Pagina 40 van 49

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 08 feb 2010 19:56
door Pavlova
Als er een datum op staat aangegeven en een tijdstip wanneer de zaak dient, en ook de lokatie van de rechtbank, mag je ervan uitgaan dat het om een echte dagvaarding gaat. (zo niet, schriftelijk verweer bij de deurwaarder indienen)

Als je gedagvaard bent moet je er rekening mee houden dat je verweer bij de rechter zal moeten voeren. Dit mag ook schriftelijk (heeft vaak zelfs de voorkeur) dus een vrije dag opnemen is niet noodzakelijk. Je verweer moet voor de zitting bij de griffie ingediend zijn.

Handig is om je verweer ook naar de deurwaarder te sturen. Geef aan dat je nimmer iets hebt besteld bij Klingel. Geef ook aan dat je eerder schriftelijk je verweer kenbaar hebt gemaakt maar nooit een reactie ontvangen hebt.
Standaard zal de reactie zijn: ga maar naar de rechter. Maar mogelijk wordt er toch nog een keer nader naar de zaak gekeken.

Ik wens je heel veel succes.

Overigens heeft het vaak helemaal niet zoveel zin om contact op te nemen met Wehkamp of Klingel. De vaak vriendelijke mensen aan de telefoon kunnen inderdaad niet vaak iets terugvinden zodat jij denkt nu het bewijs in handen te hebben. Alleen blijkt vaak dat de zaak niet meer direct op te vragen is juist omdat het ter incasso uit handen is gegeven.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 08 feb 2010 20:06
door snepke
Pavlova schreef:
Overigens heeft het vaak helemaal niet zoveel zin om contact op te nemen met Wehkamp of Klingel. De vaak vriendelijke mensen aan de telefoon kunnen inderdaad niet vaak iets terugvinden zodat jij denkt nu het bewijs in handen te hebben. Alleen blijkt vaak dat de zaak niet meer direct op te vragen is juist omdat het ter incasso uit handen is gegeven.
  • Dit ben ik niet met je eens Pavlova,er moet dan zowiezo een klantnummer zijn,en als je nooit iets hebt besteld is er geen klantnummer.Dus ik zou altijd bellen of er een klantnummer is.Is er geen klantnummer weet je genoeg,dan gelijk vragen of ze dat schriftelijk bevestigen.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 08 feb 2010 20:20
door Pavlova
snepke schreef:
Pavlova schreef:
Overigens heeft het vaak helemaal niet zoveel zin om contact op te nemen met Wehkamp of Klingel. De vaak vriendelijke mensen aan de telefoon kunnen inderdaad niet vaak iets terugvinden zodat jij denkt nu het bewijs in handen te hebben. Alleen blijkt vaak dat de zaak niet meer direct op te vragen is juist omdat het ter incasso uit handen is gegeven.
  • Dit ben ik niet met je eens Pavlova,er moet dan zowiezo een klantnummer zijn,en als je nooit iets hebt besteld is er geen klantnummer.Dus ik zou altijd bellen of er een klantnummer is.Is er geen klantnummer weet je genoeg,dan gelijk vragen of ze dat schriftelijk bevestigen.
Dat is nou het punt, men kan dan geen klantnummer vinden, de vriendelijke helpdesk wil vervolgens wel een briefje sturen en voila "je weet voldoende". Maar later blijkt dit dan echt niet voldoende bewijs.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 08 feb 2010 20:44
door snepke
Maar dan is Lindorff verplicht om dat klantnr en hetgene wat je dan besteld zou hebben te overleggen als je daar om vraagt.
Amjt heeft daarom gevraagd en niets gehad alleen dat hij/zij bezwaar moet indienen.
Ik wil dan wel weten waarvoor ik een dagvaarding krijg en waartegen ik bezwaar moet maken.
Als je niets te zien of te horen krijgt deugt het niet
Hun eisen geld,dus moeten ze maar eens bewijzen of je iets hebt besteld,laat ze maar eens komen met bestelbonnen etc en je moet altijd je handtekening zetten op een bestelbon,dus kom maar op ,laat maar eens zien

