LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Hallo heer of mevrouw Sanders,
Wacht het pakket maar af, dat u krijgt en lees het door!
Ingewikkeld concept, dat blijkt wel, omdat u het ook niet allemaal begrijpt, je moet dan wel 4,95 administratiekosten of zoiets betalen, maar dan direct annuleren, dezelfde envelop retour met uw eigen brief (kopie maken!!) anders boekt men 75 Euro af van uw bank- of girorekening, want u hebt uw nummer natuurlijk moeten opgeven.
Ook uw bankrekening regelmatig controleren, want als men toch de 75 Euro afboekt, kun je binnen een maand na datum dat bedrag storneren!!
Veel succes ermee!

S.J. Sanders
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2007 12:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door S.J. Sanders »

beste meneer/mevrouw bovens

mij is vertelt door het bedrijf dat ik bij ontvangst de kaart ook telefonisch kan blokeren zodra ik hem ontvangen heb.

denkt u dat dit ook voldoende is?

Pipooow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Pipooow »

Ik werd ook een beetje overrompelt door de marketing techniek: ik was erg moe en aan het werk, dus ik deed wat ik normaal nooit zou doen: toestemming geven.

Ik dacht " wat kunnen die porto kosten nou kwaad" het was immers maar 2,95 euro.
Thuis gelijk gezocht naar informatie. en diezelfde avond een e-mail versuurd met mijn klacht. nadat ik hier dit alles gelezen had.

Wel opvallend misschien: ik heb toestemming gegeven voor die 2,95 euro. MAAR niet dat ik voor die waardebonnen zal betalen, ze vroegen alleen of ik die zou willen hebben (dat is 75 Euro?). Dus die gaan ze dus echt niet krijgen. En aangezien dit dus ook zo op hun ' opname' staat moeten ze daar maar goed naar luisteren wat mij betreft.

[email protected] werkt inderdaad niet meer, maar [email protected] werkt WEL. Daarnaast heb ik dezelfde mail ook nog naar [email protected] gestuurd. Ook mij hebben ze verteld dat ik telefonische kan annuleren, maar toen ik diezelfde dag nog belde zeiden ze dat dat pas kon als ik alle informatie ontvangen had.

Van beide nog geen reactie gehad. Zodra ik die 2,95 euro afgeschreven is ga ik naar mijn bank om hun te blokeren om van mijn rekening af te kunnen schrijven. Aangezien ik hun rekeningnummer daar voor moet hebben.

Ik heb hun brieven nog niet ontvangen, maar ik ben benieuwd.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft.

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Geachte heer Sanders,
Ik zou de annulering dan per e-mail doen: [email protected]
Dan heb je tenminste een schriftelijk bewijs en het is ook minder gedoe als per post.
Volgens mij begint men bij Vakantiekaart van al onze kritiek te leren. Eerst kon het opzeggen alleen schriftelijk, nu kan het annuleren dus ook telefonisch!
Hun faxnummer klopt in ieder geval niet. Het faxen lukt namelijk voor geen meter!
Succes ermee! J. Bovens (vrouw)

mirjam1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2007 15:28

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mirjam1974 »

