kuklos schreef:@ralphflpzzp, ik vraag me af of het nog nut heeft jou te vertellen waar ik wil dat je op reageert. Mijn vraag was en is duidelijk. Het geciteerde stukje van fredcom was helder. De winstpercentages bij FLP zijn onvoldoende voor een fatsoenlijk inkomen, zeker als je deze afzet tegen de totale omzet van FLP en het aantal distributeurs.
Verder meld je in je eerste reactie (op fredcom) al hoe jij iets ervaart. Terwijl er regels zullen zijn die werkelijk weer geven hoe het zit. Als jij hier vragen wil beantwoorden aangaande FLP, pak dan die regels erbij en geef op basis daarvan antwoord.
Hij rekent zelf voor dat 1,7 niet slecht is maar ookniet goed. ben het daar mee eens. maar wat ik anders zie is dat ik een keer moeite doe om een klant het product te leren kennen en hij daarna elke keer weer de tandpasta komt halen zonder dat ik er werk voor hoef te doen. Ik verkoop ook producten waar ik een winst marge van 3.6 op heb maar die verkoop ik 1 keer aan 1 klant en daar doen ze de rest van hun leven mee. er zijn ook produycten die ik tegen minder winst verkoop. dus ik kan hier best mee leven.
Wat ik ook wil verduidelijken de marge 1,7 is een gemiddelde dit is ook afhangkelijk van de positie die je hebt wat weer afhangkelijk is van je inkoop. dus iemand die alleen zelf gebruikt zal minder marge hebben als iemand die elke maand voor €2000,- omzet
Verder als ik het dus goed begrijp wil jij weten over de regel geving van het beeindigen van de samen werking inzage terug geven van de producten.
Zoals ik als zij is dit wat ik weet dat de regels zijn en ik heb ook zelf ervaren dat deze regels in de praktijk worden toegepast.
Uit het samenwerkingsregelement. op pagina 5.
Restitutie- en terugkoopprocedure voor distributeurs:
3.6 a. Forever koopt alle onverkochte, verkoopbare Forever-producten terug, die binnen de afgelopen twaalf (12)
maanden werden aangekocht, van elke Forever-distributeur die zijn Forever-distributeurschap beëindigt.
Een dergelijke terugkoop vindt plaats nadat de beëindigende distributeur aan Forever (aangetekend)
een schriftelijke mededeling heeft gedaan van zijn voornemen om zijn Forever-distributeurschap te
beëindigen en afstand doet van alle rechten en privileges in verband hiermee. De beëindigende
distributeur dient een Product Retour Formulier in te vullen en alle producten waarvoor terugbetaling
wordt aangevraagd aan Forever te retourneren, samen met het aankoopbewijs. Als een beëindigende
distributeur een Touch of Forever of een andere combinatiebox retourneert die niet compleet is, zal het
retourbedrag worden berekend alsof er een complete combinatiebox geretourneerd zou zijn, waarna de
groothandelswaarde van de ontbrekende producten in mindering wordt gebracht op het retourbedrag.
Na verificatie van de feiten, ontvangt de distributeur een terugbetaling van Forever ten bedrage van de
kosten die de distributeur heeft gemaakt voor aankoop van de geretourneerde producten, minus de
door hen persoonlijk ontvangen bonussen uit de oorspronkelijke aankoop en de kosten voor afhandeling
en verzending en eventuele andere van toepassing zijnde vereffeningen. Na aftrek van kosten of
schade als gevolg van eventueel nadelig gedrag van de beëindigde distributeur, verwijdert Forever de
distributeur uit het Forever Marketingplan en schuift zijn of haar volledige downline-organisatie direct
onder de sponsor van de beëindigende distributeur in de huidige volgorde.