LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tw73
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007 16:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door tw73 »

Ik weet dus niet van wie ze mijn nummer hebben. Daarom ben ik hier op 'onderzoek' uit. De verkoper zei vroeg of ik dus had meegedaan aan een onderzoek van het CBS, maar dat is gewoon een toevalstreffer geweest. Voor hetzelfde geld had ik niet mee gedaan aan een onderzoek van hen. Het CBS is een overheidsinstantie en zal nooit gegevens van mensen beschikbaar stellen voor dit soort praktijken.

In het verleden heb ik wel eens meegedaan aan enquetes (ook op internet), maar altijd voor 'betrouwbare' bedrijven. Tenminste dat denk ik dan. Mijn privé nummer geeft ik nooit. Dus dat moeten ze dan weer van KPN hebben.

Ik zal er denk ik nooit achter komen, maar ik probeer het toch :?

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

beste tw73,

Dan zal het laatste wel zijn dat u in het verleden hebt meegedaan aan enquettes. Je hoeft maar je mobielnummer te geven en men belt je op. Het komt inderdaad heel opdringerig over en men overmeestert je gewoon. Dat is bij mij ook overkomen.

Ik heb er niks meer mee te maken en ik kan ook niet meepraten over fouten die zijn gemaakt bij het boeken. Ik doe ook geen enquettes meer via internet.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mij heeft niemand overmeesterd.......


De gang van zaken rondom het doorsluizen van telefoonnummers, weerhoudt mij er niet van af en toe aan enquetes enzo mee te doen. Ik zal in principe nooit ingaan op aanbiedingen via telefonische verkoop, en daarom zal ik me niet op die manier laten overrompelen.

Men gaat ervan uit, dat je automatisch voor het ene produkt (of dienst) belangstelling hebt, als je mee hebt gedaan aan een enquete over iets heel anders. Zo werkt bijvoorbeeld een klantenkaart van een warenhuis ook.

Maar door zonder meer niet in te gaan op die ''automatische'' aanname van de bedrijven die je telefonisch benaderen, kun je een hele hoop ellende voorkomen.

Ik deed eens een postcode-toets vanwege de mogelijke beschikbaarheid van een nieuwe internetdienst. Ik gaf niets door, alleen mijn postcode. Het systeem zoekt dan automatisch bij die postcode een bestaand telefoonnummer, en je staat al op de bellijst.

Let wel, voor een produkt waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Dit overkwam me een paar keer met Tele2, die me als gevolg van een eigenhandig uitgevoerde postcode-toets bleef bestoken met het totaalpakket, dus bellen, televisie, internetten. Ik vroeg alleen maar om de beschikbaarheid van een snellere adsl-verbinding.

idril calaelen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door idril calaelen »

Even een reactie van een callcentermedewerkster

Ik bel zelf ook voor de verkoop van de vakantiekaart, vandaar dat ik hier al een tijd het forum volg en opkijk van wat er allemaal fout gaat.

Ten eerste, de nummers worden echt niet zomaar uit een telefoonboek gehaald. Vaak is het zo dat als je meedoet aan een onderzoek of een enquette je aan kunt geven of je het ok vind of niet als je nummer word gebruikt voor andere doeleinden, dit zijn (natuurlijk) de kleine letterjes die vaak over het hoofd worden gezien. Mensen die geen bezwaar maken komen zo in een bestand terecht wat gekocht kan worden door bedrijven voor commerciele doeleinden.

Daarnaast ben ik er zelf van overtuigd dat de vakantiekaart een heel goed produkt is. In ieder geval voor mensen die via touroperaters op vakantie gaan en dan minimaal 1 keer per jaar. Het is niet zo dat alle touroperaters meewerken aan vakantiekaart maar wel een hele grote groep en ook de meeste groten.

Als ik het zo lees ligt het probleem volgens mij vooral bij de verkoop van callcentermedewerkers zelf. Dat komt niet door het bedrijf vakantiekaart want die hebben (in ieder geval bij ons) aangegeven hoe ze het willen en ze willen het eerlijk en helder.