Hallo Allemaal,
Ook ik ben telefonsch benadert door de Vakantiekaart.
Ze vertelden mij dat mijn vriend ergens aan mee had gedaan en daardoor een prijs had gewonnen ,we konden ons hele leven met 5 % korting op vakantie.(Mijn vriend wist achteraf van niks.)
Alleen ik moest 2,95 betalen voor verzendkosten.
Ik was totaal overrompeld en ging er in mee.
Toen ik eenmaal mn telefoon had neergelegd ben ik op internet gaan zoeken en kwam op deze website terecht,want ik vertrouwde het niet.
Nadat ik de verhalen had gelezen heb ik direct terug gebeld om te boel te annuleren,dit kon niet want ik stond nog niet in het systeem (ja,ja,hoe komen ze anders aan mijn gegevens?)
Ik moest de volgende dag maar terug bellen want dan stond ik wel in het systeem,en ik moest er over nadenken of ik de juiste beslissing had genomen.=,maar dat had ik al.
Dus gisteren belde ik weer op maar volgens de dame aan de andere kant van de lijn stond ik niet in het systeem,dus kon ze mij niet annuleren.
Begon ze mij te vertellen dat ik die kaart wel moest nemen want dat had zoveel voordelen enz.
Vanmorgen ontdekte ik in mn brievenbus dat ze de vakantiekaart toch hadden opgestuurd.
Dus ik vanmorgen weer gebeld,en toen werd ik echt een beetje pissig terwijl ik nooit zo ben.
Ze begon weer van bel morgen maar terug,denk erover na,terwijl ik duidelijk zei : Ik wil hem nu annuleren.
En toen zei ze:Ja,denk er toch maar over na en dan kan je morgen naar ons mailen of bellen.
Dus ik zei weer: nee,ik heb geen zin om mijn telefoonkosten aan jullie te verspillen terwijl mijn besluit vast staat.
Pff,toen had ik het eindelijk voormekaar.
Ik vroeg wel om een bevestiging,dan staat het tenminste zwart op wit.
(Ik heb die bevestiging inmiddels via mail gekregen}
Nu hou ik dus goed mijn rekening in de gaten.
Ik heb trouwens het vermoeden dat die positieve mailtjes die hier tussen staan van medewerkers van Vakantiekaart zelf afkomstig zijn
Groeten Mirjam
Laatst gewijzigd door mirjam1974 op 07 jun 2007 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Maar ik zou er natuurlijk naast kunnen zitten. Om mijn verhaal ook duidelijk aan te kunnen tonen en niet met vage rekenvoorbeelden zoals u dat doet zal ik u aantonen dat ik ook deze keer voor mijn vakantie voordeliger uit ben via de vakantiekaart.
Was nog iets vergeten. Ik geef geen vaag rekenvoorbeeld, ik geef die bedragen weer, zoals ze mij door vakantiekaart telefonisch zijn doorgegeven, en zoals ze mij bij het reisbureau daadwerkelijk in rekening zijn gebracht. Aan de hand van de genoemde brochure kun je zien dat het een concreet bedrag, benoemd tot op de euro, is geweest.

Het is hetzelfde principe als D-reizen toepast. Zij vergelijken hun eigen prijzen slechts met touroperators, waarvan zij weten dat ze duurder zijn. Zodra een tour-operator dezelfde vakantie aanbiedt voor een lagere prijs dan D-tours, dan komt die niet meer in het rijtje voor, en is D-tours nog steeds ogenschijnlijk de goedkoopste.

Overigens mag je dit argument natrekken bij de Radar-redactie, het is een maand of twee geleden aan bod geweest in de reguliere uitzendingen.

Pipooow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Pipooow »

Gisteren boze mail gestuurd, vandaag alweer een mail terug.

Na deze berichten had ik een dubieus mailtje terug verwacht, maar het was gelukkig een annulerings bevestiging. (terug gekregen van [email protected])

Ik ga nu wachten tot die 2,95 euro zijn afgeschreven, en daarna laat ik bij mijn bank hun rekeningnummer blokkeren, dan weet ik zeker dat die 75 euro er netjes bij mij op blijft staan.

Goed afgelopen dus, gelukkig.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mooi zo, met hun antwoord-email heb je een instrument in handen om ook een incassobureau de wind uit de zeilen te nemen.

Maar is dat banknummer niet op een andere manier te achterhalen, bijvoorbeeld van eerdere slachtoffers?

Pipooow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Pipooow »

Zou wel handig zijn als iemand dat zou hebben.
Mocht ik het kunnen bemachtigen post ik het hier wel, als dat legaal is tenminste?

die 2,95 euro mogen ze van mij wel hebben. hoef ik bij mij bank alleen maar naar die afschrijving te wijzen om hun alle informatie te geven die ze nodig hebben :D

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

@bodejos,

goh weer van die lekker drogargumenten.....kom eens met een screenshot, ik neem er eventjes de tijd voor en heb gewoon een keihard voorbeeld!

