Pagina 5 van 7

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 26 dec 2011 17:57
door MAXIEM
laularo

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn!

Ongevraagd advies:

Gebruik in de toekomst mijn webshopcheck die op deze internetpagina staat.

Een goed 2012 toegewenst.

Maxiem.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 26 dec 2011 18:04
door stofzuigertje
Google deze firma eens en ik zie over deze firma waar ik nog nooit iets van gehoord hebt op diverse forums matige en/of zeer slechte berichten.

Dus zelfs het onderzoekslijstje van MAXIEM heb ik niet nodig.
Kijk eerst of een firma bekend is.

Maar... let op, een nieuwe firma of nieuwe handelsnaam is ook niet te vinden dus gebruik het bekende door MAXIEM regelmatig geplaatste lijstje als 2e selectie om te voorkomen dat ze je alsnog pakken.

Beste Maxiem, doe Read de groeten en een goed 2012....

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 26 dec 2011 18:34
door MAXIEM
Dag stofzuigertje,

Je ziet het, ik heb nog geen afscheid van ReadAC kunnen nemen. Ik wens je ook alle goeds toe in 2012.

Met collegiale groet, Maxiem.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 26 dec 2011 18:36
door joannie1
Ook ik heb op 19 december een iPad besteld. Te mooi om waar te zijn!!!
Mijn ordernummer is 173. Ik ga in ieder geval dinsdag actie ondernemen en ga aangifte doen. Als er gezamenlijk iets ondernomen gaat worden dan sluit ik me hier graag bij aan. Ik blijf de site volgen voor nieuwe ontwikkelingen.
gr. Joannie

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 26 dec 2011 20:36
door Teunbosseman
MAXIEM schreef:Ongevraagd advies:

Gebruik in de toekomst mijn webshopcheck die op deze internetpagina staat.

Maxiem.
En vergeet niet de vele andere pagina´s waaronder pagina 2 van dit topic.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 10:10
door HDK
Ik ben normaal gezien niet wantrouwend, maar n.a.v. dit forum heb ook ik twijfels gekregen bij de aankoop van een tablet bij dit bedrijf. Toch wacht ik week 1 af. Bij elk bedrijf kunnen er problemen zijn met leveringen. Tot op
heden ben ik steeds per mail op de hoogte gehouden. Mocht deze contact-
legging wegvallen, dan onderneem ik verdere actie. De politie heb ik tot zo-
ver al wel op de hoogte gesteld.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 12:37
door pieter48
Ook wij zijn vermoedelijk bij de neus genomen !!!!!!!!!!
Wij hebben ook dezelfde e=mail berichten ontvangen,de laatste uitgave was levering eerste week.
Omdat ook wij geen enkel vertrouwen hebben in de goede afloop,gaan we vandaag aangifte doen bij de politie .
Hebben inmiddels ook contact gehad met onze bank.
Ook contact gezocht met de ontvanger van ons geld, STICHTING MOLLIE PAYMENTS (020-6128855)omdat er nog geen andere meldingen binnen waren
was de reaktie gereserveerd,ik kreeg alleen een telefoonnr.en adres .
Nadat ik de situatie had uitgelegd en verwezen had naar de beschikbare info op Tros Radar deed men de toezegging dat ze contact met hun client gingen opnemen en mij hiervan op de hoogte zulllen houden.
TIP !!!!!!!!! Meld jullie ervaring ook bij deze stichting !!!!!!!

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 12:47
door MAXIEM
@

Van een melding bij de genoemde stichting hoef je niks te verwachten. Telefoonnummer en adres, zullen ook wel niet kloppen.

Maxiem.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 13:16
door pieter48
Niet geschoten is zeker mis !!!!!!!!!!!
Zodra de genoemde stichting op de hoogte is van,of vermoeden heeft van ontoelaatbare zaken zijn ze verplicht maatregelen te nemen.
We houden jullie via dit forum op de hoogte .

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 13:20
door MAXIEM
@

Op zich is het natuurlijk wel interessant of je wat met het telefoonnummer en het adres kunt? Laat dat nog even weten.

