Pagina 37 van 101

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 13 nov 2008 22:51
door uwenergieadviseur
Heeft de NEM u ook een oor aangenaaid door middel van telefonische verkoop of andere louche werkzaamheden.

Wij helpen u om kosteloos en zonder boete van uw ongewenste contract af te komen.

Voor meer informatie, bellen tussen 10.00 en 18.00 uur.

bel 06-11066573 indien geen gehoor bel 06-21257347

Erik Ellen Thijn Muller

Mailen kan natuurlijk ook.

[email protected]

Met vriendelijke groeten,

Uw Energie-adviseurs

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 13 nov 2008 23:25
door jsp
Ik zou er zeker gebruik van maken als je graag nogmaals belazerd wilt worden. Deze keer door onafhankelijke adviseurs met een 06-nummer.
Als je je links al een oor hebt laten aannaaien wil je dat natuurlijk ook graag aan de rechterkant. Kun je weer Recht in de spiegel kijken.

U kunt natuurlijk ook voor de juiste weg kiezen: SGC Geschilencomissie Consumentenzaken voor Energie

WAT DOEN DIE MODERATORS VAN DIT FORUM EIGENLIJK!!!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 nov 2008 14:13
door MamMaria
@polderboy: je had het met haar, neem ik aan, toch wel over die (in mijn ogen tenminste) terroristen gehad en voor die 'overvallers' gewaarschuwd?!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 nov 2008 14:13
door Pietje99
Het zijn echt volhouders bij de NEM.

Ik ben inmiddels (niet overdreven) al zes keer gebeld de afgelopen tijd en elke keer geef ik gelijk aan dat ik niet meer gebeld wil worden en al duidelijk heb gemaakt dat ik me niet bij de NEM wil aansluiten.

Reactie: 'Sorry mevrouw, ik zal er notitie van maken, het zal niet meer gebeuren'......

De laatste wat gelukkig zo eerlijk om ervan te maken: 'Ik hoop dat u niet meer gebeld zult worden'...

Zullen ze ooit ophouden?? Ik overweeg een klacht in te dienen, maar na alle verhalen vraag ik me af of dat zin heeft.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 nov 2008 19:52
door SannekevW
Helaas, ook mijn moeder is slachtoffer geworden van deze maffia-maatschappij.
Ook zij is telefonisch benaderd (natuurlijk tijdens het koken, wanneer je de aandacht er niet helemaal bij hebt).
Zij heeft duidelijk ja gezegd tijdens het bevestigen van haar naam en adres, maar op de vraag of het haar duidelijk was dat ze overstapte heeft ze geantwoord:"nee, ik ga alleen akkoord met het ontvangen van informatie", gelukkig geen banknummer gegeven.
Na ontvangst van de "bevestiging overstap" heeft ze alles (helaas niet aangetekend, want je gaat er toch niet onnodig geld tegenaan gooien?)teruggestuurd.
Helaas, zo zei de jongen achter de telefoon, het was niet aangekomen, waarna hij direct wist te vertellen dat maarliefst 1% van de post verdwijnt(opmerkelijk dat de volle procent schijnbaar de NEM betreft).
Meteen heeft zij de opnameband opgevraagt van het gesprek, aangezien ze daarin heeft gezegt dat ze niet akkoord gaat met een overstap.
Wat blijkt?De band is ronduit gemanipuleert!!!!!!!!
Overal is domweg haar eerste JA achter geplakt!!!!!
DAT DIT KAN, wie doet er wat aan?
Zullen we met z' n allen eens langs Rotterdam?

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 nov 2008 21:02
door eddy2
Ik ben vanavond benaderd, rond 18:00. Mij werd verteld dat Nuon vanaf januari volgend jaar stopt met de levering van energie en dat alle lopende contracten door de Nederlandse energie maatschappij worden overgenomen. Normaal gesproken zeg ik dat ik geen belangstelling had, maar deze was ik toch verbaasd en nieuwsgierig. Dat ik dat niet in de media had opgepikt, wist ze ook nog te vertellen. Toen vroeg ik wat het nou precies allemaal betekende...

