LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
danii1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2010 15:23

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door danii1986 »

Hier hetzelfde probleem. PS3 van sept 2007 en hij leest niets meer af. Hij valt ook nog eens net buiten de garantie van 2 jaar die Sony zegt te geven.

PFFF IK BAAL!

lorrie00
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2010 21:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door lorrie00 »

Ik heb gezien dat mensen problemen hebben met de geweldige PS3.
En waarschijnlijk heb ik het antwoord. :idea:
SPEEL GEEN DVDS OP DEZE CONSOLE!!!
Sony heeft express gekozen dat de PS3 geen PS2 spellen kan draaien omdat dat eigenlijk dvds zijn. Dus de als je al meer dan 10 dvds gekeken hebt op je PS3 dan kan je verwachten dat de PS3 stuk gaat. Ik hoop dat ik nog kon helpen.

Le Roi 77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Le Roi 77 »

lorrie00 schreef:Ik heb gezien dat mensen problemen hebben met de geweldige PS3.
En waarschijnlijk heb ik het antwoord. :idea:
SPEEL GEEN DVDS OP DEZE CONSOLE!!!
Sony heeft express gekozen dat de PS3 geen PS2 spellen kan draaien omdat dat eigenlijk dvds zijn. Dus de als je al meer dan 10 dvds gekeken hebt op je PS3 dan kan je verwachten dat de PS3 stuk gaat. Ik hoop dat ik nog kon helpen.

Sorry, maar dit gaat zeker niet voor iedereen op, want die van mij is kapot en ik heb totdat hij kapot ging, nog nooit een dvd afgespeeld op mijn PS3!!!

Le Roi 77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Le Roi 77 »

Handig forum voor andere gedupeerden:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s3%2Ckapot

Doet RADAR eigenlijk nog iets aan de talloze meldingen welke na de uitzending alleen maar zijn toegenomen???

CyberE
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2010 21:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door CyberE »

November 2009 gaf mijn 60GB PS3 (aankoop Oktober 2007) het op om alles wat maar rond was te lezen. Net 2 maanden buiten de garantie periode, dus er moest nog eens 150 euro gelapt worden. Toch besloten dit maar te doen, aangezien je voor 150 euro geen nieuwe playstation hebt, en al helemaal niet de oude met 4 USB poorten en backwardscompatibility.

Na 4 weken gewacht te hebben, kreeg ik toch wel de kriebels en heb Sony gebeld. Deze vertelde mij dat er leveringsproblemen waren met de 60GB versie en dat het wel eens 6 tot 8 weken zou duren. Ter compensatie kreeg ik een game opgestuurd.

Afgelopen vrijdag kwam dan eindelijk de PS3 weer naar huis, na een reparatie bij Sony. Nou ja, niet mijn oude vertrouwde PS3, maar een refurbished model. Ik had expres gevraagd naar mijn eigen PS3, serie nummer en alles er bij, maar evengoed kreeg ik een gerepareerd model. Evengoed in mijn nopjes zette ik het apparaat aan en begon te gamen.

Na 20 minuten ging de ventilator een tandje harder. Ik dacht nog:"Hmm, dat deed die van mij nooit, maar hij zal wel wat warm zijn." Enkele minuten later ging ie nog een tandje harder, en daarna nog iets en nog iets, totdat na een uur gamen het geluid mijn surround set overstemde. Dit kan niet goed zijn...toch?!

Ik vind het werkelijk van de zotten dat ik niet gewoon mijn eigen PS3 terug krijg, met een nieuwe laser. Als ik zelf voor 120 euro een laser had gekocht en deze er in had geschroefd, dan had ik klaar geweest, de garantie was toch al verlopen. Daarbij komt ook nog, dat wanneer Pietje zijn PS3 opstuurt met een defecte ventilator, deze word op de grote reparatie hoop gegooid, de fan wordt vervangen, maar ik krijg bijvoorbeeld die van Pietje, maar 3 maanden en 1 dag (net 1 dag buiten de verlengde garantie) houdt de laser van het oude apparaat van Pietje er mee op. Dan kan ik dus weer 150 euro naar Sony overmaken. Dat is toch krankzinnig?!

