LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 sep 2008 19:16
Re: Pretium Telecom
Mijn schoonvader van 84 jaar is in de val van Pretium gestapt. Hij is ook door Pretium benaderd onder het mom dat ze een speciale aanbiedingf hadden voor trouwe KPN bellers. Gesuggereerd werd dat ze belden namens KPN. Mijn schoonvader had al een aanvraag lopen voor internet&bellen. Was in de veronderstelling dat het daaover ging. Toen hij de bevesting binnen kreeg was hij zo kien om mij direct te bellen dat er iets mis was. Tot nu meerdere zware brieven gestuurd naar Pretium, maar ze reageren bewust niet inhoudelijk. Wel bestoken ze de goede man,die z'n handen vol heeft aan een demeneterende vrouw, met bijna dreigbrieven. Zelfs appelleren aan hun (achterbakse) reclamecampagne werkt niet. Ik begrijp niet dat ze niet veroordeeld worden en elke keer de dans in een proces ontspringen. Je staat gewoon machteloos. KPN heb ik gevraagd te helpen maar dat kan niet. Ik denk dat ik nu maar een advocaat ga inschakelen.
Re: Pretium Telecom
U ziet er is aandacht voor de verkooppraktijken van PretiumTelecom en hun voortdurende gang naar de rechter.
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=636736
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=636736
Re: Pretium Telecom
@ Laumen
Op welke datum is uw vader erin geluisd?
Op 6 september hebben ze voor het eerst met hun coulanceregeling in de Telegraaf geadverteerd.
Mensen die op de dag dat ze gebeld zijn 72 jaar of ouder zijn hebben 3 maanden de tijd om de inlijving te annuleren.
Accepteer tijdelijk de automatische incasso's en annuleer op grond van deze coulance regeling + dwaling ( Pretium gaf zich uit voor KPN) het contract. Stel meteen dat u geen prijs stelt op een ongevraagd abonnement op het kwartaalblad Privilege, noch op een lidmaatschap van Pretium.
Verzoek om schriftelijke bevestiging ontbinding contract binnen 14 dagen.
Kopie van brief maken.
Aangetekend met ontvangstbevestiging verzenden en kopie + bewijzen van verzenden en ontvangst goed bewaren mocht gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.
Laat brief door uw vader ondertekenen.
Als u correspondentie via u wilt laten lopen, voeg dan kopie van machtiging door uw vader bij + kopie identiteitsbewijs van zowel u als uw vader ( is meteen ook handig om aan te tonen dat uw vader 72+ is).
Pretium grijpt n.l. alles aan om de zaak te traineren.
Wordt uw verzoek tot annuleren/ontbinden van de overeenkomst niet schriftelijk bevestigd door Pretium dan is het vroeg genoeg om een advocaat in te schakelen.
Want dan kunt u dit bij de Geschillencommissie voorleggen. Vraag dan meteen schadevergoeding ( elders las ik dat 50 euro vragen een redelijk bedrag is)
Op welke datum is uw vader erin geluisd?
Op 6 september hebben ze voor het eerst met hun coulanceregeling in de Telegraaf geadverteerd.
Mensen die op de dag dat ze gebeld zijn 72 jaar of ouder zijn hebben 3 maanden de tijd om de inlijving te annuleren.
Accepteer tijdelijk de automatische incasso's en annuleer op grond van deze coulance regeling + dwaling ( Pretium gaf zich uit voor KPN) het contract. Stel meteen dat u geen prijs stelt op een ongevraagd abonnement op het kwartaalblad Privilege, noch op een lidmaatschap van Pretium.
Verzoek om schriftelijke bevestiging ontbinding contract binnen 14 dagen.
Kopie van brief maken.
Aangetekend met ontvangstbevestiging verzenden en kopie + bewijzen van verzenden en ontvangst goed bewaren mocht gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.
Laat brief door uw vader ondertekenen.
Als u correspondentie via u wilt laten lopen, voeg dan kopie van machtiging door uw vader bij + kopie identiteitsbewijs van zowel u als uw vader ( is meteen ook handig om aan te tonen dat uw vader 72+ is).
Pretium grijpt n.l. alles aan om de zaak te traineren.
Wordt uw verzoek tot annuleren/ontbinden van de overeenkomst niet schriftelijk bevestigd door Pretium dan is het vroeg genoeg om een advocaat in te schakelen.
