LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Zelf geeft De Beer toe dat hij eens samen met het management van een bedrijf achteraf beoordelingen van medewerkers in hun ontslagdossiers heeft geschoven.
Tja..., in het gewone zakenleven kijkt men daar niet meer van op!
Net als beroepsvoetballers...:
"Ik MOEST hem wel het ziekenhuis in schoppen anders had hij gescoord"...!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

the right chemistry - today's snake-oil salesmen peddle wares over net

http://www.montrealgazette.com/Health/r ... story.html

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Inhoudelijk reageren op links die anderen plaatsen en die de beweringen in jouw links tegenspreken zit er blijkbaar niet in. Dit is een discussieforum....niet een linkverzameling voor een gefrustreerde anti-MLM'er!!

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

http://www.montrealgazette.com/Health/r ... story.html
what is really being marketed is a chance to make money.
Gut...., dat is gelukkig niet niet het geval in de reguliere markt.

Natuurlijk zijn er best wel zaken mis in mlm, maar die komen hier zelden ter sprake.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Job losses push many down direct-sales path

http://www.tennessean.com/article/20090 ... sales+path

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

The median wage for a direct salesperson is $2,400 a year, with only 10 percent of sellers doing it as a full-time job, according to the Washington, D.C.-based Direct Selling Association. The trade group represents multilevel marketing companies.
Een fantástisch resultaat, meneer mlmangel!!
Hartelijk bank. We wisten niet dat zóveel mensen er van kunnen leven.. 10%.
Fantastisch!

Nog maals dank.

Heeft u nog meer opbeurende links?
As it was.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Het is en blijft een feit, mijnheer asitwas, dat als je de jaaromzet deelt door het aantal distribiteurs van welk MLM-bedrijf dan ook, dat de inkomsten van een distribiteur minimaal is op jaarbasis.

Wat mij ook opvalt dat MLM-bedrijven alleen maar handelen in zogenaamde zorgzaken, zoals vitaminen, drankjes, inlegzooltjes o.i.d. maar niet in normale zaken zoals kleding, huisinrichting, koelkasten, auto's, keukenapparatuur, baby kleding of luiers, bedden, dekbedovertrekken, normale voeding zoals brood, limonade, kaas, vlees, wc-papier. Ik kan nog heel veel artikelen opnoemen.

En dan nog willen MLM-ers beweren dat dit de toekomst is? Moet ik voor een fles cola naar Piet, Hondenbrokken naar Jan en voor vlees naar Johan. WC-papier haal ik bij Carola en kaas bij Ina. Wat is voor mij de toegevoegde waarde van MLM?

Mooie vraag aan Asitwas en Antileugens: wat is voor mij de toegevoegde waarde van MLM?

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Beste mevrouw cynthia,
Het is en blijft een feit, mijnheer asitwas, dat als je de jaaromzet deelt door het aantal distribiteurs van welk MLM-bedrijf dan ook, dat de inkomsten van een distribiteur minimaal is op jaarbasis.
Van wélke distributeur, mag ik van vragen?
Van één van die 10% die er hun hoofdinkomen uithalen?
(Wat IK persoonlijk trouwens niet geloof, hoor..!)
En vergeet je niet dat bijna elke mlm-er er nog een normaal inkomen naast heeft?
Wat mij ook opvalt dat MLM-bedrijven alleen maar handelen in zogenaamde zorgzaken, zoals vitaminen, drankjes, inlegzooltjes o.i.d. maar niet in normale zaken zoals kleding, huisinrichting, koelkasten, auto's, keukenapparatuur, baby kleding of luiers, bedden, dekbedovertrekken, normale voeding zoals brood, limonade, kaas, vlees, wc-papier. Ik kan nog heel veel artikelen opnoemen.
Ten eerste worden er wél "normale" goederen via het mlmkanaal aangeboden. Het is maar bijzaak, maar het gebeurt wél.

Brengt ons gelijk bij punt 2:

Als jij / u, Cynthia, zou willen zorgen voor een maandelijkse, stabiele omzet over bijvoorbeeld 20 klantjes, zou je ze dat luxe goederen aanbieden zoals hifi app / TV's... of zou je kiezen voor produkten die snel weer opraken zodat jouw klanten, mits je een hoge kwaliteit levert en een bijzondere service, steeds wéér bij jou kopen?
Zodat je niet steeds op zoek hoeft naar nieuwe klanten om wéér een omzetje deze maand te kunnen creeren?
En dan nog willen MLM-ers beweren dat dit de toekomst is?
Ach, wat overdreven misschien, maar als sinds 50 jaar historie, geschiedenis, oude koek. Ze stoppen het steeds in een nieuw jasje en brallen dan:
"Hier moet je wezen, hier moet je zijn!!
Een "nieuw" systeem! Het geld ligt voor het opscheppen!!"
Flauwekul natuurlijk.

