LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
paula1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2007 14:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door paula1984 »

Ik geloof best dat er mensen zijn met goede ervaringen en ook daadwerkelijk 5% korting op een reis, maar ergens lijkt er toch echt iets niet te kloppen!
Waarom zijn alle aanbiedingen anders? Volgens mij is iedereen in of rond de maand mei gebeld. De een betaald 4,95, de ander 2,95 verzendkosten. Ik heb 2,95 betaald en heb 2 weken om op te zeggen. Voor de rest lees ik vooral 7 dagen opzegtermijn.
Ook lees ik veel berichten over geldigheid van de kaart tot september voor 49,95, terwijl mij verteld is dat ik 6x12,50 betaal = 75 euro.
Maar dan is hij onbeperkt geldig, mn leven lang!
Dat kan toch niet??
Vind het een raar verhaal allemaal. Den dat ik voor de zekerheid maar binnen die 7 dagen opzeg....

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Beste Paula1984,

Doe het opzeggen van de vakantiekaart wel aangetekend, anders krijg je daarmee nog problemen dat men geen opzegging heeft gehad. Dan heb je altijd bewijs dat jij het wel hebt opgestuurd en moet je alsnog die bonnen betalen.

Succes!!

missmai
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2007 13:19

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door missmai »

Ik heb de vakantiekaart gratis gekregen omdat ik via de email enquettes invul. Ik heb tot nu toe goede ervaringen met vakantiekaart. Ik heb een reis geboekt, kreeg dus korting op de reis, maar ook op de 7dg huurauto. Dan is het natuurlijk gunstig. Ik had totaal €85,- korting. Dat heb ik nog nooit bij een reisbureau gekregen!

Ik heb ook gewoon contact met het reisbureau en krijg een mail als er er bericht is achtergelaten. Ik hoef niet naar het bureau toe, of uren aan de telefoon te hangen in de wacht. 1 berichtje achterlaten en binnen 1 dag heb ik weer antwoord.

Het enige irritante van vakantiekaart vind ik al die mailtjes met aanbiedingen, maar die gaan gewoon ongelezen de prullenbak in.

DirkJP
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door DirkJP »

Hallo,

Vergelijk is een vakantie geboekt via vakantie kaart (als je daar al een geschikte vakantie kunt vinden bij de vele mij onbekende vakantie aanbieders) en ook eentje bij:Sunweb,Ferieo,Jiba of Vaya.Ik denk dat je bij de laaste de meeste populaire bestemmingen voor de modale vakantieganger kunt boeken voor een redelijke prijs.


Ik denk dat in bovenstaande uitkomst die VIJF PROCENT of meer zit .Het is gewoon zaken doen want de kachel bij de vakantiekaart directeur moet tenslotte ook branden !!!!!!!!!!!!!!!!!


Groet

DirkJP

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door D1RK »

In ruil voor 5% korting krijgt een vlakbij ons zittend reisburo een klant, dus die weet waar ze naar toe gaan, alles online geregeld, dus zij krijgen de normale provisie, met zeer weinig werk, alleen die 5% gaat er voor hun vanaf, maar makkelijke klanten, normaal moet je vaak urenlang zoeken voor een klant beslist, en sommige kosten uren en achteraf gaan ze naar een ander, dit uurloon kost wel geld, en daarom kunnen ze omdat je weet wat je wilt, 5% korting geven!

Als je weet wat een reisburo verdient aan een normale klant, afhankelijk van hoe snel iemand beslist, en of het nog beschikbaar is...
Dan is de klantenkring van Vakantie kaart een rustpunt, effe direkt boeken en betalen en volgende, dus geen urenlang gezeur, van wat wilt U en is het er nog....

Als het reisburo sneller kan boeken, bespaarde U dus die 5%.

Nicole64
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2007 16:05

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Nicole64 »

Ik ben kort geleden ook benaderd door het telefoonteam v.d. vakantiekaart. Ook ik had gewonnen?? Enfin, ik heb mij idd overlaten halen omdat zo zei de desbetreffende man, er ook losse vliegtickets geboekt kunnen worden. Na afloop van het gesprek had ik al zoiets van: had ik niet moeten doen..., is niet weggelegd voor mij.. Heb ooit een stapel hotelbonnen gehad, ook niet gebruikt. Vandaag lag de bevestiging van de Vakantiekaart op de mat. Ik heb hun om 13.49 een mail gestuurd, (met ontvangst en leesbevestiging)met het vriendelijke verzoek de boel te annuleren en om 14.45 kreeg ik een mail terug:



quote]De annulering is door ons verwerkt.