Want dan kunt u dit bij de Geschillencommissie voorleggen. Vraag dan meteen schadevergoeding ( elders las ik dat 50 euro vragen een redelijk bedrag is)
Re: Pretium Telecom
Zoals vele onder ons is er ook bij mijn ouders een jaar geleden een abonnement aangepraat.
Heeft iemand voor mij een voorbeeld brief om het abonnement op te zeggen.
Ik lees alleen maar negatieve ervaring. Ik hoop dat het bij mij soepeler zal verlopen
Timmie
Heeft iemand voor mij een voorbeeld brief om het abonnement op te zeggen.
Ik lees alleen maar negatieve ervaring. Ik hoop dat het bij mij soepeler zal verlopen
Timmie
Re: Pretium Telecom
Toevoeging: brief aangetekend met ontvangstbevestiging versturen,
Tevens blad Privilege opzeggen en machtiging tot automatische incasso in brief intrekken.
Verzoek binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen.
kopie van brief maken + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Mocht u na 14 dagen geen schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen, dan klacht indienen bij Consuwijzer.nl dat Pretium uw verzoek de overeenkomst te beëindigen niet gehonoreerd heeft en tevens de Geschillencommissie inschakelen om dit voor te leggen als een geschil. U wilt n.l. beëindigen en Pretium blijft in gebreke dit schriftelijk te bevestigen binnen een acceptabele termijn.
Laat uw ouders de brief ondertekenen om traineren door Pretium te voorkomen.
Anders procedure zie boven.
Tevens blad Privilege opzeggen en machtiging tot automatische incasso in brief intrekken.
Verzoek binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen.
kopie van brief maken + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Mocht u na 14 dagen geen schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen, dan klacht indienen bij Consuwijzer.nl dat Pretium uw verzoek de overeenkomst te beëindigen niet gehonoreerd heeft en tevens de Geschillencommissie inschakelen om dit voor te leggen als een geschil. U wilt n.l. beëindigen en Pretium blijft in gebreke dit schriftelijk te bevestigen binnen een acceptabele termijn.
Laat uw ouders de brief ondertekenen om traineren door Pretium te voorkomen.
Anders procedure zie boven.
Re: Pretium Telecom
Zo te lezen op dit forum ben ik een van de weinigen die geen problemen heeft met Pretium.
Al drie jaar heb ik internet via Pretium en bijna 2 jaar ook telefoon.
Bij het afsluiten van het internet abonnement betaalde ik in plaats van aansluitkosten en gebruik modem een spaarborg van € 145,- die je na 3 jaar terugkrijgt met 4% rente. ( was ik al vergeten!)
Vandaag een brief van Pretium dat ik nu € 163.11 Terug krijg gestort! Men houd zich dus wel aan afspraken.
Bij het afsluiten van het telefoon abonnement ben ik door Pretium benaderd maar er werd wel duidelijk gezegd dat ze van Pretium was en we via hun goedkoper konden bellen. Wel zou de lijn van KPN blijven.
( is ook zo) Omdat ik al bekend was met pretium internet heb ik gelijk ja gezegd.
Zowel internet als telefoon bevalt prima in drie jaar tijd slechts 2 keer geen internet omdat de server eruit lag. Laatst geen telefoon meer, was een fout van KPN in een wijkschakelkast. Gemeld door medewerkers van Pretium aan KPN en binnen 24 uur opgelost.
Verder nooit problemen met de telefoon gehad.
Ook het Pretium Privilege kan je geld opleveren. Je kunt dan gebruik maken van de veiling en ook worden er namen getrokken voor prijzen van € 250 tot € 25000. Worden die niet gemeind dan kan iedereen lid op een bepaald tijdstip een prijs vorderen. In ons geval heeft dat ons
€ 250 opgeleverd + een prachtige bos bloemen!!
Je kan slechts een keer winnen dus heb je eenmaal gewonnen dan zeg je gewoon je Privelege abo op.
Ik wil hier niet goedpraten wat Pretium fout doet maar wel aangeven dat het ook goed kan gaan.
Wil je met Pretium stoppen let dan op en zeg ook het Privilege abonnement op 3 maanden voor de einddatum anders zit je er toch weer een jaar aan vast
Al drie jaar heb ik internet via Pretium en bijna 2 jaar ook telefoon.
