Afhaal- en bezorgrestaurants blijven open (ook het afhaalloket van coffeeshops)
Afhaal- en bezorgrestaurants mogen gewoon open blijven, zolang ze bezoekers hun maaltijd niet ter plaatse laten opeten. Gisteren leek het erop dat alle eet- en drinkgelegenheden dicht moesten, maar de Rijksoverheid heeft de maatregelen hierover nader ingevuld. Ook coffeeshops vallen onder de afhaalrestaurants, laat het ministerie van Justitie en Veiligheid weten. Die blijven dus open voor afhalen.
Wel adviseert de overheid om drukte te vermijden. Het is overigens niet zo dat alle restaurants nu een afhaalloket kunnen openen, want daarvoor is een vergunning nodig.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2327271-konings ... -open.html
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
witte angora
Re: Coronavirus - algemeen topic
Kijk eens aan. De Kiosk op het station kan toch openblijven. Net als de Domino's en andere afhaalgelegenheden. Zolang mensen hun hapje en hun drankje er maar niet naar binnen werken.
Ik ga er vanuit dat waar jij woont ook nog wel die corona gaat krijgen, of misschien al aanwezig is??
Blijft vervelend op deze manier voor de daklozen.
sylvesterb
vindt dit leuk
-
Theotrucker
Corona bestaat alleen daar waar het ook getest wordt. Anders is het gewoon een griepvirus.
16again
vindt dit leuk
Het lijkt wel alsof je het mij gunt, maar dat zal zeker niet waar zijn. We doen in ieder geval niet ons best om het te krijgen, we geven elkaar al voetjes i.p.v. handdruk. Zelfs toeristen worden hier met de nek aangekeken en die krijgen zelfs geen voetje maar gewoon...hallo.
Metertje afstand of nog meer en lekker laten gaan, ik zie het gebeuren.
Als alles weer achter de rug is trekt alles vanzelf bij, maar bij ons zit de schrik er ook in maar we denken gewoon, laat die virus de fu..k krijgen.
En de daklozen, ja die hebben we hier ook en die slapen gewoon op straat. In een portiek, onder een roeiboot, onder een palmboom...noem het maar op. In de oceaan douchen, struinen naar een makreel en rijst en ze leven door tot hun 90 of honderd jarige dood. Onverwoestbaar!
In Nederland is dat jammer genoeg een heel ander verhaal, wiet, coke, alcohol en alles wat verkeerd is met die gasten doen ze. Heb vaak met ze gesproken maar het helpt natuurlijk voor niks, nakkes , nada. Mijn auto ruitjes bleven wel heel, ze vonden me sympathiek.
Als dat door de pandemie opruimt zou ik nog kunnen zeggen, tja ...vervelend.
Griep bestaat hier ook Theo, we duiken onder de wol met voorschriften van de arts en medicijntjes, en we griepen het uit tot je weer het ventje bent, en dan heb je dat ook weer gehad. Wat Boris in Engeland eigenlijk wilt doenTheotrucker schreef: ↑16 mar 2020 19:01Corona bestaat alleen daar waar het ook getest wordt. Anders is het gewoon een griepvirus.
-
Theotrucker
Maar ook hier bestaat Corona alleen als het getest is. Met die test wachten ze te lang. Zodra er eindelijk getest is en je weet het is het vaak al te laat. Of ze testen het als je dood bent. Er moet tenslotte een oorzaak zijn.
Boris geeft geen moer om zijn volk, dat blijkt.
Boris geeft geen moer om zijn volk, dat blijkt.
Obelix1
vindt dit leuk
-
moederslink
Als ik zo lees en zie wat er aan geweldige initiatieven wordt opgezet om elkaar te helpen en te steunen , waar nodig , vind ik dat fantastisch om te zien.
Dit brengt bij velen iets slechts en egoïstisch naar boven maar ook zoveel goeds! Mooi!
Dit brengt bij velen iets slechts en egoïstisch naar boven maar ook zoveel goeds! Mooi!
Erthanax
vindt dit leuk
Kun je helpen? Heb je hulp nodig?
https://www.gewoonmensen.nl/
https://www.gewoonmensendiemensenwillenhelpen.nl/
https://www.gewoonmensen.nl/
https://www.gewoonmensendiemensenwillenhelpen.nl/
Erthanax
, tttlocke
en moederslink
vinden dit leuk
maar ook dit:Moneyman schreef: ↑16 mar 2020 13:22[...]
