LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar nu even terzijde, ik braag me af of je eigenlijk wel van dit soort actie, uiteraard om de eigen knip te vullen, moet accepteren in deze toch al gevoelige maatschappij.

12Jodie12
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2007 18:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door 12Jodie12 »

Hoi allen. Ik was vorig jaar september 2006 benaderd door vakantiekaart of ik voor 2,50 lid wilt worden en daarna mocht ik het opzeggen als ik van mening was verandert. Ik heb netjes een brief gestuurd, met de vraag mijn abonnement te stoppen en ik kreeg het volgende als mededeling

Uiterste opzegdatum voor verlenging: 11-10-2006
Ontvangstdatum opzegging per post: 30-10-2006

Wij hebben de eenmalige bijdrage reeds gefactureerd omdat wij op
11-10-2006 nog geen schriftelijke opzegging van u hadden ontvangen.
Uw proefabonnement is inmiddels omgezet in een abonnement voor
onbepaalde tijd waar geen jaarlijkse kosten meer aan vast zitten.

Derhalve heeft u voor onbepaalde tijd recht op toegang van het
afgeschermde gedeelte op onze website waarop u bijna alle reizen kunt boeken met 5 procent extra korting.

Inloggen op de persoonlijke pagina’s zal dus mogelijk blijven.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Het Vakantiekaart team

Op gegeven ogenblik is er een bedrag van 77,95 van mijn rekening afgeschreven. Dit bedrag heb ik onmiddelijk laten storneren en nu krijg ik een brief van het incassobureau (receivables Managemetn company) met de vraag of het bedrag van vakantiekaart binnen 10 dagen over te maken.

Heeft iemand ook zo een ervaring gehad?
Hoe kom ik van deze kaart af?

Alvast bedankt

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Nog steeds met de V K bezig, ik dacht dat de V K gerechtelijk verboden zou worden :)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk verbod ter discussie is gesteld!

U betaald gewoon niet. Voor niet geleverde diensten hoeft u niet te betalen.

sill
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2007 13:58

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sill »

Hallo allemaal,

In september 2006 ben ik ook benaderd door vakantiekaart. Ik zou een enquête hebben ingevuld en daarmee heb ik deze kaart gewonnen. Ik moest alleen 2,95 verzendkosten betalen.
Het proefabonnement zou 4 weken duren. Ik moest ook binnen die 4 weken de kaart opzeggen. Ik ben akkoord gegaan. Ik had 3 weken daarna nog niks ontvangen, überhaupt iets van ze gehoord. Op 20 september hebben ze het bedrag (verzendkosten) van mijn rekening afgeschreven. Ik heb begin oktober het abonnement opgezegd. Ze vertelde mij dat het te laat was, ik moest uiterlijk voor 28 september 2006 hebben opgezegd. Naar mijn weten heb ik theoretisch gezien maar 8 dagen de tijd gehad voor het proefabonnement. En daar komt bij dat ik die hele kaart of wat het ook wezen mag, nooit ontvangen heb. Ze hebben de €75,- van m'n rekening afgeschreven. Ik heb ze toen een rode kaart gestuurd, die ze negeerde. Achteraf logisch want ze hebben geen bestaand adres( ook op deze site gelezen). Ik heb toen het bedrag laten storneren.
Ik heb het vervolgens links laten liggen, in de hoop dat ze zouden stoppen. Nou mooi niet dus! Ongeveerd 2 1/2 maand later kreeg ik een aanmaning van ze. We hebben contact opgenomen met de klantenservice en werden zeer onvriendelijk behandeld. De man met wie ik sprak heeft zelfs opgehangen, zonder mijn vragen te hebben beantwoord.
Ik heb deze site bezocht en gelezen dat je een beroep kon doen op: aankopen op afstand. Ik heb vakantiekaart daar een mail over gestuurd. Ze hebben daar ook tot op heden niet op terug gereageerd. Afgelopen week kreeg ik een brief van een incassobureau. Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen. Ik zou graag een beroep willen doen op de mensen die een soortgelijke situatie heb meegemaakt. Ik zit zelfs te denken om het op TV te laten komen, bij het programma opgelicht.
Ik heb dus nooit wat van ze ontvangen, behalve acceptgiro's. Ze dwingen mij dus voor iets te betalen, wat ik nooit gewild en gekregen heb.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En dan te bedenken dat de betaling maar eenmalig moet zijn!
Ik kom hier op terug.

CM

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

En dan te bedenken dat de betaling maar eenmalig moet zijn!
Ik kom hier op terug.
CM



De vakantiekaart hoort vbij het item : list en bedrog thuis, Kassa komt hiet over 2 weken echt op terug, C M is een Kassa persoon ??

