LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Pierre64,

Weer een HM-wolf in schaapskleren zou ik zeggen

Gast

Vandaar een 4 voor deze forum

Gast

Gast,

Gelukkig mag je wegblijven van deze topic...

Pierre64

Ongelezen bericht door Pierre64 »

Geert, wat een snelle reactie!
Maar allereerst: ik ben ab-so-luut geen hm-medewerker en ook geen klant! 64 is mijn leeftijd, ik ben vervroegd met pensioen en heb onlangs een snellere pc en adsl aangeschaft.
Ik snap gewoonweg die tegenstand niet en ga dit uitzoeken alvorens er definitief mijn mening aan te geven zonder mensen en bedrijven door de stront te trekken. Dat voegt namelijk helemaal niets toe aan dit toch al ellenlange verhaal.
Tot binnenkort!

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Van Zjef

HM voldoet volledig aan de WFD en ook vanaf 01-01-2005 voldoet deze nog steeds daaraan, en zullen de concurrentieloze produkten van HM op de markt blijven.

Mag ik even over de grond rollen van het lachen? :lol: :lol: :lol:

De inhoud van de Wet Financiele Diensten is nog niet eens rond, maar ons aller Zjef weet nu al zeker dat HM aan deze wet (WFD) voldoet?

Ik rol nog even verder :lol: :lol:

Wat in ieder geval wel zeker is, om aan de WFD te voldoen, er een vijftal diploma's gehaald moeten gaan worden. De inhoud van deze opleidingen staat nog niet vast, laat staan dat er diploma's behaald zijn.

Ik bescheur me bijna :lol:

Zjef, je bent momenteel een lopende misleidende reclame voor je eigen bedrijf. Doe je zelf en mij een lol en plaats niet meer van die onzin op dit forum.

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Pierre, Ik kan alleen maar zeggen dat je een goede en integere adviseur hebt !!!
Eindelijk weer eens iemand met verstand van zaken.

In navolging op deze reactie moet ik zeggen dat er steeds meer assurantie -adviseurs en kantoren zo verstandig zijn om met HM in zee te gaan. Ik denk dat deze hun huiswerk wel goed gedaan hebben en ervoor kiezen om de Nederlander wel een produkt aan willen (kunnen) bieden, dat uniek en concurrentieloos is.

Zjeflegrande

Blijven rollen meiske,
De inhoud van de Wet Financiele Diensten is nog niet eens rond, maar ons aller Zjef weet nu al zeker dat HM aan deze wet (WFD) voldoet?
In maart 2004 heeft het kabinet het wetsvoorstel Wet financiële dienstverlening ingediend bij het parlement.
Volgens mij is het nu Juni 2004.
Zoals het er nu voorstaat zal de WFD geen enkel probleem opleveren voor HM, en ga er maar vanuit dat HM ook aan de definitieve eisen zal voldoen.

PS Ik hoop dat je geen voetbalfan bent, want dan is het natuurlijk wel heel erg vervelend voor je als je tijdens het WK constant het logo van HM op je scherm te zien krijgt.

Banon

Ongelezen bericht door Banon »

Sjev, dat voetbal is pas over 2,5 jaar. hM talk dus , wij hebben geen kosten, dus sponsoren wij het wk! goed zo, iedereen weet dat het gekocht is. De argumenten van Pierre zijn herkenbaar, die hebben we allemaal wel eens gehoord, namelijk op 1 van die brainstorm avonden. Sefke, zoals je schrijft is het voorstel ingegediend en naar verwachting zal het ongewijzigd goedgekeurd worden. Da's mooi. Welke maatregeleen heeft HM genomen om deze omslag aan te kunnen en om aan de eisen van de WFD te kunnen voldoen?

Pierre64

Argumenten? Ik heb helemaal geen argumenten naar voren gebracht.
En wat die brainstormavonden/hersenspoelavonden betreft, daar wil ik wel eens bij zijn. Heeft iemand een adres voor mij? Ik ben echt reuze benieuwd wat daar gebeurt dat er zo veel weerstand tegen is.
Zoals gisteren geschreven zou ik eea uitzoeken; mlm was niet zo moeilijk, maar hm en dan vooral hun produkt en werkwijze is voor een 64-jarige toch wel lastig.

Zjeflegrande

Ja Pierre, dat is nu eenmaal de taktiek van deze mensen.
Is er iemand positief voor HM dan bestempelen ze die als HM medewerker, is er iemand negatief dan schrijven ze die de hemel in.