Ik kreeg geen verzoek, maar letterlijk werd mij verteld dat ik een 3-jarig contract kreeg waarbij de energie kosten tegen inkoop prijs aan mij worden geleverd. Ik heb bedankt, en toen zei dat meisje dat ik het niet begreep; het was geen verzoek tot overstappen, maar een mededeling dat ik een 3-jarig contact kreeg, waarmee ik per jaar minstens 160 euro bespaar. Ik heb gezegd dat ik daar geen zin. Meneer, alles wordt volledig opgenomen, dus dit is een oprechte aanbieding, 160 euro per jaar bespaart u, zei ze erachteraan. Ik zei nogmaals dat ik er geen behoeft aan had, en toen was het gesprek snel beëindigd. Voor de zekerheid houd ik de brievenbus maar even in de gaten, voor het geval ze ook met de opname van mijn gesprek gaan rommelen.

Als ik over deze oplichtingspraktijken ergens een officiële klacht kan indienen, dan hoor ik het graag!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 nov 2008 21:42
door uwenergieadviseur
Beste JSP

Wij werken allebei voor een verkooporganisatie die voornamelijk adviseert in energieprodukten
Hierdoor komen wij ook vaak in aanraking met mensen die door NEM er ingetuind zijn. Om van een lopend contract af te komen zul je bij elke organisatie een boete moeten betalen en tevens op zoek gaan naar een andere aanbieder. Wij willen deze contracten wel afkopen, dit in tegenstelling tot Essent of Eneco. Dit scheelt mensen veel onnodig juridisch getouwtrek.

Met vriendelijke groet,

[email protected]

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 nov 2008 22:42
door jsp
Om van een lopend contract af te komen zul je bij elke organisatie een boete moeten betalen en tevens op zoek gaan naar een andere aanbieder. Wij willen deze contracten wel afkopen
Aha. u betaalt deze boete bij voortijdige overstap (= kunstmatig gecreërde kosten om een overstap te ontmoedigen, dit toont het faillissement van de vrije energiemarkt al aan) dus uit eigen zak? U bent een filantropische instelling! Zeer nobel en prijzenswaardig! Hulde voor u! Maar waarom gaat u dan schuil achter een niet te traceren e-mail-adres en 2 niet te traceren 06-nummers? Iedereen mag toch wel weten wie het zo goed met hen voor heeft?
Wij werken allebei voor een verkooporganisatie die voornamelijk adviseert in energieprodukten
Ach, ik was er al bang voor. Die kunstmatig opgeworpen boetes moeten toch ergens weer terug verdiend worden. Uiteindelijk moet iemand die betalen, en dat zijn echt niet de energieleveranciers maar dat is de consument. P.S.: U weet dat commerciële activiteiten op het forum niet zijn toegestaan?

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 18 nov 2008 08:56
door HuJuh
Als aanvulling op jsp:

Ga eens naar dezelink en zoek op "[email protected]".

Ik hoef dat soort dingen niet te downloaden, maar aan de link te zien (breasts.natural) en de titel van de posts (some chick) vermoed ik dat dit geen natuur documentaires zijn. Lekker professioneel :?

Als je voor een serieuze organisatie werkt hoef je niet met een gmail account te werken. En natuurlijk de belangrijkste opmerking van jsp: commerciele activiteiten zijn niet toegestaan op het forum.

Ow en nog een aanvulling: Eneco en Essent nemen soms wel je boete over. Kwestie van wat kneden en vooral vriendelijk blijven.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 18 nov 2008 15:56
door jsp
Ow en nog een aanvulling: Eneco en Essent nemen soms wel je boete over. Kwestie van wat kneden en vooral vriendelijk blijven
Het lijkt me dat Eneco en Essent deze kostenpost vrolijk doorberekenen aan hun (overige) klanten.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 18 nov 2008 16:59
door HuJuh
Ik neem aan dat het geld ergens vandaan moet komen, dus zal de "opdrachtgever" van "uwenergieadviseur" dat ook op de één of andere manier van zijn klanten krijgen.

