LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijke huizen prijzen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, als jij in Delfzijl woont dan ben je inderdaad goedkoper uit. Maar waarom moet iemand in Noord-Holland een vraagprijs neerzetten die bij Noord Groningen hoort?

"Sjonge, wat een goedkoop appartement"
"Ja, het is centrum van Amsterdam, maar ik vraag gewoon de prijs die in Roodeschool gehanteerd zou worden."

Word toch eens realistisch.

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben realistisch.
Wordt tijd dat andere dat ook eens worden.
En heb ik ergens mijn woonplaats neergezet?
Nope, dus voorbarige conclusies van je...

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben realistisch.
Wordt tijd dat andere dat ook eens worden.
Oh ja, jij bent zo iemand die op de snelweg aan het spookrijden is en dan zegt: verrek, bijna iedereen rijdt de verkeerde kant op, alleen ik ben realistisch en zit op de goede baan.

En nu maar fijn weer naar je warme nestje toe. En denk eraan: oogjes toe en snaveltje dicht.

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Waar slaat dat op?
Ik mag dus niet van mening zijn dat er te hoge prijzen voor appartementjes worden gevraagd?
Tja, het is maar net wat de gek er voor geeft hè.....
Ben ik ff blij dat ik niet gek ben.

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Nee hoor, je hebt groot gelijk !

Je mag vinden wat je vindt !
Je begint er alleen zo verrekes weinig mee ! Succes !

Of misschien..

Als we met zijn allen op dit forum diep ademhalen, onze ogen dichtdoen en gaan roepen: "De huizenprijzen zijn te hoog", "De huizenprijzen zijn te hoog", "De huizenprijzen zijn te hoog" !!!

Net zoals tijdens Woodstock: "No Rain!" "No Rain!" "No Rain!" ;-)

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk gast, het is toch gewoon zo dat de prijzen te hoog zijn?
Of wilde je zeggen dat er hele normale prijzen gevraagt worden voor woningen tegenwoordig?

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang er nog massa's mensen zijn die zo'n prijs neertellen is het een normale prijs.

John Wayne
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2004 11:52

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door John Wayne »

Voor het eerst dit jaar zijn koopwoningen in prijs gedaald. Voor een koopwoning werd in oktober gemiddeld 6000 euro minder betaald. Appartementen werden gemiddeld duizend euro goedkoper.
Volgens de jongste cijfers van het Kadaster kostte een eengezinswoning in oktober gemiddeld 235.000 euro tegen 241.000 in september. Het aantal verkochte woningen lag met 11.127 ruim driehonderd hoger dan in september. In oktober vorig jaar werd gemiddeld nog 226.000 euro voor een eengezinswoning betaald.

Appartementen wisselden in oktober voor gemiddeld 162.000 euro van eigenaar, duizend euro minder dan in september. Het aantal verkochte appartementen bleef nagenoeg onveranderd. Appartementen zijn in een jaar tijd gemiddeld vierduizend euro duurder geworden.

en dit met de dalende rente!!!!!!!!!

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben alleen en heb niemand om de kerst mee te vieren, zou wel willen.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Ik wil graag met meerdere compagnons een fantasiehuizenmarkt oprichten. De mensen betalen 1 maand borg en 1 maand huur + bemiddelingskosten en dan krijgen ze vijf weken later dat zij een woning of kamer van ons kan verwachten.

Vijf weken later sturu ik ze middels e-mails huizen en appartementen gekopieerd van de site van de meeste woningbouwverenigingen. de klant gaat naar die desbetreffende woning toe, maar vangt natuurlijk bot, want die woning is nog nooit in dit jaar in de nieuwe verhuur geweest, omdat die woning gewoon van iemand anders. Dus die persoon voelt zich natuurlijk beduvelt en daarom zien we dat we alleen volstaan met een webmail en een postbus hebben die we ook voor de post gebruiken. Dus ze vinden ons niet en we kijken de post altijd na in een internetcafe. Of een cerntraal punt waar niemand kan zien wie er achter een PC is geweest. Dus dan zien we dat we middels een webmail kunnen opereren naar de klanten toe met valse beloftes en dan vervolgens dat zij moeten betalen; anders kunnen er juridische gevolgen bij spelen. de valse belofte is dat ze binnen vijf weken een woning krijgen en we hebben van tevoren al de huurprijs bepaalt en zitten ze jarenlang aan vast en ze kunnen niet van het contract af. Heerlijk geld verdienen. Dus dan een gerechtsdeurwaarders dei zorgen ervoor dat wij het geld binnenkrijgen bij dubieuze debiteuren.

