Re: niet accepteren van retour kapotte blouse
Geplaatst: 09 feb 2012 17:39
VioletPrue
Ik ben het met je eens!
Maxiem.
Ik ben het met je eens!
Maxiem.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
VioletPrue schreef:Ik zou als ik TS was ook niet meer reageren.
Na 1 dag begon iemand al te roepen 'TS hoor je niet meer, dus zal haar verhaal wel niet kloppen!'.
Na dag twee is zij voor leugenaar uitgemaakt en is hier en daar geïnsenueerd dat zij zelf de blouse heeft vernield, dat zij verkeerd gewassen heeft en dat omdat zij niet vermeld dat de blouse in de aanbieding is, zij dus schuldig is aan het kapotgaan van de blouse.
Als ik haar was, zou ik ook niet meer terugkomen naar dit forum.
Klopt, veel mensen komen niet terug.Teunbosseman schreef:Als TS tijd heeft om een topic te openen om beklag te doen, dan mag ik toch aannemen dat in ieder geval de tijd wordt gevonden om enige reacties de kiem in te smoren........je weet zelf ook wel dat veel topics wordne geopend en niks meer gehoord.
Dit snap ik even niet.Teunbosseman schreef:Jij gaat ook hier niet vrijuit in....en ik ook en Max ook.....en zoveel anderen.
En laten wij vaak gelijk hebben he......
VioletPrue schreef:Dit snap ik even niet.Teunbosseman schreef:Jij gaat ook hier niet vrijuit in....en ik ook en Max ook.....en zoveel anderen.
En laten wij vaak gelijk hebben he......
Ik stel nergens dat TS binnen een dag moet reageren en ik maak haar niet uit voor een leugenaar die haar eigen blouse opzettelijk verkeerd wast.
Ik weet dat ik best regelmatig scherp uit de hoek kan komen, maar in dit draadje echt niet.
Het zou mij niet verbazen als TS zou denken van "laat maar" heeft toch geen zin want wat TS ook gaat aandragen er is een grote kans dat het toch niet geloofd word. Dus vraag ik me af of dat überhaupt zin heeft.Teunbosseman schreef:Als TS tijd heeft om een topic te openen om beklag te doen, dan mag ik toch aannemen dat in ieder geval de tijd wordt gevonden om enige reacties de kiem in te smoren........
Komt dat omdat het zo is, of komt dat omdat we dat aannemen dat het zo is ? Zoals u zelf al stelde genoeg topics waar geen vervolg op komt, dus is het best aannemelijk dat 'we' denken dat we gelijk hebben, omdat het ongelijk hebben in niemand zijn straatje past.Teunbosseman schreef: En laten wij vaak gelijk hebben he......
Het bedrijf geeft dit helemaal niet toe! En de stelling dat ze consumentenrecht aan hun laars lappen deelt niet iedereen met jou.Emmy75 schreef: Ik heb er nogal moeite mee dat een bedrijf ronduit toegeeft op het forum dat zij het consumentenrecht aan haar laars lapt. TS wordt als leugenaar neergezet omdat ze niet erbij had vermeld dat ze de blouse voor de helft in de uitverkoop heeft gekocht. Strict genomen heeft TS niet met zoveel woorden beweerd dat ze daadwerkelijk 109,- had afgetikt voor de blouse. Ze opperde alleen dat ze de kwaliteit verwachtte van een blouse van 109,- daar dit de oorspronkelijke prijs was en volgens mij mag zij dit ook verwachten ook al kocht ze de blouse in de uitverkoop.
Ok dan zijn wij een verschillende mening toegedaan, dat kan. Uit het verhaal van het bedrijf lees ik "er is twijfel dus de klant heeft pech". Dit strookt niet met de 6 maanden 'regel' waarbij non-conformiteit vermoed wordt en de bewijslast dus bij de winkel zou moeten liggen. Daarom ben ik die mening toegedaan.tufima schreef:Het bedrijf geeft dit helemaal niet toe! En de stelling dat ze consumentenrecht aan hun laars lappen deelt niet iedereen met jou.
Wellicht is dat deels zo. Daarom stelde ik ook stel dat het zo is... dan zou het forum te klein zijn.tufima schreef: Dat de prijs van het artikel niet klopt is helemaal niet relevant.Dat was wel een van de argumenten die zijn aangevoerd ( het is even niet relevant door wie ) om TS als leugenaar af te schilderen.
tufima schreef: Ze vergeet andere belangrijke zaken te vermelden zoals het feit dat ze wel degelijk een aanbod heeft gehad en dat ze wel degelijk contact heeft gehad met de eigenaar van de winkel.