Nu mag ik dus voor de 2e keer, 6 tot 8 weken wachten, omdat ik een 60GB versie heb, waar leveringsproblemen mee zijn en Sony niet gewoon de reparatie van mijn eigen apparaat kan afhandelen, maar alle defecten op een grote hoop gooit.

DennisR
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2010 08:57

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door DennisR »

Hallo.
Ik zit ook met het probleem dat de ps3 geen disc meer leest.
Ik heb dus een loopwerk bij consolepro besteld en daar heb ik niet goed aan gedaan.het loop werk wat ik van hun heb ontvangen heb ik in mijn ps3 gemonteerd en mijn ps3 doet nog minder dan dat die van te voren deed.leest geen disc maar nu werpt die ze ook niet meer uit.gebeld met consolepro over dit probleem.ik moest hem nogmaals uit elkaar halen en de lens helemaal tegen de motor schuiven want daar zit een schakelaartje.dit gecontroleerd en dat was goed.maar zat dus nog steeds met het probleem.toen heb ik uit een wel werkende ps3 het loopwerk gehaald en in mijn kapote ps3 geplaatst.dat werkte wel.dus ik was er al zeker van dat het loopwerk wat ik van consolepro heb ontvangen niet functioneerde.nogmaals gebeld.nu vertelde die mij dat ik de nieuwe lens uit het loopwerk moest halen en moest die in mijn oude loopwerk moest plaatsen,ja sorry hoor maar dat hele loopwerk wat ik van hun heb ontvangen moet tog gewoon goed werken,en niet alleen de lens.ik geef tog ook goed geld dus moet dat loopwerk ook goed zijn.nu zit ik dus met het probleem dat consolepro mij geen nieuwe wilt toesturen omdat ik het volgens die kerel waar niet mee te praten valt dus zelf heb veroorzaakt haha.echt triest.dus denk goed na voordat je bij hun iets besteld.

Le Roi 77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Le Roi 77 »

Mijn probleem, zie voorgaande berichten, is uitstekend door Sony opgelost. Dit mag ook wel gezegd worden. Ondanks dat mijn PS3 buiten de garantieperiode kapot is gegaan, is mijn oude PS3 gemaakt. Telefonisch konden ze uiteraard niets dan het gebruikelijke voor mij betekenen. Ze raadden mij aan een brief te schrijven. Ik heb de brief aangetekend verstuurd en netjes drie weken gewacht. Nadat ik er achteraan had gebeld hoe het er voor stond (dat dan weer wel), kreeg ik te horen dat ze hem gratis gingen repareren. Precies na 1 week dat ie was opgehaald kreeg ik hem weer terug. Het was dezelfde met zelfde serienummer en HIJ DEED HET! Heeft het alweer een aantal uur gedaan met verschillende games.
Dus, schrijven helpt!

ALEX-1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2010 05:08

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ALEX-1 »

Aangekocht Mei 2008, overleden Nov 2008...twee weken na verzenden een nieuw exemplaar ontvangen. Nu vorige week is dit toestel ook gesneuveld, juist voor einde garantie...oef.
Belachelijk slechte kwaliteit had ik nooit verwacht van Sony.

Supremo
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2010 10:28

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Supremo »

Ook ik kreeg laatst te kampen met disc problemen. Ps3 ongeveer 2,5 jaar oud.
Ik heb vervolgens de PS3 opengemaakt stofvrij gemaakt en alle kabeltjes die verbonden zijn aan de blu ray speler losgetrokken.

Wat mij opviel is dat een van de kabels (die brede maar dunne) wel erg gemakkelijk losschoot. Nadat ik alles weer stevig geconnect had en de PS3 weer in mekaar had gezet bleek het disc probleem spontaan verholpen te zijn.

