LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ha Snepke,

Ik wist uiteraard dat deze situatie voor jullie heel heftig is geweest, maar dat het zó diep ingegrepen had, was ik me niet van bewust. Ik vind het werkelijk te triest voor woorden dat jullie voor een onterechte vordering zó diep hebben moeten gaan. En, dat mag je best weten, ik hel veel respect voor de positieve manier waarop jij er dan toch nog mee om weet te gaan en dit verhaal tot een goed einde hebt weten te brengen. Dat doet niet iedereen je na hoor...

Dan nog even voor wat betreft je werkgever. 't Is goed om te horen dat zij een procedure gaan aanspannen. Dat is bij mijn weten nog niet vaak gebeurd, dus ik ben eerlijk gezegd zowel persoonlijk als beroepshalve behoorlijk geïnteresseerd in het verloop en het resultaat van die zaak!

JVN heeft twee hele verstandige dingen gezegd:
- let op wat je hier verder neerzet, maak ze niet wijzer dan nodig is... :wink:
- let op wie de zaak namens je werkgever gaat behandelen. Uiteraard ken ik de bedrijfsjuristen niet, maar ik heb genoeg van dergelijke juristen meegemaakt die buiten hun specifieke vakgebied geen of te weinig kennis hadden om een zaak goed te kunnen behandelen. Een dergelijke schadeclaim wegens schade, door derden geleden, vereist best een specifieke aanpak, die niet iedere jurist standaard "in het pakket" heeft zitten.

Voor de rest: als je vragen hebt of advies wilt: je mag altijd pm-en hé!

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jvn »

Hallo Mark ! Jij hebt het nieuws ook gelezen zie ik,wat betreft die gevolgschade
procedure,die nu in voorbereiding is,ik heb dat al eerder meegemaakt .
Een van mijzelf uit mijn eigen letselschade zaak,ik was waarschijnlijk? Een van de eerste in Nederland die dat ook heeft gekregen.Ik heb destijds een zeer hoge claim ingediend die is ook betaald,ik denk dat de verzekeraar er nog niet van bekomen is....Ze waren blij dat ze van mij af waren :lol:
En recent in de zaak Renee17 op dit forum d.d. 24 november Topic :Incassobureau Lindorff bv te Zwolle deel 2 heb ik ook vernomen dat er een procedure zou komen voor een gevolgschadeclaim.
Alleen weet ik niet hoe die zaak is afgelopen,maar het was wel een incassozaak.
Maar het valt of staat met een zeer goede,onderbouwde claim.
Waarbij rapporten van artsen een grote rol kunnen spelen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Deurwaarder Mark schreef:Ha Snepke,

Ik wist uiteraard dat deze situatie voor jullie heel heftig is geweest, maar dat het zó diep ingegrepen had, was ik me niet van bewust. Ik vind het werkelijk te triest voor woorden dat jullie voor een onterechte vordering zó diep hebben moeten gaan. En, dat mag je best weten, ik hel veel respect voor de positieve manier waarop jij er dan toch nog mee om weet te gaan en dit verhaal tot een goed einde hebt weten te brengen. Dat doet niet iedereen je na hoor...

Dan nog even voor wat betreft je werkgever. 't Is goed om te horen dat zij een procedure gaan aanspannen. Dat is bij mijn weten nog niet vaak gebeurd, dus ik ben eerlijk gezegd zowel persoonlijk als beroepshalve behoorlijk geïnteresseerd in het verloop en het resultaat van die zaak!

JVN heeft twee hele verstandige dingen gezegd:
- let op wat je hier verder neerzet, maak ze niet wijzer dan nodig is... :wink:
- let op wie de zaak namens je werkgever gaat behandelen. Uiteraard ken ik de bedrijfsjuristen niet, maar ik heb genoeg van dergelijke juristen meegemaakt die buiten hun specifieke vakgebied geen of te weinig kennis hadden om een zaak goed te kunnen behandelen. Een dergelijke schadeclaim wegens schade, door derden geleden, vereist best een specifieke aanpak, die niet iedere jurist standaard "in het pakket" heeft zitten.