Wij bieden in eerste een proefkaart aan voor 2,95 verzendkosten en daarna de levenslange kaart voor 75 euro die U terugkrijgt in de vorm van waardebonnen. Dit moeten wij benoemen en ook dat deze kosten automatisch in rekening worden gebracht als U het abonnement niet binnen 14 dagen opzegt. Het is zelfs zo dat als wij dit niet in de bandopname (die pas wordt gemaakt nadat men toestemming heeft gegeven) noemen het niet rechtsgeldig is en de (proef)kaart niet wordt verstuurd.

Ik vind het jammer dat, blijkbaar, sommige medewerkers het belangerijker vinden om te scoren dan om eerlijk te blijven tegen de mensen en ik denk dus dat U het probleem vooral bij de verkopers moet zoeken en niet bij vakantiekaart zelf, zij moeten natuurlijk in de gaten houden dat alles netjes verloopt maar ik snap zelf wel dat het moeilijk is om dat te controleren.

Ik hoop dat ik hiermee Uw idee over vakantiekaart iets positiever heb gekregen want zoals ik al zei; ik denk dat het voor mensen die minimaal 1 keer per jaar met een touroperater hun vakantie boeken erg veel baat kunnen hebben bij de vakantiekaart!

Hans Klok
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Hans Klok »

Om nou te zeggen dat VK zo eerlijk mogelijk aan haar klanten komt is een beetje schijnheilig. Ten eerste, de callcentermedewerkers horen het idd te zeggen dat men 75 euro moet betalen indien men niet op tijd opzegt. Maar, Idril, jij weet zelf ook heel goed wanneer dit gezegd wordt want je volgt een script.
Mensen dienen steeds akkoord te gaan met wat er gezegd wordt, "u ontvangt 6 waardebonnen die een prijs van 12,50 per stuk vertegenwoordigen", deze zin wordt gezegd waarna nog een aantal hele lange zinnen volgen, dit heeft tot doel de klant te doen vergeten wat er in het begin gezegd werd.

En als je kijkt naar de algemene voorwaarden van VK dan kun je zien dat de proeftijd eerst een jaar was, maar dat die steeds korter werd, tot iets van 2 weken nu. Welnu, die 2 weken gaan in op het moment dat u telefonish akkoord gaat met wat u verteld wordt. Het pakketje wordt een week later opgestuurd, wat erop neerkomt dat u een klein weekje heeft om op te zeggen.

Wat ook niet koosjer is is dat men de kleine lettertjes moet doorspitten op de achterkant van de brief om erachter te komen hoe en wanneer op te zeggen. Het was iets netter geweest al had dit op de voorkant gestaan.

Tenslotte, er werkt helemaal geen Robert bij de VK, dit is een denkbeeldig persoon wat VK in het leven heeft geroepen voor dit forum. Een PR stuntje dus.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Hallo Hans Klok,

Hoe weet jij dat er geen Robert (Schmidt) werkt bij de vakantiekaart? Hoe kom jij daarbij trouwens. Of is het zo dat alle personen fictief zijn en een andere naam gebruiken zodat men geen problemen krijgt met de klanten die ze bedonderen.

Deze Robert heeft me al vaker gebeld gehad om dingen duidelijk uit te leggen en ook natuurlijk die kaart aan te houden. Maar ik heb gelukkig met veel moeite dat ik van de vakantiekaart ben af gekomen.

Maar als ik dit forum goed lees, dan worden er verschillende bedragen betaald voor de vakantiekaart, wat niet rieel is. Dus daar gaat het al fout. Ik vind wel, moet ik ook eerlijk toegeven, je kan pas toestemming geven om met de vakantiekaart in zee gaan als men de voorwaarden heeft gelezen en ook een normale bedenktijd krijgt en dat is voor 2 weken wel heel kort.

idril calaelen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door idril calaelen »

Beste Hans (en Lizethe)

Ik ben het er helemaal mee eens dat 2 weken kort is, overigens zijn er mensen die de kaart wel 2 dagen na het akkoord gaan al ontvangen maar ik weet verder niet hoe dat zit, ik weet alleen hoe de verkoop gaat en niet precies wat daarna gebeurd dus ik zal daar verder ook niet over oordelen.

