LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

:oops: u heeft gelijk. Zonder meer.
Maar ik vind het lastig om niet te reageren wanneer ik zie dat een provocateur het forum vervuilt en een ander zo onheus bejegent . Onwillekeurig hoop ik dan toch dat ie een keer stopt omdat ik het jammer vind voor dit forum .
Maar ik heb daar zeker ook zelf stappen in te zetten ...
HansieZant schreef:
moederslink schreef: Ik snap dat Radar daarmee worstelt zoals @ Erthanax ook aangeeft , maar een dergelijk gedrag van een dergelijke reageerder wil je niet op een openbaar forum hebben.
Ik ben van mening dat de forumdeelnemers daar zelf ook een flinke verantwoordelijkheid in hebben. Als je het gevoel hebt dat iemand loopt te trollen: reageer er dan gewoon niet op. Juist door er wel op te reageren 'voed je de trol', om het zo maar te zeggen. Zijn provocaties hebben effect. Ik heb dit tegen u ook al vaker gezegd, maar ik zie u toch vaak op een trol reageren. Dat is niet bedoeld als verwijt, maar als een vaststelling. U vraagt nu van de moderatie om hier op in te grijpen, maar ik denk dat het grootste deel van de verantwoordelijkheid bij de forumgebruikers ligt. Reageer gewoon niet op een trol.

Charlotte68

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

[quote="moederslink"]:oops: u heeft gelijk. Zonder meer.
Maar ik vind het lastig om niet te reageren wanneer ik zie dat een provocateur het forum vervuilt en een ander zo onheus bejegent . Onwillekeurig hoop ik dan toch dat ie een keer stopt omdat ik het jammer vind voor dit forum .
Maar ik heb daar zeker ook zelf stappen in te zetten ...

Het is ook lastig,. Maar hij stopt niet als er steeds op hem gereageerd wordt. En als hij straks weer terug is zal hij zeker er mee doorgaan. Het enige wat je dan moet doen is de moderator waarschuwen en daarna op je handen gaan zitten.

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

stofzuigertje schreef:Alleen een Quote plaatsen als het vorige pagina of elders op forum een eerder gestelde vraag van toepassing is.
Eens. Als je direct reageert op een bericht, dan hoef je toch niet het gehele voorgaande bericht te quoten? Met de beste bedoelingen, maar een foutje is zo gemaakt :wink:

(@Charlotte68, de quote van @moederslink na de ... nog even afsluiten door [/quote] te typen, dan staat het citaat goed)

Charlotte68

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

[quote="Charlotte68"][quote="moederslink"]:oops: u heeft gelijk. Zonder meer.
Maar ik heb daar zeker ook zelf stappen in te zetten [quote]...

Het is ook lastig,. Maar hij stopt niet als er steeds op hem gereageerd wordt. En als hij straks weer terug is zal hij zeker er mee doorgaan. Het enige wat je dan moet doen is de moderator waarschuwen en daarna op je handen gaan zitten.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Charlotte : je vergat het / te zetten voor het laatste woordje quote , dus [/quote] :wink:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Lowieze schreef: Vaak quoten mensen juist de laatste reactie om daar op te reageren, dus wat is het nut van nog meer quotes meenemen?
Dit is niet altijd het geval. het aantal van 3 quotes lijkt mij prima voor de duidelijkheid. Context is belangrijk.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

crazyme schreef:
Lowieze schreef: Vaak quoten mensen juist de laatste reactie om daar op te reageren, dus wat is het nut van nog meer quotes meenemen?
Dit is niet altijd het geval. het aantal van 3 quotes lijkt mij prima voor de duidelijkheid. Context is belangrijk.
Ik neem altijd aan dat als iemand geïnteresseerd is in een topic en daarin wil reageren, hij de voorgaande reacties al gelezen heeft.
In vind telkens 3 quotes meenemen dus overbodig en irritant omdat je dan ellenlange epistels krijgt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Lowieze schreef:
crazyme schreef:
Ik neem altijd aan dat als iemand geïnteresseerd is in een topic en daarin wil reageren, hij de voorgaande reacties al gelezen heeft.
In vind telkens 3 quotes meenemen dus overbodig en irritant omdat je dan ellenlange epistels krijgt.
Nou, dat valt best mee :mrgreen:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het hoeft/ gebeurt gelukkig ook niet "telkens".