Ze geeft dus een verkeerde voorstelling van zaken. Dat maakt haar geen leugenaar, maar toch geeft dit een verkeerd beeld van de winkel hetgeen niet fair is....
Dat maakt het oordeel niet anders.tufima schreef:Ze vergeet andere belangrijke zaken te vermelden zoals het feit dat ze wel degelijk een aanbod heeft gehad en dat ze wel degelijk contact heeft gehad met de eigenaar van de winkel.
Ze weet de hoofdzaak van de bijzaak te scheiden. Iemand die 20 kantjes neer plempt geeft wel alles weer, maar niemand heeft zin om dat te lezen.tufima schreef:Ze geeft dus een verkeerde voorstelling van zaken. Dat maakt haar geen leugenaar, maar toch geeft dit een verkeerd beeld van de winkel hetgeen niet fair is....
Emmy verwijst naar art. 7:18 lid 2 BW.Emmy75 schreef:Dit strookt niet met de 6 maanden 'regel' waarbij non-conformiteit vermoed wordt en de bewijslast dus bij de winkel zou moeten liggen.
Divino Vesti schreef:
Wij hanteren een regel en dat staat ook netjes op de bon vermeld dat wij afgeprijsde artikelen niet in retour nemen,
Dus als u een TV in de opruiming koopt en na een weekje of zo komt er een grote rookwolk uit en de TV is defect, vindt u het normaal dat u deze niet terug kan brengen ?snepke schreef:Divino Vesti schreef:
Wij hanteren een regel en dat staat ook netjes op de bon vermeld dat wij afgeprijsde artikelen niet in retour nemen,
Dat is bijna bij iedere winkel zo,afgeprijsde artikelen kan je niet ruilen of terug brengen.
Klopt vaak wel ja, en ook enigszins begrijpelijk omdat er dan twee keer bepaalde handelingen moeten worden verricht voor 1 prijs.snepke schreef:Divino Vesti schreef:
Wij hanteren een regel en dat staat ook netjes op de bon vermeld dat wij afgeprijsde artikelen niet in retour nemen,
Dat is bijna bij iedere winkel zo,afgeprijsde artikelen kan je niet ruilen of terug brengen.
Emmy75 schreef:Dus als u een TV in de opruiming koopt en na een weekje of zo komt er een grote rookwolk uit en de TV is defect, vindt u het normaal dat u deze niet terug kan brengen ?snepke schreef:Divino Vesti schreef:
Wij hanteren een regel en dat staat ook netjes op de bon vermeld dat wij afgeprijsde artikelen niet in retour nemen,
Dat is bijna bij iedere winkel zo,afgeprijsde artikelen kan je niet ruilen of terug brengen.
Het gaat ook niet om het zomaar terugbrengen of ruilen van een afgeprijsd kledingstuk. TS beweert: "ik kocht een blouse en na deze 1x volgens wasvoorschrift (handwas) te hebben gewassen vielen de scheuren erin". Daarom ging ze terug naar de winkel.snepke schreef:Ik heb het over kleding,daar gaat dit topic toch over .Een blouse.
Bij kledingwinkels mag je (meestal) afgeprijsde artikelen niet ruilen of terug brengen
Wat ook heel normaal is.Ik heb het over kleding,daar gaat dit topic toch over .Een blouse.
Bij kledingwinkels mag je (meestal) afgeprijsde artikelen niet ruilen of terug brengen
alfatrion schreef:snepke, bedoel je dat het terecht is dat de verkoper geen vervanging en geen geld terug geeft omdat het afgeprijsd is, zelfs indien geacht wordt dat het product non-conform is?
Maar wel als er rook uit komt. of anders iets mankeert dat niet hoort.snepke schreef:Ik heb het over kleding,daar gaat dit topic toch over .Een blouse.Emmy75 schreef:Dus als u een TV in de opruiming koopt en na een weekje of zo komt er een grote rookwolk uit en de TV is defect, vindt u het normaal dat u deze niet terug kan brengen ?snepke schreef:
Wij hanteren een regel en dat staat ook netjes op de bon vermeld dat wij afgeprijsde artikelen niet in retour nemen,
Dat is bijna bij iedere winkel zo,afgeprijsde artikelen kan je niet ruilen of terug brengen.
Bij kledingwinkels mag je (meestal) afgeprijsde artikelen niet ruilen of terug brengen