In de basis is daar niets mis mee - mist er natuurlijk een bedrijfsvoering met positief resultaat is. En dáár gaat het hier fout.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 apr 2024 08:12Het is natuurlijk van de zotte dat nieuwe kopers, ook al is het voor een korte periode, op moeten draaien voor de financiering van de oude klanten.
Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Het kan nog best dat er een bedrijfsvoering is met positief resultaat. Wij hebben geen zicht over het aantal klanten dat wacht op geld, het aantal klanten dat wacht op hun bestelling, het aantal klanten dat een bestelling geleverd kreeg en het aantal klanten dat geld terug heeft gekregen. Als die laatste 2 groepen iedere week groter zijn dan die eerste 2 groepen, dan kun je stellen dat er een ommekeer gaande is. Andersom is het natuurlijk een probleem. Maar helaas hebben wij het inzicht daarin niet.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Klopt helemaal. Exact de reden dat ik daar al vele pagina's geleden naar gevraagd heb. Maar daar is nooit antwoord op gekomen, en dat is natuurlijk -hoewel misschien logisch- geen goed teken.
-
juliomariner
- Berichten: 4489
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Wat ik mij afvraag of er de laatste maanden uberhaupt wel meubels zijn geleverd.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Volgens de reviews op Trustpilot wel, zij het soms met vertraging. De positieve reviews komen ook niet van eendagsvliegen.juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 11:47Wat ik mij afvraag of er de laatste maanden uberhaupt wel meubels zijn geleverd.
-
Ik_weet_niet_alles
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Nieuwe kopers willen meubels kopen, niet het financieren van andere klanten. Hoe wilt u uit gaan leggen aan een gedupeerde die geen geld meer krijgt omdat van zijn geld geen meubels zijn besteld maar andere klanten zijn betaald?juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 08:32Nou dat nieuwe kopers een oudere order financieren kan gewoon als het maar niet te lang duurt en het niet stelselmatig gebeurd.
Ergens op pagina 3 hebben we al gezegd dat de ondernemer op zoek zou moeten naar een nieuwe financiering maar het gedrag van deze man geeft al aan dat hij de titel ondernbemer niet waard is.
Een faillissement was en is nog steeds niet in het belang van de huidige slactoffers. Het zal alleen nieuwe slachtoffers voorkomen.
Als nieuwe klanten de schade van oudere klanten moet financieren dan is de hele bedrijfsvoering fout en past alleen maar een faillissement. Gaten met gaten vullen gaat nooit goed.
-
juliomariner
- Berichten: 4489
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Een nieuwe koper heeft dat normaal gesproken helemaal niet in de gaten.
Het komt bij veel bedrijven gewoon voor dat ze tijdelijk even niet genoeg cash hebben. (een grote klant die even niet kan betalen etc.)
Dat is helemaal niet erg als het maar niet structureel gebeurd.
Het komt bij veel bedrijven gewoon voor dat ze tijdelijk even niet genoeg cash hebben. (een grote klant die even niet kan betalen etc.)
Dat is helemaal niet erg als het maar niet structureel gebeurd.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Onjuist. Het gebeurt in de praktijk volop en met succes. Het gaat pas fout als de balans tussen de gaten verkeerd is.
-
juliomariner
- Berichten: 4489
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Precies, heel gebruikelijk inderdaad. Bij een gezond bedrijf is dat ook helemaal geen probleem.
-
Ik_weet_niet_alles
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Nee hoor, een gezond bedrijf heeft een kredietfaciliteit bij de bank en laat geen nieuwe klanten oude klanten financieren.juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 14:19Precies, heel gebruikelijk inderdaad. Bij een gezond bedrijf is dat ook helemaal geen probleem.
-
juliomariner
- Berichten: 4489
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Sorry maar u schrijft echt onzin.
Maar ja niemand kan alles weten.
Maar ja niemand kan alles weten.
-
witte angora
- Berichten: 30250
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Al te vaak, althans, dat was 40 jaar geleden zo, levert een bedrijf eerst aan de detailhandel, en wordt de nota pas na 30 dagen voldaan. In die 30 dagen tijd kan de detailhandel de spullen prima verkopen en met de opbrengst de nota voldoen.
Juist daarom is het een teken aan de wand als een winkel nauwelijks geleverd krijgt, of enkel op bestelling. Dan weet je dat het leverende bedrijf onvoldoende vertrouwen heeft dat de uitstaande nota's betaald gaan worden. Ik weet voor mezelf dan in ieder geval dat ik er niet zal kopen, onder andere vanwege garantieperikelen.
Wat er in het geval van woneninterieur speelt weet ik natuurlijk niet. Maar ergens gaat er iets heel erg fout, dat is wel duidelijk.
Juist daarom is het een teken aan de wand als een winkel nauwelijks geleverd krijgt, of enkel op bestelling. Dan weet je dat het leverende bedrijf onvoldoende vertrouwen heeft dat de uitstaande nota's betaald gaan worden. Ik weet voor mezelf dan in ieder geval dat ik er niet zal kopen, onder andere vanwege garantieperikelen.
Wat er in het geval van woneninterieur speelt weet ik natuurlijk niet. Maar ergens gaat er iets heel erg fout, dat is wel duidelijk.
-
Ik_weet_niet_alles
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dan zou ik maar eens gaan googlen wat gezien wordt als een gezonde onderneming en dat is dit zeker niet. Geen werkkapitaal, geen liquide middelen en alleen maar schulden, waarbij de ene schuld wordt gefinancierd met een andere schuld.juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 14:42Sorry maar u schrijft echt onzin.