Voor de rest: als je vragen hebt of advies wilt: je mag altijd pm-en hé!
  • Ik weet dat ik met vragen e.d bij je terecht kan.En wat de werkgever betreft ,ik heb aangegeven dat ik niets wil weten,voor het geval ik hier te veel opzet.Maar als de uitslag(vonnis) er is worden wij op de hoogte gesteld.
  • En die juristen die staan hun mannetje wel,denk ik.
  • Het is een groot bedrijf,ze weten echt wel wat ze mogen en kunnen,die juristen dan.
  • Maar ik weet niet hoelang dit gaat duren,als je kijkt dat het bij mij (de rechtzaak) al een half jaar heeft geduurd,en daar ging het om een paar centen(49,95)
  • Hier zal het best om grotere bedragen gaan.
  • Trouwens is dit ook civiel,of is dit iets anders?

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

OK, nou ik ben benieuwd! Sowieso wordt dit ook een civiele procedure.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door renegade66 »

aangezien mijn topic over lindorff gesloten is door de Admin van Tros radar moet ik hier maar verder gaan dan.
ik vind dit maar raar hoor? zouden de andere topics over lindorff nu ook gesloten zijn?
voor de geintresseerden hier mijn topic.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 02#p967202

voor jvn,

ik heb alles al op orde, ik heb een budgetbeheerder die alles voor mij regelt, alleen lindorff wil daar niet mee in zee gaan omdat het geen GKB of zoiets is.

eigenlijk belachelijk, op deze manier krijgen ze namelijk binnen 2 jaar hun complete vordering en dat is ook wat ik wil, ik kan ook naar de wettelijke schuldsanering gaan natuurlijk maar dan mogen ze blij zijn als ze een gedeelte krijgen en dan duurt het 3 jaar of 5 jaar.

ze zijn gewoon dom. ik wil voor mijn schulden opdraaien, ondanks dat het niet helemaal mijn schuld is dat ik zover gezakt en in de problemen ben geraakt.
maar dan nog willen ze niet meewerken. het zijn gewoon sukkels. en op macht en geld belust. zo zie ik het.

zo heb weer ff mijn gal gespuugd :lol: :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Hoi mensen het geld is vandaag op mijn rekening gestort.
  • @Mark ik had graag wat werk voor je gehad,maar ja dat vervalt nu.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ik ben blij dat ik dat werk niet heb, want dat betekent dat je in ieder geval over die laatste 75 euro niet hoeft te discussieren! Gelukkig, dan kun je het nu echt afsluiten! Ik zou zeggen, doe er iets héél leuks van, samen met je man!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Deurwaarder Mark schreef: Gelukkig, dan kun je het nu echt afsluiten! Ik zou zeggen, doe er iets héél leuks van, samen met je man!
  • Dat ben ik wel van plan(afsluiten),en een weekeindje er lekker tussenuit

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

snepke schreef:
Deurwaarder Mark schreef: Gelukkig, dan kun je het nu echt afsluiten! Ik zou zeggen, doe er iets héél leuks van, samen met je man!
  • Dat ben ik wel van plan(afsluiten),en een weekeindje er lekker tussenuit

Gefeliciteerd en wat fijn, dat er een eind aan is gekomen voor je. :D

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Snepke,

hoewel ik zelf van mening ben dat het meer had moeten zijn - toch gefeliciteerd met deze afsluiting.
Ik hoop dat veel mensen wat aan je ervaringen hebben - en beter gewapend zijn tegen fouten van anderen.

