LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING internetbankieren :-(

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door ciske »

Ik kon er net gewoon op bij de ING , en heb KPN , zal wel aan de pc van die persoon liggen.

Riquerdo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2012 13:33

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door Riquerdo »

Ik probeer vanmiddag in te loggen op Mijn ING, dat lukt, maar ik krijg een scherm voor me met info over betaalpakketten en Apps. Er staat ook nergens een button dat ik door kan klikken om mijn saldo en bij- en afschrijvingen te bekijken. Heeft iemand hetzelfde probleem? En heeft ook iemand een oplossing. Ik woon in regio Twente

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door CB »

@Riquerdo,

Ja bij mij zie ik dat ook, alleen bij mij heb je aan het einde van de pagina een Oranje balk (=knop) en daar staat "Verder naar Mijn ING" en daar moest ik op klikken. Wedden dat jij dat ook hebt. :wink:

Riquerdo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2012 13:33

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door Riquerdo »

@CB

Het ligt aan de browser. In Google Chrome, die ik als standaardbrowser heb, zie je de oranje button niet, bij Internet Explorer wel. Bedankt voor jet tip!!:)

Remus1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2012 22:11

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door Remus1980 »

Sinds 15 februari is het gebruik van TAN-codes bij mij geblokkeerd. Hieronder een overzichtje van het mail contact met de ING:

Ik 17-2: Ik krijg een melding dat op jullie verzoek het verzenden van TAN-codes is geblokkeerd. Kunnen jullie dat zo snel mogelijk herstellen, wij moeten geld overmaken van onze spaarrekening. Dit is al de zoveelste 'issue' met de ING site de laatste tijd en wij beginnen er goed ziek van te worden!

ING 20-2: In uw e-mail geeft u aan dat u bent geblokkeerd. U vraagt of dit zo snel mogelijk kan worden hersteld. Graag informeren wij u hierover.
De ING heeft uw TAN-functie geblokkeerd, omdat uw computer mogelijk besmet is met een virus of spyware. Door deze blokkade kunt u tijdelijk geen betalingen verrichten via Mijn ING.
Wij adviseren u om zo spoedig mogelijk uw computer op eventuele virussen te controleren. U kunt hierbij gebruikmaken van de ING Virusverwijdertool, deze vindt u op de volgende website: http://www.ing.nl/cleaner. Wijzig daarnaast uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Om uw betaalfunctie te deblokkeren, neemt u telefonisch contact op met onze helpdesk Mijn ING. De helpdesk Mijn ING is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0900 1958 (10 cent per minuut).

Ik 21-2: Beste ING, Het vreemde in het onderstaande verhaal vind ik dat mijn vrouw intussen met haar inlognaam en wachtwoord op DEZELFDE pc wél geld kan overmaken met TAN-codes. Onze pc is goed beveiligd, ik ben geen leek op dit gebied en ik vind het dus een ontzettend lulkoek verhaal.
Dan moet ik dus gaan bellen en 10 cent per minuut gaan betalen??? Mijn vriendelijke, doch dringende verzoek is dat jullie dit gewoon oplossen, anders is de eerste bank die ik bel een andere om alle bankzaken over te zetten.

ING 23-2: Op 21 februari heeft u ons een e-mail gestuurd over uw TAN-blokkade. Wij willen u graag snel helpen, maar wij hebben helaas meer tijd nodig om uw e-mail goed te kunnen beantwoorden. Uiterlijk binnen 5 werkdagen bellen wij u over uw e-mail op telefoonnummer 06-********.
Kunnen wij u telefonisch niet bereiken, dan ontvangt u een brief van ons. Daarin vindt u de contactgegevens van de medewerker die uw e-mail in behandeling heeft. U kunt dan zelf telefonisch contact opnemen met deze medewerker.

Ik 3-2: Het is nu 6 werkdagen geleden en ik wacht nog steeds op het telefoontje.. Of bedoelde u binnen 15 werkdagen? Intussen heb ik voor mijzelf bevestigd dat mijn PC en mijn laptop van de zaak absoluut virus- en spywarevrij zijn, met beiden log ik in op de ING site. Ik heb ook mijn inlognaam en wachtwoord gewijzigd. Dan heb ik in ieders geval aan uw wensen voldaan, behalve aan het op mijn eigen kosten bellen van de helpdesk. Ondertussen kan ik dus al 2 weken geen geld overmaken, wel hoog tijd om het nu eens op te lossen, niet?