Ik zal U trouwens ook niet tegenspreken wat betreft het vertellen over die 75 euro maar zoals ik al zei, dat is erg afhankelijk van wie het verkoopt. Ik plaats er geen lange zinnen achteraan ik zeg letterlijk: "Als U besluit door te gaan met de VK ontvangt U een levenslange kaart, die kost eenmalig 75 euro wat U terugkrijgt in de vorm van 6 waardebonnen van 12.50 die U kunt inleveren boven op de korting." niet meer en niet minder, als men ook daarmee akkoord ga vertel ik over het feit dat men zelf dient op te zeggen en dit wordt ook duidelijk in de bandopname genoemd.

Maar dit is dus erg afhankelijk van de medewerker die U aan de lijn krijgt. Ik ben zelf volgens sommige mensen ook TE eerlijk maar ik houdt zelf niet van de zogeheten 'addertjes onder het gras' vandaar. Ik kan natuurlijk in mijn eentje geen verschil maken maar ik denk dat mensen meer vertrouwen zouden hebben in verkoop per telefoon als iedereen zo eerlijk zou zijn.

Wat betreft het verschil in prijs en de duur van de proefperiode, dit is inderdaad in de loop der tijd verandert, ik weet ook hier niet precies hoe dit komt maar ik neem aan omdat men meer leden kreeg en daardoor het aanbod voor het bedrijf zelf aantrekkelijker kon maken, het is immers niet zo heel gek dat je een nieuw produkt goedkoper aanbiedt als je het net op de markt brengt.

Ik wil nog even duidelijk maken dat ik niemand tegen wil spreken en ook geen onnodige discussie wil aangaan. Ik wil alleen zeggen dat voor een redelijk aantal mensen dit produkt echt wel aantrekkelijk is en dat mensen die zich bedrogen voelen het voornamelijk bij degene die het hen heeft verkocht moeten zoeken en minder bij het bedrijf zelf.

groetjes!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vakantiekaart
-----------------

Schei toch uit met die reclame.

Alleen al het feit dat u dit doet op een forum waarvan bij de spelregels behoort dat reclame maken hier verboden is.

Uw verschijnen hier is niet alleen hinderlijk maar tekent ook de situatie rond "Vakantiekaart"

Grootvader

idril calaelen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door idril calaelen »

sorry kanovaarder, ik wist niet dat reclame maken verboden was, en ik had het reclame maken ook niet zozeer door.

zoals ik al zei, ik probeer geen mensen tegen te spreken, iedereen heeft zijn eigen mening en dat respecteer ik. Ik geloof ook graag dat er mensen bedrogen zijn/zich bedrogen voelen. Het enige wat ik wil laten weten is dat de fout vaak bij verkopers ligt maar dat er ook mensen zijn die het produkt eerlijk willen verkopen.

groet

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben het met Kanovaarder eens. Ik vind het een slap excuus als je gaat zeggen dat je niet wist dat je geen reclame mocht maken (maar wat jij vertelt, houdt het midden tussen reclame en uit de doeken doen van de voorwaarden)..

Wanneer je werkt voor een organisatie, en je besluit namens die organisatie op een forum te reageren, dan lees je allereerst de huisregels door. Wanneer je dat had gedaan, had je kunnen zien dat het maken van reclame dus niet is toegestaan. Ik ga ervan uit, dat je als callcenter-medewerker toch beschikt over enige computerkennis, en ook weet hoe internet en forums werken.

Het is een kleine moeite om eerst eens te kijken hoe een forum werkt waar je je reactie kwijt wil, en het is erg handig om eerst kennis te nemen van de gedragsregels op dat forum. Niet dat jij aan het schelden bent, dat hoor je me niet zeggen......

