LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan
Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan
Wat een leuke discussie over orv maar bij polissen met een eindkapitaal is de orv zo berekend a.d.v. een sterftetabel de looptijd en de leeftijd dat heeft niets met goedkoopmansgebruik of andere componenten te maken. Is gewoon statistiek en afhankelijk van het verzekerde bedrag en de leeftijd en leefstijl
Ik weet wel dat mijn orv-premie voor mijn koersplan later wat goedkoper is geworden.......aegon zag denk ik de bui al hangen.....De premie was WEL 20x hoger dan bij een verzekeraar, die een premie berekende voor overlijden. Ook dat heeft stichting koersplandeweg al aangehaald. Vandaar de uitspraak van de rechter: Van dat bedrag (premie van aegon) moet gewoon 85% weer terug naar de klant.
@aardjee
Dat klopt niet. Als het zo zou zijn zo als jij het zegt is bij iedere verzekeraar de premie gelijk. En als het waar is wat jij zegt zal iedere verzekeraar verliesgevend werken met betrekking tot een ORV. Je geeft zelf in je stukje al een ander component weer namelijk "levensstijl" De sterftetabellen worden puur op basis van statistiek bepaald maar dat is dan ook het enige.
Natuurlijk zit in de premie een stukje winst en kostenberekening en ongetwijfeld ook een reserve(goedkoopmansgebruik).
Dat klopt niet. Als het zo zou zijn zo als jij het zegt is bij iedere verzekeraar de premie gelijk. En als het waar is wat jij zegt zal iedere verzekeraar verliesgevend werken met betrekking tot een ORV. Je geeft zelf in je stukje al een ander component weer namelijk "levensstijl" De sterftetabellen worden puur op basis van statistiek bepaald maar dat is dan ook het enige.
Natuurlijk zit in de premie een stukje winst en kostenberekening en ongetwijfeld ook een reserve(goedkoopmansgebruik).
Al het stukje van woekerpolis claim gelezen? (van gisteren)NOG meer aegon producten kunnen waarschijnlijk stop gezet worden, op het oog van dwaling/ misleiding. Ook op deze producten (ik geloof 10 producten) is met de deelnemers NIETS afgesproken over de ORV-premie. Veel klanten wisten NIET eens dat ze een ORV-premie MOESTEN betalen, laat staan voor hoeveel.
Van deze genoemde producten heb ik er ook 2. En felix ook......
Van deze genoemde producten heb ik er ook 2. En felix ook......
@jammer
heb je een link omdat op de website van woekerpolis claim het laatste nieuws dateert van 9-6-2011.
heb je een link omdat op de website van woekerpolis claim het laatste nieuws dateert van 9-6-2011.
Sorry Rodina, ik weet niet hoe dat moet.
dat lijkt me een leugen, hier wist je dat nog wel:jammer schreef:Sorry Rodina, ik weet niet hoe dat moet.
jammer schreef:Een brief gekregen van de ABN-amro van de klacht van mij over mijn TP. En wat denkt u die TP heeft gewoon gezegd dat ik een brief ontvangen heb van haar en is gedateerd op 20 september. Maar ik heb die brief NOOIT ontvangen.........
Waar is de nooduitgang????
Heb uiteraard weer een klacht ingediend dus een klacht over de klacht......
Ga morgen òòk weer bellen. Met de abn-amro in mijn woonplaats + de abn-amro van de brief.
Waar blijven de antwoorden?????
Jammer wacht nog steeds.
Ze hebben zelfs een nieuwe:
http://www.abn-amro.nl/allesnaarwens
Ik heb nog wel een paar wensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het wordt steeds gekker!!!!!!!!!!!!!!!!
Wordt uiteraard vervolgd.......bij meer en beter nieuws!!!!!!
Sorry voor het misverstand, ik heb het verkeerd vermeld. Ik heb een mail gekregen van consumentenclaim. En ik weet niet hoe die op dit forum gezet zou moeten worden......nogmaals sorry voor de onduidelijkheid.
Als je gewoon intypt : www....... dan wordt deze regel automatisch blauw. Dan lijkt het net of ik er verstand van heb....... Maar dat is maar schijn.
Waar ik wel verstand van heb is dat de ABN-Amro voor mij NIET meer De Bank is.....
Als je gewoon intypt : www....... dan wordt deze regel automatisch blauw. Dan lijkt het net of ik er verstand van heb....... Maar dat is maar schijn.
Waar ik wel verstand van heb is dat de ABN-Amro voor mij NIET meer De Bank is.....
