LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

angel1978 schreef:
08 okt 2020 15:17
hebra98 schreef:
08 okt 2020 14:49
Moneyman schreef:
08 okt 2020 14:40

Dat moment komt gelukkig niet. Je hoeft dus niet bang te zijn.

En dus?

Wat is je argument met deze niet-lopende zin?

Jij zegt het.
>>
Jouw geruststelling is overduidelijk van "nihil" waarde voor mij.

Dat is dan evenveel als dat nietszeggende epistel is voor mij.
.|.. :mrgreen: ..|.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
08 okt 2020 14:40
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Ik ga niet wachten op het moment dat het anonieme appje registreert dat ik mij buiten mijn huis begeef en dit in strijd is met de regels.
Dat moment komt gelukkig niet. Je hoeft dus niet bang te zijn.
zonder die app is dat al te registreren.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk, en dat maakt het nóg onzinniger om dit soort angstargumenten aan deze app te koppelen.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ligt er vooral aan wat voor buren je hebt. Als je geen stroom en gas verbruikt en de schoorsteen niet rookt, dan zal er toch weinig haan naar kraaien.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen in een buurdorp wat broodjes gehaald voor tussen de middag. Wat een verschil met het eigen dorp! Zeker 60-70% had een mondkapje op, en degenen die er geen een hadden? Die liepen een beetje beschaamd in de rondte.

Op één vrouw na. Die stond bij de kassa uitgebreid te niezen. Niet met de hand voor de mond, niet in de elleboog, geen mondkapje,, helemaal niks, gewoon in het rond. En vervolgens lukte het haar om krampachtig verder genies binnen te houden. Was ze nog trots op ook.

Sommige mensen zou je levenslang op moeten sluiten.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier stond vandaag een medewerkster van de Jumbo mondkapjes uit te delen bij de ingang van de winkel. Iedereen droeg er een, ook het personeel.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat kan wel, ik heb, weet niet meer waar, op twee locaties dat ook gezien. Die dingen kosten ook niks meer, ik heb in Utrecht een adresje waar je 85 cent voor 10 stuks betaald. Maakt die winkel nog winst ook, mag je aannemen.

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan Australië. Daar gaat de zweep er pas over https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba826158/

Mij bekruipt het gevoel dat het een hele enge aanpak is, die op de lange termijn geen enkel voordeel biedt. Wat gaat het er in Nederland dan gemoedelijk aan toe.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Toch vraag ik me soms af waar ze mee bezig zijn. Dat doet de regering waarschijnlijk zelf ook al, maar toch.

In mijn woonplaats hebben ze het betaald parkeren op donderdagavond en zondag afgeschaft om mensen op die manier aan te moedigen hun boodschappen op een andere dag dan dat ze gewend zijn te doen.

Eén van de beperkende maatregelen die er landelijk gezien aan zou kunnen komen volgens ingewijden is het verbieden van koopavonden en -zondagen.

Als dit inderdaad een maatregel wordt, staat dit toch weer haaks op elkaar?

Een beetje zoals Nijogeth eerder zei: als je de openingstijden verkrapt, zijn er meer mensen tegelijk aanwezig. Precies wat je niet wil, lijkt me.

scharrelschipper
Berichten: 1844
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
08 okt 2020 19:22
Vanmorgen in een buurdorp wat broodjes gehaald voor tussen de middag. Wat een verschil met het eigen dorp! Zeker 60-70% had een mondkapje op, en degenen die er geen een hadden? Die liepen een beetje beschaamd in de rondte.

Op één vrouw na. Die stond bij de kassa uitgebreid te niezen. Niet met de hand voor de mond, niet in de elleboog, geen mondkapje,, helemaal niks, gewoon in het rond. En vervolgens lukte het haar om krampachtig verder genies binnen te houden. Was ze nog trots op ook.

Sommige mensen zou je levenslang op moeten sluiten.
Ben het ermee eens;niet netjes.
maar die laatste zin gaat me toch wat ver.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Levenslang opsluiten, dat volk met hooikoorts. Dat leert ze wel met een onschuldige aandoening gewoon rond te lopen.

Even niet in de plaatselijke AH geweest, dus met mondkapje er naar toe.
De situatie: ongeveer 75 procent van de klanten had een mondkapje op. Het AH personeel gaf helaas niet het goede voorbeeld, nog geen 20 procent vond het nodig er een te dragen !

We doen er alles aan om de lockdown zo snel mogelijk over ons af te roepen.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ach het goede voorbeeld geven. Bij mijn dochter op haar werk viel er één flauw in de keuken met mondkapje op. Helemaal niet gevaarlijk hoor, tussen alle friteuses.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
11 okt 2020 19:03
witte angora schreef:Sommige mensen zou je levenslang op moeten sluiten.
maar die laatste zin gaat me toch wat ver.
Snap ik. Maar... Hoe lang hebben we nu met zijn allen al last van Corona? Hoe vaak wordt op een aantal maatregelen gewezen? Dan ligt er ook nog eens een advies om mondkapjes te dragen, en zo'n figuur weet kennelijk van niks. Kijkt nog apetrots ook. Nies gewoon nog een keer, wat maakt het uit?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Opvallend genoeg liggen er nu voornamelijk mensen met een niet Westerse achtergrond in de ziekenhuizen op de IC.s in de grote steden , aldus hoofd IC van het VUmc.
Wilders heeft hierover getweet en werd alweer voor racist uitgemaakt.
PvdA en Denk noemden de tweet racistische drek.

Waarom het beestje niet bij de naam noemen?
Als dat nu de feiten zijn ? Hebben zij lak aan de regels? Begrijpen ze de taal wel?

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
11 okt 2020 20:12
Opvallend genoeg liggen er nu voornamelijk mensen met een niet Westerse achtergrond in de ziekenhuizen op de IC.s in de grote steden , aldus hoofd IC van het VUmc.
De vraag, waar ik het antwoord op mis: In hoeverre wijkt de bevolkingssamenstelling in de grote steden af, van het beeld op de IC?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

In Rotterdam, Amsterdam en den Haag bijvoorbeeld zal dat zijn : misschien 60% autochtoon, 40 % allochtoon.
Toch is het op de IC.s dus andersom.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Dan dienen we dus (in Wilders termen) Mohammed en Fatima beter te informeren.
Wellicht speelt ook mee dat die bevolkingsgroepen vaak kleiner behuisd zijn, en ook (groot)ouders in huis hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer idd blijkt dat zij méér de regels aan hun laars lappen , of door overmacht of door onwetendheid of door eigenwijzigheid ( bruiloften/ theehuizen/ vakanties naar het thuisland bv) vind ik daar wel iets van.
Dadelijk heel Nederland weer op slot , door allerlei onverlaten , ook Nederlanders, jawel....
Ik vind het zo stupide allemaal.
Waarom is het toch niet op te brengen en vol te houden om er serieus mee om te blijven gaan?
Waarom doet Nederland het in verhouding zo slecht?
En Rutte maar mopperen en conferenties en adviezen blijven geven.....het schiet écht niet op zo.

Maar Trump is na 3 dagen Coronavrij en helemaal genezen ___ jaja :mrgreen:
Laatst gewijzigd door moederslink op 11 okt 2020 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij Jong Oranje waren ook een speler en de bondscoach besmet. Geen ziekteverschijnselen, dus volgens het RIVM moeten ze 72 uur in quarantaine.

Wat dat betreft laat de communicatie daarover te wensen, want die quarantaine was toch minimaal een week?

Gesloten