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb al een paar keer geboekt met de vakantiekaart, wat me al ruim 350 euro korting hebt opgeleverd, wat me bij een reisburo niet lukt. Ze zoeken sowieso uit welke organisatie de reis het goedkoopst aanbied, dus dubbel voordeel.
Je krijgt altijd vooraf een offerte, ga je hier niet op in: geen enkel probleem. Op vragen krijg je altijd dezelfde dag nog antwoord.
Super, van mij mogen ze zo doorgaan................ Er zijn teveel reisorganisatie aangesloten bij de vakantiekaart, teveel om op te noemen. Hierbij een aantal bekenden: Neckerman, Marysol, Keycamp, Vrijuit, Holl. Int., Dreizen, DTI, Sudtours, ClubMed, OAD, Corendon, ThomasCook, Hotelplan enz. enz. enz.
Nonsens.

Diverse van de genoemde touroperators willen niets met ze te maken hebben. Dat op de eerste plaats.

Op de tweede plaats: het hotel dat ik via een reisbureau heb geboekt, was via vakantiekaart meer dan dubbel zo duur.

271 euro voor 4 nachten, terwijl datzelfde hotel me via vakantiekaart 560 euro minus 5 procent ''korting'' 532 euro zou hebben gekost. Nu heb ik mijn hele stedentrip dus voor 464 euro, terwijl ik voor ongeveer 70 euro MEER via vakantiekaart alleen de overnachtingen plus ontbijt zou hebben gehad.

Hoezo, voordelig reizen via vakantiekaart? :roll: :roll:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Natuurlijk geft de V K niets kado.

C B heeft daar een andere mening over :(

sill
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2007 13:58

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sill »

Hebben jullie mij stukje gelezen. Ik zou echt heel graag advies van iemand willen, die een soortgelijke situatie heeft en er van af is gekomen. Heeft iemand een tip?

Ik heb andere stukjes gelezen en veel mensen zijn ook niet tot een oplossing gekomen, omdat vakantiekaart je gewoon stug negeert! Ze weten je wel te bereiken als ze geld willen innen.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Beste Sill,

Gewoon binnen een maand je geld stoneren bij de bank en er is niks aan de hand. Niets ontvangen en wel geld van de rekening af gehaald kan natuurlijk niet.

Trouwens je hebt niks getekend en dan kan men je ook niks maken. Die tape is niet rechtsgeldig alleen een handtekening onder een contractje is rechtsgeldig verders helemaal niks. En waarom zou je betalen als je niks ontvangen hebben.

jitty
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2005 13:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jitty »

Mensen wees gewaarschuwd!!! Ook ik kreeg zo'n leuk telefoontje van vakantiekaart.nl Ik was één van de gelukkigen die uitverkoren was om voor 2,95 een proeflidmaatschap aan te gaan. Stom stom stom! Op 6 maart is de 2,95 afgeschreven. Daarop nooit iets ontvangen. Op 19 maart is een bedrag van 75 euro afgeschreven!! Uiteraard heb ik hierover contact gehad met vakantiekaart.nl maar schijnbaar heb ik geen poot om op te staan! Ik heb niet op tijd mijn proeflidmaatschap schriftelijk opgezegd. (????)
Wat een vuile praktijken. Ik kan dus naar mijn geld fluiten. Ook vroeg ik de medewerkster of de 5% korting geldt voor reizen geboekt bij Sunweb. "Ja hoor mevrouw", antwoordde ze. Nou niet dus! En ik boek altijd bij Sunweb. Ik vind het echt ongelofelijk dat dit zomaar kan. Nooit heb ik toestemming gegeven voor een incasso van 75 euro. Ook de postbank kan hier niets aan veranderen. Ik ben in totaal voor 77,95 opgelicht. Ik ben mijn geld kwijt maar hopelijk kan ik met dit bericht andere mensen hiervoor behoeden!! Wees niet zo stom als ik en trap niet in de aanbieding van 2,95 verzendkosten. Als u eenmaal uw rekeningnummer geeft, plunderen ze je hele rekening leeg en dat mag blijkbaar allemaal zomaar in NL!! Ik begrijp er niets van!!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En weer voor de zoveelste keer Vakantiekaart.

Wat een paniek en dat terwijl dit volkomen onnodig is.
Immers, U kunt gewoon "Vakantiekaart"een aangetekende brief sturen dat u nimmmer meer wilde dan dit eerste aanbod om eens te kijken wat Vakantiekaart wel was en dat ze daavoor dat kleine bedrag van uw rekening mochten halen.

Dat u altijd nog een bedenktijd zou hebben dat ingaat op het monent dat u hun algemene voorwaarden en de overeenkomst binnen zou hebben waarna u die 7 (werk)dagen bedenktijd zou hebben.
(Ook moet deze "overeenkomst"ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel wil dit Vakantiekaart enig recht geven, een inschrijving dat Vakantiekaart schijnbaar nooit of zelden doet)

Bovendien kunt u, want dat is de algemene ervaring, stellen dat er nog helemaal geen sprake is geweest van een wilsovereenkomst omdat u wat anders is voorgespiegeld.

In uw geval kunt u aanhalen dat door Vakantiekaart is toegezegd dat ook Sunweb op vertoon van die "vakantiekaart" u een korting van (minimaal) 5 % zou geven en dat na informatie bij Sunweb dit helemaal niet het geval blijkt te zijn.

