Niets houdt mij tegen om een negatieve stem uit te brengen op ieder bericht van jou, als er transparantie is.Moneyman schreef:Maar serieus: ik vind het een scheef gaande vergelijking. De stelling was dat het gewenste systeem politiek gebruikt kon worden. Politiek gebruik is vaak juist mogelijk omdat het in de achterkamertjes, buiten het zicht dus, plaats vindt. Bij een transparant systeem heb je die achterkamertjes niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1
Re: Feedback op het Forum - deel 1
Ik vraag me af wat het nut is van ern PB of PM zoals het hier genoemd wordt.
Het gaat toch om de vragensteller en niet om de mogelijkheid onderling te kunnen corresponderen?
Het gaat toch om de vragensteller en niet om de mogelijkheid onderling te kunnen corresponderen?
Dat klopt. Maar als zowel de forumbezoekers als de moderators kunnen zien dát jij dat doet, wordt de politieke gedrevenheid ineens zichtbaar en komt daardoor in een ander daglicht te staan. Nog los van het feit dat anderen er dan óók op kunnen reageren, om jouw negatieve stem te neutraliseren. Dat is nu allemaal niet mogelijk.alfatrion schreef:Niets houdt mij tegen om een negatieve stem uit te brengen op ieder bericht van jou, als er transparantie is.Moneyman schreef:Maar serieus: ik vind het een scheef gaande vergelijking. De stelling was dat het gewenste systeem politiek gebruikt kon worden. Politiek gebruik is vaak juist mogelijk omdat het in de achterkamertjes, buiten het zicht dus, plaats vindt. Bij een transparant systeem heb je die achterkamertjes niet.
Ik ga hier niet zeggen dat Moneyman burgemeester van Amsterdam mag worden......
Die PB met XXX was daarom ook voor test of het nog werkte en kreeg bericht van Ban.
Ik vind het vaak goed om buiten forum om dingen te zeggen, en hopelijk gaan ze dat niet alsnog hier plaatsen!
Maar als ik dit off Topic hier boven zou melden zie ik alleen of het al gemeld is en niet hoeveel en door wie.
Het is een loterij van wie toevallig eerste is en als dat een fout persoon is?
Een teller voor meldingen en meerdere meningen had vermoedelijk de Ban van Money kunnen voorkomen!
Van mij mag er een teller op die knop en gelijk aangeven wie er nog meer gemeld hebben.
Dan had Witte Angora Money op de hoogte kunnen stellen wie er een hekel aan hem zouden hebben... maar nu is het gissen!
Een gemeld door; en vele zullen minder snel die knop ge/misbruiken!
Die PB met XXX was daarom ook voor test of het nog werkte en kreeg bericht van Ban.
Ik vind het vaak goed om buiten forum om dingen te zeggen, en hopelijk gaan ze dat niet alsnog hier plaatsen!
Maar als ik dit off Topic hier boven zou melden zie ik alleen of het al gemeld is en niet hoeveel en door wie.
Het is een loterij van wie toevallig eerste is en als dat een fout persoon is?
Een teller voor meldingen en meerdere meningen had vermoedelijk de Ban van Money kunnen voorkomen!
Van mij mag er een teller op die knop en gelijk aangeven wie er nog meer gemeld hebben.
Dan had Witte Angora Money op de hoogte kunnen stellen wie er een hekel aan hem zouden hebben... maar nu is het gissen!
Een gemeld door; en vele zullen minder snel die knop ge/misbruiken!
-
[quote="Lady1234"]Ik vraag me af wat het nut is van ern PB of PM zoals het hier genoemd wordt.
Het gaat toch om de vragensteller en niet om de mogelijkheid onderling te kunnen corresponderen?[/quote U heeft uw PM uitgezet, waardoor informatie niet, wanneer gewenst, voor forumcollega's niet zichtbaar, uitgewisseld kan worden. Ik heb een case zèlfs helemaal afgewerkt via PM, toen collega's negatief bleven reageren. Een prima voorbeeld om desondanks ongestoord de vraagsteller te kunnen helpen.
Het gaat toch om de vragensteller en niet om de mogelijkheid onderling te kunnen corresponderen?[/quote U heeft uw PM uitgezet, waardoor informatie niet, wanneer gewenst, voor forumcollega's niet zichtbaar, uitgewisseld kan worden. Ik heb een case zèlfs helemaal afgewerkt via PM, toen collega's negatief bleven reageren. Een prima voorbeeld om desondanks ongestoord de vraagsteller te kunnen helpen.