Ik heb wel 30 keer aan/uit gezet cd eruit en erin en iedere keer kreeg ik gelijk het spel te zien.

Ik zou mensen aanraden om alvorens te denken aan zaken als lens schonen of dat er iets kapot is, eerst eens te kijken of alles nog wel goed vastzit.

Door trillingen of tikken kan denk ik die brede maar dunne kabel (weet niet hoe je die noemt) zeer makkelijk losschieten.

smack
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door smack »

Zijn er hier personen wiens PS3 ouder dan 3 jaar toch gratis is gerepareerd door Sony zonder dat het een uitzonderlijk geval betreft, zoals al eens eerder te zijn gerepareerd? Want de Helpdesk van Sony zegt vanwege het zijn verstreken van de garantie- en coulancetermijn niets voor me te kunnen doen, maar ik meen toch echt andere verhalen te hebben gelezen op internet...

tyn0
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2010 18:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door tyn0 »

Dag mensen,

Ook mijn playstation 3 (40gb, aangeschaft op 4 januari '08) leest niets meer, wat het vreemde bij mij was is dat het na de laatste update gebeurde.

Meteen heb ik op internet gezocht wat het probleem zou kunnen zijn en vond veel mensen die het zelfde hadden. Toen heb ik met Sony playstation Nederland gebeld en die zeiden mij dat ik kon proberen mij HD te formatteren. Dit had ik gedaan, zonder effect. Dus weer gebeld, de dame vertelde mij nu dat ze hem als defect op kon geven maar dat het me wel 150E zou kosten. Ik heb haar toen verteld dat ik daar nog even over na moest denken. Heb toen de winkel gebeld waar ik hem gehaald heb, een game speciaal zaak, met de hoop dat hun mij misschien wat wijsheid konden geven. Daar kreeg ik te horen dat ze wel vaker deze klacht kregen, en dat ik simpel weg door sony wordt afgescheept. Dat door hun update mijn ps3 kapot is en dat ik daarvoor moet betalen, is natuurlijk te gek voor woorden.

Nu wou ik een klachtenbrief naar Sony Playstation sturen, maar er is geen adres of e-mail adres te vinden, het kan dus alleen telefonisch. Ook dat is natuurlijk raar.

Is er onderhand toevallig door Radar al iets ondernomen, want als er zoveel mensen met hetzelfde probleem zijn, wil ik nou wel eens weten van Sony wat hier nou aan de hand is, en waarom mensen die hun ps3 opsturen zo'n waardeloos geprepareerde ps3 terug krijgen. En al helemaal wat Sony playstation er aan gaat doen.

jeroen16
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2010 13:30

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door jeroen16 »

Mijn playstation 60gb is nu al voor de 2e keer kapot, allebei de keren na een update. :? De eerste keer viel het wel binnen de garantie maar de 2e keer helaas niet meer. Nu heb ik gebeld naar de playstation helpdesk maar die geven geen nieuwe meer en de reparatiekosten zijn ongeveer 200 euro. Toen ben ik eens gaan zoeken op internet en heb ik iemand gevonden die hem kan repareren voor 100 euro, met een jaar garantie, wat ik toch wel een leuker bedrag vind.

Maar eigenlijk slaat het nergens op want zo'n update moet je per se doen als je online wil spelen, dat je playstation dan kapot is volgens mij niet je eigen schuld. Ook vind ik het slecht dat het probleem niet wordt verholpen omdat ik de eerste keer een nieuwe heb gehad die nu op dezelfde manier kapot is gegaan. Als je dan toch een nieuwe geeft zorg dan dat die fout er niet meer in zit :wink:

paystation3
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2010 15:09

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door paystation3 »

:x
Laatst gewijzigd door paystation3 op 13 apr 2012 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

