Feedback op het Forum - deel 4
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Het is toch volkomen duidelijk waar Ron op doelt, ook voor jou. Waarom dan toch de vraag gesteld wordt...
De ene kant is de forumgebruiker, de andere kant is de forumbeheerder/ moderatie. En Ron heeft volkomen gelijk: beiden moeten hun rol op een goede manier invullen om er een waardevol forum van te maken.
De ene kant is de forumgebruiker, de andere kant is de forumbeheerder/ moderatie. En Ron heeft volkomen gelijk: beiden moeten hun rol op een goede manier invullen om er een waardevol forum van te maken.
Ik heb even teruggekeken, maar de openingspost is volgens ons niet door ons verwijderd. Ik zal hier er even naar kijken. gr moderatie
We reageren niet alleen maar op meldingen, we kijken ook mee in topics. We nemen uw feedback mee over transparantie en positiviteit. Hartelijk dank hiervoor!Nijogeth schreef: ↑27 mei 2025 18:42Mag ik dan vragen op wat voor manier dat dan gaat zijn? Actiever modereren, waardoor topics beter geleid worden en sneller reacties verwijderen/aanpassen als ze de boel verpesten, en niet alleen maar reageren op meldingen? Want de laatste tijd is de moderatie erg zichtbaar geweest, maar in mijn ogen niet op een duidelijke transparante en al helemaal niet op een positieve manier.
Dan is de enige andere optie dat de post door TS zou zijn verwijderd. Maar dat zou niet moeten kunnen, want zodra er op een post is gereageerd kan een gewoon forumlid diens bericht niet meer verwijderen.
Ik vermoed dus dat het wel degelijk een te snelle moderatie-actie is geweest.
-
Consumenneke
Gelieve niet namens mij of anderen te spreken. Het is ook niet nodig om zo kortaf op de man te reageren. Dat het niet volkomen duidelijk is, zien we aan de reactie van BL2 die een andere ander noemt dan de ander die voor u volkomen duidelijk is.
Volgens mij is Ron5300 prima in staat om z'n eigen feedback toe te lichten. Het was immers een vraag op de inhoud, niet op de persoon.BL2 schreef: ↑28 mei 2025 07:36De andere kant ben onderandere jij, de forumhanger welke info en kennis wil overdragen. Dat je dat nog niet door had, Consumenneke. Volgens mij de grondbeginselen van een forum als deze.Consumenneke schreef: ↑28 mei 2025 00:16De ene kant is die van de consument die wat wil delen.
Wat is de andere kant?
Helemaal mee eens.
-
Consumenneke
Schijnbaar werd de openingspost als spam gezien, gemeld en vervolgens verwijderd.
Op een ander forum waar ik lang als moderator gewerkt hebt, plaatsten we 'verwijderde' berichten en reacties altijd met een korte toelichting in een apart en voor gewone deelnemers onzichtbaar temp-topic, zodat andere mods konden zien waar er ingegrepen was en waarom. Voordeel is dat mod-keuzes ook verantwoord en hersteld kunnen worden.Arizonakid schreef: ↑27 mei 2025 11:17Gelukkig had iemand al de moeite genomen deze spam te melden.
Succes met de goeie zaak!
We negeerden overigens gezever over verantwoording en waarschuwden deelnemers die maar bleven nakaarten.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 28 mei 2025 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat deed ik gelukkig ook niet. Ik refereerde slechts aan wat je zelf al schreef...
Oké, een toelichting want een forumlid wil het weten of begrijpt niet wat er mee bedoeld wordt.Volgens mij is Ron5300 prima in staat om z'n eigen feedback toe te lichten. Het was immers een vraag op de inhoud, niet op de persoon.
Om het forum fijn te houden zijn zowel de leden aan de ene kant voor het forum gedrag verantwoordelijk en andere kant de moderatie die toezicht houdt.
Saillant detail, andere forumleden begrepen want ik met een fijn forum moet van twee kanten komen bedoelde maar u dan weer niet en lokt weer een soort van discussie uit.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Dank voor uw reactie. Dat enige toelichting gewenst was, blijkt wel uit de reactie van BL2 die uw opmerking ook niet goed begreep.
Ik stel voor dat we het daarbij laten, want voor je het weet gaat Jan en Alleman er zich mee bemoeien.
Dan nu ook een compliment: ik kreeg ineens diverse berichten met concrete reacties én concrete, gerichte ingrepen van de moderator. Top!
Consumenneke
en Radar
vinden dit leuk
-
Methusalah
Modereren is een kunst inderdaad. Ik zit al een tijdje op het internet maar ze hebben hier een hele bijzondere en onlogische manier van modereren.
Tip: ga eens even kijken hoe ze dat op andere fora doen. Dit wiel hoef je echt niet opnieuw uit te vinden.
Tip: ga eens even kijken hoe ze dat op andere fora doen. Dit wiel hoef je echt niet opnieuw uit te vinden.
Deze plaatst ik hier, omdat het daar off-topic is.
De redactie neemt overduidelijk niet de stappen die nodig zijn om er een fijn forum van te maken.witte angora schreef: ↑31 mei 2025 20:02Maar wel vreemd dat de discussies op de persoon hier lijken te verharden, terwijl de redactie probeert er zo'n fijn forum van te maken.
Klopt, dit was ook al voorzichtig in dit topic multi-level-marketing-mlm-f57/bataviaheat-t203363.html aangegeven.
-
witte angora
Even gekeken:
Er is vandaag in maar liefst 6 topics wat geschreven.
Het dagkoers topic had beter niet geplaatst kunnen worden. Dat is vandaag dus weer uit de hand gelopen.
Het feedbacktopic is naar boven gehaald vanwege het dagkoerstopic.
Blijft over: 4 topics die zinvol zouden kunnen zijn, maar:
In het bataviaheat topic heeft de moderatie flink zitten klooien, daar klopt geen fluit meer van. Dat was kennelijk een spamtopic.
Hou je 3 topics over die misschien zinvol zijn.
Fantastisch resultaat voor het forum van een landelijk programma, dat ooit behoorde tot de grootste familie van Nederland. Wil de laatste poster het licht uitdoen?
Het dagkoers topic had beter niet geplaatst kunnen worden. Dat is vandaag dus weer uit de hand gelopen.
In het bataviaheat topic heeft de moderatie flink zitten klooien, daar klopt geen fluit meer van. Dat was kennelijk een spamtopic.
Fantastisch resultaat voor het forum van een landelijk programma, dat ooit behoorde tot de grootste familie van Nederland. Wil de laatste poster het licht uitdoen?
-
Lowieze
U vergeet voor het gemak maar alle reacties op Facebook, Instagram, tiktok en YouTube.witte angora schreef: ↑01 jun 2025 00:07Even gekeken:
Ondanks dat het topic nergens meer over gaat, heeft de nieuwe (!) topicstarter wel haar eigen bericht nu als beste gekozen.......witte angora schreef: ↑01 jun 2025 00:07In het bataviaheat topic heeft de moderatie flink zitten klooien, daar klopt geen fluit meer van.
Consumenneke
vindt dit leuk
Topics waarbij de openingspost verwijdert wordt moeten gewoon verwijdert worden.BL2 schreef: ↑01 jun 2025 10:30Ondanks dat het topic nergens meer over gaat, heeft de nieuwe (!) topicstarter wel haar eigen bericht nu als beste gekozen.......witte angora schreef: ↑01 jun 2025 00:07In het bataviaheat topic heeft de moderatie flink zitten klooien, daar klopt geen fluit meer van.