LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tassencontrole supermarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door ciske »

MAXIEM schreef:Emmy75

Ik ben het helemaal met je eens. Gewoon vriendelijk, beleefd en standvastig weigeren.

Maxiem.

klestkoek, ga eens een dagje mee lopen in een winkel , dit is gewoon een onnodig topic over gezeur waar elk mens gewoon aan ken meewerken,

oh nee, ships ...ze mogen in je tas kijken en das erg :lol:

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het gaat om een "boodschappentas"... Komop zeg, doe niet zo moeilijk en neem dan gewoon geen boodschappentas meer mee naar binnen?
Weet je hoeveel er op die manier gejat wordt in de winkels?

Zolang ze geen handtassen of jaszakken controleren, mogen ze best in mijn boodschappentas kijken welke ik nooit bij zal hebben in een winkel.
Winkels in de stad, ja. Supermarkten ga ik altijd zonder tas in.
Als ik eerst naar de c1000 ga, leg ik die boodschappen eerst in de auto alvorens ik een andere supermarkt in ga.
En mocht ik toch een tas bij hebben? Laat ze maar even snuffelen dan als ze dat zo graag willen. Heb ik geen problemen mee alleen krijgen ze wel de opmerkingen van mij "zie ik er zo crimineel uit dan, dat je verwacht dat een vader wie hier met zijn kids de boodschappen komt doen wat gestolen zou hebben en daardoor kennelijk hoognodig gecontroleerd dient te worden?"
Het is me 1 keer overkomen en dat antwoord was voldoende voor de medewerkster om aan te geven dat het niet meer nodig was.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik kan het echt nooit onzin of kul vinden als mensen op een fatsoenlijke manier voor hun rechten opkomen. Eigenlijk kunnen we dan bij elk topic wel gaan schrijven onzin en niet zeuren, koop maar een nieuwe... Mensen die het nu allemaal zo'n grote onzin vinden, moeten straks ook niet gaan lopen piepen als het een stapje verder gevoerd gaat worden en er controle komt op handtassen, jas- en broekzakken.

@Daan,
Aan de buitenkant is niet te zien of iemand wel of niet crimineel is. Er zijn mensen genoeg die de buggy met kind erin al misbruikt hebben om diefstal te plegen. Er zijn in het verleden wel vaker overvallers en moordenaars geweest die in het dagelijks leven als zeer charmant en / of succesvol worden betiteld. Als er zo nodig een tassencontrole moet zijn, is het niet eerlijk om af te gaan op uiterlijkheden. U weet wel welke groepen dan wel weer de klos zijn.

@ciske,
Na het uiten van uw mening kunt u een topic ook verder negeren als u van mening bent dat het zo'n grote onzin is. Waarom dan eigenlijk nog energie blijven steken in het blijven roeptoeteren dat het onzin is? U vindt het onzin en ik vind van niet. Blijkbaar verschillen we van mening in deze, mag toch ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy, erg jammer voor jou, maar ik zal niet wijken omdat het een onzin topic is.

Welke rechten??? wat dat je van de rechten van de winkelier?

nogmaals ga een dagje meelopen wat een etters en tuig er in de winkel komt, dan piep je wel anders.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Emmy75 schreef:@Daan,
Aan de buitenkant is niet te zien of iemand wel of niet crimineel is. Er zijn mensen genoeg die de buggy met kind erin al misbruikt hebben om diefstal te plegen. Er zijn in het verleden wel vaker overvallers en moordenaars geweest die in het dagelijks leven als zeer charmant en / of succesvol worden betiteld. Als er zo nodig een tassencontrole moet zijn, is het niet eerlijk om af te gaan op uiterlijkheden. U weet wel welke groepen dan wel weer de klos zijn.
Klopt, maar ik ga ervan uit dat als ik wekelijks ( meerdere keren per week ) in de winkel kom en daar een redelijk gevulde boodschappenkar afreken, er toch ook op een gegeven moment wel iets mag ontstaan wat vertrouwen heet.

Desalniettemin zou ik ze rustig in een boodschappentas laten kijken, mits ik die bij heb wat dus vrijwel nooit gebeurd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:31, 1 keer totaal gewijzigd.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door tufima »

Wat een wereldprobleem weer hier zeg!

Als een supermarkt duidelijk aangeeft bij de ingang dat ze mogelijk tassencontrole houden dan kan je ervoor kiezen om een andere winkel op te zoeken. Dat zal overigens moeilijk zijn omdat volgens mij alle supermarkten hetzelfde beleid hebben.

De reden van de tassencontrole lijkt me duidelijk. Het is overigens ook in je eigen belang. Denk aan o.a. het doorbelasten van de kosten van winkeldiefstal op de producten.

Weigeren mee te werken aan een tassencontrole terwijl je niks te verbergen heb is gewoon tegendraads doen en de boel treineren. Een wederdienst (taart) vragen voor het kijken in je tas raakt ook kant nog wal.