Maar als nou iedereen alle boetes gaat overnemen, wat is dan nog het nut van een boete!? Behalve geld sluizen!?
Maar misschien is dat beter voor een ander/nieuw topic :wink:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2008 11:09
door JGBrink
onderstaande brief(tekst) heeft mijn broer aangetekend verstuurd nadat de NEM onze 86-jarige moeder telefonisch heeft benaderd.......

Aangetekend

Aan: Nederlandse Energie Maatschappij B.V., postbus 23064, 3001 KB Rotterdam
C.c.
Nuon CCC,
Postbus 40021,
6803 HA Arnhem



Mijnheer/mevrouw,

In de week 46 op woensdag 12 november, heeft iemand die zich bekend maakte als werkend voor Nuon, althans namens Nuon, althans doen voorkomend en/of suggererend met medeweten en dan wel met instemming van Nuon, mij gebeld met het verzoek om mee te werken aan een enquete, althans het op enigerlei wijze invullen van een vragenlijst dan wel beantwoorden van vragen. Toen ik bezwaar maakte tegen deze onverhoedse benadering beweerde degene die belde dat medewerking absoluut noodzakelijk was en dat ik een aantal vragen moest beantwoorden met uitsluitend ja of nee. Ik voelde mij hierdoor geïntimideerd en heb met tegenzin meegewerkt.

Op 18 november ontving ik post van Nederlandse Energie Maatschappij en hierdoor is het mij gewaar geworden dat ik kennelijk onder valse voorwendsels, althans door het wekken van een verkeerde suggestie, namelijk dat u namens Nuon belde, ben verleid, althans gemanipuleerd tot het kennelijk sluiten van een overeenkomst die ik niet wil.

Ik heb mij verstaan met het customer care centre van Nuon in Arnhem en in overleg met hen heb ik besloten aangifte te doen bij de politie wegens poging tot oplichting, subsidiair opzettelijke misleiding, meer subsidiair valse voorlichting.

Ik beroep mij hierbij op de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.en constateer dat u in overtreding heeft gehandeld met het Burgerlijk Wetboek, Boek 6, afdeling 3A Oneerlijke Handelspraktijken, artikel 193b, lid 2, sub a en b, benevens artikel 193c, alsook in het bijzonder artikel 193d, meer in het bijzonder artikel 193d, lid 3, alsook artikel 193i, in het bijzonder artikel 193i lid m (betreffende het zich valselijk verschuilen achter de identiteit van een producent/fabrikant/leverancier die kennelijk wel het vertrouwen geniet van de benaderde consument.)

Op grond van deze constateringen stel ik vast dat er geen sprake is, is geweest of kan zijn van een mondelinge, laat staan schriftelijke overeenkomst rechtens voornoemde bepalingen, althans rechtens de in dit land dienaangaande geldende wetten, wettelijke bepalingen, gewoonterecht, algemeen aanvaarde omgangsvormen, fatsoensnormen, maatschappelijke conventies en wat dies meer zij.

Dat ik bij deze een eventuele door u ter berde gebrachte overeenkomst expliciet en nadrukkelijk opzeg en verwerp, laat onverlet dat ik mij te allen tijde zal beroepen op het niet existeren in juridische en materiele zin, alsook op het nimmer op enigerlei wijze kunnen hebben geëxisteerd, van zo’n eventuele door u ten onrechte voorgewende overeenkomst op grond van argumenten en bepalingen voornoemd.

Ik eis hiervan schriftelijke bevestiging en alsook eis ik excuses voor het totaal onbetamelijke gedrag van uw verkoopmedewerker. Tevens eis ik dat ik in het vervolg verschoond blijf van de vuige colportagepraktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij.

