Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Meiklokje

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Moneyman schreef:
30 aug 2020 12:08
Meiklokje schreef:
29 aug 2020 15:50
Een vraag voor Moneyman: u bent er wars van dat forumleden zich bedienen van "aannames" en terecht. Dan vraag ik me af ... (enz)
Omdat ik vermoed dat je vraag serieus is, zal ik 'm ook als zodanig beantwoorden. Je hebt gelijk dat ik vaak ageer tegen aannames. Als je goed leest in welke context ik dat doe, is dat eigenlijk altijd als er (juridische) adviezen gegeven worden op basis van aannames. Daar ben ik fel op tegen, omdat het maar al te vaak blijkt dat, als TS een toelichting geeft, de aannames onjuist bleken te zijn - en de adviezen dus ook.

Mijn opmerking in het feedbacktopic is van een geheel andere orde. Iedereen die met een bepaalde frequentie en opmerkzaamheid op dit forum ronddwaalt, leert z'n pappenheimers wel kennen. Je leert wie op welke manier reageert, je leert wie welke triggers heeft, je leert wie wie liked (ongeachte de inhoud) en voor de goede verstaander is het ook echt niet moeilijk de intenties van posters te leren kennen. En ja: daar zit - net als in het echte leven- altijd een bepaalde mate van aannames in. Is dat erg? Nou, lijkt mij niet: als die aanname onjuist is, wordt'ie vanzelf wel rechtgezet. Niet door 'm gewoon te ontkennen, maar door in woord en daad te laten zien dat die aanname onjuist was.

Vanuit dat perspectief moet je kijken naar mijn post over het verschil in intentie en uiting en het daar gegeven duidelijke voorbeeld ervan.
Moneyman, bedankt voor uw uitgebreide antwoord en ja, mijn vraag was inderdaad serieus bedoeld. Aanames in het geval er juridische consequenties zijn inderdaad van een andere orde. Echter, aannames in het intermenselijk verkeer, hoe goed je iemand ook denkt te denken, kunnen net zo goed tot onnodige (vervelende) misverstanden leiden, voorbeelden zal eenieder zich voor de geest kunnen halen.
Specifiek in uw geval.... vanwege uw deskundigheid, taalgebruik ed vervult u een bepaalde rol op dit forum, daar bent u zich ook vast bewust van. Om het even wat "botter"te zeggen ...... sommige forumleden nemen haast klakkeloos uw meningen over, "want als Moneyman het zegt dan is het waar", daar schuilt een zeker "gevaar", ook omdat het geschreven woord zwaarder telt dan het gesproken woord waar mimiek e.d. nog een belangrijke rol vervullen. Daarbij is mijn persoonlijke mening dat "een bepaalde mate van aannames" zeker in heikele topics overbodig zijn en soms vuurtjes nog iets verder opstoken en dat vind ik jammer.

Nog een fijn restje weekend!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is er tegen om een mening over te nemen, als je er van uit gaat dat die mening correct is?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Weer thuis na een dagje treinen. Prima dagje gehad. Eerst in Amsterdam een mat46 en mat 54 op de foto gezet, althans, twee historische treinen die met een onderhoudsrit bezig waren. Straks de foto's bekijken en ontwikkelen.

Aansluitend naar Utrecht om een gebruikt medicijnkastje op te halen. Deze was exact naar mijn zin; je kunt hem op twee manieren ophangen, afhankelijk hoe je wilt dat het deurtje open gaat. Dus 'gewoon' en 'op zijn kop' zeg maar. Plus: het is een metalen deurtje, niet van glas wat je tegenwoordig regelmatig ziet. Ben er blij mee. Morgen wat sauswerk doen, en dan kan het ding op worden gehangen.

Het eindigde alleen niet zo leuk. Maar ach, straks dus de foto's bekijken onder het genot van een bak koffie. Heb er zin in.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Mooi. En een kijktip voor je, als je per ongeluk verplicht thuis moet blijven. YouTube: CabView Holland. Meerijden met de machinist ;-)

witte angora

Lijkt me inderdaad interessant. 'Vroeger' had je iets dergelijks midden in de nacht; 'de bijrijder' of zoiets. Volgde je routes in het buitenland. Niet dat je ervoor opbleef, maar als je niet slapen kon was dat een mooie nachtbreker.