Laatst gewijzigd door jammer op 15 dec 2011 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar nog even voor alle duidelijkheid, ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vragen, die ik gesteld heb. Over mijn Spaarkoers van de abn-amro.
-
@Jammer,jammer schreef:Sorry voor het misverstand, ik heb het verkeerd vermeld. Ik heb een mail gekregen van consumentenclaim. En ik weet niet hoe die op dit forum gezet zou moeten worden......nogmaals sorry voor de onduidelijkheid.
zou je SVP de kale tekst van de email op het forum willen zetten. Dat kan gewoon met copy/paste. Of, indien het een bijlage (PDF?) was dan kan dat ook op dit forum, met "Bijlage Toevoegen", onder een nieuw bericht.
Trouwens: Misschien in een andere thread, omdat deze thread over de ABN gaat.
tekst van CC bericht:
Aegon Koersplan en andere misleidende producten van Aegon
Op basis van onderzoek hebben wij vastgesteld dat naast Koersplan een hele serie andere producten van Aegon ook misleidend is. Heeft u een dergelijk product? Dan heeft u waarschijnlijk recht op een forse schadevergoeding.
Aegon heeft jarenlang een te hoge premie in rekening gebracht voor de overlijdensrisicoverzekering. De premie was ruim zes keer zo hoog dan eigenlijk nodig was. Doordat de premie in het product verstopt zat, was dit voor u als klant niet te zien.
De rechter heeft op 26 juli 2011 in een Koersplan-zaak bepaald dat Aegon 85% van de premie voor de overlijdensrisicoverzekering aan haar klanten moet terugbetalen. Wij zijn van mening dat mensen met een vergelijkbaar product hier ook recht op hebben.
Naast Koersplan gaat het om de volgende producten van Aegon:
Bonusplan
Fiscaal Voordeelplan
Fundpensioen
Fundplan
Het Flexibele Pensioenplan
Levensloop Pensioen
Levensloop Vermogen
Mixplan
Spaarbeurs
Vermogensplan
Als u in het bezit bent van een Koersplan of één van de bovengenoemde producten dan heeft u zeer waarschijnlijk recht op een schadevergoeding. U bent immers onjuist geïnformeerd en heeft jarenlang te veel betaald. Aangezien Aegon gedupeerden niet uit zichzelf schadeloos gaat stellen zult u actie moeten ondernemen.
Wat moet u doen?
Verstuur een stuitingsbrief
Meld u gratis aan bij ConsumentenClaim
Wij werken op basis van no cure no pay, u betaalt alleen bij resultaat
//Agn heeft cassatie bij de HR ingesteld
//CC vraagt, meen ik, 25% van de opbrengst plus griffiekosten etc.
Aegon Koersplan en andere misleidende producten van Aegon
Op basis van onderzoek hebben wij vastgesteld dat naast Koersplan een hele serie andere producten van Aegon ook misleidend is. Heeft u een dergelijk product? Dan heeft u waarschijnlijk recht op een forse schadevergoeding.
Aegon heeft jarenlang een te hoge premie in rekening gebracht voor de overlijdensrisicoverzekering. De premie was ruim zes keer zo hoog dan eigenlijk nodig was. Doordat de premie in het product verstopt zat, was dit voor u als klant niet te zien.
De rechter heeft op 26 juli 2011 in een Koersplan-zaak bepaald dat Aegon 85% van de premie voor de overlijdensrisicoverzekering aan haar klanten moet terugbetalen. Wij zijn van mening dat mensen met een vergelijkbaar product hier ook recht op hebben.
Naast Koersplan gaat het om de volgende producten van Aegon:
Bonusplan
Fiscaal Voordeelplan
Fundpensioen
Fundplan
Het Flexibele Pensioenplan
Levensloop Pensioen
Levensloop Vermogen
Mixplan
Spaarbeurs
Vermogensplan
Als u in het bezit bent van een Koersplan of één van de bovengenoemde producten dan heeft u zeer waarschijnlijk recht op een schadevergoeding. U bent immers onjuist geïnformeerd en heeft jarenlang te veel betaald. Aangezien Aegon gedupeerden niet uit zichzelf schadeloos gaat stellen zult u actie moeten ondernemen.
Wat moet u doen?
Verstuur een stuitingsbrief
Meld u gratis aan bij ConsumentenClaim
Wij werken op basis van no cure no pay, u betaalt alleen bij resultaat
//Agn heeft cassatie bij de HR ingesteld
//CC vraagt, meen ik, 25% van de opbrengst plus griffiekosten etc.