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 08 feb 2010 20:54
door Pavlova
snepke schreef:Maar dan is Lindorff verplicht om dat klantnr en hetgene wat je dan besteld zou hebben te overleggen als je daar om vraagt.Amjt heeft daarom gevraagd en niets gehad alleen dat hij/zij bezwaar moet indienen.
  • ik wil dan wel weten waarvoor ik een dagvaarding krijg en waartegen ik bezwaar moet maken.
  • Als je niets te zien of te horen krijgt deugt het niet
  • Hun eisen geld,dus moeten ze maar eens bewijzen of je iets hebt besteld,laat ze maar eens komen met bestelbonnen etc en je moet altijd je handtekening zetten op een bestelbon,dus kom maar op ,laat maar eens zien
Dat is helemaal juist! Daarom moet het verweer heel simpel blijven: Ik heb nimmer iets besteld bij Robert Klingel (of Wehkamp). De eisende partij zal dan aan moeten tonen dat het anders is. Je hoeft helemaal geen energie te steken in het bellen van de bedrijven, dat heeft geen zin. Als er niet besteld is kan het ook niet worden aangetoond.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 08 feb 2010 21:00
door snepke
Dat ben ik wel met je eens.Ik loop weer te ver vooruit,sorry

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 14:48
door snepke
snepke schreef:
kuklos schreef:@snepke, ik zou er toch niet zo makkelijk genoegen mee nemen. Neem geen genoegen met een mailtje, maar vraag hun om een brief waarin ze bevestigen dat zij de fout gemaakt hebben en het nu opgelost is.
  • Ik krijg ook een brief,heeft Mevr Bosch me toegezegt,en daar staat dan ook in hoe de fout ontstaan is en dat ik geen post meer van Lindorff zal ontvangen,en hun excuus en dat de vordering afgeboekt is en het dossier gesloten.
  • Zogauw ik de brief binnen heb zal ik het hier melden,en de inhoud ook vermelden.
  • Hoi mensen vandaag de brief/verklaring van mevr Bosch binnen.Er staat in dat de vordering definitief afgeboekt is en het hoe en waarom ik een sommatie heb gekregen en dat ,dat dus een fout van Lindorff was.Hun excuus en dat het nu onmogelijk is om nog post van Lindorff te ontvangen.
  • Dat zullen we dan maar hopen

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 14:49
door jeanne-veghel
snepke schreef:
snepke schreef:
kuklos schreef:@snepke, ik zou er toch niet zo makkelijk genoegen mee nemen. Neem geen genoegen met een mailtje, maar vraag hun om een brief waarin ze bevestigen dat zij de fout gemaakt hebben en het nu opgelost is.
  • Ik krijg ook een brief,heeft Mevr Bosch me toegezegt,en daar staat dan ook in hoe de fout ontstaan is en dat ik geen post meer van Lindorff zal ontvangen,en hun excuus en dat de vordering afgeboekt is en het dossier gesloten.
  • Zogauw ik de brief binnen heb zal ik het hier melden,en de inhoud ook vermelden.
  • Hoi mensen vandaag de brief/verklaring van mevr Bosch binnen.Er staat in dat de vordering definitief afgeboekt is en het hoe en waarom ik een sommatie heb gekregen en dat ,dat dus een fout van Lindorff was.Hun excuus en dat het nu onmogelijk is om nog post van Lindorff te ontvangen.
  • Dat zullen we dan maar hopen
WEET JE DAT ECHT HEEL ZEKER :?: :lol:

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 14:58
door snepke
Nee bij Lindorff weet ik niets zeker .Maar nu heb ik de verklaring/brief dus ik denk dat ze me niets meer kunnen maken.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 15:02
door jeanne-veghel
snepke schreef:Nee ben Lindorff weet ik niets zeker .Maar nu heb ik de verklaring/brief dus ik denk dat ze me niets meer kunnen maken.

Ik denk zelf, als je binnen 1 JAAR niets meer
van ze zal horen, we voorzichtig optimistisch kunnen blijven. :mrgreen:
met de nadruk op VOORZICHTIG. :wink:

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 15:12
door snepke
Je denkt toch zeker niet dat ik de papieren weggooi.Die bewaar ik mijn hele leven.Ook voor het geval ze de vordering doorverkopen.Ik heb nu een vonnis ,akte van royement,deze verklaring ,ze kunnen me nu niets meer maken.Dan moeten ze wel van heel goede huize komen.Nee het is nu done,ik kan weer rustig slapen!!!!