Maxiem.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 13:27
door Leojes30
Wat misschien ook nog een idee is: Kijk ( met zijn allen) na , naar welk rekeningnr betaald is dat kun je op je bankafschrift bij de betaling aan de webshop zien, achterhaal (via je eigen bank) bij welke bank dit nr is en schrijf of mail deze bank,

Als de bank meerdere ( moet echt tientallen zijn) meldingen krijgt dat hun rekeninghouder de boel oplicht, MOETEN ze daar iets aan doen.
In ieder geval moeten ze een onderzoek doen, wellicht kunnen ze de rekening opzeggen.bevriezen en ze kunnen zelfs ( in heel extreme gevallen, als het geld er nog opstaat en oplichting bewezen is) bedragen terugstorten ( niet storneren dat is iets heel anders en is hier niet van toepassing)

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 13:30
door joannie1
Heb net contact gehad met de politie (09008844). Deze gaf aan dat het geen zin had om op het bureau aangifte te doen. Via mijnpolitie.nl kon ik het beste een melding doen. Deze meldingen worden centraal gebundeld. Als er voldoende meldingen zijn dan kan het een zaak worden. Dus, meld je aan, hoe eerder hoe beter. Verder heb ik contact gehad met Mollie payments. Deze beschermen hun klanten maar gaven aan dit wel in de gaten te houden. Via Marktplaats kreeg ik bericht dat mijn melding ontvangen is bij de helpdesk. Het is wel duidelijk dat niemand zijn geld terug gaat krijgen. Het enige wat deze mensen nu doen is tijd winnen. Als iedereen wacht tot na januari dan hebben zij zeker tijd genoeg om al hun sporen uit te wissen. gr. Joannie

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 13:42
door ErikvG
Bij de bestelling is het geld overgemaakt naar de / een bankrekening van Mollie
Payments die als intermediair fungeert voor hun client. Ik heb afgelopen vrijdag al contact met ze gehad en gemeld dat ik de zaak niet vertrouwde. Echter zij doen niets naar hun client omdat zij niet verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van de bestelling. Zij hebben me het adres en mobiele nummer van de aanvrager/client gegeven voor het inwinnen informatie. Op dat nummer staat nu een anonieme voice mail....

Allemaal een melding maken van internetoplichting op mijnpolitie.nl en evt. daarna toch aangifte lijkt mij het verstandigst voor nu.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 13:55
door pieter48
Maxiem, Jullie worden op de hoogte gehouden.
8) 8)

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 13:56
door MAXIEM
pieter48

Alvast met dank!

Maxiem.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 14:07
door pieter48
Erikvg, als je melding aan st.Mollie alleen maar een melding is geweest van het niet leveren van een produkt,dan hebben ze gelijk.Als je een melding maakt van het vermoeden van oplichting of fraude en je kunt daarbij meerdere gelijksoortige gevallen aangeven,dan zijn ze verplicht om aktie te ondernemen.
In mijn telefonisch contact met de st. is dat ook toegezegd.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 14:20
door ErikvG
Zojuist weer contact gehad met Mollie Payments. Hebben mijn klacht over hun client genoteerd en zoeken contact met de webshophouder. En stellen mij daar vervolgens van op de hoogte. Kunnen formeel nu niet meer doen dan dit.
Ook ik adviseer anderen contact met Mollie Payments op te nemen: 020 - 612 8855.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 15:51
door rickg
Spijtig!!

de website http://www.simpelweggoedkoop.nl is offline...

de link verwijst nu naar http://www.web-oke.nl/hostedby

Ik denk dat we nu na 200 niet geleverde orders en een webshop die offline gaat, kunnen concluderen dat dit om oplichting gaat!

Ik heb zelf de 47 inch Philips (waar ik dit onderwerp mee opende) toch niet gekocht gelukkig. Echt balen voor diegene die dat wel hebben gedaan!!

** edit spelfout

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 15:58
door ErikvG
Laatste update: www.simpelweggoedkoop.nl is uit de lucht.

Zie: http://www.web-oke.nl/hostedby

Een duidelijker bewijs van oplichting lijkt me niet mogelijk!

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 27 dec 2011 16:53
door pieter48
Heb vandaag al diverse keren getracht tel.contant te leggen met het transportbedrijf,maar tot nu toe niet gelukt.
Zijn er al die wel contact hebben gehad.???????????
en wat is het resultaat??????
Het tel.nr. was mij bekend.