En natuurlijk alvast een 'proost' - want van zo`n bedrag moet champagne gehaald worden.. of zo :lol:

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jvn »

Proost :!: Daar sluit ik me bij aan,de aanhouder wint Snepke :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Hey mensen bedankt allemaal,zonder jullie had ik het niet volgehouden.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jvn »

renegade66 schreef:aangezien mijn topic over lindorff gesloten is door de Admin van Tros radar moet ik hier maar verder gaan dan.
ik vind dit maar raar hoor? zouden de andere topics over lindorff nu ook gesloten zijn?
voor de geintresseerden hier mijn topic.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 02#p967202

voor jvn,

ik heb alles al op orde, ik heb een budgetbeheerder die alles voor mij regelt, alleen lindorff wil daar niet mee in zee gaan omdat het geen GKB of zoiets is.

eigenlijk belachelijk, op deze manier krijgen ze namelijk binnen 2 jaar hun complete vordering en dat is ook wat ik wil, ik kan ook naar de wettelijke schuldsanering gaan natuurlijk maar dan mogen ze blij zijn als ze een gedeelte krijgen en dan duurt het 3 jaar of 5 jaar.

ze zijn gewoon dom. ik wil voor mijn schulden opdraaien, ondanks dat het niet helemaal mijn schuld is dat ik zover gezakt en in de problemen ben geraakt.
maar dan nog willen ze niet meewerken. het zijn gewoon sukkels. en op macht en geld belust. zo zie ik het.

zo heb weer ff mijn gal gespuugd :lol: :lol:
Dan zou ik toch maar dat wettelijke schuldtraject ingaan als ik jou was,want op deze manier heb je ook geen leven.En dan moeten ze wel meewerken of ze willen of niet.Gelukkig heb je al een budgetbeheerder.Dan zou ik het maar voor je eigen gemoedsrust daar aan over laten.
Ik wil hier trouwens nog even opmerken dat het mij opvalt dat je er echt ALLES aan hebt gedaan om uit deze impasse te komen.Ik vind dat jij een nette ( wanbetaler ) bent .Dat mag ook wel eens gezegd worden :!:
En heb je al kontakt opgenomen met een juridisch Raadsbureau?
Wel doen hoor!
Laat je nog eens horen hoe het verder afloopt :?:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Dat wettelijke schuldtraject is daar geen wachttijd voor?Ik heb zoiets in de krant zien staan,dat er 3mnd tot een half jaar wachttijd is.Volgens mij kan renegade zolang niet wachten,dan heeft Lindorff er allang een rechtzaak van gemaakt.Lindorff kennende.Is er geen andere oplossing.Kan je budgetbeheerder niet iets doen wat wettelijk mag ,om Lindorff te stoppen of zo

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Pavlova »

snepke schreef:Dat wettelijke schuldtraject is daar geen wachttijd voor?Ik heb zoiets in de krant zien staan,dat er 3mnd tot een half jaar wachttijd is.Volgens mij kan renegade zolang niet wachten,dan heeft Lindorff er allang een rechtzaak van gemaakt.Lindorff kennende.Is er geen andere oplossing.Kan je budgetbeheerder niet iets doen wat wettelijk mag ,om Lindorff te stoppen of zo
@Snepke: Allereerst fijn dat het geld binnen is. Ik proost even mee met de anderen hierboven :D

Maar ik denk dat je doelt op het minnelijke schuldtraject (zoals gemeentelijke kredietbanken) als het gaat om die lange wachttijden. Bij de wettelijke schuldsanering (WSNP) hangt het meer af van hoe snel een rechtbank een verzoek in behandeling kan nemen. En voor WSNP geldt dat je meestal eerst een minnelijk traject doorlopen moet hebben (oftewel er moet al aantoonbaar moeite gedaan zijn om aan te tonen dat je iets wil doen aan de schulden)

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Oke ,ik wist niet dat ,dat ook uit verschillende vormen bestond,ik word hier steeds wijzer.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door renegade66 »

als ik de wettelijke wsnp in moet duurt het ten eerste ruim een half jaar voor alles voor elkaar is, dit hebben we al geinformeerd, en ten 2de had ik al gelijk een discussie met dat mens, wij moesten onze auto verkopen, daar was geen budget voor in haar ogen. normaal gesproken zou ik er geen probleem mee hebben ware het niet dat ons dochtertje een zeer ernstige nierafwijking heeft ( ze heeft maar 1 niertje en die werkt maar 4 procent.) en wij vanuit friesland regelmatig naar nijmegen moeten voor onderzoeken, en als zij ineens ziek wordt moet zij meteen, al is het midden in de nacht, ook naar nijmegen. medisch gezien is dit dus geen optie. maar mevrouw vond dat we dit wel met het openbaar vervoer konden doen. ze vergeet echter dat ons dochtertje 24 uur p/d aan de sondevoeding moet en 6 keer p/d 9verschillende medicijnen en injecties moet hebben. zie je ons dit allemaal al in de trein doen?????