Ik zal U trouwens ook niet tegenspreken wat betreft het vertellen over die 75 euro maar zoals ik al zei, dat is erg afhankelijk van wie het verkoopt. Ik plaats er geen lange zinnen achteraan ik zeg letterlijk: "Als U besluit door te gaan met de VK ontvangt U een levenslange kaart, die kost eenmalig 75 euro wat U terugkrijgt in de vorm van 6 waardebonnen van 12.50 die U kunt inleveren boven op de korting." niet meer en niet minder, als men ook daarmee akkoord ga vertel ik over het feit dat men zelf dient op te zeggen en dit wordt ook duidelijk in de bandopname genoemd.
Bij mij was het dus 4 waardebonnen van 15 euro. Kun jij me uitleggen waarom ook DIT bij iedereen verschillend is? Jullie instructies horen toch eenduidig te zijn?

Reden te meer om nog steeds niet met jullie organisatie zaken te doen.

Daarbij komt nog: die twee weken is te kort om de proef op de som te nemen.

Waarom doen jullie het dan niet anders, geven de mensen die de kaart voor 2,95 ontvangen, niet eerst de gelegenheid om 1 keer met die 5 procent korting op vakantie te gaan? Waarom moet binnen 2 weken beslist worden, in dat geval heeft die proef-kaart toch helemaal geen nut?

Kortom: mij heb je niet overtuigd, ik vind het nog steeds een onduidelijke en wazige constructie.

idril calaelen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door idril calaelen »

laat ik voor de laatste keer vooropstellen:

Ik heb mijn reactie niet geplaatst om gedupeerden tegen te spreken of iedereen ervan te overtuigen dat men met VK in zee moet gaan. Ik wilde alleen de visie van een callcentermedewerker te geven, een die het opvalt dat sommige collega's het product blijkbaar op zo'n manier verkopen dat mensen zich bedrogen voelen.

Ik heb nooit de intentie gehad reclame te maken ik heb alleen gezegd (zoals mensen al voor mij hebben gedaan) dat het product interessant is voor een aantal mensen.

Ik weet (zoals ik ook al gezegd heb) niet waar het verschil aan prijzen precies aan ligt, ik weet alleen dat dat in de loop der tijd veranderd is, en ik neem aan door het toenemende aantal klanten.
Omdat ik geen direct contact heb met het bedrijf kan ik hen er ook niet naar vragen of hen vertellen dat het raar is dat die verschillen er zijn (want ook ik vindt dat raar).

Ik heb ook al gezegd dat ik het er mee eens ben dat 2 weken proef kort is, dus dat U daar op ingaat lijkt mij niet nodig.

En als laatste, dat ik een callcentermedewerker ben hoeft niet te impliceren dat ik weet hoe alle forums werken en wat van elk forum de gedragsregels zijn. Ik geef toe dat ik het wat beter had moeten doorlezen maar (nogmaals :wink: ) het maken van reclame is nooit mijn intentie geweest, alleen het geven van mijn visie, zoals iedereen hier doet.

met vriendelijke groet, Idril

p.s. het besluit op dit forum te reageren was niet namens de organisatie vakantiekaart maar namens mijzelf omdat ik dacht dat het mensen misschien zou interesseren hoe een verkoper van dit product er zelf over denkt.

p.s.2 vat mijn reacties hier aub niet op als een manier om U ervan te overtuigen dat VK een goed produkt voor U is. Ik zou dat niet kunnen, durven en willen. U mag ervan denken wat U zelf wilt, ik respecteer het.

Heddy Lester
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2007 09:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Heddy Lester »

Ik ben ook gebeld door de vakantiekaart voor 2,95.
Later kreeg ik een brief, waarin ik reisvouchers ter waarde van 75 euro moest kopen . Ik heb te laat gezien dat de termijn voor opzeggen verlopen was en heb het bedrag gestorneerd.
Nu heb ik een incassobureau achter mij aan.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
Heddy Lester

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@idril calaelen:

Ik snap ook wel dat je niet de bedoeling hebt om reclame te maken, daarom kan een reactie als deze, mijns inziens prima door de beugel.