Maar ja niemand kan alles weten.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Niemand zegt dat er hier sprake is van een gezonder onderneming... als je discussieert, is het wel handig om bij het punt te blijven.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 apr 2024 15:09Dan zou ik maar eens gaan googlen wat gezien wordt als een gezonde onderneming en dat is dit zeker niet. Geen werkkapitaal, geen liquide middelen en alleen maar schulden, waarbij de ene schuld wordt gefinancierd met een andere schuld.juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 14:42Sorry maar u schrijft echt onzin.
Maar ja niemand kan alles weten.
En als je je informatie moet hebben van wat gegoogel, moet je je misschien geen harde standpunten innemen over cashflowmanagement.
Erthanax
vindt dit leuk
-
juliomariner
- Berichten: 4489
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ik heb voor dat soort infiormatie Google niet nodig maar put gewoon uit mijn praktijkervaring.
De meeste bedrijven betalen hun leveranciers met 4 of 6 weken. In de tussentijd komt er bij een gezond bedrijdf gewoon gelden binnen. Het geld wordt dus niet geoormerkt van met de betaling van klant Jansen mag alleen de factuur van materiaal geleverd door leverancier Pietersen betaald worden.
Het loopt dus gewoon door elkaar heen en dis financiert een nieuwe klant dus gewoon de bestelling van de leverantie van een oudere klant. Daar heb je dus helemaal geen kredietfaciliteit bij een bank voor nodig.
Ik zou menig opdracht zijn misgelopen als dit soort financiering niet mogelijk was.
Dat Woneninterieur dus geen leverancierskrediet heeft zoals WA al schrijft is inderdaad tekenend voor de financiele gezondheid van het bedrijf.
De meeste bedrijven betalen hun leveranciers met 4 of 6 weken. In de tussentijd komt er bij een gezond bedrijdf gewoon gelden binnen. Het geld wordt dus niet geoormerkt van met de betaling van klant Jansen mag alleen de factuur van materiaal geleverd door leverancier Pietersen betaald worden.
Het loopt dus gewoon door elkaar heen en dis financiert een nieuwe klant dus gewoon de bestelling van de leverantie van een oudere klant. Daar heb je dus helemaal geen kredietfaciliteit bij een bank voor nodig.
Ik zou menig opdracht zijn misgelopen als dit soort financiering niet mogelijk was.
Dat Woneninterieur dus geen leverancierskrediet heeft zoals WA al schrijft is inderdaad tekenend voor de financiele gezondheid van het bedrijf.
-
Ik_weet_niet_alles
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dan mist u in deze topic een cruciaal punt. Er worden geen goederen geleverd maar alleen geld rondgepompt tussen klanten. Leveranciers krijgen niets en leveren niets.juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 15:24Ik heb voor dat soort infiormatie Google niet nodig maar put gewoon uit mijn praktijkervaring.
De meeste bedrijven betalen hun leveranciers met 4 of 6 weken. In de tussentijd komt er bij een gezond bedrijdf gewoon gelden binnen. Het geld wordt dus niet geoormerkt van met de betaling van klant Jansen mag alleen de factuur van materiaal geleverd door leverancier Pietersen betaald worden.
Het loopt dus gewoon door elkaar heen en dis financiert een nieuwe klant dus gewoon de bestelling van de leverantie van een oudere klant. Daar heb je dus helemaal geen kredietfaciliteit bij een bank voor nodig.
Ik zou menig opdracht zijn misgelopen als dit soort financiering niet mogelijk was.
Dat Woneninterieur dus geen leverancierskrediet heeft zoals WA al schrijft is inderdaad tekenend voor de financiele gezondheid van het bedrijf.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dat is nu juist helemáál niet de discussie...Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 apr 2024 15:50Dan mist u in deze topic een cruciaal punt. Er worden geen goederen geleverd maar alleen geld rondgepompt tussen klanten. Leveranciers krijgen niets en leveren niets.
-
juliomariner
- Berichten: 4489
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ik heb dan ook nooit beweerd dat dit een gezond bedrijf is en een goede ondernemer.
U stelt echter dat deze vorm van financiering altijd niet goed is.
U stelt echter dat deze vorm van financiering altijd niet goed is.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Tegenwoordig is dat ook niet meer zo vanzelfsprekend. Vroeger was dat inderdaad vaak zo. Je zit momenteel gewoonweg met veel bedrijven die hun voorraad bij leveranciers houden, waarna het vanuit de leveranciers naar de klant gaat. Dat ga je echt steeds vaker zien. Zeker als het om specifieke producten gaat (bijvoorbeeld speciaal voor 1 bepaald type auto gemaakte aftermarket onderdelen).witte angora schreef: ↑24 apr 2024 15:02Juist daarom is het een teken aan de wand als een winkel nauwelijks geleverd krijgt, of enkel op bestelling.
Ik doe het zelf voor vrienden. Als die computer onderdelen zoeken, kan ik ze net wat goedkoper aankopen dan ze op de markt kosten. Niet goedkoop genoeg om er een onderneming voor op te zetten en risico nemen, maar wel 15% goedkoper dan in een andere webshop, reken ik er 90% van die prijs voor en hebben ze het nog goedkoper en thuis geleverd. En ik verdien er wisselgeld mee.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dan heeft u het cruciale punt gemist dat er wel degelijk ook aan sommige klanten geleverd wordt.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 apr 2024 15:50Dan mist u in deze topic een cruciaal punt. Er worden geen goederen geleverd maar alleen geld rondgepompt tussen klanten. Leveranciers krijgen niets en leveren niets.