Je recht op privacy verdedigen? Doe me een lol zeg! Als je dingen in je tas heb zitten die privacygevoelig zijn dan moet je niet de supermarkt in lopen als je weet dat ze tassencontrole kunnen uitvoeren.


Meewerken aan tassencontrole is op basis van vrijwilligheid zoals eerder gezegd.
Maar bij gerede twijfel van diefstal zal de supermarkt je "aanhouden" en de politie
bellen. Bij onvoldoende vermoeden van diefstal zal de supermarkt je kunnen laten gaan met of zonder boodschappen in verband met het schenden van de huisregels/algemene voorwaarden. Ook zouden ze je een winkelverbod kunnen geven. Als men vervolgens weigert om te vertrekken dan kan dat leiden tot een andere overtreding.

Maar waarom zou je het zover laten komen?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:Emmy, erg jammer voor jou, maar ik zal niet wijken omdat het een onzin topic is.

Welke rechten??? wat dat je van de rechten van de winkelier?

nogmaals ga een dagje meelopen wat een etters en tuig er in de winkel komt, dan piep je wel anders.
U doet maar wat u niet laten kan.
De winkelier kan ook andere maatregelen treffen om diefstal tegen te gaan. Nogmaals consument heeft het recht te weigeren. En u piept wel anders de vraag komt in handtas, jas- en broekzak te mogen kijken.
Daan_1978 schreef:Klopt, maar ik ga ervan uit dat als ik wekelijks ( meerdere keren per week ) in de winkel kom en daar een redelijk gevulde boodschappenkar afreken, er toch ook op een gegeven moment wel iets mag ontstaan wat vertrouwen heet.
In veel vooral grote supermarkten komen zoveel klanten in een week over de vloer, wordt het personeel sneller gewisseld dan het nieuws van gisteren, door het verschuiven van dienstenroosters zit niet altijd dezelfde op dezelfde dag achter de kassa en sommigen interesseert het geen biet wie de klant is al hebben ze de klant al 100 keer gezien, doen ze de 101ste keer nog alsof ze iemand voor het eerst zien.
seconds-out schreef:Ik heb altijd een tas bij me omdat ik van taart hou.. (en mijn boodschappen toch ergens in moet doen... :roll: )

Jaaaa. Mensen die GEEN tas bij zich hebben zijn pas verdacht.
Gehaaid als ze zijn weten ze dat ze toch alleen maar controleren met tassen, daarom stoppen ze de buit in jassen enz.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan voorstellen van die taart. :lol:
Precies een beetje winkeldief weet echt wel dat er veel in tassen gekeken wordt, die gaat het echt niet in een boodschappentas verstoppen. Sommigen doen niet eens moeite het te verbergen. Zag het een paar weken geleden nog gebeuren in een Aldi, er stond een lange rij en er zat maar 1 persoon achter de kassa. Komt er zo'n opgeschoten (Tja ik mag niet discrimineren, maar typerend was het wel) snotneus aanwandelen met een blikje in zijn hand, loopt zo de halve rij en kassa voorbij en de winkel uit.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door ciske »

tufima schreef:Wat een wereldprobleem weer hier zeg!

Als een supermarkt duidelijk aangeeft bij de ingang dat ze mogelijk tassencontrole houden dan kan je ervoor kiezen om een andere winkel op te zoeken. Dat zal overigens moeilijk zijn omdat volgens mij alle supermarkten hetzelfde beleid hebben.

De reden van de tassencontrole lijkt me duidelijk. Het is overigens ook in je eigen belang. Denk aan o.a. het doorbelasten van de kosten van winkeldiefstal op de producten.

Weigeren mee te werken aan een tassencontrole terwijl je niks te verbergen heb is gewoon tegendraads doen en de boel treineren. Een wederdienst (taart) vragen voor het kijken in je tas raakt ook kant nog wal.

Je recht op privacy verdedigen? Doe me een lol zeg! Als je dingen in je tas heb zitten die privacygevoelig zijn dan moet je niet de supermarkt in lopen als je weet dat ze tassencontrole kunnen uitvoeren.


Meewerken aan tassencontrole is op basis van vrijwilligheid zoals eerder gezegd.
Maar bij gerede twijfel van diefstal zal de supermarkt je "aanhouden" en de politie
bellen. Bij onvoldoende vermoeden van diefstal zal de supermarkt je kunnen laten gaan met of zonder boodschappen in verband met het schenden van de huisregels/algemene voorwaarden. Ook zouden ze je een winkelverbod kunnen geven. Als men vervolgens weigert om te vertrekken dan kan dat leiden tot een andere overtreding.