Remus1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2012 22:11

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door Remus1980 »

Aanvulling: Eindelijk op 6-3 werd ik gebeld door ING met de melding dat er een brief gestuurd zou worden met een activatiecode voor de TAN-codes. Nu op 8-3 kan ik eindelijk weer bij mijn geld, om het straks over te maken op mijn nieuwe Triodos rekening. Dat besluit had ik net na mijn laatste mail met ING genomen, jammer ING.

MAXIEM

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Remus1980

Met pakweg 4.700.000 klanten, ligt dit bedrijfje hier echt niet wakker van.

Maxiem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door bprosman »

maken op mijn nieuwe Triodos rekening
Dan ben je in ieder geval van die antieke TAN codes af EN je hebt een vriendelijke / behulpzame helpdesk.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door CB »

Remus1980 schreef:Aanvulling: Eindelijk op 6-3 werd ik gebeld door ING met de melding dat er een brief gestuurd zou worden met een activatiecode voor de TAN-codes. Nu op 8-3 kan ik eindelijk weer bij mijn geld, om het straks over te maken op mijn nieuwe Triodos rekening. Dat besluit had ik net na mijn laatste mail met ING genomen, jammer ING.
Volgens mij is het jammer Triodos.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
maken op mijn nieuwe Triodos rekening
Dan ben je in ieder geval van die antieke TAN codes af EN je hebt een vriendelijke / behulpzame helpdesk.
Gebruiken zij zo'n irritant calculatortje dat altijd ergens anders ligt dan waar je het nodig hebt? Een code via SMS is toch veel handiger?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door bprosman »

Vaak is "handig" omgekeerd evenredig met veilig.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door CB »

Is Tancode via SMS onveilig dan?

MAXIEM

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door MAXIEM »

CB

Ja.

Maxiem.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door CB »

MAXIEM,

Waarop baseer je dat? Ik werk er al jaren zonder problemen mee en met mij miljoenen anderen. Het is zo makkelijk gezegd, zonder steekhoudende argumenten en bewijzen van te hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door bprosman »

http://crimesite.nl/nieuws/fraude/21594 ... hones.html
Ik werk er al jaren zonder problemen mee en met mij miljoenen anderen
Tja, ik werk al meer dan 20 jaar met een creditcard en daar wordt ook driftig mee gefraudeerd.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wat is tegenwoordig nog wel veilig moet je je afvragen.

Calculatortjes, tan, sms, email, magneetstrip, pincode, bodyscan of wat dan ook....kwestie van tijd en is alweer gekraakt.

MAXIEM

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door MAXIEM »

CB

Al dat gezeur om argumenten is niet terzake. Als je de landelijke pers leest, dan heb je enkele weken geleden in grote artikelen kunnen lezen dat die tancodes (kunnen) worden afgevangen. Gewoon up to date blijven, dan heb je steekhoudende argumenten niet nodig.

Met collegiale groet, Maxiem.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door CB »

MAXIEM,

Als van al die artikelen maar 1% waar zou zijn, dan had de tancode al lang niet meer bestaan. Het is allemaal theoretisch geneuzel, wat in de praktijk nooit gebeurd.

Was me er niet van bewust, dat we collega's zijn.

Remus1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2012 22:11

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door Remus1980 »

MAXIEM schreef:Remus1980

Met pakweg 4.700.000 klanten, ligt dit bedrijfje hier echt niet wakker van.

Maxiem.
Ja en..? Omdat het bedrijf dan groot is met veel klanten, moet ik dan maar accepteren dat ze het gebruik van TAN-codes om dubieuze redenen ineens stoppen? En dus niet meer bij MIJN geld kan.. Dikke vinger kan de ING krijgen en als ze zo doorgaan, worden die andere 4.700.000 klanten het daar ook nog wel mee eens.

En Triodos gebruikt inderdaad zo'n irritant calculatortje wat altijd werkt als de batterij nog vol is. Bovendien doe ik mijn internet bankier zaken alleen thuis en niet op vreemde plaatsen op andermans pc's, dus die TAN-codes hebben voor mij geen voordelen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ING internetbankieren :-(

Ongelezen bericht door ciske »

Dikke vinger kan de ING krijgen en als ze zo doorgaan, worden die andere 4.700.000 klanten het daar ook nog wel mee eens.
Waar maak je dat uit op? Ik dus niet.

Gesloten