Bij het afsluiten van het internet abonnement betaalde ik in plaats van aansluitkosten en gebruik modem een spaarborg van € 145,- die je na 3 jaar terugkrijgt met 4% rente. ( was ik al vergeten!)
Vandaag een brief van Pretium dat ik nu € 163.11 Terug krijg gestort! Men houd zich dus wel aan afspraken.
Bij het afsluiten van het telefoon abonnement ben ik door Pretium benaderd maar er werd wel duidelijk gezegd dat ze van Pretium was en we via hun goedkoper konden bellen. Wel zou de lijn van KPN blijven.
( is ook zo) Omdat ik al bekend was met pretium internet heb ik gelijk ja gezegd.
Zowel internet als telefoon bevalt prima in drie jaar tijd slechts 2 keer geen internet omdat de server eruit lag. Laatst geen telefoon meer, was een fout van KPN in een wijkschakelkast. Gemeld door medewerkers van Pretium aan KPN en binnen 24 uur opgelost.
Verder nooit problemen met de telefoon gehad.
Ook het Pretium Privilege kan je geld opleveren. Je kunt dan gebruik maken van de veiling en ook worden er namen getrokken voor prijzen van € 250 tot € 25000. Worden die niet gemeind dan kan iedereen lid op een bepaald tijdstip een prijs vorderen. In ons geval heeft dat ons
€ 250 opgeleverd + een prachtige bos bloemen!!
Je kan slechts een keer winnen dus heb je eenmaal gewonnen dan zeg je gewoon je Privelege abo op.
Ik wil hier niet goedpraten wat Pretium fout doet maar wel aangeven dat het ook goed kan gaan.
Wil je met Pretium stoppen let dan op en zeg ook het Privilege abonnement op 3 maanden voor de einddatum anders zit je er toch weer een jaar aan vast
Re: Pretium Telecom
Zeg dat maar tegen al die ouderen van dagen die Pretium door de strot geduwd krijgen aan de telefoon.Wil je met Pretium stoppen let dan op en zeg ook het Privilege abonnement op 3 maanden voor de einddatum anders zit je er toch weer een jaar aan vast
Re: Pretium Telecom
@ ninoque
+ dit is koppelverkoop, die op slinkse wijze gedaan wordt. Eerst een jaar gratis een blad sturen en dan stilzwijgend een betaald abonnement op dit blad, wat volgens u DRIE maanden van te voren opgezegd moet worden.
BTW
Bij u hoefden ze zich niet voor te doen als zijnde van KPN omdat u al klant bij hen was. Logisch hé. Fijn te lezen dat zij 1 tevreden klant hebben.
+ dit is koppelverkoop, die op slinkse wijze gedaan wordt. Eerst een jaar gratis een blad sturen en dan stilzwijgend een betaald abonnement op dit blad, wat volgens u DRIE maanden van te voren opgezegd moet worden.
BTW
Bij u hoefden ze zich niet voor te doen als zijnde van KPN omdat u al klant bij hen was. Logisch hé. Fijn te lezen dat zij 1 tevreden klant hebben.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Pretium Telecom
Geweldige tegenvaller voor je nlet de Hond ??? Dat er tevreden klanten bestaan
Re: Pretium Telecom
Dit was een nieuwe kans voor uw spel. Veel plezier.
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Re: Pretium Telecom
Vandaag heb ik een rekening overzicht ontvangen van 01-12-2007 t/m 01-10-2008. terwijl mijn laatste overzicht die ik heb, van 01-04-08 t/m 01-08-08 is. het overzicht daarvoor, mist en heb ik nooit gezien. Ook heb ik de andere brief ontvangen, n.a.v. het telefoongesprek van een paar dagen geleden.
Re: Pretium Telecom
Is er een schikking aangeboden in de brief Johan, of is het in belang van je zaak dat je je daar niet over uitlaat?
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08
Re: Pretium Telecom
Er zullen best tevreden klanten zijn. Het is maar hoe je benaderd bent en wat daar voor reactie op is gekomen.Bij mij was het héél duidelijk dat ik absoluut!!!!! geen abonnement wilde maar ze mochten me wel de papieren sturen.