Ik zou gewoon even op e site van de RIVM kijken... dan had je dit gezien:Kun je besmet raken met het coronavirus via producten of het aanraken van oppervlakten? (bijvoorbeeld deurklink, pinautomaat, leuning, geld, etc.)
Het coronavirus verspreidt zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein.
Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig je handen.
Dit geldt ook voor coronavirussen. En waarschijnlijk dus ook voor het virus dat COVID-19 veroorzaakt, want dat virus lijkt zich te gedragen zoals de andere coronavirussen.Hoe lang kan het nieuwe coronavirus overleven buiten het lichaam?
Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Hoe lang dat precies is, is nu nog onbekend. Dit kan variëren van enkele uren tot enkele dagen. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid. Een oppervlak dat mogelijk besmet is, kun je eenvoudig reinigen met een gewoon schoonmaakmiddel. Was daarna je handen met water en zeep.
De bedoeling is natuurlijk dat mensen daar zelf rekening meehouden. Met die 'social distancing' van 1,5 meter of zo. Als het kan elders in de supermarkt of bij de kassa, dan kan het ook in de lift en stap je er niet in als ie al te vol staat, en spreken we elkaar erop aan.
Obelix1
vindt dit leuk
Even terzijde: In tien dagen tijd 890 reacties op 45 pagina's. Dit topic voorziet duidelijk in een behoefte. Daarom een kort woord van dan aan TS, ons aller Witte Angora: Dank.
moederslink
, witte angora
, 16again
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
-
moederslink
Hier sluit ik mij volmondig bij aan! 
witte angora
vindt dit leuk
-
witte angora
Dank jullie wel. Maar... de eer gaat eigenlijk naar de moderatie. Ik heb alleen gedaan wat er gevraagd werd omdat het in het andere topic weer een andere kant uit ging. Dit is de OP:
Bob Schurkjens
en moederslink
vinden dit leuk
-
witte angora
Als je op de kaart in de link kijkt, valt er dan iets niet op? De landen aan deze kant van het voormalige IJzeren Gordijn hebben veel meer geregistreerde besmettingsgevallen dan aan de andere zijde.
Ik vraag me toch af hoe dat komt. Iemand een idee?
https://localfocus2.appspot.com/5e6f877460e13
-
sylvesterb
Belangrijkste oorzaak is dat de Russische overheid bekend staat om zaken onder de pet te houden. Chernobyl, de grootste kernramp ooit, is ook weken onder de pet gehouden. De andere oorzaak is dat mensen gewoon niet getest worden bijvoorbeeld Mongolie heeft sinds 13 maart geen cijfers meer bekend gemaakt, daarbij tel het land maar 3 miljoen inwoners.witte angora schreef: ↑16 mar 2020 20:49Als je op de kaart in de link kijkt, valt er dan iets niet op? De landen aan deze kant van het voormalige IJzeren Gordijn hebben veel meer geregistreerde besmettingsgevallen dan aan de andere zijde.
-
witte angora
Maar hier wordt een groot deel van de mensen ook niet meer getest.
Daarom gaan we de komende weken ook schrikken, het is een loterij met alleen verliezers.witte angora schreef: ↑16 mar 2020 21:01Maar hier wordt een groot deel van de mensen ook niet meer getest.
Goededag
Hoe is het geregeld als je reis aanbetaald is en de Corendon de reis annuleer?
Hoe is het geregeld als je reis aanbetaald is en de Corendon de reis annuleer?
Hmm, ik werk als leverancier aan de horeca, maar gelukkig kan ik gewoon werken. Enkele zorginstellingen, een enkele franchise supermarkt en wat hotels hebben nog gewoon producten nodig. Maar ondertussen is maar een kwart van de chauffeurs nodig en zit de rest thuis. Ik heb al teveel dagen thuis gezeten de laatste week, dus ik ben blij dat ik kan werken.
Gewoon een weekje geduld. Een paar dagen geleden lag NL ruimschoots voor op het VK, nu hebben ze ons al ingehaald.
Overigens was bij de vorige verkiezingen in het VK de overbelasting van de NHS een belangrijk thema. Als daar grote aantallen coronapatiënten bij komen, wordt dat niet beter.
Overigens was bij de vorige verkiezingen in het VK de overbelasting van de NHS een belangrijk thema. Als daar grote aantallen coronapatiënten bij komen, wordt dat niet beter.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 16 mar 2020 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
alfatrion
vindt dit leuk