Uw aanmelding bij Vakantiekaart is geannuleerd.

De Vakantiekaart met kaartnummer 51179616 is gedeactiveerd.

Inloggen op de persoonlijke pagina’s is niet meer mogelijk.

Uw contract is hiermee beeindigd.

Wij zullen u geen enkele vorm van kosten in rekening brengen.


Wij betreuren dat u geen gebruik meer wilt maken van de Vakantiekaart,
maar respecteren uw keuze.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.



Met vriendelijke groet,

Het Vakantiekaart team[quote]

Dus tja... het kan ook goed gaan.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik nam dus eens de proef op de som, het voorbeeld staat een paar berichten hiervoor.

Ik ben goedkoper uit door losse onderdelen te boeken, en heb daarvoor veel meer gekregen dan vakantiekaart mij kon bieden. Ik was maar 5 dagen weg, een 5-daagse stedenreis zou aanvankelijk helemaal niet via Vakantiekaart geboekt kunnen worden, maar later ineens wel. Ik had een 5-daagse reis met de TGV naar Parijs, inclusief hotel plus ontbijt. Verzekeringen, openbaar vervoerkaart voor 5 dagen en een museumkaart voor 2 dagen voor een prijs die tussen de 130 en de 140 euro lager lag dan Vakantiekaart me kon bieden ZONDER die kaarten erbij, Dus ik was 200 euro voordeliger uit.

Zelfde hotel, zelfde periode en ook nog persoonlijk zeer deskundig advies. Vakantiekaart heeft nu helemaal voor mij afgedaan.

Het enige verschil was dat Vakantiekaart de reis aanbood via een door haar gelecteerde touroperator. Mijn boeking liep via OAD. Vreemd, die maatschappij zou eveneens met vakantiekaart werken.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

OAD werkt niet samen met de vakantiekaart. Ik heb het hun zelf gevraagd en zij gaan/hebben stappen ondernomen naar de vakantiekaart.

Zo zie je maar dat je niet elke reis desgewenst kunt boeken via de vakantiekaart en dat was wel degelijk gezegd dat het wel kon. Ik snap niet hoe dom je kunt zijn om je eigen ruiten in te gooien.

Volgens Robert kon je dat wel doen dus die liegt ook hierover als ik hierboven het verhaal lees. Wat een verstand!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Even op een rijtje zetten: ik weet dat OAD dat niet doet, vakantiekaart beweerde dat op haar website, en ook telefonisch. OAD stond in het rijtje met aanbieders. Wanneer ik met een concreet voorbeeld naar ze toe kom, gaan zij me naar de mond praten, en de aanbieding volgens HUN normen doen.

Ja, en dan blijkt dat ze door hun gelecteerde tour-operators helemaal niet zo goedkoop zijn als ze de mensen voorspiegelen.

Waarom beweren ze eerst dat ze alleen op vliegreizen die korting geven, en later ook op andere reizen? Bang om mij kwijt te raken? Ik ben niet eens klant bij ze, en heb ze een paar voorbeelden gegeven, waarbij ze bepaald niet gunstig (alleen gekeken naar de prijs dan) uit de bus kwamen. ZIJ de voordelen, andere reisburo's het werk voor ze opknappen. Het zou mij als klant niet moeten uitmaken, wanneer ik ECHT goedkoper uit ben bij vakantiekaart. Maar dat was ik dus niet.

Het gaat er bij mij echt niet in, dat 200 euro duurder 5 procent goedkoper is, zoals zij beweren.