Dat heb ik geweten.!!!! De volgende dag was ik al overgezet!!! Ik kwam daar toevallig achter omdat ik mijn voicemail afluisterde en hoorde dat ik een andere provider had.
Hoe, wat? 's Maandags was ik gebeld en ik was,achteraf,dinsdag overgezet!!!! Je gelooft je oren niet.IK had niets ontvangen maar heb het telefoonnummer opgezocht en toen bleek ik onmiddelijk overgezet te zijn.
Meteen alles schriftelijk(na telefonisch contact ,dat ik geen recht van spreken had) en gewoon een abonnement had!!!
Allemaal dreigbrieven ,deurwaarder,1500,euro etc etc.Gelukkig had ik meteen alles gecopieerd.Bewijzen ten over.
Het laatste bericht was op 24 mei 2007.Daarna niets gehoord. Het ligt allemaal nog bij HUN juridisch adviseur.
Hou gewoon vol!!! IK heb alles geblokkeerd. Maar ik hoor nu niets meer.
Elke keer dacht ik Zal ik maar betalen- Maar ik heb het niet gedaan. Gedachtig mijn vader die altijd zei± Recht is recht en krom is krom! Eerlijkheid duurt het langst. Ga door als je in je recht staat en laat je niet bedonderen! door of,callcentre of Niks)Nyks
Sterkte allemaal
Dat heb ik geweten.!!!! De volgende dag was ik al overgezet!!! Ik kwam daar toevallig achter omdat ik mijn voicemail afluisterde en hoorde dat ik een andere provider had.
Hoe, wat? 's Maandags was ik gebeld en ik was,achteraf,dinsdag overgezet!!!! Je gelooft je oren niet.IK had niets ontvangen maar heb het telefoonnummer opgezocht en toen bleek ik onmiddelijk overgezet te zijn.
Meteen alles schriftelijk(na telefonisch contact ,dat ik geen recht van spreken had) en gewoon een abonnement had!!!
Allemaal dreigbrieven ,deurwaarder,1500,euro etc etc.Gelukkig had ik meteen alles gecopieerd.Bewijzen ten over.
Het laatste bericht was op 24 mei 2007.Daarna niets gehoord. Het ligt allemaal nog bij HUN juridisch adviseur.
Hou gewoon vol!!! IK heb alles geblokkeerd. Maar ik hoor nu niets meer.
Elke keer dacht ik Zal ik maar betalen- Maar ik heb het niet gedaan. Gedachtig mijn vader die altijd zei± Recht is recht en krom is krom! Eerlijkheid duurt het langst. Ga door als je in je recht staat en laat je niet bedonderen! door of,callcentre of Niks)Nyks
Sterkte allemaal
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 sep 2008 19:16
Re: Pretium Telecom
ik heb voor m'n schoonvader al diverse brieven gescg-hrevn, 4 stuks geloof ik. hij heeft getekend en alles angetekend verstuurd. geappelleerd aan de coulanceregeling, geëist dat ze binnen 5 werkdagen dienen te reageren. geen automatische incassomachtiging gegeven, voorbeeld brieven avn internet gebruikt,etc. het helpt niet ze doen gewoon wat ze zelf willen. ik begrijp niet waarom er niet vanuit de opta wordt ingegrepen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 sep 2008 18:44
Re: Pretium Telecom
In 2006 is mijn toen 85 jarige moeder, dement, een abonnement aangesmeerd. Nou alle verahlen zijn al bekend dus daar heb ik het niet meer over. Op 1 juni 2008 is mijn moeder opgenomen in een verpleeghuis en heb ik het abonnement stopgezet. Haar telefoonnummer werd snel geblokkeerd...........ja, ja, er gaat ook wel eens iets goed bij Pretium. Helaas het is nu 26 september en er wordt nog steeds abonnementsgeld afgeschreven. En als toetje vandaag opnieuw € 65,00 contributie voor 2008 en 2009. En dit allemaal voor een nummer wat in juni 2008 uit de lucht is gehaald.
Wat ik allemaal gedaan heb? Storneren. Blokkeren bij de bank lijkt mij nu de laatste optie.
Pretium, ga lekker door met jullie charme offensief......loopt lekker..
Wat ik allemaal gedaan heb? Storneren. Blokkeren bij de bank lijkt mij nu de laatste optie.