Ik heb PM niet uitgezet, ik heb het niet aangezet. Ik zou werkelijk niet weten welke informatie ik met iemand hier zou moeten wisselen die andere leden niet zouden mogen lezen.
-
Ik gaf u zojuist een voorbeeld ... juist ten bate van een vraagsteller.Lady1234 schreef:Ik heb PM niet uitgezet, ik heb het niet aangezet. Ik zou werkelijk niet weten welke informatie ik met iemand hier zou moeten wisselen die andere leden niet zouden mogen lezen.
Aanzetten is nodig wanneer u een privé-mededeling wilt gaan doen om wat voor reden dan ook. Misschien een eigen belevenis, die u niet publiek wilt delen, of een adres om iets te kunnen toesturen of te ontvangen ... een telefoonnummer uitwisselen ... enz.
Maar dit is een anoniem forum voor consumentenvragen. Geen facebook of iets in die geest.
-
Een privé-mail blijft hier altijd nog anoniem voor beide. Ik heb echter PM-contacten gehad, waarin uiteindelijk het (mail-)adres of telefoonnummer werd uitgewisseld en waaruit goede contacten zijn ontstaan buiten het forum en de oorspronkelijke case om.Lady1234 schreef:Maar dit is een anoniem forum voor consumentenvragen. Geen facebook of iets in die geest.
Prima tool dus.
Via PB blijft u toch nog steeds anoniem, ja toch? ik kan me voorstellen dat je iets off topic aan een forum gast zou willen vragen zonder geband te worden, iemand vroeg eens aan mij ....wat is jouw website ik heb wel interesse. Nou mooi toch een PB tje, en zo krijg ik af en toe leuke berichtjes die niet eens lijken op feest-boek...bedankjes enzo.
Dat u daar nou niet van houdt zeg, daar kan ik niets aan doen.
Dat u daar nou niet van houdt zeg, daar kan ik niets aan doen.
-
[quote="atlas1302"]Via PB blijft u toch nog steeds anoniem, ja toch? ik kan me voorstellen dat je iets off topic aan een forum gast zou willen vragen zonder geband te worden, iemand vroeg eens aan mij ....wat is jouw website ik heb wel interesse. Nou mooi toch een PB tje, en zo krijg ik af en toe leuke berichtjes die niet eens lijken op feest-boek...bedankjes enzo.
Dat u daar nou niet van houdt zeg, daar kan ik niets aan doen.[/quot
Goed voorbeeld van een 'intiemere' toepassing, die dus niet gemeld kan worden als off-topic/SPAM. Bedankt!
Dat u daar nou niet van houdt zeg, daar kan ik niets aan doen.[/quot
Goed voorbeeld van een 'intiemere' toepassing, die dus niet gemeld kan worden als off-topic/SPAM. Bedankt!
Even een paar dagen niet op dit forum geweest en wat langer dit topic niet gelezen omdat het wel wat erg lang geworden was. Zit ik nu in Oostenrijk op mijn balkonnetje vakantie te vieren, uit nieuwsgierigheid daarnet even pagina 40 geopend en, toch wel tot mijn verbazing, gemerkt: Moneyman is terug. Heeft ons aanhoudende commentaar, hoewel ik misschien was afgehaakt, toch zin gehad. Dat doet mij goed. En Moneyman, ik ben de zoveelste: WELKOM TERUG!
-
@stofzuigertje : ik lees deze reactie nu pas echt goed : wat bedoel je hiermee? Dat Tenormin al lang terug is en jij haar nog niet onder een andere naam hebt ontdekt?stofzuigertje schreef:Terormin is wel een beetje lang terug, die zou ik graag onder andere naam hier willen ontdekken
Of : ze is al wel een beetje lang - weg- en die zou je graag onder een andere naam terug zien?
Het is mij niet helemaal duidelijk nl en ik ben benieuwd naar je antwoord...
@moederslink
Gezien de reacties van Tenormin op het Kassa forum denk ik dat de tweede zin van toepassing is.
Gezien de reacties van Tenormin op het Kassa forum denk ik dat de tweede zin van toepassing is.
De Ban is te lang terug en ik weet niet of deze onder andere naam al terug is...
-
Ik wil nog even een duit in het zakje doen als het gaat om feedback.