Pas als IK mijn keuze, mijn gemaakte boeking aan hen kan voorleggen, en daarop van vakantiekaart 5 procent krijg terugbetaald, ben ik goedkoper bij ze uit. Maar DAT is onbespreekbaar.

tedoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door tedoor »

De eerste keer dat ik via internet reageer. Hoe dat komt? Dankzij vakantiekaart.
Op slinkse wijze komt het bedrijf vakantiekaart aan je gegevens. Ik heb ze nooit toestemming gegeven om ze te gebruiken, waar ze mijn gegevens vandaan hebben is me een raadsel. Ze zeggen dat ik die ze die gegevens gegeven heb. Dus niet.
Vervolgens bellen ze je op. IK was niet thuis, kon dus niet adequaat reageren. Een ander familielid wordt dusdanig verbaal gekneed door de ervaren telefoniste dat die toestemming geeft om de kaart naar ons adres te sturen: IK zou de kaart zogenaamd graag willen hebben!
Een dag later ligt de kaart in de bus. Dat is snel, kennelijk worden ze al aangemaakt voordat je (zogenaamd) telefonisch toestemming hebt gegeven om een contract aan te gaan.
Lees de kleine lettertjes goed en je kunt van het contract afkomen. In het contract staat ook dat je op termijn 75 euro moet betalen voor vakantiebonnen. Verderop staat ook dat ze jouw persoonlijke gegegens kunnen doorgeven (lees: verkopen, ook dat is handel!)
Gek genoeg blijkt in de praktijk dat iemand die de telefoon in jouw huis opneemt op jouw naam een contract aan kan gaan, maar je kunt er niet telefonisch vanaf! In het contract staat dat je dan een brief moet sturen binnen 7 werkdagen!
Met dit soort bedrijven moeten wij ons als consument niet inlaten, dan verdwijnen ze vanzelf.

alexs
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door alexs »

Voor wie 't nodig heeft,

Vakantiekaart B.V
Korenmolenlaan 1b
3447GG WOERDEN
Netherlands
+31 (0)348482334


Ik heb zown vermoeden dat vakantiekaart zelf hier ook 100x gereageerd heeft met die ultra-postieve reacties.. Goor bedrijf.. Mensen in dit soort bussines die mensen geld afhandig maken met kleine letters kunnen wat mij betreft allemaal in hun graf zakken. Ze hebben me vriendin zelf ook al lid gekregen. Bij het eerste bedrag wat ze nu nog durven af te schrijven sta ik op de Korenmolenlaan.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Maar gaan ze nog steeds verder met mensen "oplichten" met hun lokkende woorden en beloften. Ik snap niet dat mensen niet eens stoppen na het lezen van deze site want iedereen vertelt eigenlijk hetzelfde. Ja je hebt altijd mensen die goede ervaringen ermee hebben en is ook niet erg om dat uit te spreken. Dat mag gerust iedereen heeft andere ervaringen met de vakantiekaart maar 9 van de 10 hebben geen goed woord te vertellen.

Maar wat doet xxx bij de vakantiekaart? Wat is zijn functie?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Op grond van hun eigen voorwaarden had ik van vakantiekaart 361 euro terug moeten krijgen.

Hoe zit dat?

Ik vergelijk alleen de reis- en verblijfs-onderdelen. De gebruikte openbaar vervoerkaart en de museumkaart laat ik even buiten beschouwing, omdat die er in beide gevallen gewoon bovenop komen.

Het hotel dat ik via Oad boekte, kostte mij 271 euro (catalogusprijs).

Hetzelfde hotel zou ik via Vakantiekaart voor 560 euro, minus 5 procent korting, is 532 euro hebben kunnen boeken.

De site vermeldt dat ik het verschil, plus 100 euro van ze krijg, wanneer ik elders goedkoper uit zou zijn.

Hoe kom ik aan dat bedrag? 532 euro min de door mij betaalde 271 euro is 261 euro verschil, daar komt nog 100 euro bij, die ik van vakantiekaart extra zou krijgen.

Ik heb er alleen geen recht op, omdat ik deze voorwaarde te laat ontdekte. Maar ik geloof ook niet dat ze zo sportief zouden zijn om me dat geld daadwerkelijk uit te betalen op mijn girorekening, wanneer ik WEL op tijd had gereclameerd.

Voorop gesteld: het zou hetzelfde hotel, in dezelfde periode, en eveneens met OAD, zijn geweest.