nee hoor, mensen alles is al overwogen en we hebben er alles aan proberen te doen. dit is voor ons de enige oplossing zoals we het nu doen. maar dan hebben we ook echt alles afbetaald op onze eigen manier met behulp van een budgetbeheerder. en dat binnen 2 jaar.
dan maar een gevecht leveren met lindorff, maar ik denk als een rechter dit allemaal hoort , hij zal zeggen lindorff..... waar zijn jullie #$@% mee bezig.
tenminste als hij menselijk is :D

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Pavlova »

renegade66 schreef:als ik de wettelijke wsnp in moet duurt het ten eerste ruim een half jaar voor alles voor elkaar is, dit hebben we al geinformeerd, en ten 2de had ik al gelijk een discussie met dat mens, wij moesten onze auto verkopen, daar was geen budget voor in haar ogen. normaal gesproken zou ik er geen probleem mee hebben ware het niet dat ons dochtertje een zeer ernstige nierafwijking heeft ( ze heeft maar 1 niertje en die werkt maar 4 procent.) en wij vanuit friesland regelmatig naar nijmegen moeten voor onderzoeken, en als zij ineens ziek wordt moet zij meteen, al is het midden in de nacht, ook naar nijmegen. medisch gezien is dit dus geen optie. maar mevrouw vond dat we dit wel met het openbaar vervoer konden doen. ze vergeet echter dat ons dochtertje 24 uur p/d aan de sondevoeding moet en 6 keer p/d 9verschillende medicijnen en injecties moet hebben. zie je ons dit allemaal al in de trein doen?????

nee hoor, mensen alles is al overwogen en we hebben er alles aan proberen te doen. dit is voor ons de enige oplossing zoals we het nu doen. maar dan hebben we ook echt alles afbetaald op onze eigen manier met behulp van een budgetbeheerder. en dat binnen 2 jaar.
dan maar een gevecht leveren met lindorff, maar ik denk als een rechter dit allemaal hoort , hij zal zeggen lindorff..... waar zijn jullie #$@% mee bezig.
tenminste als hij menselijk is :D
Heel veel schuldeisers willen inderdaad alleen 'zaken doen' met schuldhulpverleners die aangesloten zijn bij de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet (NVVK). Dit heeft er ook mee te maken dat er mogelijk ook minder betrouwbare schuldhulpverleners zijn. Google maar eens op 'stichting schuldenvrij leven'. Dan kom je onder andere dit tegen: http://www.om.nl/onderwerpen/fraude/@13 ... ouding_in/

Ik zou dit toch even overleggen met je schuldhulpverlener hoe dit nu aan te pakken en toch na te gaan waarom Lindorff niet mee wil werken aan een regeling.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Dit heeft er ook mee te maken dat er mogelijk ook minder betrouwbare schuldhulpverleners zijn
en die zitten bij de NVVK niet? :lol: :lol: het staat er op internet vol met klachten over ook schuldhulpverleners die aangesloten zitten bij het NVVK.

dus dat is een redenatie van lik me vestje. sorry dat ik het zo hard zeg. is niet zozeer tegen jou bedoeld pavlova.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Pavlova »

renegade66 schreef:
Dit heeft er ook mee te maken dat er mogelijk ook minder betrouwbare schuldhulpverleners zijn
en die zitten bij de NVVK niet? :lol: :lol: het staat er op internet vol met klachten over ook schuldhulpverleners die aangesloten zitten bij het NVVK.

dus dat is een redenatie van lik me vestje. sorry dat ik het zo hard zeg. is niet zozeer tegen jou bedoeld pavlova.
Zo vat ik het ook niet op hoor. En ik snap je reactie wel.

Gesloten