Moet ik voor een fles cola naar Piet, Hondenbrokken naar Jan en voor vlees naar Johan. WC-papier haal ik bij Carola en kaas bij Ina. Wat is voor mij de toegevoegde waarde van MLM?
De toegevoegde waarde al enigzins gezien? En dan nog dat de betreffende mlm-er de tijd voor je neemt om een produkt eens te demonstreren en je te vertellen wat je er nog méér mee kunt?
Het weer meeneemt wanneer je niet tevreden bent over je aankoop. Niet alleen maar om de kwaliteit en of werking je niet bevalt.
Men het fijn vindt dat de betreffende een half uurtje vrij maakt om eens te luisteren naar iemand. Zoals dat vroeger ging bij de kruidenier?

En dan is het inderdaad toch wel mooi dat je hier in elk geval bij een draadje zit over een mlmbedrijf wat wat méér in de handel heeft dan één produktgroep.

vr. gr. AIW

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

The Far Right in West Michigan: Richard DeVos http://www.mediamouse.org/resources/rig ... personId=7

Many recruits burn out after a few months, and find that their friends and extended family members shun them after too many sales pitches and recruitment efforts. http://encyclopedia.jrank.org/articles/ ... IZjWv8TD&D

... the average Amway distributor earns about $88 a month

http://encyclopedia.jrank.org/articles/ ... IZkBluI3&D

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Many recruits burn out after a few months, and find that their friends and extended family members shun them after too many sales pitches and recruitment efforts.
Kan óók liggen aan het soort "friends and extended family members".
Maar, inderdaad, sommigen zijn zeurders, net als in het dagelijkse leven.. en zélfs vaak op het radarforum!
... the average Amway distributor earns about $88 a month
Fantastisch toch?
In gedachte houdend dat 50% geen bal uitvoert?
En U mag bewijzen dat die 50% niet zou kloppen.

Wederom hartelijk bedankt voor deze mooie bijdrage, meneer mlmangel.

Hoogachtend, AIW

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Grappig dat niemand ingaat op het zinnetje in de tekst die ik aanhaalde waarin word gesteld dat in dit inkomen iedere distributeur word meegenomen, zelfs diegenen die nog maar 1 dag geschreven staan.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Tja, als jullie al tevreden zijn met een jaarloon van 2.400US$ moet je vooral bij Amway gaan werken.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Tja, als jullie al tevreden zijn met een jaarloon van 2.400US$ moet je vooral bij Amway gaan werken.
Ach..., voor een uurtje werken per week......

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Ach..., voor een uurtje werken per week......
En als je het tegenspreekt... moet je dat bewijzen.....

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Direct sellers make hay in slowdown

http://economictimes.indiatimes.com/Fea ... 653402.cms

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Direct sellers make hay in slowdown
Kan me nog een discussie herinneren waarin door anti-mlm-ers werd gezegd dat het een belachelijke verklaring van mlm-ers was dat:
"Het beter gaat in mlm wanneer er een financiele crisis is"

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

These salespeople can be known for their enthusiastic tactics that often appeal to average-income families struggling to make ends meet.

http://encyclopedia.jrank.org/articles/ ... IZjWv8TD&D

smash016
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2009 22:05

Re: Amway

Ongelezen bericht door smash016 »

Ik kom net van zo'n Amway-meeting af. De spreker deed me vooral denken aan een opdringerige verkoper met heel slechte humor, maar goed, dat zegt niks over Amway op zich (maar slechte reclame is het wel).

Naderhand stond ik te praten met de persoon die me had uitgenodigd (een soort van ondergeschikte van de spreker). Ik vroeg hem: als het bedrijf al 50 jaar bestaat, en je er praktisch slapend rijk van wordt, waarom heeft vrijwel iedereen nog nooit hier van gehoord, of beter nog, waarom doet niet iedereen dit i.p.v. werken voor een baas? Daar kon hij geen duidelijk antwoord op geven.

Face it: als ik dit zou doen, en er echt meer mee zou verdienen dan een "normale" baan of meer vrije tijd zou hebben (of beide), dan zou ik dat toch niet geheim gaan houden? Dan zou ik de succesformule toch gaan verspreiden, in ieder geval onder m'n vrienden en familie? Maar nee. Dat gebeurt niet. Omdat het niet werkt.

Ik zei: ik ga zo wel even google-en. Nee, dat moest ik maar niet doen, want dan zou ik alleen negatieve reacties lezen van ex-distributeurs die te lui waren om er iets voor te doen. Maar luister eens hier: ik luister liever naar de collectieve mening op internet, dan één gladde verkoper met foute humor.