Onderstaand bericht, wat nu door een van de gebruikers in het huiskamertopic is geplaatst, heb ik nooit gelezen, omdat ik nooit in dat topic gekeken heb. De waarschuwing in kwestie heb ik dus niet meegekregen, dus ik zou mijn gedrag er ook niet op kunnen aanpassen. De redactie leest zelf niet alle topics en berichten, is het reëel om te verwachten dat de vaste gebruikers dat dan wel doen? Ik doe het sowieso niet, van sommige topics wordt ik al moe als ik de titel alleen al zie. En andere topics lees ik niet omdat de titel mij al doet vermoeden dat het om zaken gaat waar ik toch geen verstand van heb.
Mijn suggestie is dat Radar een apart topic 'mededelingen' aanmaakt, en via dit topic dit soort berichten, maar ook wijzigingen, communiceert. Iedere (vaste) gebruiker kan dan op de hoogte zijn van dingen die er spelen, vanuit de redactie gezien.
Verder blijf ik bij mijn mening dat er gestopt moet worden met permabans. Een ban van een week of 14 dagen om even 'af te koelen' is ruim voldoende.
Onderstaand bericht, wat nu door een van de gebruikers in het huiskamertopic is geplaatst, heb ik nooit gelezen, omdat ik nooit in dat topic gekeken heb. De waarschuwing in kwestie heb ik dus niet meegekregen, dus ik zou mijn gedrag er ook niet op kunnen aanpassen. De redactie leest zelf niet alle topics en berichten, is het reëel om te verwachten dat de vaste gebruikers dat dan wel doen? Ik doe het sowieso niet, van sommige topics wordt ik al moe als ik de titel alleen al zie. En andere topics lees ik niet omdat de titel mij al doet vermoeden dat het om zaken gaat waar ik toch geen verstand van heb.
Mijn suggestie is dat Radar een apart topic 'mededelingen' aanmaakt, en via dit topic dit soort berichten, maar ook wijzigingen, communiceert. Iedere (vaste) gebruiker kan dan op de hoogte zijn van dingen die er spelen, vanuit de redactie gezien.
Verder blijf ik bij mijn mening dat er gestopt moet worden met permabans. Een ban van een week of 14 dagen om even 'af te koelen' is ruim voldoende.
[. RE: Hoe Stichting CAV Zoetermeer te werk gaat
door Radar » 23 mei 2018 16:51
Brahms schreef:
En heel Nederland weet natuurlijk wat stichting CAV is.
Nog nooit van gehoord. Delen ze gratis geld uit ?
Wat wil je verder met deze wat ovetspannen overkomende mededeling ?
Dit soort onvriendelijke reacties zijn niet in lijn met onze huisregels, die voorschrijven dat men op dit forum respectvol met elkaar discussieert.
Bovendien is het (helaas) het zoveelste voorbeeld van een vervelende reactie van een 'doorgewinterde' gebruiker van het Radar-forum op iemand die hier voor het eerst een bericht plaatst.
Wij vinden het zeer onwenselijk dat nieuwe forumgebruikers op een dergelijke manier 'verwelkomd' en vaak ook afgeschrikt worden, en zullen hiervoor vaker waarschuwingen / bans uitdelen.
Radarverified
Trollen moeten permanent verbannen worden, daar heeft de moderatie flinke stappen gezet.
Het trollenprobleem is redelijk adequaat aangepakt.
We worden en allemaal niet vrolijk van wanneer de trollensluis weer wordt geopend.
We worden en allemaal niet vrolijk van wanneer de trollensluis weer wordt geopend.
Was Brahms dan een troll?
Bij een ban is het voor betreffende niet meer mogelijk op het forum te kijken, zo'n bericht met reden van moderatie is dus ook niet meer door haar/hem te lezen.
Bij een ban is het voor betreffende niet meer mogelijk op het forum te kijken, zo'n bericht met reden van moderatie is dus ook niet meer door haar/hem te lezen.
-
Trollen, ja. Maar mensen als Moneyman, Tenormin en Brahms zijn toch beslist geen trol.crazyme schreef:Trollen moeten permanent verbannen worden, daar heeft de moderatie flinke stappen gezet.
"Verder blijf ik bij mijn mening dat er gestopt moet worden met permabans. Een ban van een week of 14 dagen om even 'af te koelen' is ruim voldoende."witte angora schreef:Trollen, ja. Maar mensen als Moneyman, Tenormin en Brahms zijn toch beslist geen trol.crazyme schreef:Trollen moeten permanent verbannen worden, daar heeft de moderatie flinke stappen gezet.
Op deze manier kunnen trollen dan ook niet aangepakt worden. Het is duidelijk dat de moderatie iets anders onder een trol verstaat dan sommige forummers. Moeten forummers dan gaan beslissen wie een trol is?