De door u aan mij gestuurde bescheiden munten uit in algemeenheden en onduidelijkheden, open einden, onbegrijpelijkheid, vaagheden en anderszins cryptische formuleringen waarmee u zich kennelijk tracht in te dekken tegen teweerstelling mijnerzijds. Het e.e.a. maakt de stellige indruk dat het uw opzet is om aan argeloze en weerloze mensen een blanco cheque te ontfutselen door middel van misleidende praatjes. Mocht u nog overwegen op deze voze documenten enige actie te baseren, weet u zich dan verzekerd van directe en adequate juridische tegenactie mijnerzijds.

Is getekend,

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2008 11:24
door jsp
Ik denk dat uw broer (die zich blijkbaar af en toe voor uw moeder uitgeeft) langer op school heeft gezeten dan de gemiddelde NEM medewerker ... maar ik denk dat de boodschap desondanks toch wel duidelijk is.

Succes.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2008 11:56
door Shine
Hahahah, en nu maar hopen dat de gemiddelde NEM/NL energie medewerker(ster) begrijpt wat er in die brief geformuleerd staat.

Verder,.wauw al 70 pagina's vol NEM ellende en nog steeds ziet de toezichthouder geen problemen met de NEM?
Verbaas u niet, verwonder u slechts........ :?

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2008 12:01
door MamMaria
@JGBrink:
Goeie brief!
Heb 'm meteen even gekopieerd en geplakt; misschien kan ik deze brief ook nog een keer gebruiken tegen dit soort (in mijn ogen) terroristen en piraten!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2008 15:57
door petr@1967
Geachte lezer(es),

Net als de meeste mensen in dit forum heb ik ook te maken gehad met de praktijken van div. energie maatschappijen. :?
Echter ik heb er het na div. telefoontjes, e-mails en brieven niet bij
laten zitten!
Ook ik ben zonder toestemmming overgezet door het NEM.
En heb me na telefoontjes met de bedrijven zelf, radar en hulporganisaties, laten informeren en doorwijzen naar de GESCHILLENCOMMISSIE van Energie en water.
Voordat deze het in behandeling nam duurde het zo'n 3 maanden.
Maar wat was ik verbaast..NEM deed mij een schikkingsvoorstel!!! :shock:
Waarin ze vermelden, dat ik een "Terugswitch Zonder Gebruik"
zou krijgen, mijn kosten voor de commissie zouden vergoed worden
en ik zou terug geplaatst worden naar mijn oude leverancier (Energie:direct)
Aangezien dat me een goede oplossing leek ben ik hiermee accoord gegaan.
En ja hoor ik kreeg het geld terug van de commissie van de NEM,
ze zetten me kosteloos terug naar mijn oude leverancier,
ondertussen deed niemand verder iets.
Energie:direct beweerde niets te kunnen doen, de netbeheerder kon niets doen, maar Energie:direct had me wel beloofd me een bos bloemen te sturen als ik weer bij ze terug was....
Echter ik was terug.. bloemen gehad,maar ze waren wel duur!
Nl. haast 600 euro!! (3 termijnen van haast 200 euro energie (schatting)per maand)
Wat deden ze : ze stuurden een e-mail waarin ze claimden de leverancier te zijn van de in de tussentijds geleverde energie...
maar dat kon helemaal niet, ze hadden in juli een eindafrekening gestuurd,NEM had het overgenomen en daar hoefde ik niets aan te betaling vanwege het schikkingsvoorstel!
Wat deed Energie:direct?
Ik gaf netjes mijn meterstanden van oktober aan hun door.
Maar ze gaven in oktober de meterstanden van juli door aan de netbeheerder.
Toen ik dat las...belde ik de netbeheerder, die zei dat dat niet is toegestaan ,het mag NIET met terugwerkende kracht!!!
Daarbij zal ik nu geschat worden en wie betaalt nu die extra kosten?
En in die tussentijd heb ik ook nog een rekening van de NEM gekregen!
Ik heb ze op hun mailformulier duidelijk gemaakt, dat dat een fout betreft.
Maar het (NEM)dossier bij de klachtencommissie is inmiddels gesloten en ik zit nu nog met de ellende!
Wie weet wat ik nu moet doen?
:? Mvg,