Dat u dus aan Vakantiekaart meedeelt dat u misleidt bent en die overeenkomst als nietig beschouwd op grond van dwaling.

Doe dit per aangetekende brief met bericht van ontvangst en schrijf daarin ook dat u Vakantiekaart verbied om gelden van uw rekening af te schrijven en alle kosten die u heeft gemaakt (uw aangetekende brief) en de kosten die u nog eventueel zou moeten gaan maken op Vakantiekaart zal gaan verhalen.

Ga ook naar uw bank en laat die grote afschrijving van uw rekening storneren (= terugstorten op uw rekening) en vraag uw bank om een selectieve blokkade van het rekeningnummer van Vakantiekaart.

Bewaar alle correspondentie zeer zorgvuldig want Vakantiekaart wil ook weleens vlak voordat de verjaringstermijnj (2 jaar) verstrijkt alsnog een incassobureau op uw dak sturen.

Dus........ schrijven!
en vooral ook eens alle voorgaande berichten over Vakantiekaart maar eens lezen!


Grootvader

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Grootvader heeft gelijk.

Je kunt binnen 30 dagen zonder meer je geld terug laten storten, en daarna is er binnen 12 maanden nog steeds een mogelijkheid om je geld terug te halen, en vakantiekaart ervan te doordringen dat ze met hun vingers van je rekening af moeten blijven.

mail anders naar [email protected]

En leg hem zorgvuldig uit dat je je misleid voelt, dat je er niet op rekende dat ze zonder meer een proefabonnement (raar dat dat kennelijk maar een paar weken loopt...) om zouden zetten in een vast abonnenent.

Geef je bank alsnog opdracht het geld te storneren.

Ze zijn niet duidelijk geweest in het vermelden van hun voorwaarden, en je zult je terecht misleid voelen.

Vreemd, Robert vertelde tegen mij dat ze het bij vakantiekaart over een andere boeg hadden gegooid. ALs je het mij vraagt, hebben ze zich totaal niet verbeterd.

Uit je verhaal blijkt maar weer dat niet alle door vakantiekaart genoemde touroperators meewerken. Iets dat ik al vaker heb aangegeven, maar de mensen die zo heilig van het goede van vakantiekaart overtuigd zijn, blijven volhouden dat je overal kunt boeken.

tw73
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007 16:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door tw73 »

Ik werd door Vakantiekaart gebeld. Ze vroegen of ik mee had gedaan aan een onderzoek van het CBS. Toen ik daar ja op zei, kreeg ik te horen dat ik geluk had en begon het verkooppraatje van de verkoper. Nu weet ik dat het CBS de gegevens van mij niet aan een commercieel bureau verkoopt/doorgeeft/etc.

Hoe zijn jullie benaderd? Ook meegedaan aan een CBS onderzoek. Of iets gekocht bij winkel X. Of offerte aangevraagd bij bedrijf Y.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Beste tw73,

Ik ben ook op dezelfde manier benadert als u. Maar anders kan men ook niet aan je telefoonnummer komen.

Maar ik zou als ik u was er niet mee in zee gaan. Maar ja er zijn hier ook een hoop mensen die er goede ervaringen mee hebben. Maar als er dingen niet duidelijk zijn mail naar [email protected]. Vraag hem om uitleg en dan kunt u altijd beslissen.

Ik hoor wel dat er mensen zijn die verschilende bedragen moeten betalen en dat verbaasde me enigzins. Dat is al iets wat niet klopt vind ik dus kijk uit!!

Lizethe

tw73
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007 16:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door tw73 »

@Lizethe,

Wat hebben ze dan precies tegen jou gezegd? Hadden ze gehoord dat je mee had gedaan aan onderzoek X (welk onderzoek ben ik naar benieuwd) of dat je een product (ben ik ook benieuwd naar) had gekocht?

Ik probeer te achterhalen van wie ze dus de telefoonnummers hebben.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

tw73,

Ik had meegedaan aan een enquette via internet. Zodoende komt men aan je telefoonnummer.

Maar als je hier heel goed leest, betaalt de ene € 99,95 voor de kaart na de proefperiode en de ander net als ik € 60,00.

Dus daar kom je al iets tegen dat je niet moet vertrouwen. Maar leg het hele verhaal via mail aan robert voor en hij staat u heel goed en netjes te woord. Betaal niks en geef ook geen toestemming om geld van de rekening af te schrijven. Of het moet zijn dat u er vertrouwen in heeft.

De ene heeft er vertrouwen in, in het product en de ander niet. Ik kan dat voor u niet beslissen.

tw73
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007 16:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door tw73 »

@Lizethe,

Fijn dat je zo snel reageert. Weet je misschien ook nog welke enquete dat was (over veiligheid of over vakantiebestemmingen ofzo) en wie de enquete uitvoerde (CBS, Intromart, Maurice de Hondt, etc.)

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

tw73

Ik dacht een enquette van vakantieland. Dus ik doe geen enquette meer invullen want dan kan men je gewoon weer bellen.

Hoe zijn ze er bij u bijgekomen om te bellen voor de vakantiekaart?

Gesloten