij aankan. Het wordt wel betalen, want sinds de ouderbijdrages vrijwillig zijn, hanteert de school een andere insteek: alle wettelijk verplichte dingen gaan uit de vrijwillige bijdrage en alle extra zaken hebben een verplichte bijdrage voor wie er aan deelneemt. Excursies zijn nog te overzien, het tweede profiel gaat per vak rond de 400 euro per jaar kosten.
Wel apart in een land, dat zegt dat iedereen in het onderwijs gelijke kansen krijgt.
-
Achter ieder verhaal zit een verhaal . Ook bij deze ouders.
Natuurlijk zet je niet zomaar je eigen kind uit huis dus deze ouders hebben zéker óók hulp nodig.
Het is super dat jullie de opvang voor deze knaap ter hand hebben genomen en dat jullie liefdevol voor hem zorgen.
Ik weet niet oud deze jongen is , maar hij zal zijn weg wel vinden.
" Kinderen " kunnen veel hebben en kunnen trauma.s verwerken in een begripvolle en warme omgeving.
Het komt goed!
Natuurlijk zet je niet zomaar je eigen kind uit huis dus deze ouders hebben zéker óók hulp nodig.
Het is super dat jullie de opvang voor deze knaap ter hand hebben genomen en dat jullie liefdevol voor hem zorgen.
Ik weet niet oud deze jongen is , maar hij zal zijn weg wel vinden.
" Kinderen " kunnen veel hebben en kunnen trauma.s verwerken in een begripvolle en warme omgeving.
Het komt goed!
scharrelschipper
vindt dit leuk