Pretium, ga lekker door met jullie charme offensief......loopt lekker..
Re: Pretium Telecom
Als na 14 dagen geen schriftelijke bevestiging einde contract binnen is, terwijl u wel voldoet aan de punten van hun coulance regeling, leg dit dan voor aan de Geschillencommissie Telecommunicatie en laat hen de werkwijze van Pretium beoordelen.
Dien nu reeds een klacht in bij Consuwijzer. nl dat op uw brieven niet gereageerd wordt door Pretium.
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
U kunt met uw stukken naar een Juridisch Loket gaan om te beoordelen of u een goede kans maakt op een voor u goede afloop van voorleggen geschil bij de Geschillencommissie.
Als dit u allemaal teveel is kunt u zich er ook neerleggen en over een jaar ( in de 4de maand voor einde contract datum) de overeenkomst schriftelijk en aangetekend beëindigen. Niet vergeten ook dat blad Privilege stop te zetten.
Kijk a.s. maandag naar Radar. Misschien hoort u dan wat nuttige tips waar u nog wat aan heeft.
Dien nu reeds een klacht in bij Consuwijzer. nl dat op uw brieven niet gereageerd wordt door Pretium.
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
U kunt met uw stukken naar een Juridisch Loket gaan om te beoordelen of u een goede kans maakt op een voor u goede afloop van voorleggen geschil bij de Geschillencommissie.
Als dit u allemaal teveel is kunt u zich er ook neerleggen en over een jaar ( in de 4de maand voor einde contract datum) de overeenkomst schriftelijk en aangetekend beëindigen. Niet vergeten ook dat blad Privilege stop te zetten.
Kijk a.s. maandag naar Radar. Misschien hoort u dan wat nuttige tips waar u nog wat aan heeft.
Re: Pretium Telecom
Klinkt als een bedrag wat voor dat blad Privilege gerekend wordt.En als toetje vandaag opnieuw € 65,00 contributie voor 2008 en 2009
Titel:
Privilege
Frequentie:
4 x per jaar
Prijs los nummer:
4,50 Euro
Prijs abonnement:
65,- Euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Pretium Telecom
T. de Hond
Ik mag nog even niets zeggen. Ik heb binnen enkele dagen wel ruggespraak. Misschien dat ik daarna meer kan melden.
groeten Johan 250
Ik mag nog even niets zeggen. Ik heb binnen enkele dagen wel ruggespraak. Misschien dat ik daarna meer kan melden.
groeten Johan 250
Re: Pretium Telecom
T. de hond
In de brief staan punten tot een voorstel. Die waren telefonisch al aangegeven. Voor mij pakt het uit naar de positieve kant. In het gesprek is ook afgesproken dat zij de commissie bericht zouden doen, maar ik denk dat zij dat nog niet gedaan hebben. Ik moet eerst de brief getekend terugsturen en dat gaat dan naar de commissie.
Vandaag ontving ik van de geschillencommissie een brief dat zij het betreuren dat de tegenpartij niet gereageerd heeft. Men zal de procedure voortzetten. Ik heb in de papieren gelezen dat je alleen schriftelijk mag reageren naar de commissie toe. had ik dat gedaan, dan was mijn brief waarschijnlijk pas maandag gevonden en daardoor te laat. Is het zinvol dat wij maandag bellen met de commissie om erachter te komen of men al gehoord heeft van het voorstel tot oplossing van het geschil?
groet Johan 250
In de brief staan punten tot een voorstel. Die waren telefonisch al aangegeven. Voor mij pakt het uit naar de positieve kant. In het gesprek is ook afgesproken dat zij de commissie bericht zouden doen, maar ik denk dat zij dat nog niet gedaan hebben. Ik moet eerst de brief getekend terugsturen en dat gaat dan naar de commissie.
Vandaag ontving ik van de geschillencommissie een brief dat zij het betreuren dat de tegenpartij niet gereageerd heeft. Men zal de procedure voortzetten. Ik heb in de papieren gelezen dat je alleen schriftelijk mag reageren naar de commissie toe. had ik dat gedaan, dan was mijn brief waarschijnlijk pas maandag gevonden en daardoor te laat. Is het zinvol dat wij maandag bellen met de commissie om erachter te komen of men al gehoord heeft van het voorstel tot oplossing van het geschil?
groet Johan 250