Petr@

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2008 17:07
door tomsat50
Ook ik ben er ingetrapt na door de NEM telefonisch benaderd te zijn.
Meestal ben ik erg alert op dit soort telefoontjes, maar mij is min of meer voorgehouden dat dit een wijziging in de energievoorziening is waar iedereen mee te maken krijgt. Ik ben er regelrecht ingetuind!
Om een lang verhaal kort te houden: ik heb direct, na ontvangst van het welkomstpakket met de beruchte 'bevestiging aanmelding' een aangetekende brief teruggestuurd met als onderwerp 'annulering overeenkomst' gebruikmakende van de 7 dagen afkoelingsperiode die in hun produktvoorwaarden staat vermeld.
Tevens heb ik mijn huidige energieleverancier op de hoogte gesteld dat ik niet wil dat de NEM het bestaande contract beeindigt.
Dit kan door mijn huidige leverancier helaas niet tegengehouden worden, maar de kans dat dit toch gebeurt is nagenoeg 0 % vanwege mijn directe en correcte actie, zo werd mij verteld. Ook heeft men er notitie van gemaakt en zodra het mis mocht gaan wordt ik direct door mijn leverancier gebeld. Ik ben niet de enige trouwens.... de NEM schijnt berucht te zijn vanwege de door hun gehanteerde 'verkooptactiek'....... misselijkmakend!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2008 19:44
door MirandaS
Pardon??

Ik vroeg nog aan die telefoongup dat ik mijn bankrekening niet wou geven, en hij zij dat het moest omdat het""later" toch afgeschreven moest worden.

Moet je gewoon een brief schrijven dat je het niet wilt?
want het is leuk zo'n welkoms pakket, maar er zit geen afzegbrief in.

ze kunnen lekker praten daar..

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 22 nov 2008 11:15
door Rein31
Geachte heer Brink,

De ervaringen van JG Brink met de Nederlandse enrgie Maatschappij sluiten geheel (nog sterker nagenoeg 100 % geklijk) aan bij wat ons is overkomen.
Ik heb telefonisch contact gezocht met de NEM, opzeggen per e-mail, zoals aangegeven in het telefoongesprek was niet mogelijk. NEM heeft geen klanten balie, dus een koerier sturen heeft geen zin.

7 dagen opzegtermijn
LET OP: dit is 7 WERKDAGEN ipv dagen.
Toen ik op de 7e dag belde gaf de telefoniste van NEM aan dat ik te laat was met opzeggen. Zij bleef dit ook volhouden.
Via een kennis werd ik attent gemaakt op de 7 werkdagen

Ik heb ook aangetekende opzegbrief gestuurd een brief naar de NEM.

Kort om: DOE GEEN Zaken met de Nederlandse Energie Maaatschappij

Ik overweeg ook om aangifte te doen van van wegens poging tot oplichting, subsidiair opzettelijke misleiding, meer subsidiair valse voorlichting. ( ps: dhr Brink dank voor de tekst!)

Doe er u voordeel mee!

mvg

Rein

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 22 nov 2008 14:10
door warmar
Ik ben woensdag 19-11 benaderd, en heb toestemming gegeven voor het toesturen van de contracten omdat ik er binnen 7 werkdagen nog vanaf kon.
Ik heb 3 keer gevraagd of ik kon afzeggen via mail. Mij werd verzekerd dat dit geen probleem was.
Ik heb gisteren de informatie binnen gekregen, en heb besloten er geen gebruik van te willen maken. Ik heb dus direct een mailtje gestuurd, en hier ook een terugmelding van gekregen dat mijn mail z.s.m. in behandeling wordt genomen.
Maar met het lezen van dit forum ben ik toch wat ongerust geworden.
Wie heeft ervaring met het afzeggen via mail? Of is het beter om het telefonisch te doen?