Tja, en wat de werking van forums betreft: een beetje gelijk heb je wel hoor, niemand kan overal 100 procent van op de hoogte zijn.

Jij geeft tenminste aan hoe het zou moeten, met het verkoopverhaal.

Hoewel ik buiten vakantiekaart om goedkoper uit ben voor het totaalpakket, kan vakantiekaart in de basis een goed produkt zijn. Korting wil iedereen wel, en daar is niets mis mee. Ik heb eens zitten uitrekenen hoeveel mij mijn vakantie naar Parijs zou hebben gekost, wanneer ik de hotelkamerprijzen die VK mij voor een specifiek hotel had doorgegeven, zou hebben geboekt. Ik koos ervoor om het allemaal zelf samen te stellen, omdat in dit geval alleen de overnachtingen 70 euro duurder bleken uit te vallen als het totaalpakket dat ik nu heb geboekt. Kennelijk bleek die VK-medewerker niet goed op de hoogte te zijn, want ik kreeg later een telefoontje, waarin me werd gezegd, dat VK alleen met vliegreizen zou werken. Om het lekker ingewikkeld te maken, zeg....... :roll:

Het is nu eenmaal zo, dat mensen zich bedrogen voelen, wanneer eerst wordt gepraat over 2,95, en op geen enkele wijze die waardebonnen (waar het dus allemaal om blijkt te draaien) ter sprake komen.

Mijn voorstel bestaat dus uit een proefperiode, de kaartbezitter gaat zelf de boer op met zijn kaart (boekt waar ie dat zelf wil.....).

Pas als VK de korting inderdaad toekent, is de klant gebonden aan die waardebonnen, en pas DAN boeken jullie 75 euro af......

Jullie zouden minder klanten krijgen, maar wel meer klanten die tevreden zijn over het systeem, omdat ze zich niet bedrogen voelen.

Kijk, DAN kunnen er immers geen misverstanden ontstaan, dan weet de klant, dat ie ECHT goedkoper uit is, wanneer ie VK inschakelt.

Overigens heb ik een vraag aan je: ik heb de indruk dat de weerstand (onder meer hier op het TROSforum) weldegelijk invloed heeft op jullie verkoopverhaal aan de telefoon. Kan dat (behoudens een enkele uitzondering) kloppen?

@Heddy Lester: de overeenkomst dient, omdat het colportage is, te zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Vraag hen daarnaar. Wanneer jij binnen 8 dagen na inschrijving hebt opgezegd, heeft VK en ook dat incassobureu geen poot om op te staan.

Benader dus ook het incassobureau en VK, met de vraag, of zij kunnen aantonen dat de overeenkomst is ingeschreven. Wanneer men zegt dat men niet over die gegevens beschikt, ga er dan maar vanuit dat die afkoelingsperiode van 14 dagen nog moet beginnen, en dat jij niet te laat bent geweest om VK te laten weten van de overeenkomst af te zien.

Het is heel simpel: wanneer jij een telefoontje hebt gekregen, begint VK al te tellen. Maar dat is dus te vroeg, want er IS helemaal nog geen overeenkomst.

Leo62
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2007 08:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Leo62 »

Ook wij hebben geen goede ervaringen met vakantiekaart.

Ons werd gevraagd of wij kennis wilden maken met het systeem van vakantiekaart. We wilden eerst weten of het iets voor ons was, maar daarvoor moesten we de kaart op proef nemen, anders konden we het aanbod niet bekijken.

Tijdens de proefperiode besloten we dat dit niets voor ons was, en wij hebben de kaart volgens de regels teruggestuurd. Helaas kan dit niet aangetekend, en nu sturen ze hun incassobureau achter ons aan omdat de kaart niet op tijd binnen zou zijn gekomen.