Wie wilt hier aan meedoen. Het kan aardig wat geld opleveren ....èn door een abonnement op Deurwaarderskantoor Van Es kunnen dan de dubieuze debiteuren gedwongen te betalen anders kunnen ze het ongeluk krijgen dat ze nog aardig wat meer kosten aan schadevergoedingen kan betalen en de klant heeft nog steeds niets. Dat is heel erg leuk, want zo heb je ook de garantie dat je het geld binnenkrijgt.

Zo kunnen we heel veel binnenhalen aan geld.

Zo gaan we pas echt geld verdienen wanneer we op die wijze 3000 klanten hebben en dat maandelijks op 500,= per persoon. Dan verdien je al gauw € 1.500.000,= per maand en je hoeft daar hel;emaal niets voor te doen want het geld loopt binnen. 9Garantie verzekerd. Zo kan je dat op velerlei manieren doen.

Zo doe je dat. Ik heb wat geleerd van Radar.

Groet, Neppie.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Ik wil graag met meerdere compagnons een fantasiehuizenmarkt oprichten. De mensen betalen 1 maand borg en 1 maand huur + bemiddelingskosten en dan krijgen ze vijf weken later dat zij een woning of kamer van ons kan verwachten.

Vijf weken later sturu ik ze middels e-mails huizen en appartementen gekopieerd van de site van de meeste woningbouwverenigingen. de klant gaat naar die desbetreffende woning toe, maar vangt natuurlijk bot, want die woning is nog nooit in dit jaar in de nieuwe verhuur geweest, omdat die woning gewoon van iemand anders. Dus die persoon voelt zich natuurlijk beduvelt en daarom zien we dat we alleen volstaan met een webmail en een postbus hebben die we ook voor de post gebruiken. Dus ze vinden ons niet en we kijken de post altijd na in een internetcafe. Of een cerntraal punt waar niemand kan zien wie er achter een PC is geweest. Dus dan zien we dat we middels een webmail kunnen opereren naar de klanten toe met valse beloftes en dan vervolgens dat zij moeten betalen; anders kunnen er juridische gevolgen bij spelen. de valse belofte is dat ze binnen vijf weken een woning krijgen en we hebben van tevoren al de huurprijs bepaalt en zitten ze jarenlang aan vast en ze kunnen niet van het contract af. Heerlijk geld verdienen. Dus dan een gerechtsdeurwaarders dei zorgen ervoor dat wij het geld binnenkrijgen bij dubieuze debiteuren.

Wie wilt hier aan meedoen. Het kan aardig wat geld opleveren ....èn door een abonnement op Deurwaarderskantoor Van Es kunnen dan de dubieuze debiteuren gedwongen te betalen anders kunnen ze het ongeluk krijgen dat ze nog aardig wat meer kosten aan schadevergoedingen kan betalen en de klant heeft nog steeds niets. Dat is heel erg leuk, want zo heb je ook de garantie dat je het geld binnenkrijgt.

Zo kunnen we heel veel binnenhalen aan geld.

Zo gaan we pas echt geld verdienen wanneer we op die wijze 3000 klanten hebben en dat maandelijks op 500,= per persoon. Dan verdien je al gauw € 1.500.000,= per maand en je hoeft daar hel;emaal niets voor te doen want het geld loopt binnen. 9Garantie verzekerd. Zo kan je dat op velerlei manieren doen.

Zo doe je dat. Ik heb wat geleerd van Radar.

Groet, Neppie.