Dank je wel Hakra, deze tekst bedoelde ik!!!!
Nu WEER over de abn-amro......
Ik heb weer een antwoord brief gekregen.....juist zonder antwoorden.
En WEER verschillende dingen door elkaar gehaald..... een hypotheek rest bedrag van E 94,45 Met mijn spaarkoers waar ik E 94,- aan compensatie zou krijgen op de einddatum. Wat is het daar een bende bij die bank.
O,ja de eerdere opgave's van 10 jaar terug ZIJN er niet meer!!!!! Na 10 jaar wordt alles opgeruimd. JUIST ook van de polissen met een looptijd langer dan 10 jaar.....KAN u het nog geloven??????
Hun verwijt is had ik maar eerder moeten klagen.....
Ik zal hun wel een brief sturen dat ik ook eens in 2008 geklaagt heb.....
Daar - 10 jaar is 1998, dat komt goed uit mijn polis is van 2-1999.
Ik ga mijn inleg nog maar eens terug eisen, uiteraard met de wettelijke rente er overheen. Hadden ze mijn polis maar goed moeten bewaren.......en met de financiele bijsluiter.....
Nu WEER over de abn-amro......
Ik heb weer een antwoord brief gekregen.....juist zonder antwoorden.
En WEER verschillende dingen door elkaar gehaald..... een hypotheek rest bedrag van E 94,45 Met mijn spaarkoers waar ik E 94,- aan compensatie zou krijgen op de einddatum. Wat is het daar een bende bij die bank.
O,ja de eerdere opgave's van 10 jaar terug ZIJN er niet meer!!!!! Na 10 jaar wordt alles opgeruimd. JUIST ook van de polissen met een looptijd langer dan 10 jaar.....KAN u het nog geloven??????
Hun verwijt is had ik maar eerder moeten klagen.....
Ik zal hun wel een brief sturen dat ik ook eens in 2008 geklaagt heb.....
Daar - 10 jaar is 1998, dat komt goed uit mijn polis is van 2-1999.
Ik ga mijn inleg nog maar eens terug eisen, uiteraard met de wettelijke rente er overheen. Hadden ze mijn polis maar goed moeten bewaren.......en met de financiele bijsluiter.....
-
Goed zo, Jammer! Ik voeg mij al af wanneer je geduld op zou raken.jammer schreef: O,ja de eerdere opgave's van 10 jaar terug ZIJN er niet meer!!!!! Na 10 jaar wordt alles opgeruimd. JUIST ook van de polissen met een looptijd langer dan 10 jaar.....KAN u het nog geloven??????
...
Houd de kern van je klacht relatief kort en duidelijk. De rest aan kilo's bewijsmateriaal en onduidelijkheden (eventueel) toevoegen als bijlagen. Je wilt natuurlijk dat de klachtenafdeling, en later het KiFiD (allemaal mensen die fris tegen jouw zaak aan moeten kijken) gemakkelijk een duidelijk beeld krijgen van je kernprobleem of kernproblemen.
Waarschijnlijk:
1) Overtreding wet/regelgeving: RIAV1998/CRR1998 (door indirekte transparantie, en overige missende informatie)
2) Dwaling (niet weten wat je kocht, vanwege missende of misleidende informatie)
3) Misleiding (voorbeelden)
4) Verzaakte zorgplicht
Je stuitingsbrief is al lang geleden de deur uit neem ik aan?
Ik vraag mij af of een bedrijf gegevens mag opschonen van lopende polissen. Officiële jaaropgaven moeten eigenlijk bewaard blijven, zeker in geval van een eerste klacht in 2008 en een bewaartermijn van 10 jaar. Dit komt erg dubieus over.
Voor het polisblad weet ik zeker dat deze bewaard moet blijven, zolang deze polis loopt en zelfs tot enige tijd na beëindiging. Daar zijn wetten voor.
Rodina, met een orv is het belangrijkste wat een verzekeraar wil weten hoe groot is de kans dat ik tijdens de looptijd moet uitkeren. Vervolgens de verzekerde som en op welke naam. Heel veel mensen hebben een premie op beider naam, vaak onnodig, en veel mensen hebben de volledige som verzekerd (ook bij een spaarhypotheek) terwijl de schuld bij een spaarhypotheek afneemt. De laatste twee componenten leveren veel extra geld op voor een verzekeraar. Verzekeraars moeten wel rekening houden met een uitkering op basis statistiek en hoe meer verzekeringen hoe groter de kans dat er een keer betaald moet worden, dus wat hogere premie, temeer daar zij waarschijnlijk zelf deze bedragen onder brengen bij een herverzekeraar en die moet ook betaald worden. En het belangrijkste verschil in de premie zit in het gebruik van de sterftetabel die is voor deze verzekeringen vrij, vandaar de verschillen in premiesRodina schreef:@aardjee
Ik heb nog wel meer nieuws arvandongen.....Dan moet u maar even contact opnemen via de PB....