Nogmaals: wat hebben de klanten liever? 5 procent ''korting'' op een door Vakantiekaart vastgestelde prijs, of buiten Vakantiekaart om boeken, en 261 euro goedkoper uit zijn? Ik heb het dan over 46,6 procent korting op de door Vakantiekaart gehanteerde prijs.

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Ik werd gebeld voor de Vakantiekaart, die ik op proef liet komen. Binnen de gestelde termijn heb ik mij teruggetrokken, dus de Vakantiekaart geannuleerd. Toch heeft men Euro 75,00 geincaseerd via mijn bankrekening. Dit bedrag heb ik gestorneerd, immers ik had op tijd opgezegd. Vakantiekaart beweert dat zij de opzegging te laat heeft ontvangen en wil toch die Euro 75,00 incasseren, inmiddels verhoogd met administratiekosten en invorderingskosten. Ik vond het een ingewikkeld concept, eerst betalen om later korting te krijgen, daaraan wilde ik dus niet meedoen. Vakantiekaart blijft mij echter achtervolgen en dreigt tot rechtsmaatregelen over te gaan. Ik vind Vakantiekaart een zeer klant-onvriendelijke organisatie die persee dat geld wil binnenhalen van iemand, die nooit via hun een vakantie zal boeken. Die zin is mij al lang vergaan. Ik adviseer nooit en te nimmer met een dergelijke organisatie in zee te gaan. Het is gewoon geldklopperij. Vakantiekaart wil mensen zogenaamd blij maken, belooft gouden bergen, maar mensen, die niet met hun in zee gaan, blijven ze achtervolgen en opzadelen met extra-kosten, deurwaarders, e.d.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ze blijven dus aan de gang.

Hoe halen ze het in hun hoofd om mensen zo te blijven bedonderen.

Heb je [email protected] al benaderd?

Hij belooft mensen die zich bedonderd voelen, om een en ander recht te trekken.

Sowieso is er in mijn ogen al sprake van bedonderen, wanneer ze eerst doen alsof je iets op proef krijgt, dan wel iets gewonnen hebt waarvoor je dan toch moet betalen.

Wanneer vakantiekaart het nou eerlijk zou spelen, dus de kaart ECHT bijvoorbeeld een jaar op proef zou geven (en niet het sprookje vertelt dat je de kaart hebt gewonnen), ZONDER die 75 euro af te schrijven, die je maar moet zien terug te krijgen met opeenvolgende boekingen, dan weet ik zeker dat veel meer mensen interesse zouden tonen.

NU laat men helaas heel veel mensen met een bedrogen gevoel achter. En dat kan toch de bedoeling niet zijn van zaken doen?
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 06 jun 2007 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Bedankt voor uw snelle reactie.
Ik zal inderdaad eens contact opnemen met die xxx.
Bedankt voor de tip!
Fijn dat er (sociale) mensen zijn, zoals u, die zich het lot aantrekken van minder begaafde mensen, mensen, die zich wellicht laten intimideren en bang zijn voor deurwaarders, e.d. en dus uiteindelijk TOCH betalen, precies wat zij willen. Dan heeft Vakantiekaart dus gewonnen.
Al moet het twee jaar duren, van mij krijgen ze geen Eurocent.
Nogmaals dank voor kritische noot!! Laten we hopen dat veel mensen gewaarschuwd worden door onze berichtgeving en er dus niet intrappen!!
Dan mag Vakantiekaart zelf op vakantie gaan en NOOIT meer naar Nederland terugkomen! om hier de boel te belazeren.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Oke Bodejos, ik ben nu wel eens nieuwsgierig geworden.
U claimt dat vakantiekaart duurder is etc. Prima, ik wil gewoon niet teveel betalen en ga al vele malen tot volle tevredenheid voordelig en met 5% op vakantie.
Maar ik zou er natuurlijk naast kunnen zitten. Om mijn verhaal ook duidelijk aan te kunnen tonen en niet met vage rekenvoorbeelden zoals u dat doet zal ik u aantonen dat ik ook deze keer voor mijn vakantie voordeliger uit ben via de vakantiekaart.

Tijd voor een onderzoekje dus!