Wij zijn nu dus verplicht om inmiddels 79 euro te betalen voor iets wat we helemaal niet kunnen gebruiken. Wat moeten wij met coupons waar we niets mee kunnen????

Wij hopen op deze manier tenminste andere mensen te kunnen behoeden tegen dezelfde vergissing die wij hebben gemaakt.

Is hier nou niets tegen te doen???

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hebben ze die 79, of 75 euro al afgeboekt?

Wat veel mensen niet weten, is dat je geen 30 dagen, maar een heel jaar hebt om onterechte afboekingen ongedaan te maken.

JIJ hebt expliciet geen toestemming gegeven om die 75 euro af te boeken. Er kan dus ook geen sprake zijn van wilsovereenstemming.

En ga eens de voorwaarde na die ik eerder in dit topic noemde: vraag eens na bij de Kamer van Koophandel of de overeenkomst is ingeschreven (ja, ik herhaal het voor het gemak maar even). Wedden dat er geen inschrijving heeft plaatsgevonden?

Terugboeken, dat geld, zou ik zeggen, en het incassobureau ervan in kennis stellen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien. Je doet immers geen zaken met hen en je bent geen wanbetaler, dus ze zullen zich er gewoon buiten moeten houden.

Leo62
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2007 08:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Leo62 »

Kan dat echt dat je dat zo tegen een incassoburo zegt???

Ik ben bang dat er gerechtelijke kosten overheen komen als ik nu niet betaal, en daar rekent vakantiekaart natuurlijk ook op :(

idril calaelen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door idril calaelen »

bodejosm43

ten eerste: ik ben blij dat je positief hebt gereageerd op mijn laatste reactie, je begrijpt waar het mij om te doen is.
Mijn voorstel bestaat dus uit een proefperiode, de kaartbezitter gaat zelf de boer op met zijn kaart (boekt waar ie dat zelf wil.....).

Pas als VK de korting inderdaad toekent, is de klant gebonden aan die waardebonnen, en pas DAN boeken jullie 75 euro af......
Heel goed idee, dat lijkt mij inderdaad een beter initiatief. Helaas kan ik er echt niks aan veranderen omdat ik sowieso geen contact heb met het bedrijf (ik bel vanuit een extern centre) en als ik dat al had zou ik waarschijnlijk als het minste van het minste worden beschouwd :wink:
Overigens heb ik een vraag aan je: ik heb de indruk dat de weerstand (onder meer hier op het TROSforum) weldegelijk invloed heeft op jullie verkoopverhaal aan de telefoon. Kan dat (behoudens een enkele uitzondering) kloppen?
Eigenlijk valt dat mij enorm mee, sowieso laten de meesten mensen je wel je praatje houden wat ik niet had verwacht toen ik daar vorig jaar voor het eerst ging werken. Bij vakantiekaart heb ik nog nooit iemand aan de lijn gehad die had gehoord dat het een slecht of bedriegelijk produkt was. Natuurlijk wel veel mensen die het niet eens zijn met het 75 euro verhaal.

Ik denk wel dat iedereen wat huiveriger is voor telefonische verkoop omdat het gewoon bij meerdere bedrijven fout gaat. Mensen voelen zich bedrogen en durven daarna niet met je in zee te gaan ook al zijn ze het ermee eens dat het produkt leuk voor ze is. En dit is ook de reden dat ik voor verkoop zonder addertjes onder het gras ben omdat ik hoop dat mensen in de toekomst vertrouwen in telefonische verkoop ed terug krijgen.

groetjes

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Idril Calaelen.

Ik denk altijd maarzo van: als ik dit wil, had ik jullie wel gebeld. En dat geld niet alleen voor VK, maar ook met al die andere dingen die ze je proberen te verkopen via de telefoon.

Jij zegt dat je het eerlijk probeert te verkopen, maar jij moet het nu opboksen tegen je collega's die wel een hoop onzin zitten te verkopen. Ik ben nog niet zo lang geleden ook door VK gebeld en zei dat ik de verhalen op het internet had gelezen en dat ik er ook verder geen belangstelling voor had.

