LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
betty22
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2007 12:34

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door betty22 »

wat een gedoe over die vakantiekaart zeg! ik heb hem zelf ook en ben er al twee keer mee op vakantie geweest, en ik moet zeggen beide keren alles goed geregeld en fikse besparing aangezien wij met negen personen reizen.
Maar wat ik inderdaad wel vreemd vind aan de verhalen die ik gelezen heb dat er zoveel verschillende bedragen gerekend wordt voor de kaart, ik heb toen 50 euro betaald en kreeg er 4 waardebonnen voor terug, inmiddels heb ik er dus twee verzilverd en ook dat is allemaal goed gegaan. Bij het boeken van mijn eerste reis had ik nog al wat vragen en ben ik uiterst vriendelijk geholpen door de telefoniste, ook ben ik telkens keurig terug gebelt, dus ja ik heb alleen maar goede ervaringen met de vk, en ben nu een vakantie aan het zoeken voor de zomer en ga toch weer mijn kaart gebruiken, groeten betty :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer ze inderdaad 5 procent korting zouden geven op de totaalprijs van een door jezelf geboekte reis, zou het aantrekkelijk zijn.

Maar de reis die ik wilde boeken, kon niet via het reisbureau dat ik wilde. Als ik zaken zou gaan doen met een reisbureau dat VK voor mij had uitgekozen, zou ik stukken duurder uit zijn. Ik heb uiteraard wel interesse in een korting, maar dan moet ik daardoor ook echt goedkoper uit zijn.

Wat zou jij kiezen?

500 euro all in, of 700 euro all in, met 5 procent korting?


Dit was een optie, toen ze me vorig jaar ervoor benaderden.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

en heb je ook geboekt bij de malifide VK club ?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb VK betrokken in mijn prijsvergelijking. En op grond daarvan besloot ik om buiten VK om te boeken.

Zie rekenvoorbeeldje enige berichten hierboven.

zoebier
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:42

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door zoebier »

Welke touroperators biedt Vakantiekaart eigenlijk aan?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Minder dan dat ze op hun eigen site beweren.

Het is een hele waslijst. Maar het probleem is, dat je vaak te maken krijgt met een reisbureau dat niet JOUW keuze is, en dat soms tientallen kilometers buiten je eigen woonplaats gevestigd is. Lastig, voor als je nog wat aanvullende informatie nodig hebt.

Syl21
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Syl21 »

Ik boek altijd mijn reizen bij Reas Reizen, xxx Rotterdam, Tel: xxx
Bij dit reisbureau krijg ik altijd 4% korting op mijn reis en hier hoef ik geen vakantiekaart voor aan te schaffen! Elke nieuwe klant krijgt gratis een kortingspas en als jijzelf een nieuwe klant aanbrengt en diegene geeft dit aan bij boeking dan krijg je nog eens een cadeaubon van 1%!!
Ook als je niet in Rotterdam woont kun je telefonisch reserveren.

ronwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ronwen »

Ik ben ook gebeld door vakantiekaart.
Ik krijg deze kaart gratis (welliswaar verzendkosten 2.95 betalen)dan kreeg je een proef pakket maar hebben tot heden nog niks gehad.maar hun beweren van wel en zeggen dat ik maar had moet reageren en er nu aan vast zit en dat hun in hun gelijk staan.hoe kom ik hier van af
maar ze blijven maar afschrijven €75,- en rekeningen van € 77 sturen
alles wat ze af hebben geboekt heb ik terug kunnen boeken
we hebben al vele keren om de geluid op name gevraagt waar hun in beweren dat wij akoord gingen met een vakantiekaart.graag willen wij dat zelf horen maar krijgen hier geen reactie op of de geluidband is ineens weg.want ik wordt er erg moe van maar heb geen zin in een rechtzaak.ze krijgen geen euro van ons :roll:

meew
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2007 23:42

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door meew »