Zaligzijdesimpelenvangees

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Zaligzijdesimpelenvangees »

Ja, hoor slimbo, en hoe denk jij dat geld zonder traceerbare sporen in handen te krijgen? Cash innen achter het centraal station in a'dam zeker? Was iedereen maar zo simpel al jij, dan hadden ons land een nummer 1 positie op de lijst van de meest innovatieve kenniseconomieen ter wereld. Ook nog nooit van de FIOD gehoord zeker ?

lemon

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door lemon »

Of er prijsafspraken zijn tussen makelaars durf ik niet met zekerheid te beweren. Wel is het frapant dat makelaars van verschillende kantoren wel degelijk samenwerken. (dit heb ik meegemaakt toen ik mijn woning kocht) Echter de koper is mede-schuldig aan de abnormaal hoge woningprijzen. Als een makelaar 400.000 Euro voor een appartement vraagt en de mensen het gewoon kopen dan is er toch echt iets mis met ons. Voor deze prijs koopt men in Duitsland en België 3 eengezinswoningen !!

Maar hoe je het ook wend of keert, als koper wil je zo min mogelijk uitgeven en als verkoper wil je er zo veel mogelijk aan verdienen.
De kopers klagen dat het te duur is, de verkopers wrijven in hun handen.

mr T

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door mr T »

Eigenlijk is de oplossing voor de te hoge huizenprijzen heel eenvoudig en is vooral een politieke: schaf de hypotheekrenteaftrek af en tegelijkertijd de huursubsidie. Ook zouden projectontwikkelaars vrij spel moeten krijgen om dat te bouwen waar vraag naar is. Gemeenten zouden geen bemoeienis meer mogen hebben met de manier waarop gebouwd wordt (want die denken alleen aan de OZB-inkomsten) Krijgen we eindelijk waar we echt op zitten te wachten: marktwerking en lagere prijzen. Verder wordt iedereen die eigenlijk geen huis kan betalen terugverwezen naar een huurhuis en wordt iedereen die met huursubsidie in een te duur huurhuis zit naar een qua huur passende woning terugverwezen. Nu wordt de markt vooral in stand gehouden door een factor buiten de huizenmarkt: lage rente. Het wordt tijd voor eens wat meer drastische maatregelen

cedonulli

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door cedonulli »

Beste Chris,

Redelijk ongenuanceerd betoog. De prijzenslag en invoering euro. AH die altijd op de kleintjes let, ja, ja, heeft nogal een klap opgelopen door de fraudepraktijken van moederconcern Ahold en verder hadden ze best last van Aldi en Lidl. De negative publiciteit en de lage prijzen van de prijsvechters hebben tot gevolg gehad dat het marktaandeel van Appie Hein in elkaar is gezakt.

De prijs van een huis komt tot stand door vraag en aanbod. Mijn idee voor de toekomst is dat de prijzen verder gaan dalen. Inmiddels is er al sprake van een daling eind 2004/2005 echter iedereen spreekt elkaar tegen omdat iedereen ook een tegengesteld belang heeft. Kijken we naar de feiten dan zie ik vraagprijzen die behoorlijk afwijken van de prijs die uiteindelijk is betaald volgens het Kadaster. Verder dient te worden meegenomen dat er enorm veel gebouwd gaat worden en dat het NLse systeem van hypotheekverstrekking zijn langste tijd heeft gehad en niet in overeenstemming is met EU-regels, dan zou ik zo zeggen, blijf zitten waar je zit.

Vergeet ook niet de eind jaren '70/begin '80. De woningmarkt zakte als een pudding in elkaar. Bij de mensen leeft teveel het idee dat de bomen nog steeds de hemel in rijzen jaren 1995-2000 en alles alleen maar stijgt. De economie kent ups en downs. Het mag verder duidelijk zijn dat het met de NLse economie niet echt florissant gaat.

Niet dat de mensen geen geld hebben zie CBS de NLse huishoudens sparen zich een ogeluk, maar de angst (the only thing we have to fear is fear itself) zit er goed in bij de mensen en de bestedingen worden derhalve uitgesteld. Winkels en leveranciers zitten met enorme voorraden en moeten er toch vanaf. Kijk maar eens wat je een jaar geleden betaalde voor een mobiele telefoon, een digitale camera, flatscreen, etc.

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

dat het NLse systeem van hypotheekverstrekking zijn langste tijd heeft gehad en niet in overeenstemming is met EU-regels,
Wat een onzin! Wat is er dan niet in overeenstemming met de EU-regels? De EU bemoeit zich niet of nauwelijks met hypotheken.

Bundy

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Bundy »

'n huis vergelijken met 'n telefoon--knap zeg--

prijzen blijven voorlopig stabiel ja-of 'n lichte daling omdat de verkoper
van dat huis zo dom was om al ,n ander huis te kopen voordat 't zijne weg was,deze zal uit nood moeten zakken,maar de rest echt niet,,
we spreken elkaar over 5 jaar dan zullen we zien wat 'n huis van nu 3 ton dan waard is,- ? . ff doorsparen dus 8)

Gast

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Er is een rapport van PriceWaterhouseCoopers uit 2002 dat de huizenprijzen voor het einde van 2003 met 20% gedaald zouden zijn. In die tijd heeft ook De Nederlandse Bank gezegd dat de huizenprijzen met 15% - 20% zouden dalen in korte tijd.

Inmiddels zijn we drie jaar verder, en de huizen zijn alweer meer dan 10% duurder geworden.

Bundy

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Bundy »

Let op!wij stammen van de generatie dat je ouders zeiden(huis kopen,,dat is voor rijke mensen)achterhaald natuurlijk maartoch,dus ik begon met niets,zoals menigeen onderons.
Echter de laatste 20 jaar is het huizen kopen bevorderd,en door een ieder opgezweept,ook de regering.
Nu komt er dus een generatie die wel geld heeft(van pa)als men begint heeft miep 150.000 en kees 175.000(voorbeeld),als jouw kinderen dan nog steeds met 0 moeten beginnen dan voel je wel aan dat ze dit nooit meer inhalen,en die miep en die kees kopen dan ook geen riante bungalo voor dat geld,maar gewoon 'n rijtjes huis,dus je zal merken dat die stijging gewoon doorgaat(stilstaan zijn dromers)alleen de economie gaat ook op/neer ,dus de markt ook.
Dus als je kan, koop vandaag want het staat maar even stil,en er tegen sparen kan je niet,moeilijk zal het zijn maar dat hadden wij ook,maarja ik had dan ook geen 2 auto's en geen 2 of 3 x per jaar met vakantie,m.a.w je moet er wel wat voor over hebben,,(gewoon doen) maar niet dagdromen,, tijd is geld--------> :?

Mimi

Re: Belachelijke huizen prijzen

Ongelezen bericht door Mimi »

@bundy Mag ik even weten waar je in dit land een "bungalo" kunt kopen voor ± 300.000 euro??????????? Bij mij in de regio lopen die vanaf de 850.000


De pest is alleen dat de huidige jonge generatie op geen enkele wijze gesubsidieerd wordt bij het kopen van een huis, terwijl de jaren 70 generatie riant gebruik heeft kunnen maken van de premie A regeling etc. Als ik omgerekend voor inflatie 100.000 euro subsidie krijg op het kopen van een huis dan gaat mijn het ook lukken. Anders denk ik er niet aan. En ik verdien ver boven gemiddeld. Lijkt wel of iedereen gek is in dit land want de prijzen zijn niet normaal. Helemaal leuk voor mijn generatie is het feit dat de bevolkingsopbouw scheef is. M.a.w. als we nu 100.000 huizen nodig hebben dan hebben we over 20 jaar er nog maar 75.000 nodig, want de bevolking neemt tegen die tijd af (wij hebben het laagste geboortecijfer sinds mensenheugenis omdat 2 verdieners allebei MOETEN werken.) Zodoende is DAN het aanbod>vraag dus prijs omlaag.

Gesloten