Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Consumenneke

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
01 jun 2025 10:30
Ondanks dat het topic nergens meer over gaat, heeft de nieuwe (!) topicstarter wel haar eigen bericht nu als beste gekozen.......
Dat is een privilege waar we goed gebruik van moeten maken. 8)

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

witte angora schreef:
01 jun 2025 00:07
Even gekeken:

Er is vandaag in maar liefst 6 topics wat geschreven.

Het dagkoers topic had beter niet geplaatst kunnen worden. Dat is vandaag dus weer uit de hand gelopen.
Het feedbacktopic is naar boven gehaald vanwege het dagkoerstopic.

Blijft over: 4 topics die zinvol zouden kunnen zijn, maar:
In het bataviaheat topic heeft de moderatie flink zitten klooien, daar klopt geen fluit meer van. Dat was kennelijk een spamtopic.

Hou je 3 topics over die misschien zinvol zijn.

Fantastisch resultaat voor het forum van een landelijk programma, dat ooit behoorde tot de grootste familie van Nederland. Wil de laatste poster het licht uitdoen?
We willen juist het forum weer wat nieuw leven inblazen! Waarin consumenten hun ervaringen kunnen delen en gebruikers met kennis hen kunnen helpen. En jullie kunnen er bij helpen door deze mensen te voorzien van nuttige informatie. Wij proberen dan de moderatie zo goed mogelijk te doen. gr moderatie

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Het topic van Dagkoers is verwijderd. Een goede keuze denk ik. Doch, is er zekerheid dat Dagkoers kennis heeft kunnen nemen van de goede adviezen die zijn gegeven?

Consumenneke

kuklos schreef:
01 jun 2025 15:37
Het topic van Dagkoers is verwijderd. Een goede keuze denk ik. Doch, is er zekerheid dat Dagkoers kennis heeft kunnen nemen van de goede adviezen die zijn gegeven?
Van wie verwacht u deze controle? Moet de redactie van Radar alle vraagstellers gaan nabellen?

Het beste dat Radar kan doen is mensen die uit een zekere nood/behoefte steeds weerom keren met ingewikkelde persoonlijke kwesties vriendelijk te adviseren hulp te zoeken in hun directe omgeving en ze daarna alleen nog voorwaardelijk toegang te geven tot de vraagstelfunctie. Daarvoor zou een regel toegevoegd kunnen worden dat dit forum geen vraagbaak is voor mensen die met een probleem kampen in de psychologische sfeer, en dan een beetje diplomatiek geformuleerd.

kuklos

Consumenneke schreef:
01 jun 2025 15:46
kuklos schreef:
01 jun 2025 15:37
Van wie verwacht u deze controle? Moet de redactie van Radar alle vraagstellers gaan nabellen?
Ik heb het niet over alle vraagstellers, maar specifiek over Dagkoers.
En dat kan de moderatie heel gemakkelijk doen door alle comments in het topic naar hem toe te sturen, of enkel dat deel dat ze nuttig achten.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb in al die jaren dat ik hier zit mijn bedenkingen gehad over Dagkoers en al zijn aliassen daarvoor.
Is dit nu echt? En dan heb ik medelijden met de persoon of is het iemand die zich iedere keer weer zit te verkneukelen om de reacties die op zijn meest absurde topics wordt geplaatst?
We hadden vroeger ook Stofzuigertje met veel aliassen.
En dan even weer on topic is het moeilijk voor de moderators.

Consumenneke

kuklos schreef:
01 jun 2025 17:44
En dat kan de moderatie heel gemakkelijk doen door alle comments in het topic naar hem toe te sturen, of enkel dat deel dat ze nuttig achten.
Het is al fijn als de moderators tijd hebben voor moderatie.
Persoonlijke dienstverlening en zorg voor individuele deelnemers is echt teveel gevraagd.
Zo'n forum moet een beetje bereik hebben wil het zinvol zijn voor Radar.

Maar individuele deelnemers kunnen zich wel om elkaar bekommeren. :roll:

kuklos

Consumenneke schreef:
02 jun 2025 09:44
kuklos schreef:
01 jun 2025 17:44
Persoonlijke dienstverlening en zorg voor individuele deelnemers is echt teveel gevraagd.
Zoals ik al eerder schreef: niet individuele deelnemers, Dagkoers. En je snaprt ook dondersgoed dat ik het enkel had over dat ene topic.

Consumenneke

kuklos schreef:
02 jun 2025 09:59
En je snaprt ook dondersgoed dat ik het enkel had over dat ene topic.
U gaat over uw hoofd en ik mag bepalen wat ik wel en niet snap.
Laten we wel met respect voor elkaar van mening verschillen.
Practice what I preach! (voor een ander dat weer eens zegt) :wink:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

En je dan afvragen hoe het komt dat het forum zo slecht bezocht wordt….
Ik zou zeggen: bekijk je eigen bijdragen eens.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In het Bataviaheat topic heeft de moderatie dusdanig ingegrepen dat het openingstopic met die van een forumlid begint en dat forumlid de topicstarter is geworden.

Alleen topicstarters mogen een beste antwoord kiezen en daar heeft dat forumlid dankbaar gebruik van gemaakt.
Wat wel weer grappig is, de gehele essentie van het topic die om een moeder die door aan Bataviaheat gelieerde bedrijven bijna opgelicht zou zijn verdwenen is dus wat heeft het dan nog voor nut om jezelf het beste antwoord te geven.

Wat dat betreft ben ik het wel Cro eens zonder er zelf verder op in te gaan.

Dat het topic van Dagkoers al snel zou verdwijnen is meer regel dan uitzondering geworden en wellicht ook te recht want Dagkoers lokt veel reacties zelf uit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, je moet het zo zien: het bataviaheat topic is gesloten, dus meer onzin kan er niet bij komen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Ron5300 schreef:
02 jun 2025 14:27
In het Bataviaheat topic heeft de moderatie dusdanig ingegrepen dat het openingstopic met die van een forumlid begint en dat forumlid de topicstarter is geworden.

Alleen topicstarters mogen een beste antwoord kiezen en daar heeft dat forumlid dankbaar gebruik van gemaakt.
Dat had ik op 1 juni in de ochtenduren toch al aangegeven in dit topic ? Waarom alles 2 á 3 keer zeer uitgebreid herhalen ?

Consumenneke

BL2 schreef:
02 jun 2025 15:50
Ron5300 schreef:
02 jun 2025 14:27
Dat had ik op 1 juni in de ochtenduren toch al aangegeven in dit topic ? Waarom alles 2 á 3 keer zeer uitgebreid herhalen?
Het forumgedrag van anderen is niet altijd even logisch, maar ik zou me daar niet te druk over maken. Als we allemaal op een positieve bijdragen mikken en niet teveel slakken op zout leggen, wordt de sfeer al veel beter. :wink:

Ron5300

De uwe is ook niet altijd even logisch want waarom maakt u gebruik van een topic die niet door u aangemaakt is waarvan u door een fout van de moderatie tot topicstarter verworden bent om uzelf het beste antwoord te geven.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
02 jun 2025 16:19
...door een fout van de moderatie...
Wat bedoelt u: een fout van moderatie?

Als u het goed leest dan ziet u dat het onderwerp door het Beste Antwoord zowel relevant gemaakt is als gesloten voor verdere reacties. Juist een goede keuze van de moderatie!

Ron5300

Juist niet, u heeft u zelf het beste antwoord toegekend in een topic die u niet heeft aangemaakt.

Op dat moment was het topic al helemaal niet relevant meer en is door de moderatie terecht gesloten maar jammer genoeg nog niet verwijderd dus geniet er nog even van.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
02 jun 2025 16:19
...door een fout van de moderatie...
Maar wat ziet u dan eigenlijk als fout van moderatie?

Als door moderatie het privilege van de keuze voor het beste antwoord verschuift, dan is dat waarschijnlijk onderdeel van de originele opzet. Geen reden om te twijfelen aan de kwaliteit van het. beheer.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is dit niet naar de bekende weg vragen?
De fout van de moderatie is toch echt duidelijk het weghalen van de openingspost waardoor er alleen maar antwoorden bleven staan die door het weghalen van de OP nergens meer op sloegen.
Uw fout van het liken van uw eigen post zullen dan voor deze keer maar als beginnersfout beschouwen, niet wat sommigen hier denken eigengeilerij.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De fout is dat de openingspost is verwijderd en niet gewoon aangepast is. Of het hele topic verwijderd. U bent geen topicstarter en had dat dus ook nooit moeten worden. Dat weet iedereen die ooit ergens heeft gemodereerd.

Plaats reactie