Maar waarom zou je het zover laten komen?
precies dit is overduidelijk, ach je blijft hier altijd mensen houden die over elk ding lopen te klagen, is het geen tassen controle dan is het wel weer dat de cola 20 cent duurder is geworden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:30, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door puma73 »

seconds-out schreef:Waarom worden andere forumleden eigenlijk boos op andere consumenten die zich aan de wet houden?
Waarom geven ze WEL de winkelier gelijk? Die zich dus NIET aan de wet houden door allerlei zelfverzonnen regeltjes?
:twisted:
Waarom maakt men zich sowieso druk als een ander voor zijn rechten vecht?

Ik zal toch niet veranderen..integendeel..als ze mij willen controleren, kost ze dat omzet, ergenis, kortom het wordt altijd een hele toestand..
Fijn..doet me niks, heb er zelfs plezier aan, de wraak is zoet.
Dan wordt het tijd dat ze voor mensen die dit doen ook de 151 euro regel gaan invoeren.

En voor wat betreft die regeltjes, bij jouw thuis bepaal jij toch ook de regels?? Dus waarom een winkelier niet in zijn winkel??
Laatst gewijzigd door puma73 op 21 nov 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

puma73 schreef:En voor wat betreft die regeltjes, bij jouw thuis bepaal jij toch ook de regels?? Dus waarom een winkelier niet in zijn winkel??
Dus als de winkelier maar op een bord zet: 'garantie tot aan de deur' is dat geldig en moeten we het daarmee doen ??

Bij mij thuis mag ik de regeltjes bepalen wat ik wil zolang ze maar niet in strijd zijn met de wet.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:29, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ciske

We zijn het dus niet eens met elkaar.

Groetjes, Maxiem.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

seconds-out schreef:Een huisregel zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je je schoenen binnen uittrekt, dat kan ik dan van je verlangen en je vervolgens op straat zetten als je je daar niet aan houdt.
Geloof me, ik en mijn schoenen uittrekken..... dat wil je niet!
Als je het me 1 keer laat doen, weet ik zeker dat je voor mij een verbod op stelt om ook maar 1 veter los te maken! :lol: :mrgreen:
Of me inderdaad niet meer langs laat komen, maar daar ben ik een te leuk persoon voor, dus dat is ook geen optie! :mrgreen:

Zo, is het dan nu einde topic?
Laatst gewijzigd door Daan_1978 op 21 nov 2011 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door ciske »

MAXIEM schreef:ciske

We zijn het dus niet eens met elkaar.

Groetjes, Maxiem.

klopt Maxiem , maar daar word je in mijn ogen niet minder om hoor :lol:

tis gewoon een topic waarvan je denkt...."typisch weer dat NL gezeik"

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door tufima »

seconds-out schreef:Ik bel altijd 112! Op het moment dat iemand van het personeel vraagt voor de controle. Dan bel ik dus en zeg dat ik me bedreigd voelt omdat er iemand in mijn tas wilt snuffelen.
Niet de winkelier! Ik ben altijd de eerste die belt.

En weet je wat er gebeurt als de politie komt...er wordt gepraat en gepraat, maar ik hoef nooit mijn tas te laten zien. Ook geen winkelverbod.
Kan ook niet, de politie moet zich aan de wet houden.
Misschien dat de politie dan denkt: "oh, daar hebben we de dorpsgek weer". "Geef hem maar een stukje taart en laat hem maar weer gaan."
:)

Nee even zonder gekheid, vind je het niet een beetje overdreven om voor zoiets 112 te bellen? 112 is een nood nummer voor gevallen waar mensenlevens mee gered kunnen worden, niet voor dit soort onzin.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door puma73 »

seconds-out schreef:
tufima schreef: Nee even zonder gekheid, vind je het niet een beetje overdreven om voor zoiets 112 te bellen? 112 is een nood nummer voor gevallen waar mensenlevens mee gered kunnen worden, niet voor dit soort onzin.
Nee hoor, ik voel me bedreigd als vreemden zomaar in mijn spullen willen snuffelen.
Maar inderdaad, de politie vindt dat ook overdreven, maar ja..ik voel me bedreigd...
De volgende keer bel ik dan weer en dan komen ze weer en en zeggen ze weer...

Het zal me een zorg zijn, ze kunnen toch niet weerleggen dat ik me niet bedreigd voel.
Alles voor de grote zaak natuurlijk> vrijheid.
Zou iedereen moeten doen, moet je eens kijken hoe snel het afgelopen is met die flauwekul van tassies kijken.
Het is niet zomaar, het is een huisregel en staat in de voorwaarden, net als het winkelen met winkelwagen of mandje, met naar binnengaan ga je akkoord met de voorwaarden.
Je zit duidelijk onzin uit te kramen.

De volgende keer moet de winkelier jou maar eens de onkosten in rekening gaan brengen en de politie een rekening voor het onnodig bellen van 112.
Laatst gewijzigd door puma73 op 21 nov 2011 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten