LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daklozenkrantverkopers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
VioletPrue

Re: Daklozenkrantverkopers

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef: begrijp niet waarom die mensen
niet gewoon een baan gaan zoeken ipv hun gebedel en zielig doen.
Begrijp niet waarom mensen zich hier druk om maken.
Als je geen krant wil, loop je door en koop je niks.
Ik stoor me niet aan mensen die 'goedenmiddag' tegen mij zeggen, en zal ook altijd terug groeten.
Ik vind junks in Amsterdam die me een fiets willen verkopen erger en soms redelijk eng, maar dáár hoor je niemand over.
Ik vind mensen die bij mij aanbellen en me willlen bekeren erger, maar dáár hoor je ook niemand over.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:
Ik stoor me niet aan mensen die 'goedenmiddag' tegen mij zeggen, en zal ook altijd terug groeten.
Ik vind junks in Amsterdam die me een fiets willen verkopen erger en soms redelijk eng, maar dáár hoor je niemand over.
Ik vind mensen die bij mij aanbellen en me willlen bekeren erger, maar dáár hoor je ook niemand over.
Daar moet ik je wel gelijk ingeven !

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
VioletPrue schreef:
Daar moet ik je wel gelijk ingeven !
Duidelijke mening! :lol:

Chocomelk

@ secondadvies, ben van mening dat krantenverkopers die kunnen gaan werken makkelijk kunnen gaan werken, druk maken om die mensen doe ik me niet als ze er weer eens staan bij de supermarkt, maar van mij krijgen ze dan ook geen cent.

En VioletPrue heeft gelijk met wat hij/zij zegt dat er andere dingen zijn waar je nooit de mensen over hoort oa die drugshandelaren, jehova getuigen die je lastig vallen aan de deur.
Die drugshandelaren, jehova getuigen vind ik irritanter dan de krantenverkopers.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Chocomelk schreef:@ secondadvies, ben van mening dat krantenverkopers die kunnen gaan werken makkelijk kunnen gaan werken, druk maken om die mensen doe ik me niet als ze er weer eens staan bij de supermarkt, maar van mij krijgen ze dan ook geen cent.
De meeste willen wel werken,maar mogen niet werken.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... -les.dhtml

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:@ secondadvies, ben van mening dat krantenverkopers die kunnen gaan werken makkelijk kunnen gaan werken, druk maken om die mensen doe ik me niet als ze er weer eens staan bij de supermarkt, maar van mij krijgen ze dan ook geen cent.
Blijkbaar wel-
Chocomelk schreef:
begrijp niet waarom die mensen

Chocomelk

secondadvies schreef:
Blijkbaar wel-
Chocomelk schreef:
begrijp niet waarom die mensen
Dat is mijn mening maar dat wil nog niet zeggen dat ik me daar druk
om maak joh !

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Tjonge jonge...die hele achterlijke bende van krantjes verkopen is bedacht door het arbeidsbureau en dan nog doodleuk beweren dat de verkopers een "baan" moeten zoeken..'
Alsof krantjes verkopen ook niks met werken te maken heeft...
Dat is het dus wel, het is dom, saai, vernederend en ook overbodig werk (dat dan wel), maar ja...als de verdiensten goed zijn zal de verkoper daar niet wakker van liggen.

De moraal van dit verhaal?
Als de krantenverkopers bijna niks verdienen zijn ze zielig.
Als de krantenverkopers bakken met geld verdient zijn ze niet zielig, integendeel :arrow: dat zijn natuurlijk halve criminelen die een dik belegde boterham verdienen met bedelen...

De waarheid ligt ergens daartussen in.
Firstadvies. :arrow: ..koop geen krantjes meer, dan houdt dat gebedel vanzelf wel een keer op.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 12 sep 2011 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

seconds-out schreef:Tjonge jonge...die hele achterlijke bende van krantjes verkopen is bedacht door het arbeidsbureau en dan nog doodleuk beweren dat de verkopers een "baan" moeten zoeken..'
Alsof krantjes verkopen ook niks met werken te maken heeft...
Dat is het dus wel, het is dom, saai en vernederend en ook overbodig werk (dat dan wel), maar ja...als de verdiensten goed zijn zal de verkoper daar niet wakker van liggen.

De moraal van dit verhaal?
Als de krantenverkopers bijna niks verdienen zijn ze zielig.
Als de krantenverkopers bakken met geld verdient zijn ze niet zielig, integendeel :arrow: dat zijn natuurlijk halve criminelen die een dik belegde boterham verdienen met bedelen...

De waarheid ligt ergens daartussen in.
Firstadvies. :arrow: ..koop geen krantjes meer, dan houdt dat gebedel vanzelf wel een keer op.
Dat wist ik niet joh dat het bedacht was door het arbeidsbureau.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

@seconds: Ik weet dat Wiki niet altijd een geweldige bron is, maar er wordt nergens met een woord over een arbeidsbureau gerept.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Daklozenkrant

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ach nee, daklozenkrantjes bestaan al zo lang, het idee is niet van het arbeidsburau, (uitkeringsinstantie) wel de uitvoering daarvan.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zit naar de uitzending te kijken, wat een zooitje is die daklozenkrant geworden zeg.
Waar is de controle gebleven??

Gelijk verbieden die nepkranten

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

Ha!! Uitzending gezien! Nu erger ik me alleen nog maar meer aan dat stelletje oplichters met hun k.. Krantje! Onze eigen daklozen zijn gewoon verdreven door de roma,s. Bah wat een verhaal zeg!

Lautje78

Ongelezen bericht door Lautje78 »

Tot mijn grote verbijstering staat er vanmiddag een jongeman van slavische afkomst bij een supermarkt in Den Bosch Noord, de Hambaken, met de enige echte zelfkrant uit Den Bosch voor de verkoop. Met open mond kijk ik hoe hij om 17.15 uur door een landgenoot uit Roemenië in een grote auto wordt opgehaald.De zelfkrant graaft hiermee zijn eigen graf, want ook is deze krant niet meer betrouwbaar om te kopen.

Mechwarrior94

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Krijg ik toch weer eens gelijk, ik zei al een aantal jaar geleden dat er gewoon iets niet klopte met die krantverkopers. Nog beter gezegt, hier in mijn regio is er officieel geen daklozen krant, dus het is maar al te verdacht dat deze krantjes overal opduiken. Gewoon maffia praktijken, zeker als je bedrijgt word zodra je er iets van zegt!

Ik zie de zelfde roma groep nu al jaren in diverse dorpjes en steden opereren met deze krantjes, maar onder tussen rijden ze wel rond in dure auto's en hebben ze elk jaar zo'n beetje 1 of meerdere nieuwe auto's! Arm? Ha, niet eens in de buurt! Hier zetten ze ook jonge meiden in van rond de 20, die voornamelijk mannen proberen te verleiden hun geld te geven. Met of zonder krantjes. (prostitutie in een zekere zin?) Hoe dan ook, er klopt toch echt iets niet en deze roma groepen moeten wel zo spoedig mogelijk retour gestuurd worden voor er echt problemen ontstaan!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

ben van mening dat krantenverkopers die kunnen gaan werken makkelijk kunnen gaan werken
Dat gevoel heb ik al jaren bij een groot percentage "uitkeringsgerechtigden" , die de krantjesverkopers voorbij lopen met weer een traytje of 5 Schultenbrau in hun kar. Die krantenverkopers staan tenminste nog buiten en doen er nog iets voor.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

manondoris schreef:Ha!! Uitzending gezien! Nu erger ik me alleen nog maar meer aan dat stelletje oplichters met hun k.. Krantje! Onze eigen daklozen zijn gewoon verdreven door de roma,s. Bah wat een verhaal zeg!

Inderdaad, ik ben er ook van geschrokken, had geen idee dat dit aan de hand was

oradea

Ongelezen bericht door oradea »

pas op roemenen willen niet uitgescholden worden voor roma

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

bprosman schreef:
ben van mening dat krantenverkopers die kunnen gaan werken makkelijk kunnen gaan werken
Dat gevoel heb ik al jaren bij een groot percentage "uitkeringsgerechtigden" , die de krantjesverkopers voorbij lopen met weer een traytje of 5 Schultenbrau in hun kar. Die krantenverkopers staan tenminste nog buiten en doen er nog iets voor.
Belachelijke vergelijking en duidelijk de uitzending niet gezien!

oradea

Ongelezen bericht door oradea »

kijk naar de roemeense film utopia en alles wordt duidelijk nu nog de door roma verminkte kinderen naar nederland en we zijn er bevruchten kunnen ze als de beste het liefst een eigen dochter van veertien

Gesloten