Mijn zoon (20 jaar) is ook benaderd door vakantiekaart.
Had zoiets van: ach ja joh, doe maar. Heeft nauwelijks geluisterd wat en hoe alles in elkaar zat. Wel is hem verteld dat hij op elke reis 5% korting zou krijgen.
Er is dus ook 75 euro van zijn rekening afgeschreven, wat hij heeft laten storneren. Nu krijgt hij een brief dat hij 79 euro moet betalen, als hij dat niet doet wordt er een incassobureau ingeschakeld.
Ik heb ze gebeld, en gezegd dat hij er geen gebruik van wil maken, ik heb zelf een kaart (ooit gratis gekregen!!) en kan hem er gratis 1 geven als houder van een vakantiekaart.
Ik kreeg een behoorlijk pinnige dame aan de telefoon, die meldde dat hij een digitale handtekening had gezet. Dit betekent dat het gesprek op band is opgenomen en hij accoord is gegaan. Hij wist wat de voorwaarden waren, en hij zit er gewoon aan vast. Ik heb gezegd dat hij telefonisch heeft opgezegd, nou daar was niets van bekend. Dat was niet op band opgenomen. Ook het gesprek met mij was opgenomen, dat doen ze altijd standaard. MAG dit zomaar? Ik heb gezegd dat ik het een behoorlijk agressieve manier van verkopen vond, de dame aan de andere kant werd daardoor nog pinniger. Ze heeft me wel toegezegd dat ze het zou uitzoeken en terugbellen. Dat heeft ze niet gedaan.
Wat raden jullie me aan? Een aangetekende brief sturen (wat ik op dit forum gelezen heb, zeggen dat er geen overeenkomst is....)
Ook heb ik gelezen dat er een overeenkomst bij de KvK moet zijn, maar het is toch niet zo dat alles wat je telefonisch hebt gekocht bij de KvK bekend is? Wie geeft me hier uitleg over??
Wat is jullie advies?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee, die leuteraars van vakantiekaart blijven maar bezig. Als het in hun straatje te pas komt, hebben ze het op band opgenomen, en komt het ze niet uit, dan is er ineens geen bandopname te vinden.

Ze maken hun voorwaarden zoals zij dat willen. Maar dat ze daarmee zelf de fout in gaan, dat gaat er niet in bij hen.

Ik dacht dat ze een beetje geleerd hadden van de vele kritische geluiden hier op het Radarforum, maar kennelijk blijven ze maar doorgaan.

Ik zou ze niets betalen, goed dat je dat geld hebt laten terugstorten. Ze knippen en plakken de bandopname zo, dat het lijkt alsof je zoon heeft ingestemd.

Neem even contact op met Robert Schmidt [email protected] , en zeg hem dat je zoon zich behoorlijk misleid voelt door deze gang van zaken. Wijs hem op de vele klachten over vakantiekaart op dit forum, en ik kan je bijna garanderen da de eis plotseling wordt ingetrokken.

Voet bij stuk houden, dreig ze desnoods zelf met een rechtszaak.

Joost2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Joost2007 »

hm, mij hebben ze zojuist gebeld.

een meisje, jaar of 23, buitenlands accent, lastig verstaanbaar..
heel verhaal wat onverstaanbaar is, blijkt dat ze mijn nummer +naam via een enquete hebben verkregen.
Als ik dan vervolgens vraag welke dat dan moet zijn, en waarvan?
dan zijn ze opeens niet thuis "dat moet ik even aan mijn chef vragen meneer"
en vervolgens weer precies hetzelfde zeggen "Meneer, wij hebben uw gegevens via een enquete verkregen"

als ik dan nogmaals vraag welke roept ze dat ze dat niet kan zien, maar ze weet wel dat het al een hele tijd geleden is.
ja, tuurlijk meisje...

Der is toch zoiets als een privacywet?
waarin ze moeten melden waar ze mijn gegevens vandaan hebben?


Ach, als ik er nog ooit wat van hoor heb ik iig mijn eigen opnames nog, die kunnen ze niet verdraaien...

Joost2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Joost2007 »

en die 2 weken proef periode, waarna je 45 euro moet betalen (welkje je terugkrijgt in waardebonnen.) die kan je tegenhouden door te bellen naar hun klantenservice, ik vroeg het nog aan ze, en ze riepen dat enkel een belletje genoeg is..


Maar dat lijkt mij toch niet?
dan kunnen hun het toch mooi verdraaien?

ronwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ronwen »

Gisteren is er door mij een mail gestuurd naar de vakantiekaart met daarbij nogmaals het dringende verzoek tot annulering hiervan.Sinds enige tijd (vanaf february..)was ik hiermee bezig maar ook zoals vele tevergeefs.....mailen,bellen of brieven schrijven het mocht allen niet baten!!Totdat ik een mail stuurde naar Robert Schmidt ([email protected]) voor annulering met hierin een uitleg waarom.Vandaag meteen een reactie van hem waarin staat :


In uw specifieke geval hebben wij besloten dat uw opzegging
met terugwerkende kracht zal worden doorgevoerd. Dit houdt
in dat wij de kosten die gepaard gaan met de verlenging niet
bij u in rekening zullen brengen en indien nodig een
creditnota aanmaken.

Het kan echter zijn dat wij de kosten reeds hebben gefactureerd.

Mocht u een automatische incasso van ons krijgen, dan kunt u
deze terug laten storten met een telefoontje naar uw bank.
Wij zullen u dan geen herinnering sturen.

Mocht u reeds een acceptgiro hebben ontvangen, dan kunt u
deze als niet verzonden beschouwen.