-
arvandongen schreef:Goed zo, Jammer! Ik voeg mij al af wanneer je geduld op zou raken.jammer schreef: O,ja de eerdere opgave's van 10 jaar terug ZIJN er niet meer!!!!! Na 10 jaar wordt alles opgeruimd. JUIST ook van de polissen met een looptijd langer dan 10 jaar.....KAN u het nog geloven??????
...
Houd de kern van je klacht relatief kort en duidelijk. De rest aan kilo's bewijsmateriaal en onduidelijkheden (eventueel) toevoegen als bijlagen. Je wilt natuurlijk dat de klachtenafdeling, en later het KiFiD (allemaal mensen die fris tegen jouw zaak aan moeten kijken) gemakkelijk een duidelijk beeld krijgen van je kernprobleem of kernproblemen.
Waarschijnlijk:
1) Overtreding wet/regelgeving: RIAV1998/CRR1998 (door indirekte transparantie, en overige missende informatie)
2) Dwaling (niet weten wat je kocht, vanwege missende of misleidende informatie)
3) Misleiding (voorbeelden)
4) Verzaakte zorgplicht
Je stuitingsbrief is al lang geleden de deur uit neem ik aan?
Ik vraag mij af of een bedrijf gegevens mag opschonen van lopende polissen. Officiële jaaropgaven moeten eigenlijk bewaard blijven, zeker in geval van een eerste klacht in 2008 en een bewaartermijn van 10 jaar. Dit komt erg dubieus over.
Voor het polisblad weet ik zeker dat deze bewaard moet blijven, zolang deze polis loopt en zelfs tot enige tijd na beëindiging. Daar zijn wetten voor.
ARVandongen,
Ik denk dat jammer zijn administratie beter op orde heeft dan de Bank.
De Bank heeft mijns inziens onvoorstelbaar grote administratieve problemen!!!
Zeg maar gerust dat de gehele administratie is gecorrumpeerd.
Aegon heeft hier ook al last van.
-
Ik denk dat ik heel binnenkort ook HEEL groot nieuws te horen krijg.
Laat ik het zo forumuleren, ik zit bijna aan de 1500 berichten.
Laat ik het zo forumuleren, ik zit bijna aan de 1500 berichten.
-
Wanneer zouden ze bij de Bank er achter komen dat de historische fondsrendementen intrinsiek te hoog zijn voorgespiegeld?
met als gevolg dat alle overeenkomsten vernietigbaar zijn obv dwaling.
Tsja de AFM heeft hierover een notitie aan de financieel dienstverleners gestuurd.
http://www.afm.nl/nl/professionals/dien ... perpage=10
(zie de 10E vraag)
Hoe gaat dit aflopen??
met als gevolg dat alle overeenkomsten vernietigbaar zijn obv dwaling.
Tsja de AFM heeft hierover een notitie aan de financieel dienstverleners gestuurd.
http://www.afm.nl/nl/professionals/dien ... perpage=10
(zie de 10E vraag)
Hoe gaat dit aflopen??
Zo even de abn-amro boel op een rijtje gezet:
(voor het klachtenmanagement HQ 1114)
1. Een stuitingsbrief verstuurt op 03-07-2008
2. een antwoordbrief gekregen van de abn op 11-09-2008
Dat duurde dus achteraf gezien ook al langer dan 6 weken.
Maar toen waren ze volgens mij nog niet DE BANK.
(voor het klachtenmanagement HQ 1114)
1. Een stuitingsbrief verstuurt op 03-07-2008
2. een antwoordbrief gekregen van de abn op 11-09-2008
Dat duurde dus achteraf gezien ook al langer dan 6 weken.
Maar toen waren ze volgens mij nog niet DE BANK.
Vandaag maar even gebeld naar DE BANK. Ze gaan er achteraan, ze heeft mijn klacht over de manager van de klachten afdeling doorgeven. En ik heb s'middags maar even gebeld, met de klachten manager, wat klonk ze bot en zeker niet klantvriendelijk...wat ze ook vertelde was: morgen kan ik weer een brief van haar verwachten. Ben benieuwd nu ZONDER fouten en gebreken????? Wordt vervolgd....