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 15:15
door jeanne-veghel
snepke schreef:Je denkt toch zeker niet dat ik de papieren weggooi.Die bewaar ik mijn hele leven.Ook voor het geval ze de vordering doorverkopen.Ik heb nu een vonnis ,akte van royement,deze verklaring ,ze kunnen me nu niets meer maken.Dan moeten ze wel van heel goede huize komen.Nee het is nu done,ik kan weer rustig slapen!!!!
Dan geloof ik je en laat me straks een rode port inschenken om het
te vieren en proost op de goede afloop voor je. :D

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 15:53
door snepke
Proost :D

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 20:25
door amjt
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb net een brief geschreven aan de griffie waarin ik duidelijk maak nooit een klanktenrelatie te hebben gehad met noch Wehkamp noch Klingel, nooit reactie heb gehad op mijn bezwaarschrift, etc. (en dat ik met een zeker ongenoegen deze brief schrijf) Mocht de brief onvoldoende zijn, dan zie ik vol vertrouwen de zitting tegemoet (maar ik denk niet dat die dus gaat komen).
Iedereen kan trouwens een klantennummer aanmaken op mijn gegevens, die zijn vast niet zo moeilijk te achterhalen. Ik heb echter nooit iets besteld, aangenomen, ondertekend, etc.

Ik zal nog even laten weten hoe de zaak geeindigd is (dagvaarding zou 3 maart zijn).

Groetjes

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 20:39
door Pavlova
amjt schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb net een brief geschreven aan de griffie waarin ik duidelijk maak nooit een klanktenrelatie te hebben gehad met noch Wehkamp noch Klingel, nooit reactie heb gehad op mijn bezwaarschrift, etc. (en dat ik met een zeker ongenoegen deze brief schrijf) Mocht de brief onvoldoende zijn, dan zie ik vol vertrouwen de zitting tegemoet (maar ik denk niet dat die dus gaat komen).
Iedereen kan trouwens een klantennummer aanmaken op mijn gegevens, die zijn vast niet zo moeilijk te achterhalen. Ik heb echter nooit iets besteld, aangenomen, ondertekend, etc.

Ik zal nog even laten weten hoe de zaak geeindigd is (dagvaarding zou 3 maart zijn).

Groetjes
Ik ben benieuwd en hoop op een goede afloop. Alleen hou er wel rekening mee dat die zitting wel door zal gaan normaliter, tenzij je ook een kopie van je verweer naar de deurwaarder hebt gestuurd en deze tot de conclusie komt dat de vordering niet terecht is. Als je alleen verweer naar de rechtbank hebt gestuurd dan zal de eisende partij pas op de eerste zittingdatum te horen krijgen dat u als de zogeheten gedaagde partij verweer voert. Naar aanleiding van uw verweer zullen ze dan met een reactie moeten komen en wees niet verbaasd als hiervoor een nieuwe zitting voor nodig is. De rechtbank zal u per brief steeds inlichten over het vervolg. Als je schriftelijk je verweer hebt ingediend bij de griffie hoef je er natuurlijk niet heen. Wel is het misschien verstandig om voor 3 maart even de griffie te bellen om te controleren of je verweer in goede orde is ontvangen.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 09 feb 2010 21:21
door snepke
amjt schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb net een brief geschreven aan de griffie waarin ik duidelijk maak nooit een klanktenrelatie te hebben gehad met noch Wehkamp noch Klingel, nooit reactie heb gehad op mijn bezwaarschrift, etc. (en dat ik met een zeker ongenoegen deze brief schrijf) Mocht de brief onvoldoende zijn, dan zie ik vol vertrouwen de zitting tegemoet (maar ik denk niet dat die dus gaat komen).
Iedereen kan trouwens een klantennummer aanmaken op mijn gegevens, die zijn vast niet zo moeilijk te achterhalen. Ik heb echter nooit iets besteld, aangenomen, ondertekend, etc.

Ik zal nog even laten weten hoe de zaak geeindigd is (dagvaarding zou 3 maart zijn).

Groetjes
  • Je krijgt pas antwoord op je brief na de zitting.Dat krijg je dan van de griffier.
  • Daar staat dan in wat je moet doen
  • Je hoeft zelf niet naar de zitting het kan in re- en dupliek

