Ik wist uiteraard dat deze situatie voor jullie heel heftig is geweest, maar dat het zó diep ingegrepen had, was ik me niet van bewust. Ik vind het werkelijk te triest voor woorden dat jullie voor een onterechte vordering zó diep hebben moeten gaan. En, dat mag je best weten, ik hel veel respect voor de positieve manier waarop jij er dan toch nog mee om weet te gaan en dit verhaal tot een goed einde hebt weten te brengen. Dat doet niet iedereen je na hoor...
Dan nog even voor wat betreft je werkgever. 't Is goed om te horen dat zij een procedure gaan aanspannen. Dat is bij mijn weten nog niet vaak gebeurd, dus ik ben eerlijk gezegd zowel persoonlijk als beroepshalve behoorlijk geïnteresseerd in het verloop en het resultaat van die zaak!
JVN heeft twee hele verstandige dingen gezegd:
- let op wat je hier verder neerzet, maak ze niet wijzer dan nodig is...
- let op wie de zaak namens je werkgever gaat behandelen. Uiteraard ken ik de bedrijfsjuristen niet, maar ik heb genoeg van dergelijke juristen meegemaakt die buiten hun specifieke vakgebied geen of te weinig kennis hadden om een zaak goed te kunnen behandelen. Een dergelijke schadeclaim wegens schade, door derden geleden, vereist best een specifieke aanpak, die niet iedere jurist standaard "in het pakket" heeft zitten.
Voor de rest: als je vragen hebt of advies wilt: je mag altijd pm-en hé!