Ontvangt u de komende tijd nog een acceptgiro of een
herinnering van ons, laat ons dit dan even weten. Bij
voorkeur per email op [email protected].

Wij zullen dit dan alsnog aanpassen in onze administratie.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


Gelukkig ben ik verlost van al deze ellende!!!

Je ziet dus dat de aanhouder wint en men aldaar waarschijnlijk geen enkel bewijs hard kan maken over het lidmaatschap!!

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

ze adverteren met bedrijven die niet eens weten dat dat gebeurd...

dus in hoeverre het allemaal waar is..ik heb mijn twijfels... :roll:

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Klopt Captain,

Daar ben ik ook achter gekomen en die gaan stappen ondernemen tegen de vakantiekaart. O.a zit OAD er zeker niet bij dat is al gezegd door OAD zelf vandaar dat ik je dat kan beamen.

Tja ze zijn dus knap brutaal om op verschillende manieren de privacy te schenden. Je vraagt er niet om en je zit er onverhoopt aan vast aan de vakantiekaart.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Helaas niet waar wat je zegt Lizethe,....OAD zit er wel bij...ik ben zelfs op vakantie geweest met vakantiekaart via de OAD.
het klopt wel als je zegt dat vakantiekaart zelf geen zaken met OAD doet....dat doen namelijk hun reisbureaus. En dat zijn degene die de korting verstrekken en dat zijn degene die zaken doen met de touroperators...

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Mr1,

Kan wel kloppen maar OAD heeft het me wel gemaild en waren verbaasd dat hun naam erbij stond op internet dus daarom vermeld ik dat zo. Dat je via hun reisburo OAD reizen kunt boeken daar kan ik niet over oordelen en doe ik ook niet.

Maar ik ben er gelukkig van hun af en vind het raar om te lezen hoe die vakantiekaart wordt aangeboden en met verschillende prijzen. En ook al doe je met een enquette mee dan nog vind ik dat men jou niet mag bellen als je niet eens weet wat men met je telefoonnummer doet. Overal bij die enquettes ben je verplicht om je telefoonnummer erbij te zetten.

Ik word er gewoon ziek van en is heel erg dat men je gewoon ook dwingt en dat men dat ook niet eens wil toegeven. Maar bij problemen kun je gewoon Robert Schmidt mailen die is duidelijk en daar kun je ook je geld terugkrijgen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als er dan een telefoonnummer moet wworden ingevuld, lun je een fantasienummer gebruiken, dat in jouw gemeente niet bestaat. Het enqueteformulier slikt dat, en ze kunnen jou nooit meer bellen.

Bovendien is de kans dan uitermate klein dat je anderen ermee opzadelt.

Peer54
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007 16:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Peer54 »

Hallo. Ik snap niet dat er zoveel problemen gemaakt worden met de vakantiekaart.Ik gebruik hem al jaren en het scheelt me elke keer toch een kleine €30 a €40 per vakantie. Ik heb een website over een turks hotel waar diverse gasten al jaren komen en die boeken dan weer via mij voor hun vakantie. Met de korting die we krijgen doen sommige hun annuleringsverzekering betalen zodat ze die in feite dan voor niks hebben. Maar de mensen zijn te wantrouwig als ze een korting krijgen.Mij hebben ze ook telefonisch benaderd een paar jaar geleden en ik ben er nog blij mee.Als u wilt weten hoe de mensen dat boeken via mij doen moet u maar eens kijken op www.bilkay.ismooi.nl , daar kunt u zien hoe de mensen safe via mij boeken.En ziet u tevens dat ik zelf verder niks met de vakantiekaart te maken heb.

Groetjes van een blije vakantiekaarthouder :lol:

hanneke20
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2007 10:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door hanneke20 »

Ik heb ook gebeld door iemand van de vakantiekaart met de mededeling dat ik een prijs had gewonnen.. ik kreeg een proeftijd van 6 weken wou ik daarna vanaf dat moest ik een week voor het aflopen van mijn proeftijd een brief schrijven om het stop te laten zetten.... dit heb ik netjes gedaan... Echter vakantiekaart blijft beweren dat ik geen brief heb gestuurd... en willen van mij gewoon die €75,-... ik heb dit een paar keer terug laten storten bij de bank... echter dan krijg je incasso bureau's op je dak...ik heb het zo maar gelaten.......maar nu ik al deze reacties lees...misschien kan ik er nog wat aan verandere. vooral omdat er ook tegen mij is gezegd dat ik een prijs heb gewonnen!!

Mensen trap hier niet in!! de keren dat ik op vakantie ging had ik helemaal niks aan die vakantiewaardenbonnen!!!!

Gesloten