Ik zeg toch ook niet dat alle postbodes hun werkt niet goed doen omdat ik eens een poststuk te laat heb gehad? Dan kom ik ook met een concreet voorbeeld. Ik ben wel eens nieuwsgierig naar die screenshot van u, en die moet u hebben want anders kun je geen reis aanvragen. Ik heb zelf ook eens gebelt, maar het gaat allemaal via internet. Dus zolang u geen screenshot heeft bevestigd u niet meer dan mijn voorvermoedens.....en voordat u weer 10 posts gaat maken;

Ik denk dat uw belang bij een reisburo ligt, u heeft al eerdere malen aangehaald dat u met mensen van d-reizen heeft gesproken en ook andere kennissen in de reisbranche....lekkere voorlichting is dat ook.
Vakantiekaart kost hun klanten omdat zij hetzelfde werk doen voor dezelfde prijzen. Wat denkt u nou dat ze tegen u zouden zeggen? Dat vakantiekaart zo'n goed bedrijf is? tuurlijk niet, kost hun alleen maar klanten.

Kijk je kan het eens zijn met de manier van werven van vakantiekaart en je kan het er mee oneens zijn. Ik persoonlijk stoorde mij niet aan het feit dat ze mij belden, andere zullen dat wel doen. Dan zeg je ja of zeg je nee. Zeg je nee dan is het klaar. Zeg je ja dan krijg je het proefpakket voor 2,95 en kun je ook nog binnen (ik geloof twee weken) opzeggen.
Maar die onzin die u uitkraamt over reizen is echt absolute ONZIN. Als u niet weet hoe die branche in elkaar steekt doe dan ook geen domme uitspraken.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Mr1, ik laat me door jou niet intimideren. Ik ga geen screenshot plaatsen, omdat jij het anders niet gelooft. Bovendien kan ik dat hier niet eens, dat krijg ik alleen voor elkaar met URL's.

Op de eerste plaats kan van een telefonisch gedane aanbieding geen screenshot gemaakt worden, en op de tweede plaats, ik heb je gezegd waar je kon vinden dat Oad het door mij geboekte hotel voor 271 euro aanbood. In hun stedengids. Ga daar maar kijken, daar zie je het staan.

Voor de rest: verhalen over postbezorging zijn hier compleet offtopic, die horen in het betreffende topic thuis. Volstrekt onnodig om met dit soort argumenten te komen, wanneer blijkt dat jouw verhaal niet bepalend blijkt te zijn voor de algemene handelwijze van Vakantiekaart.

Ja, je KAN in voorkomende gevallen goedkoper uit zijn bij vakantiekaart, maar in mijn geval dus FORS duurder.

Ik zei dus al: het betreffende hotel werd door Vakantiekaart voor 140 euro per nacht aangeboden. Ik reis alleen, dat was dus de prijs inclusief toeslag.

Als jij me niet gelooft, zegt dat meer over jou, dan over mij. Kortingen zoals Vakantiekaart ze biedt, kun je, wanneer je doorvraagt, in elk reisbureau krijgen, daar heeft niemand de vakantiekaart voor nodig. En wat er ook niet gebeurt bij die reisbureau's, is dat ze je waardebonnen ter waarde van 75 euro door je strot duwen, en dat doet vakantiekaart WEL.

Alleen al vanwege die manier van zakendoen, hoeft het voor mij niet. Wanneer je het topic doorleest, zie je dat ik echt niet de enige ben met dit soort ervaringen. Ook xxx heeft immers erkend dat de firma niet op deze wijze de kaart aan de man/vrouw zou mogen brengen.