Het is natuurlijk eenvoudiger om met modder te gooien, dan fatsoenlijke produkten te moeten gaan introduceren om de concurrentie aan te kunnen gaan.

Gast

Pierre: Zjef zit je 'in te pakken!'

Zjef: je moet niet zo slijmen naar Pierre toe: help hem liever! Hij geeft aan dat hij de materie HM complex vind. Leg jij hem dat nou eens uit!

Pierre64

Al een tijdje hier niet meer gekeken maar ik zie dat er geen nieuws is.
Maandagavond aanstaande hebben mijn dochter en schoonzoon (en ik, maar dat weet hm niet) een gesprek met een hm-medewerker. Hopelijk kom ik daar meer te weten.
Wordt vervolgd!
Groeten, Pierre.

Zjeflegrande

Gast, jullie weten het toch zo goed ??

Gast

HM weet het nou wel...

Pierre64

Dat is correct, een hm-consulent weet het nou wel. Maar ervan uitgaande dat er inderdaad enkele honderden van deze mensen in Nederland rondlopen verwacht ik geen hm-delegatie.

lammy

Ongelezen bericht door lammy »

een kennis werkt nog voor hmi en die wil er mee stoppen.
nu dat bekend is worden er bedreigingen uitgevoerd.
het is niet gezond want je ben nooit thuis en een priveleven gaat ook kapot.
wie hebt dit ook meegemaakt?

Pierre64

Beste mensen,

Ondanks het bericht van Lammy heb ik, tot nu toe, positief nieuws over Hamburg-Mannheimer. Gisteravond heb ik bij zo'n adviesgesprek gezeten.
De consulent in kwestie kwam op mij enthousiast en kundig over en wist te antwoorden op al mijn vragen. Ondanks dit nog korte dienstverband heeft hij al 3 opleidingen achter de rug.
Overdag is hij werkzaam als technicus, sinds oktober 2003 in dienst bij hmi, en bij familie kwam hij alleen om te oefenen.
De kwestie t50/t70 is mij nu ook duidelijk: t50 is een oud product en wordt niet meer gevoerd. t70 wordt vanaf medio maart mee gewerkt.
De rest moet ik nog even netjes op een rijtje zetten, en kom hier later op terug.

Groeten, Pierre

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Tja Pierre, in de organisatie waar ik werkzaam ben zou deze persoon nog lang niet bij jou aan de tafel hebben gezeten. Deze technicus had met zijn Assurantie B en A Leven en geen werkervaring binnen mogen komen. Hij had eerst in de binnendienst gewerkt, om alle producten goed te kennen (en ze niet alleen te kunnen verkopen). Daarna was hij een opleiding van een jaar tot buitendienstmedewerker gestart, waarin hij de eerste maanden alleen stil in een hoekje mag zitten om ervaring op de doen. Daarna worden het langzaam duo-bezoeken en de laatste maanden mag hij het woord doen (uiteraard nog onder begeleiding).

Maar als jij vertrouwen stelt in een Technicus die in de avonduren een kaptitaalverzekering komt verkopen...

Vraagje. Waarvoor ga je die kapitaalverzekering aanwenden?

Banon

Ongelezen bericht door Banon »

Hallo,die bedreigingen heb ik korte tijd ook mee moeten maken helaas.
Daarmee bedoel ik niet het ergste, wel dat er gedurende lange tijd een negatieve druk werd uitgeoefend.

Wat betreft dat oefenen Pierre, dat is het HMI systeem, want mensen moeten nieuwe adressen hebben om verder te kunnen verkopen. Dat is niet erg op zich maar oefenen is het zeer zeker niet. Als je verder tevreden met de adviseur en het product bent, dan moet je naar mijn mening gewoon klant worden. Elk product heeft zijn voor en nadelen, die moet je op je eigen situatie afstemmen. Laat je wel niet om de tuin leiden met de term "concurrentieloos". Een foutief gebruikte term, concurrentie is er wel degelijk (200 verzekeraars in Nederland), men tracht bij HMI te zeggen dat hun product onderscheidende sterke punten heeft. Maar dat is niet concurrentieloos, jammer dat HMI dat soort termen nog steeds niet juist weet te gebruiken.

dieterke

Ongelezen bericht door dieterke »

banon,

typisch , weer een mislukte medewerker die het woord voert. Gelukkig zijn er nog neutrale personen, zoals Pierre!

Gesloten