Het zal misschien best werken, als je a) er heel veel tijd in steekt, bijvoorbeeld minstens net zo veel als bij een normale baan, b) je een geboren verkoperstalent bent, en c) je hoofdzakelijk nogal dommige en/of wanhopige potentiële distributeurs aanspreekt. Dat laatste diskwalificeert sowieso mijn directe vrienden- en kennissenkring en familie. Komt er dus op neer dat het gewoon een (verkopers)baan is als andere banen. Oftewel: als je geen vak leert en geen opleiding volgt, ja, dan is het wellicht een optie. Maar dat geldt dus niet voor mij.

Het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn!

Als iemand mij een goed verhaal kan brengen waarom Amway ondanks het beloofde paradijs zo'n obscuur fenomeen is, dan hoor ik het graag hier.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Geplaatst op 16 Jun 2009 22:14 door mlmangel


--------------------------------------------------------------------------------

These salespeople can be known for their enthusiastic tactics that often appeal to average-income families struggling to make ends meet.
Ach, een beetje liegen hier... een beetje daar... en iemand zijn dag is weer goed....... (Amway verkóópt helemaal geen tapes aan de distributeurs!)

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Ik kom net van zo'n Amway-meeting af.
Dát is toevallig...!
De spreker deed me vooral denken aan een opdringerige verkoper met heel slechte humor, maar goed, dat zegt niks over Amway op zich (maar slechte reclame is het wel).
Of u heeft misschien helemaal géén gevoel voor humor?
Naderhand stond ik te praten met de persoon die me had uitgenodigd (een soort van ondergeschikte van de spreker).
Juist ja..., u heeft goed zitten luisteren..., maar niet heus.
Ik vroeg hem: als het bedrijf al 50 jaar bestaat, en je er praktisch slapend rijk van wordt,
Oh? Heeft u dát gehoord? Werd dat ook vertéld dan?
waarom heeft vrijwel iedereen nog nooit hier van gehoord, of beter nog, waarom doet niet iedereen dit i.p.v. werken voor een baas?
Daar gáán we weer...!
U komt hierna zeker aan met: Straks is de markt "verzadigd"?
Daar kon hij geen duidelijk antwoord op geven.
Zullen we nóg een paar succesvolle bedrijven noemen waar u nog nooit van heeft gehoord?
Face it: als ik dit zou doen, en er echt meer mee zou verdienen dan een "normale" baan of meer vrije tijd zou hebben (of beide), dan zou ik dat toch niet geheim gaan houden?
Face it...., natúúrlijk houden we het al meer dan 50 jaar geheim....
U gaat dit toch aub niet allemaal doorvertellen hè?
Dan zou ik de succesformule toch gaan verspreiden, in ieder geval onder m'n vrienden en familie? Maar nee. Dat gebeurt niet.
Hé!!! Als ik andere commentaren hier lees... dan vallen we juist al onze familie en vrienden er mee lastig!! Wat is het nou??
Omdat het niet werkt.
Tuurlijk. Je hebt hem helemaal door. Het wertk al erg lang niet, maar we weten het alleen nog niet, na 50 jaar.
Ik zei: ik ga zo wel even google-en. Nee, dat moest ik maar niet doen, want dan zou ik alleen negatieve reacties lezen van ex-distributeurs die te lui waren om er iets voor te doen. Maar luister eens hier: ik luister liever naar de collectieve mening op internet, dan één gladde verkoper met foute humor.
Helemaal goed!
En beter nog.., ik zou beslist niet naar mezelf luisteren. Wat er hier verteld wordt..., dát is het hélemaal!
Het zal misschien best werken,

Hallo!!!
Werkt het nou wél... of niet?!?!

als je a) er heel veel tijd in steekt, bijvoorbeeld minstens net zo veel als bij een normale baan,

Nog veel meer hoor. 48 uur per dag.
je hoofdzakelijk nogal dommige en/of wanhopige potentiële distributeurs aanspreekt. Dat laatste diskwalificeert sowieso mijn directe vrienden- en kennissenkring en familie.

Is misschien ook de reden waarom uw directe vrienden- en kennissenkring en familie u maar niet hebben geinformeerd?
Komt er dus op neer dat het gewoon een (verkopers)baan is als andere banen.
Klinkt wat vulgair..., maar wel in de goede richting.
Oftewel: als je geen vak leert en geen opleiding volgt, ja, dan is het wellicht een optie. Maar dat geldt dus niet voor mij.
U volgt dus nog wél een opleiding en leert voor een vak? Dat is mooi.
In welke groep zit u, mag ik vragen?
Het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn!
Als u er maar van heeft genoten, toch?
Als iemand mij een goed verhaal kan brengen waarom Amway ondanks het beloofde paradijs zo'n obscuur fenomeen is, dan hoor ik het graag hier.
Kunt u dat even toelichten aub? waarom vindt u het "obscuur"?

Gesloten