IK moet van jou jouw argumenten geloven, en die van mij bestempel je als onzin. Ga toch fietsen....
Waarom is het per definitie waar wat jij zegt, en per definitie onzin wat ik vertel? Ik noem dat geen manier van discussieren, het is gewoon een lompe manier van anderen jouw wil opleggen.

Oh, ik heb totaal geen belang bij welk reisbureau dan ook. Ik ga alleen gewoon graag op vakantie, maar laat me niet bedonderen door een firma als vakantiekaart.

Je kan uit mijn nickname halen welk werk ik doe.

Voor de rest reageer ik niet meer op jou.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Even los van dit alles. Ik heb totaal niets tegen korting. Integendeel zelfs. Maar dan wel, wanneer ik de volledige vrijheid kan krijgen waar ik wil boeken.

Als vakantiekaart me DIE belofte zou kunnen doen, schaf ik morgen de kaart nog aan.

dionysos
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dionysos »

Wat een discussie! Naar mijn mening eentje die helemaal nergens over gaat.

Duidelijk is dat de werkwijze waarop het callcenter, die voor vakantiekaart "zieltjes" wint, niet (helemaal) correct is. Als je iets niet wilt daarentegen, kun je gewoon nee zeggen, ophangen of zeggen dat je op een reisbureau werkt en daarom al korting krijgt. (die laatste werkt altijd).

Dat de kosten ook niet helemaal duidelijk zijn kan ik me enigszins voorstellen. Hierin zijn, naar ik begrijp, behoorlijk wat verschillen. Op de website staat een prijs van euro 99,95. Degene die dus 2,95 hebben betaald mogen in hun handjes klappen.

Er zijn een aantal reisbureaus aangesloten bij vakantiekaart die je reis afhandelen en de korting geven. Ik heb een aantal reacties gelezen dat er prijsverschillen zouden zijn. Dit bestaat niet. Als je een reis hebt gevonden bij bijvoorbeeld Neckermann reizen en je vraagt hiervoor een offerte aan via vakantiekaart dan zijn de prijzen exact hetzelfde!! Vakantiekaart geeft hiervoor een laagste prijsgarantie. Slim van ze, nogmaals: prijzen bij dezelfde touroperator zijn in de gehele reisbranche hetzelfde. Zulke garanties kan ieder reisbureau dus gewoon geven zonder gevolg.

Stellingen als: "bij elk reisbureau kun je 5% korting krijgen, als je maar een beetje aandringt", is je reinste onzin. De commissiepercentages liggen dusdanig laag dat een reisbureau dit niet doet. Probeer maar eens bij een D-Reizen of Arke reisbureau korting te vragen. Wedden dat je uitgelachen wordt?

Mensen die graag met Jiba, Sunweb, Ferio enz. op vakantie gaan zijn niet perse voordeliger uit. Het kan inderdaad weleens gebeuren dat deze organisaties bij een bepaalde accommodatie betere prijsafspraken heeft en daarmee voordeliger is dan de reguliere touroperators. Lees bij deze zogenaamde directsellers altijd de voorwaarden goed. Hier kunnen namelijk weleens verrassingen in staan;

Voorbeeldje:
Bij Jiba.nl onder het kopje reisvoorwaarden:

Minimum aantal deelnemers:
Voor alle reizen geldt een minimum aantal deelnemers van 20 bij twee weken voor de vertrekdatum. Indien er minder dan 20 reizigers hebben geboekt, heeft Jiba het recht om de reis te annuleren.

Leuk als je over 2 weken op vakantie DENKT te gaan....
Dan betaal ik liever 20 euro meer en weet ik zeker dat ik wel op vakantie ga!

Kortom, om eindeloze discussies te voorkomen, mensen die gewend zijn op het reisbureau te boeken, voor betrouwbaarheid en goede service kiezen EN willen profiteren van 5% korting, zijn met vakantiekaart ALTIJD voordeliger uit!!

En nee, ik werk niet voor vakantiekaart echter WEL in de reisbranche!