Railway, of is het Railaway? Prachtige serie, heb er een aantal dvd's van. Moet er nodig eens naar kijken. Net als naar James Herriot, Schone Schijn, en nog een paar van die series. Van de week bij de Lidl een dubbel-dvd van Fawlty Towers gekocht; twee complete seizoenen. Ben benieuwd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Rail Away , echt één van mijn favoriete series, prachtig!
CabView kende ik nog niet, thnx Jablan

Jablan
Contacteer:

Dan een paar links, als er toch belangstelling is:

Bernina Expres, St.Moritz -> Tirano
RailAway: aflevering is nog beschikbaar via NPO Start.
Eisenbahn Romantik, de RailAway van de SWR, was er 10 jaar geleden.
Machinst: Rit van 2 uur uit maart dit jaar, na vers gevallen sneeuw

Laatste is prima om bij in slaap te vallen. Rustig beeld, rustig geluid ... bijna Yoga ;-)

witte angora

Ik zal van de week eens kijken of het lukt de laptop op de tv aan te sluiten en het dan in groot beeld en beter geluid te bekijken. Ziet er goed uit!

Jablan
Contacteer:

Heb je geen YT via de kabel/glasvezel?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Schit-te-rend! Maar wat hoog ook, bijna 2 km , en die bochten en die ravijnen en die tunnels .
En wij maar piepen , als er een cm sneeuw ligt vallen de treinen uit :lol: .

witte angora

Kan die ADHD-er Linda de Nol niet eens een cursus volgen hoe ze minimaal 2 tellen haar kwek kan houden? Zit even te zappen, en jawel, daar is ze weer. Of het een doodzonde is als er nog geen tiende deel van een tel een stilte valt. Of de kijkcijfers dan per direct naar het absolute nulpunt dalen. En dan dat hijgerige erbij. Zal wel 'enthousiasme' zijn, ik vind het geen gehoor.

Jablan
Contacteer:

breien schreef:
30 aug 2020 20:45
Bonenburgers van limabonen zijn heel lekker. Echt wel een goed idee van mij.
Receptje?
witte angora schreef:
30 aug 2020 21:00
Kan die ADHD-er Linda de mol niet eens een cursus volgen hoe ze minimaal 2 tellen haar kwek kan houden? Zit even te zappen, en jawel, daar is ze weer.
Hallo, daar zijn we weer :mrgreen:
Je kunt ook verder zappen. Niemand verplicht je te kijken.
witte angora schreef:
30 aug 2020 20:00
Ik zal van de week eens kijken of het lukt de laptop op de tv aan te sluiten en het dan in groot beeld en beter geluid te bekijken. Ziet er goed uit!
YT werkt bij Ziggo en KPN via het menu en de optie 'tv-apps'. Bij kpn ook direct te starten via kanaal 201. Verder ChromeCast van Google (nul privacy!). Ouderwets kabeltje tussen internet-apparaat en tv-toestel doet het ook. Moet lukken.

Lady1234

En op ONS kunt u al die oude series ook gewoon bekijken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Interessant. En nog vegan ook (behalve de yoghurt).

Lady1234

Geef mij maar vlees.

Bob Schurkjens

Geef mij ook maar eens vegetarisch

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me ook af hoe vegetariërs smaken. Wil dat wel eens proberen ;)

Bob Schurkjens

AH falafel huismerk vind ik ook een aanrader. Goed en goedkoop (200gr voor 1,49). Zelf maken is me nog niet gelukt. Ooit geprobeerd met kikkererwten uit blik maar dan valt de boel uit elkaar. Je moet dus droge kikkererwten gebruiken en die voorweken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
30 aug 2020 23:03
Interessant. En nog vegan ook (behalve de yoghurt).
Absoluut. Ik ben alles behalve vegetariër, maar ik begin wel steeds meer om me heen te kijken naar minder milieu-belastende alternatieven. Dan zijn dit leuke dingen om eens te proberen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ga graag naar een restaurant maar bestel zelden vlees omdat je dan een zodanige portie krijgt dewelke ik in mijn eentje alleen tegen heug en meug weg krijg. Wat mij betreft zouden ze ook mini porties (met een normale hoeveelheid groenten en frites) op het menu mogen zetten.

Plaats reactie