Voor een eerlijk vergelijk heb ik meerdere reissites en de site van OAD zelf genomen. Zoals u ziet biedt vakantiekaart ook OAD aan.
We nemen een accommodatie van OAD, Barbacan op Gran Canaria. Ik kom daar al jaren met veel plezier en ik weet dat OAD dit seizoen Barbacan als enige aanbiedt.
Ik vertek op 27 juni vanaf Eelde voor 8 dagen 2 personen en zonder verzekeringen (heb een doorlopende). De reis van OAD is dus dezelfde als die wordt verkocht via. D-reizen,Vakantiediscounter, Elmar reizen, Toerkoop en een willekeurig reisburo.

Ik heb deze offertes op 4 juni aangevraagd dus de prijzen zijn ook van 4 juni. Dit is allemaal binnen een uur opgezocht.

Oad http://server6.theimagehosting.com/imag ... mg=oad.JPG

d-reizen http://server6.theimagehosting.com/imag ... reizen.JPG

vakantiediscounter http://server6.theimagehosting.com/imag ... ounter.JPG

elmar reizen
http://server6.theimagehosting.com/imag ... =elmar.JPG

toerkoop
http://server6.theimagehosting.com/imag ... erkoop.JPG

willekeurig reisburo
http://server6.theimagehosting.com/imag ... keurig.JPG

vakantiekaart
http://server6.theimagehosting.com/imag ... rt.7eb.JPG


Zoals u ziet is vakantiekaart dus inderdaad voordeliger dan de overige reisburo’s. Ik denk dat ik er weer goed aan heb gedaan om via vakantiekaart te boeken en weet weer zeker dat ik 27 juni lekker op vakantie kan zonder te veel te hebben betaald.

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Bodejos en andere geinteresseerden:
Ik wilde nog even doorgeven dat de e-mail aan die
Robert S.Vakantiekaart is teruggekomen, dus dat adres klopt niet of die man werkt daar (niet) meer.
In mijn ogen blijft de Organisatie Vakantiekaart voor veel mensen een dubieuze instelling, maar gelukkig voor Vakantiekaart zijn er dus ook mensen die men met wat korting blij kan maken.
Indien dit niet het geval zou zijn, waren ze al lang failliet.
Maar ze willen wel eerst van alle participanten 75 Euro vangen, of je er nu gebruik van maakt of niet en dat bevalt me niet. Ook het hele concept met die bonnen e.d. vond ik te gecompliceerd. Al bij al: Vakantiekaart kan me gestolen worden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Mr1.

Jij kan uiteraard je eigen ervaring hebben. Ik heb de mijne.

Dus jij beweert, dat vakantiekaart, nadat zij mij een accommodatie aanbieden van 140 euro per nacht, wat neerkomt op 560 euro min 5 procent, dus 532 euro, de goedkoopste is?

Betreffende accommodatie wordt dus door dezelfde touroperator als Vakantiekaart beweert (OAD), in de brochure Stedenreizen aangeboden, op basis van eigen vervoer (ik had dus gekozen voor de TGV), en daarin staat de prijs van 271 euro genoemd.

Let wel, ik heb die stedentrip al gemaakt, en ik vergelijk dus exact dezelfde onderdelen. Dus accommodatie, aantal overnachtingen, en dezelde datums. Wil jij beweren dat ik dan TOCH via vakantiekaart had moeten boeken? En volstrekt onnodig 261 euro voor hetzelfde had moeten neertellen?

Overigens, heer Bovens, het was me ook al opgevallen dat ik van dhr. Schmidt geen reactie meer kreeg, nadat ik hem om uitleg vroeg.

S.J. Sanders
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2007 12:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door S.J. Sanders »

ik heb ongeveer een uur geleden die kaart bestelt nadat ze mij meerdere malen opgebelt hadden of ik er zo een wilde kopen.

ze zeiden dat het voor maar 2 euro was of zo voor een proefperiode dus ik dacht dat het geen kwaat kon.

meteen daarna ben ik het bedrijf gaan controleren en toen kwam ik bij dit form uit,

nou hoop ik dus dat ik de kaart meteen kan blokeren (bij binnenkomst)

zo niet dan weet ik in ieder geval dat ze bij de KVK geregistreerd staan en dat als ze me belazeren ik ze daar kan aangeven.

Gesloten