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik vind die eeuwige quotes ook hinderlijk. Je gaat toch ook niet als je met iemand praat eerst herhalen wat er tegen je gezegd is, om daarna een antwoord te geven? Quoten mag van mij beperkt worden tot:
- tekst veilig stellen als je denkt dat TS die weer snel gaat verwijderen omdat de antwoorden die hij/zij krijgt hem/haar niet welgevallig zijn;
- reageren op iets dat gezegd is op een eerdere pagina (of meerdere);
- als het echt nodig is om een standpunt/mening/goede raad uit te leggen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lange berichten met daarin verschillende citaten weer in hun geheel quoten is meestal helemaal niet nodig; het maakt het nieuwe bericht en de pagina alleen maar onnodig lang.
Maar als er reacties van verschillende leden door elkaar staan, moet het wel duidelijk zijn waarop of op wie iemand reageert. Soms kan dat het best met een kort citaat, vaak kan het ook door rechtstreeks aan te spreken met de nickname. (Daarbij gebruik ik nooit die volstrekt overbodige @.)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:Vaak quoten mensen juist de laatste reactie om daar op te reageren, dus wat is het nut van nog meer quotes meenemen?
Het is vaak helemaal niet nodig om een bericht te citeren. Bijvoorbeeld als je reageert op de gene boven je of als je bericht eigenlijk algemeen is. Aan de andere kant, soms kun je bericht duidelijker maken door iets meer te citeren. Het echte probleem is ald mensen hierin geen keuze maken. Dan krijg je van die lange berichten waarbij je ieder bericht tien keer moet lezen.

Lowieze

alfatrion schreef:
Lowieze schreef:Vaak quoten mensen juist de laatste reactie om daar op te reageren, dus wat is het nut van nog meer quotes meenemen?
Het is vaak helemaal niet nodig om een bericht te citeren. Bijvoorbeeld als je reageert op de gene boven je of als je bericht eigenlijk algemeen is. Aan de andere kant, soms kun je bericht duidelijker maken door iets meer te citeren. Het echte probleem is ald mensen hierin geen keuze maken. Dan krijg je van die lange berichten waarbij je ieder bericht tien keer moet lezen.
Soms denk je dat wat je schrijft direct onder de reactie komt waarop je reageert, maar intussen heeft iemand anders of zelfs meerderen al wat geschreven. Dan is het niet altijd duidelijk waar je nu op gereageerd hebt.
Dus 1 quote is dan voldoende.

alfatrion

Je kan altijd je bericht achteraf aanpassen. Als ik het topic lees dat heeft zo'n quote als hierboven geen waarde.

Ik ben sowieso van mening dat je het met een kleiner citaat had afgekunt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 aug 2018 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

alfatrion schreef:Je kan altijd je bericht achteraf aanpassen. Als ik het topic lees dat heeft zo'n quote als hierboven geen waarde.
Vindt u dan. Ik vind 1 quote wel duidelijkheid geven, meerdere quotes onnodig.

alfatrion

Maar wat vindt de gene die jouw berichten leest?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

crazyme schreef:[q="Lowieze"][q="crazyme"][q="Lowieze"]
Vaak quoten mensen juist de laatste nog meer quotes meenemen?

Dit is niet altijd het geval. het aantal van 3 voor de duidelijkheid. Context is belangrijk.

Ik neem altijd aan dat als iemand geïnteresseerd is in je dan ellenlange epistels krijgt.

Nou, dat valt best mee :mrgreen:
[/quote][/quote]

En wat als ik dit doe?
Onleesbare ingekorte onzin geworden en dat is risico van een Quote....

Voor veilig stellen topic vraag of vorige pagina vind ik redelijk, ook voor andere Topics maar sommige plaatsen wel erg vaak een Quote zonder dat de noodzaak is aangetoond en uit het regeltje onderaan blijkt daar vaak niets van.

Ik heb dus bewust deze Quote verkloot!

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Goed quoten is het halve werk
3 aug 2018, ClaimConcept schreef:Feedback: misschien is het er wel, maar een handleiding bij het plaatsen van een reactie zou niet verkeerd zijn.

Voorbeeld: je kunt een bericht in z'n geheel citeren met de knop "Quote". (@Redactie, kan ook datum en tijd er automatisch in?)

Maar daarnaast heb je in de berichtopmaak ook een knop "Quote" waarin je zelf het citaat bepaalt. Ook kun je het zelf typen door te beginnen met [ quote] tekst typen/inplakken en af te sluiten met [ /quote] (beide keren zonder de spatie).

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is allemaal niet zo moeilijk, als mensen maar de moeite zouden nemen om even te kijken wat ze doen...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Of even op de knop 'voorbeeld' drukken alvorens te posten. Dat kan soms ook heel verhelderend zijn.

Gesloten