Reislustige groeten,
Dionysos

Pipooow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Pipooow »

het gaat er voor de meeste mensen denk ik ook niet om dat je meer of minder betaald voor een reis.

Het gaat denk ik meer over de manier dat de vakantiekaart je aangesmeerd word, en de manier waarop er aan je rekening word gezeten als je perongeluk ' de kleine lettertjes' niet leest.

En dat het nogal lastig is om er van de kaart af te komen.

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Pipooow heeft helémaal gelijk evenals Bodejosm.
Voor Pipooow: Het gironummer van vakantekaart is: 5181630.
Van mijn rekening heeft men 2,95 Euro afgeboekt en binnen enkele dagen nog eens 75,00 Euro. Omdat ik op tijd had geannuleerd (binnen 1 week) heb ik dit bedrag gelijk laten storneren.
Vanaf toen werd ik diverse malen door Vakantiekaart gebeld, aangeschreven en werd er met deurwaarders gedreigd. Het begon op stalken te lijken. Je zin om überhaupt met Vakantiekaart een vakantie te boeken gaat je dan snel over.
Het gaat er dus niet om of het enkele procenten goedkoper of duurder is, het gaat om hun keiharde en zeer klantonvriendelijke manier van werken. En dit wil ik aan de kaak stellen, anders had ik nooit binnen dit Forum gereageerd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor mij was dat laatste argument ook het belangrijkste motief om de handelwijze van vakantiekaart aan de kaak te stellen. Jullie hadden mij hier niet horen piepen, wanneer vakantiekaart ALLE boekingen met 5 procent korting zou honoreren. Alleen DAN kun je je slogan waarmaken.

Dan zou ik met plezier die 2,95 plus 75 euro betalen. Mij ontgaat nog steeds het nut van eerst 75 euro betalen, om die dan via 5 reizen weer terug te halen. Je kan de bonnen immers niet tegelijk verzilveren.

dionysos
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dionysos »

Absoluut eens met bovenstaande. Zoals ik al zei is de manier enigszins slinks maar als je geen korting op je vakantie wilt (en ja, we zijn allemaal Nederlanders dus als we korting kunnen krijgen dan doen we mee...) waarom zeg je dan in eerste instantie ja?

Je krijgt inderdaad niet op alle to's korting maar wel bij de ruim 100 aangesloten (betrouwbare) touroperators (zoals Neckermann, OAD, Holland International etc.) en dat via ANVR en SGR aangesloten reisbureau's...

Ben hier echt niet aan het lobbyen voor de vakantiekaart maar laten we a.j.b. reeel blijven met z'n allen.

Reislustige groeten,
D.

ties06
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jan 2006 21:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ties06 »

Ajjjjjj

krijg net de kaart in huis...
Ben ook overrompeld door het telefoon team....
Te snel JA gezegd...

Ga nu eem mailtje sturen om toch maar te annuleren....

4house
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2007 15:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door 4house »

ik heb net een brief gekregen van vakantiekaart BV. Ik heb meegedaan aan een enquette en nu krijg ik, omdat ik hieaan mee deed gratis deze vakantiekaart. en de kosten voor mijn lidmaatschap is 0 euro. Ik heb nog niet gereageert ofzo . nu ik dit alles lees zal ik dt ook maar niet doen denk ik. Of is het beter om toch een mailtje te sturen dat ik zowiezo geen lidmaatschap wil.

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Aan 4House:
Als u de Vakantiekaart echt gratis heeft gekregen en geen 2,95 Euro en 75,00 Euro hoeft te betalen, zoals de anderen op deze site, zou ik de kaart zeker behouden.
Als je dan een reis wilt boeken en je krijgt 5% korting op de totaalprijs, is dat mooi meegenomen!
Maar dan moet de kaart echt gratis zijn en er moet geen addertje onder het gras zijn.
Dat moet u dan even navragen per e-mail: [email protected]
Veel succes met uw keuze! En een fijn weekend.

Gesloten