PSX was een geweldige machine maar laat ik maar niets zeggen over de ps2, ik denk dat ik er in totaal 4 of 5 heb gehad :roll:

Gijsiejjj
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 15:12

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Gijsiejjj »

Ik zit dus nu met een PS3 die deze melding geeft bij PES 2009. bij een vriend van mij doet het zelfde schijfje het wel,

heb de PS3 nu 2 keer opgestuurd, 1ste keer hebben ze de harde schijf vervangen. bood geen uitkomst. 2e keer hebben ze niks gedaan.

ze zeggen nu dat het door het schijfje komt i.s.m. de PS3. ik mocht nu het schijfje omwisselen en ben daar niet akkoord mee gegaan. omdat er ook iets fout zit in me ps3.

foutmelding was eveneens 80010514

Wat kan ik nu het beste doen?

Overkill85
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2010 23:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Overkill85 »

Hallo

Ik ben een zeer teleurgestelde ps3er, dat komt omdat mijn playstation 3 nu al weer voor de 3 keer kapot is.

Dit keer leest hij geen disc meer, dit hoort toch niet.

Hij staat in een open ruimte, kan niet te warm worden en speel alleen maar orginele Ps3 spellen en blu-ray's er op af.

Ik heb daar tegen ook nooit mijn voledige garantie kunnen gebruiken, omdat hij iedere keer binnen een jaar kapot gaat en ik weer een 2de hands terug krijgt. (dit gaat om de 60 Gb versie) Dit eerste keer dat ik hem op stuurde, was ik hem 10 weken kwijt en de 2de keer 7 weken en de 3de keer 6 weken.

Weet iemand of ik hier nog wat mee kan doen, want Sony zegt dat ik maar een nieuwe moet aan schaffen.

sassce
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 19:40

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door sassce »

Ook ik heb een playstation 3 gekocht, in november 2007, een 60 Gb model.
Tot vorig jaar september deed ie het altijd goed. Maar helaas, ook bij mij sloeg het noodlot toe: hij speelde de discs niet meer of... :(
Sony RMA centre gebeld, alles goed, zou een ander krijgen. Ik dat ding opsturen en wachten op een ander. Na 3 weken nog niets gehoord te hebben, maar eens bellen. Er waren leveringsproblemen en nog wat van dat soort dingen, het kon nog even duren.
Ik een week later weer bellen, nog steeds niets....
Heb uiteindelijk iets van 10 keer terug moeten bellen voordat ik m terugkreeg:
4 maanden later!!!!!! Heb een klacht ingedient, nooit een antwoord op gehad!!!
Geen zin meer gehad om er ech wat mee te doen ook, de PS3 deed het weer, daar was ik al blij om!!

Maar helaas, sinds afgelopen week start hij niet en mee op, ik krijg er geen beeld meer uit, wat ik ook probeer. Het klinkt alsof hij opstart, maar na ongeveer 1 seconde doet ie niets meer!!!

Vandaag met Sony RMA gebeld, maar helaas ze konden niets doen....
De garantie van mijn originele PS3 is verstreken en die van het gereviseerde model ook (was wel 3 maanden.....).
Kon wel via hun en ander kopen voor slechts 150 euro!!!!!! En dat terwijl de oorspronkelijke aankoop me al 400 euro (zonder extra´s) gekost had!
Heb dus uiteindelijk een hoop dure rotzooi thuisstaan, waarvan duidelijk is dat het gewoon een wanproduct is geweest van Sony!!!!

Ik heb toen geen XBox aangeschaft omdat ik de PS 1 en 2 echt goed vond.
Maar kwam heel erg bedrogen uit...

Ps3
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2011 11:03

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Ps3 »

Ja mijn PlayStation 3 80GB is er ook mee gestopt! .Op 11 augustus 2011 heb ik een Blu-ray Disc afgespeeld in mijn PlayStation 3 na ongeveer 10 minuten stopte de Blu-ray Disc. Ik heb gebeld met de Sony helpdesk. Hier werd mij verteld dat ik de PlayStation 3 geheel moest formatteren. Dit heb ik gedaan maar na het formatteren speelde mijn PlayStation 3 nog steeds geen Blu-ray Discs of PlayStation 3 games af.