Toen vroeg ze, wat heeft u gelezen dan? Ik weer van, moet ik u dat uitleggen of wilt u het echt weten? Nouja, even met dat vrouwtje gediscuseerd over de voor en nadelen en bla, bla, bla en heb toen afgehaakt.

Ik kan echt die korting overal bedingen, zonder lid van welke club dan ook te zijn. Kwestie van goed zoeken en uitpluizen, kan je honderden Euro's schelen en vaak zijn het juist die reisbureau's, waar VK geen zaken mee doet.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kan dat echt dat je dat zo tegen een incassoburo zegt???

Ik ben bang dat er gerechtelijke kosten overheen komen als ik nu niet betaal, en daar rekent vakantiekaart natuurlijk ook op
Een incassobureau blaast slechts hoog van de toren. Zij mogen helemaal geen buitengerechtelijke kosten rekenen. Om die kosten op te voeren, zullen ze al een rechtszaak tegen je hebben moeten opstarten. Ik moet het eerste incassobureau nog treffen dat dit doet.

Wanneer jij kunt laten zien dat je wel akkoord ging met die 2,95, maar nooit akkoord zou zijn gegaan met die 75 euro, zal het incassobureau het echt hard moeten spelen om voor amper 3 euro een rechtszaak tegen je aan te spannen. Verliezen ze die, dan kost het ze honderden euro's. Het is overigens zo, dat ZIJ moeten aantonen dat er een contract is, waaruit blijkt dat vakantiekaart die 75 euro mag incasseren. En zoals gezegd, die termijn gaat pas lopen op een moment dat de overeenkomst is vastgelegd bij de KvK.

Minister Hirsch Ballinn heeft kortgeleden aangekondigd dit soort praktijken aan te willen pakken.

Kijk, een incassobureau mag wettelijk slechts 15 procent kosten rekenen. Daar is (indien het basisbedrag erg laag is) een bepaald minimum aan verbonden, maar bij 75 euro mogen ze niet meer dan 11,25 euro rekenen. Tenminste: 75 euro lijkt mij persoonlijk hoog genoeg om van die 15%-regel uit te kunnen gaan.

Buitengerechtelijke kosten zijn pure fantasiebedragen, die men volledig in eigen zak steekt, zonder er iets voor te doen. Ze moeten bovendien aantonen dat ze die kosten hebben gemaakt.

xileS
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:19

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door xileS »

Ik heb vandaag een brief gekregen, waarin staat dat ik GRATIS (normale prijs 99,95 euro volgens het brief) een onbeperkt lidmaatschap heb gekregen, omdat ik mee heb gedaan aan een enquête. Er staat ook dankzij ww.fit-en-fris.nl zijn en blijven de kosten voor uw lidmaatschap 0,00 euro. Ik heb geloof ik nog nooi een enquête gemaakt op die site, maar op een andere.
Pas geleden had ik ook een email ontvangen van VK, daarin stond ook een link om me af te melden als ik geen VK wilde. Dat had ik dus ook gedaan, maar dat heeft geloof ik niet helemaal gewerkt. Want later kreeg ik nog een mail van VK, alleen daarin stond geen link om me af te melden.
Ik weet niet of ik dit allemaal moet vertrouwen, er staat dat alles gratis is en ik niets hoef te betalen.
Trouwens ik heb nog nooit echt een kaart ontvangen, maar alleen een kaartnummer.
Ik ga er eigenlijk ervan uit dat ik me niet hoef af te melden als ik er toch geen gebruik van maak, want ik heb nog nooit me rekening nr. gegeven en er staat achterop ook: De standaardprijs zoals vermeld op de website is niet van toepassing. Afnemer is geen bijdrage verschuldigd. En normaal gesproken zijn de kosten van de kaart ook maar eenmalig geloof ik.

Gesloten