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 24 feb 2010 14:42
door MvdB1979
Ik heb een jaar geleden iets gekocht via thuiswinkelen.nu. de betaling ging via lindorff.tot 2 maal toe stort lindorff me het om een of anderen reden terug. Waarom weet ik bij god niet, het was niet zoals lindorff beweerde dat de rabobank het niet accepteerde dat ik geld naar hun toe had gestuurd. Een bank neemt nooit geld, volgens de rabobank, terug nadat het al betaald is. Toen ik de voor de 2de maal moest betalen ging ik net op vakantie, en toen betaalde ik netjes. Toen ik terug kwam, had ik weer een rekening van lindorff op mijn deurmat. Nu met boete van 5 euro. Ik wist niet dat ze me in de tussentijd weer om een of andere vage redenen het geld hadden terug gestort. Ik was in de veronderstelling dat het een vergissing moest zijn en dat mijn storting en hun opgestuurde rekening elkaar hadden gekruist. Totdat ik een paar weken laten weer een lindorff aanmaning kreeg met een boete van 15 euro. Ik belde hierop lindorff op en deelde hun mede dat het een vergissing was, en dat ik wel bereid was om de 5 euro ( had ik al niet moeten doen eigenlijk, maar dat is achteraf, maar dan was ik tenminste van het gezeik af) boete maar te betalen, maar dat die 15 niet zou worden betaald. Hierop verklaarde ze me dat ik dan maar moest bewijzen dat ze me tot 2 maal toe het bedrag hadden terug gestort en dat ik dan ook maar het bedrag nogmaals moest betalen met de 5 euro boete. Als dit niet goed zou zijn, dan zou ik hierover bericht krijgen. Eenmaal het bedrag betaald met boete van 5 euro, kreeg ik een hele lange tijd niets meer te horen… totdat ik een lindorff aanmaning kreeg met 53 euro boete. Terwijl we toen de afspraak hadden van: zet het bewijs van de betaling op de mail, betaal de rekening plus boete opnieuw en als het niet goed is, dan hoor je het wel. Weer gebeld met lindorff en toen heb ik medegedeeld dat ik die 50 euro niet ga betalen, ik heb al het bewijs nog van mails en van de betalingen en terugstortingen, en dat ze het maar voor moeten laten komen voor de rechter. Nu hebben ze me tot 3 keer toe in de half jaar die er over heen is gegaan iedere keer verzocht om het te betalen en dit heb ik telkens geweigerd. Nu sturen ze me vermeer en lagerveld gerechtsdeurwaarder met het verzoek om te betalen…….

Ik heb hun weer een mail gestuurd met de mededeling dat ze het maar voor de rechter moeten laten komen. Ik word er wel ondertussen echt onpasselijk van dat ze me op zon manier proberen te naaien daar bij lindorff, ik heb altijd al mijn rekeningen netjes betaald, en dan zitten ze me zo telkens lastig te vallen. Telkens na een telefoon naar hun toe waarin ze zeggen dat ze de zaak nog eens bekijken, hoor ik maanden niks, en dan sturen ze me weer een aanmaning. Schandalig!

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 24 feb 2010 15:34
door Lindorff
Goedendag MvdB1979,

U heeft een klacht geplaatst op het forum.

Graag zou ik met u in contact willen komen om de klacht in behandeling te nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen door een bericht achter te laten op mijn e-mailadres; [email protected]?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 24 feb 2010 15:55
door snepke
@MvdB
  • Is dat een profit letter die jij gehad hebt van vermeer en lagerveld en zit die in Den Helder?
  • Als jij de bewijzen hebt dat je betaald hebt en Lindorff heeft het tot 2x toe terug gestort ,zou ik het gewoon voor laten komen.
  • En laat ze maar dreigen ,verwijs naar je betalings bewijzen ,die hebben ze maak ik uit jou verhaal op.
  • Niet meer bellen doe alles schriftelijk ivm bewijslast.
  • Als je belt kunnen ze de andere dag niet meer herinneren dat je gebeld hebt of ze zeggen glashard dat je niet hebt gebeld.
  • Ik spreek uit ervaring,doe alles schriftelijk.
  • Een profit letter is een nieuwe incassotechniek.
  • Het is een aanmaning op papier met een deurwaarderlogo om mensen alsnog te dwingen te betalen.
  • Alles is vet en onderstreept je kunt alleen maar contact met Lindorff opnemen en je moet aan Lindorff betalen

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 24 feb 2010 16:25
door Guardian72
@ MvdB -

ik zie het in je verhaal niet staan ...
maar heb je hen ook een (kopie van) bankafschrift met bijschrijving van Lindorff gestuurd?

Want aan de hand hiervan kan je bewijzen dat jij gelijk hebt, maar kan Lindorff ook zien (eventueel) waarom het teruggestort is.

Daarnaast kan jij met je bankafschriften ook laten zien dat jij wel degelijk betaald hebt - want de afschrijving zal er op staan.