Sony helpdesk weer gebeld en verteld dat het formatteren niet heeft geholpen. Hier werd verteld dat de lezer van de Blu-ray discspeler mogelijk kapot is, dit is een bekend probleem bij de PlayStation 3 80GB. De medewerker van de Sony helpdesk vertelde mij dat ik de Playstation ter reparatie moest opsturen. En dat de kosten hiervan 150,- euro voor mijn rekining is.

Deze spelcomputer heb ik op 27/10/2008 bij Bol.com gekocht.

Ik heb gebeld met uw klantenservice van Bol.com. Hier heb ik het probleem uitgelegd. er werd mij verteld dat het garantietermijn van 2 jaar op mijn PlayStation 3 is verstreken en dat de kosten voor de reparatie +/-120euro van mijn PlayStation 3 ook voor mijn rekening is.

Natuulijk wou ik geen +/-120,- eruo gaan uitgeven aan een reparatie. De playstation 3 heeft mij bijna 500,- euro gekost en nu gaat hij na 2,5 stuk! Na wat gegoogle kwam ik op de Trosrader.nl. Hier vond ik deze brief:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=voorbeeldbrief&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=30

Ik heb de brief met mijn gegevens en verhaal aangevuld en aangetekend naar Bol.com gestuurd. Na 3 dagen kreeg ik een telfoontje dat ik mijn Playstation kostenloost naar Bol.com mocht opsturen en dat ik dan een nieuwe Playstation 3 slim 120GB terug zou krijgen. Ook een bevestigings mail van deze afspraak ontvangen.

!!!Hier ben ik natuurlijk heel erg tevreden over!!!

Afgelopen vrijdag mijn Playstation opgestuurd. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat mijn nieuwe playstation 3 wordt opgestuurd.

GFHps3STUK
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2011 19:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door GFHps3STUK »

Ik Geoffrey H Heb vandaag Modern Warfare 3 gekocht en kreeg bij het instaleren de foutcode 80010514 Ik ben met het spel van 60 euro terug gegaan en heb een nieuwe gekregen maar ook hier foutcode 80010514 en foutcode 8001002B Heb al mijn andere game A 25 stuks geprobeerd en werken wel. Vervolgends PS3 netwerk gebeld die zijden dan moet je je PS3 Resetten ook ditgedaan toen begon de allende ik kreeg alleen nog maar het scherm formateren dankzij PS3 ben ik nu 1200 lichter. Dit spel heb ik vervolgends in een nieuwe ps3 gestopt waar ik het zelfde krijg. Inmiddels ben ik 60 euro lichter heb ik een ps3 die geformateerd is ben ik mijn gegevens kwijt + 170 euro aan games op mijn harde schijf + 300 euro aan PShome opjeckten en het enigen wat playstation net werk zegt is we kunnen u niet verder helpen. Ik ben ten einden raad en in alle staate!!! Mijn Ps3 is van 17-05-2010 dus de garantie is al een halfjaar overtijd. Wie heeft het zelfde probleem en meld zich ff op [email protected] of beld me op (0622492838) Dan gaan we ons samen hard maken bij PS3 en vind dat Radar hier wel een onderwerp over mag maken

Mijn kosten tot nu toe
429 euro PS3 250 GB
170 euro HD Games
300 euro PSHome Items

Niet mee gerekend mijn eigen spellen a 1500 euro

Alles kwijt 1100 euro

Radar kunnen jullie me helpen ik ben echt boos!!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door bprosman »

1 Ding snap ik niet van Radar/Tros... behoorlijk wat PS3 meldingen terwijl indertijd de XBox360 en Microsoft voor minder de grond ingestampt werden.

Gesloten